Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Eemeli ja Hyyymeri.
Tavaratilaa jäi pituussuunnassa 3metriä, matalan osan korkeus 85cm ja täyskorkean osan pituus sama 85cm.
Takapenkin alla on luukut että autoon saa 5metriä pitkää tavaraa jos tarve vaatii.
Mutta joo. Melkein tarpeetonta tilaa itelle tuo tavaratila. Toki sinne reissuilla varmasti roinaa tulee, siitä ei pääse mihinkään.
Ja pitäähän sinne värkätä vielä kunnon hupiakku+invertteri joka on jäänyt vanhoista autoista, ja jonkinlainen löpöllä toimiva ilmalämppäri.
Jääkaapin paikkaa tässä pähkäilly kun jätin nuo penkit entiselle paikalleen. Kuskinpenkin takana olis jonkin verran tilaa jos tekis kiinteän pöydän siihen. Jalkatila vaan käy pieneksi sitten, mietin jo että siirrän vielä takapenkkiä ~10cm taaemmas kun laverissa olis varaa lyhentää mutta en nyt siihen enää lähteny.
Toinen vaihtoehto olis se että muutoskatsastan takapenkin kahdelle ja laitan kaapin keskelle takaistuimien väliin.
Ilmanvaihtokin on vielä pahasti vaiheessa. Sellanen puhaltimella varustettu kattoluukku olis aika kiva mutta lompakko sanoo tällähetkellä aivan jotain muuta, jätänkin tuohon keskelle kattoa varauksen ~40x40cm luukulle.
Tällä hetkellä on väliseinän alaosassa poistoreiät tavaratilan puolelle josta ilma poistuu sitten kartanolle kun lämmityslaite puhaltaa.
Kattoluukulla saisi siis parkissa ollessa painovoimaisesti ilman vaihtumaan.
Takapenkin alla on luukut että autoon saa 5metriä pitkää tavaraa jos tarve vaatii.
Mutta joo. Melkein tarpeetonta tilaa itelle tuo tavaratila. Toki sinne reissuilla varmasti roinaa tulee, siitä ei pääse mihinkään.
Ja pitäähän sinne värkätä vielä kunnon hupiakku+invertteri joka on jäänyt vanhoista autoista, ja jonkinlainen löpöllä toimiva ilmalämppäri.
Jääkaapin paikkaa tässä pähkäilly kun jätin nuo penkit entiselle paikalleen. Kuskinpenkin takana olis jonkin verran tilaa jos tekis kiinteän pöydän siihen. Jalkatila vaan käy pieneksi sitten, mietin jo että siirrän vielä takapenkkiä ~10cm taaemmas kun laverissa olis varaa lyhentää mutta en nyt siihen enää lähteny.
Toinen vaihtoehto olis se että muutoskatsastan takapenkin kahdelle ja laitan kaapin keskelle takaistuimien väliin.
Ilmanvaihtokin on vielä pahasti vaiheessa. Sellanen puhaltimella varustettu kattoluukku olis aika kiva mutta lompakko sanoo tällähetkellä aivan jotain muuta, jätänkin tuohon keskelle kattoa varauksen ~40x40cm luukulle.
Tällä hetkellä on väliseinän alaosassa poistoreiät tavaratilan puolelle josta ilma poistuu sitten kartanolle kun lämmityslaite puhaltaa.
Kattoluukulla saisi siis parkissa ollessa painovoimaisesti ilman vaihtumaan.
Johdotukset vetelin kaikki uusiksi. Toki tulee jonkiverran uuttakin.
Hupiakun kotelon (penkin jalan) käytin kokonaan irti että sai puhdistettua, oli kyllä niin karmeassa kunnossa, mutta tuli varsin siisti. Kelpaa tehdä kytkentäkotelo tuohon tilaan.
Tilasin sitten samaan konkurssiin sellasen 40x40cm tuulettimellisen kattoluukun. Saa nähä mikä se sitten on kun saapuu mutta saapa ainakin tuota ilmanvaihtoa kerralla eteenpäin.
Thule omnivent sieltä pitäs tulla.
Hupiakun kotelon (penkin jalan) käytin kokonaan irti että sai puhdistettua, oli kyllä niin karmeassa kunnossa, mutta tuli varsin siisti. Kelpaa tehdä kytkentäkotelo tuohon tilaan.
Tilasin sitten samaan konkurssiin sellasen 40x40cm tuulettimellisen kattoluukun. Saa nähä mikä se sitten on kun saapuu mutta saapa ainakin tuota ilmanvaihtoa kerralla eteenpäin.
