
Audi tavoittelee keskiluokan herruutta
- Meissenkeri
- Viestit: 3838
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onko tuohonkin pökätty vetokoukulla?dealer kirjoitti:Kävi uudenkarhea Audi öljynvaihdossa, jäin näiden tehtaan insinöörien merkintöjen perusteella miettimään miten mahtaa olla tekniikan toimivuuden laita![]()
Meillä oli Fordin ilmansuodattimelta moottorille menevässä muoviputkessa samanlainen klommo, joka pienensi putken halkaisijaa. Tilasin merkkiliikkeestä uuden putken kalliilla. Siinä oli samanlainen klommo kuin paikallaan olleessa
Audi uudistuu taas – tällä kertaa vuorossa ovat A6 ja A7

http://tekniikanmaailma.fi/autot/audi-u ... ssa-a6-a7/

http://tekniikanmaailma.fi/autot/audi-u ... ssa-a6-a7/

Ainakin suorituskykynsä puolesta malli on vielä kilpailukykyinen - tämä, jos mikä on asettanut jonkinlaisen mittapuun E: tulevalle ///AMG-versiolle:
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... motor.html
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen ... motor.html

Audin historian paras aloitusneljännes maailmanlaajuisesti
http://www.uusisuomi.fi/autot/195390-au ... aajuisesti
http://www.uusisuomi.fi/autot/195390-au ... aajuisesti

Audi aikoo tuplata tehokkaiden RS-malliensa määrän seuraavan 18 kuukauden aikana:
http://autot.fi/2016/11/10/audi-aikoo-t ... en-aikana/
http://autot.fi/2016/11/10/audi-aikoo-t ... en-aikana/

Seuraava A8 rakentuu samalle pohjalevylle Porsche Panameran kanssa:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 36910.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 36910.html

Se on 50 TDI, eli pellin alta löytyy 3 litran V6, 286 hv & 620 Nm.Magge-- kirjoitti:5.0TDI
Audin uusi mallimerkintäjärjestelmä ei enää perustu iskutilavuuteen, vaan kaksinumeroiset mallimerkinnät kertovat auton teholuokan, ja kirjaimet käyttövoiman.
Esim. 55 TFSI on 3 litran bensa-V6 teholtaan 340 hv & 500 Nm
45 TDI on 3 litran diesel-V6, 231 hv & 500 Nm
jne.
Tätä tapaa on jo kritisoitu, mutta toisaalta eihän mersullakaan numerot enää kerro iskutilavuutta, eikä liioin bemarillakaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eikös ainakin dieselmalleissa (esim E-sarja) ne kromatut päät ole mersullakin ihan pelkät koristeet joissa on vielä muovi perällä (=umpinainen), varsinainen pakoputki on käännetty alaspäin. Joskus Roiston kanssa noita Veholla tutkittiinkin kontallaan ryömien.dealer kirjoitti:Siinä tosin pakokaasut tulee oikeasti noiden kautta, siltikin.
Joissakin malleissa ne on toki toiminnalliset, isommissa bensoissa ainakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Niinpä se taisi ollakin 213. Muisti vanhuksella jo pätkii.Roisto kirjoitti:Taisi olla 213:ssa, mistä katseltiin niitä feikkejä. Työkaverin 212:n röörien seutu oli aamulla sen verran huurteessa, että kaiketi sieltä jotain pöllyää.
t.
Risto
Hienot vanteet tässä punaisessa yksilössä, voipi tosin vaikuttaa ajomukavuuteen jo jonkin verran:

Kojetaulu on samaa kosketusnäyttöjen sinfoniaa mikä on jo tuttu isommista A7- ja A8-malleista:

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"





