Nonniin, nyt on vetonivelen suojakumi vaihdettu. Melko mielenkiintoisia ratkaisuja silläkin saralla on ranskanpoika keksinyt...
Sattuipa olemaan vielä hantin puolen uloimman nivelen kumi rikki, joten eikun purkamaan:
Vaihdelaatikosta lähtee suora akseli moottorin toiseen päähän, jossa on kannatinlaakeri kiinni kahdella ~6mm pultilla ja ruosteella. Sitten on sisemmän nivelen suojakumi integroitu metalliholkkiin, jonka toinen pää on prässätty tuon suoran akselin päässä olevaan kolmionivelen pesäkuppiin.
Sitten onkin onneksi perinteisempää tekniikkaa tuon kolmionivelen jälkeen, se on kiinni vetoakselissa lukkorenkaalla.
Mutta asennuksessa ei ollut sen kummempia kommervenkkejä, paitsi että (ainakin minulle sattuneissa tapauksissa) tyypilliseen tapaan vetonivelen suojakumin asennuspaketissa ollut ulompi kiristin oli liian pieni...

Tälläsin varmuuden vuoksi tuota koriliimaa suojakumien päihin, jotta ei valu rasvat ulos.
Mutta jos olisin arvannut millainen savotta (vaikka ei onneksi kovinkaan paha näin jälkikäteen) tuo on, niin olisin kyllä ottanut suosiolla tuollaisen
Dealerin ehdottaman yleismallin ylivedettävän suojakumin...
Jotta tällä hetkellä auto vartoo pihalla seremoniallista luovutushetkeä omistajalleen, katsotaan nyt kauanko nuo tiipparit pysyvät paikoillaan...
Kiitoksia kaikille vastanneille jelpistä!