Thule omnivent sieltä pitäs tulla.
Desotonkin hain tuossa viikolla talvisäilytyksestä kotiin.
Oisko virtaa leimata tälle kesää ajoon... Ajettu viimeksi 2016.
Jarrut täytyy perinteisesti käyttää auki ja putsata ja herkistellä muutenkin. Kuskinpuolen etujarru ainakin kettuilee.
Alustakin säilyny melko hyvänä, ei tarvi edelleenkään ruosterupia katella.
Maalattu siis 30vuotta sitten kuten päältäkin.
Jotenkin alustasta loistaa kivasti 80-luvun lopun värimaailma
Hitto kun jaksais purkaa kokonaan ja maalata tuon alustakin vähän hillitympiin väreihin.
Päältä tämä täytyy alkaa kuitenkin kohtapuoliin maalaamaan. 30vuoden auringonpaiste ei ole tehnyt hyvää maalipinnoille.
Oisko virtaa leimata tälle kesää ajoon... Ajettu viimeksi 2016.
Jarrut täytyy perinteisesti käyttää auki ja putsata ja herkistellä muutenkin. Kuskinpuolen etujarru ainakin kettuilee.
Alustakin säilyny melko hyvänä, ei tarvi edelleenkään ruosterupia katella.
Maalattu siis 30vuotta sitten kuten päältäkin.
Jotenkin alustasta loistaa kivasti 80-luvun lopun värimaailma
Hitto kun jaksais purkaa kokonaan ja maalata tuon alustakin vähän hillitympiin väreihin.
Päältä tämä täytyy alkaa kuitenkin kohtapuoliin maalaamaan. 30vuoden auringonpaiste ei ole tehnyt hyvää maalipinnoille.
Aukasin tänään tuon kuskin etujarrun. Ja laitoin samointein nippuun.
Vittu mitä paskaa. 30vuotta sitten vaihdetuista jarrukengistä oli pinnat irti molemmista.
Ei muuta kuin metsästämään kenkiä, muuten voisi onnistua mutta ei näihin ole ainakaan 20vuoteen saanut mistään uusia...
Häätyy alkaa katteleen pinnotuspaikkaa noille.
Joskus kesemmällä (tai ens kesänä tai 5vuoden päästä, jos jaksaa) nostaa koko keksintö ilmaan ja purkaa kaikki kengät irti ja lähettää pinnotettavaksi.
Rynsteriä vähän sain taas etteenpäin.
Vittu mitä paskaa. 30vuotta sitten vaihdetuista jarrukengistä oli pinnat irti molemmista.
Ei muuta kuin metsästämään kenkiä, muuten voisi onnistua mutta ei näihin ole ainakaan 20vuoteen saanut mistään uusia...
Häätyy alkaa katteleen pinnotuspaikkaa noille.
Joskus kesemmällä (tai ens kesänä tai 5vuoden päästä, jos jaksaa) nostaa koko keksintö ilmaan ja purkaa kaikki kengät irti ja lähettää pinnotettavaksi.
Rynsteriä vähän sain taas etteenpäin.
https://www.kitkaliimaus.fi/ tuolta kannattanee ainakin kysellä pinnoitusta
Häätyypi kysellä kun sen aika joskus tulee. Menee varmasti kesälle että saa uuen lähetyksen tuon kans.
Tänään tekastiin kaverin kans pieni tuuletusreikä rynsterin kattoon.
Ja tuluppa perään...
Aika rimpula värkki kyllä. Tehty melkosen ohkasesta tavarasta mutta kyllä se ehjänä sinne kattoon istu.
Ei mikään erikoisen hiljanen mutta uskon että aika harvoin tuota tarvii pyörittää, varsinkaan nukkuessa.
Taka ja sivuseiniin vetasin viikonloppuna tuon kelolankkumaton. Listoja kaipaa vielä muutamiin paikkoihin.
Sitten tuo penkin runko täytyy verhoilla vielä kokonaan. Vanhat verhoilut lens roskiin.
Makuulaverin ylä/takanurkkaan vetasin kiinteän usb-laturin ja sen viereen käytäväkytkennällä takimmaisten kattoledien kytkimen. Takimmaiset kattoledit (4/puoli) saa siis nyt päälle ja pois edestä keskikonsolista ja takaa miten vaan haluaa, joten ei tarvi pimeässä kömytä eestaas sammuttelemaan valoja.
Tänään tekastiin kaverin kans pieni tuuletusreikä rynsterin kattoon.
Ja tuluppa perään...
