Normaaleihin autoihin tottuneena boomerina diagnoosi viipyi tunte... päiv... okei, kuukausia, kun ääni ei riippunut moottorin kierroksista. Mikä ihme voi tavallisessa pienessä bensamoottorissa kurluttaa vakiona tilanteesta riippumatta. Tekijämiehet hymähtelevät jo tässä vaiheessa, koska sähköhydraulinen ohjaustehostin ei ole mikään uusi keksintö näissä (paitsi minulle), Audi A1 on valepukuinen Skoda Fabia ja VW Polo.
Näitä laitoksia ei todella ole suunniteltu huollettavuus edellä. Ohjaustehostin on sijoitettu suunnilleen kuskin puolen ajovalon ja akun alle. Etsivä löytää parhaat ohjeet youtubesta, kun parempiakaan lähteitä ei ole - jos keksii oikeat hakusanat. A1:llä ei löydy paljoa mitään.
Akku irti. Toiset ottavat akkukotelon pois, tässä pääsee helpommalla irroittamalla ajovaloumpion.


Tipaton tammikuu on meneillään, mutta tämä kaipasi pientä huikkaa. Alamerkkiin oli vielä matkaa, mutta tehostimen äänet hiljeni täyttämällä ylämerkkiin.

Tiukkaan kasattuja paketteja nämä ovat. Ajovalon vaihto ei käy käden käänteessä vaan työkalujen kanssa umpio pöydälle ja lyhtyjä vaihtamaan. Syksyllä hiljeni joku takavalo ja... taidatte arvata jo... työkalut esiin ja umpio pöydälle.
Huoh, mitähän sitä seuraavaksi, BMW i3? Muuttuuko elämä tulevaisuudessa sähköhirviöillä helpommaksi vai vieläkin audimmaksi?