Aika rimpula värkki kyllä. Tehty melkosen ohkasesta tavarasta mutta kyllä se ehjänä sinne kattoon istu.
Ei mikään erikoisen hiljanen mutta uskon että aika harvoin tuota tarvii pyörittää, varsinkaan nukkuessa.
Taka ja sivuseiniin vetasin viikonloppuna tuon kelolankkumaton. Listoja kaipaa vielä muutamiin paikkoihin.
Sitten tuo penkin runko täytyy verhoilla vielä kokonaan. Vanhat verhoilut lens roskiin.
Makuulaverin ylä/takanurkkaan vetasin kiinteän usb-laturin ja sen viereen käytäväkytkennällä takimmaisten kattoledien kytkimen. Takimmaiset kattoledit (4/puoli) saa siis nyt päälle ja pois edestä keskikonsolista ja takaa miten vaan haluaa, joten ei tarvi pimeässä kömytä eestaas sammuttelemaan valoja.
Kelpaa siellä pistää pers-silimää syrjälleen eri malliin kuin teltassa
Kompromissejahan nämä aina on mutta kaikki kovakatolliset voittaa teltan
Kompromissejahan nämä aina on mutta kaikki kovakatolliset voittaa teltan
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Rockauto.com näyttäis löytyvän kenkiä jopa noinkin vanhaan pirssiinMika.T kirjoitti:Ei muuta kuin metsästämään kenkiä, muuten voisi onnistua mutta ei näihin ole ainakaan 20vuoteen saanut mistään uusia...
*klik*
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Nuo on pikkujarruisen firesweepin.
Tuossa näyttäs olevan oikeat, 12x2.5"
https://www.ebay.com/itm/Brake-Shoes-19 ... #vi-ilComp
Tuossa näyttäs olevan oikeat, 12x2.5"
https://www.ebay.com/itm/Brake-Shoes-19 ... #vi-ilComp
Rynsteriä taas sain vähän etiäppäin.
Sähköpuoli kytketty ja katon nurkat vetasin kunnon "listalla"
Hupipuolen sulakerasia tuli vänkärin penkin jalustaan, kävi vaan pieni mitotuskämmi tuossa kun ei saa enää sitä alkuperästä peitelevyä tuohon.
kuvassa olevaan tupakansytkärin pistokkeeseen vetasin kans uudet sähköt hupiakun kautta.
Ajattelin vielä muuttaa radion virran syötön myös hupiakulta niin sais sitäkin kuunnella vailla huolta starttiakun tyhjenemisestä.
Katon nurkat tuli vetastua tosiaan kunnon laudasta. 28x120 lämpöhaapaa
Lisäsiipi alkas olla valmis kunhan saan tuon "lattian pinnotettua jollain.
Penkin selkänojaan jotaki verhoilua ennen istuinosien takaisin ruuvausta,
ja sen jälkeen vaan sipistelyä mm ikkunan reunuksen huovitus ja joitain listoja.
Sähköpuoli kytketty ja katon nurkat vetasin kunnon "listalla"
Hupipuolen sulakerasia tuli vänkärin penkin jalustaan, kävi vaan pieni mitotuskämmi tuossa kun ei saa enää sitä alkuperästä peitelevyä tuohon.
kuvassa olevaan tupakansytkärin pistokkeeseen vetasin kans uudet sähköt hupiakun kautta.
Ajattelin vielä muuttaa radion virran syötön myös hupiakulta niin sais sitäkin kuunnella vailla huolta starttiakun tyhjenemisestä.
Katon nurkat tuli vetastua tosiaan kunnon laudasta. 28x120 lämpöhaapaa
Lisäsiipi alkas olla valmis kunhan saan tuon "lattian pinnotettua jollain.
Penkin selkänojaan jotaki verhoilua ennen istuinosien takaisin ruuvausta,
ja sen jälkeen vaan sipistelyä mm ikkunan reunuksen huovitus ja joitain listoja.
Sisusta alkas olla lattiamattoa ja sivuoven reunojen viimeistelyä vaille valamis.
Toki hommaa vielä on kun etulattiamatto täytyy käyttää pois ja äänieristää etupääkin.
Tavaratilan seinävanerit on myös vielä irti.
Kesärenkaat tilasin jo kohta 2viikkoa sitten... Saapa nähhä koska tulee.
Nokian Rotiiva A/T:t tilasin kun hain perus kesärengasta karkeampaa mutta en kuitenkaan bfg allterrainin tapaista ulisijaa halua.
No renkaat tuli. Kolme kappaletta...
Yks on jääny jonnekki hevonvitunperseeseen eikä ketään kiinnosta missä se on.
Olipahan ensimmäinen ja viiminen kerta kun tilaan 1001renkailta yhtään mitään.
Vaikka reilusti halvemmalla saikin, mutta hinta selittyy vissiin tuolla kolmella kappaleella.
Ajellaan sitten nastoilla.
No pesasimpa kuitenkin vähän talven suolarapoja vähemmäksi ja kävin kattelemassa "tulvia"
Ei niin minkäänlaista merkkiä veden noususta. Aikalailla on myöhässä kemijoen tämän kevään tulvavedet.
Lisävalot taitais joutaa jo pois kun ei täällä enää öisin pimeä tule, (eikä tarvi kyllä öisin ajellakkaan) Toisen valon koppakin on halki, tippuu vielä välille
Viikonloppuna jos perehtyis vähän noihin etupään niveliin. Raidetangot kokonaan ja kaikki kallistuksen vakaajan runkokumit ja koiranluut pitäs vaihtaa nini eiköhän se keulan lotina lopu siihen.
Yks on jääny jonnekki hevonvitunperseeseen eikä ketään kiinnosta missä se on.
Olipahan ensimmäinen ja viiminen kerta kun tilaan 1001renkailta yhtään mitään.
Vaikka reilusti halvemmalla saikin, mutta hinta selittyy vissiin tuolla kolmella kappaleella.
Ajellaan sitten nastoilla.
No pesasimpa kuitenkin vähän talven suolarapoja vähemmäksi ja kävin kattelemassa "tulvia"
Ei niin minkäänlaista merkkiä veden noususta. Aikalailla on myöhässä kemijoen tämän kevään tulvavedet.
Lisävalot taitais joutaa jo pois kun ei täällä enää öisin pimeä tule, (eikä tarvi kyllä öisin ajellakkaan) Toisen valon koppakin on halki, tippuu vielä välille
Viikonloppuna jos perehtyis vähän noihin etupään niveliin. Raidetangot kokonaan ja kaikki kallistuksen vakaajan runkokumit ja koiranluut pitäs vaihtaa nini eiköhän se keulan lotina lopu siihen.
Viimeksi muokannut Mika.T, 14.5.2020 23:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tilasitko halpaa ylivuotista nokiaa
Minähän tilasin kans sieltä pitkällä DOT:illa, 1 rengas seikkaili kans ihan eri reittejä ku muut kolme mutta perille ne lopulta tuli kun aikansa odotti.
Halvat oli kyllä ja hyvin nuo on rullanneet..
Minähän tilasin kans sieltä pitkällä DOT:illa, 1 rengas seikkaili kans ihan eri reittejä ku muut kolme mutta perille ne lopulta tuli kun aikansa odotti.
Halvat oli kyllä ja hyvin nuo on rullanneet..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kyllä ne tais olla jotain ylivuotista settiä. Pitääpä melkein käyä tarkistamassa mitä ne oikeasti oli.
EDIT: 11/20 ei ne kovin vanhat olleet
Niijja vaihetoosaan pitäs vaihtaa johdinlevy kun ei lähde sähköpistoke irti. Kiinnitysruuvi vaan pyörii tyhjää.
Samalla vaihtaa uus kybbiventtiili kun tahtoo turbiinilukko tökkiä kylmänä aika pahasti.
EDIT: 11/20 ei ne kovin vanhat olleet
Niijja vaihetoosaan pitäs vaihtaa johdinlevy kun ei lähde sähköpistoke irti. Kiinnitysruuvi vaan pyörii tyhjää.
Samalla vaihtaa uus kybbiventtiili kun tahtoo turbiinilukko tökkiä kylmänä aika pahasti.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Ei ne kalliit ollu tuossa paikallisessa varaosaputkassakaan. Parin euron hujakoilla.
Raidetangot oli vähän arvokkaammat 60e kipale lemförderi vai mikä lie olikaan.
Tuli vaihdettua nuo kaikki hilut keulaan.
Kallistuksen vakaajan runkokumit, koiranluut, raidetankojen sisä ja ulkopäät.
Kuskinpuolen raidetanko oliki molemmista päistä melkosen väljä... Ja tammikuussa katsastettu
Pelkääjänpuoli vain ulkopäästä.
Tangoissa olikin mersun merkinnät ja leimat 8/04 eli alkuperäiset.
Samalla käytin hitusen väljät pyörälaakerit auki ja kasaan uusilla rasvoilla. Sielläkin oli kiristysmuttereissa maalisinetit paikallaan.
Aika kivasti jämäköity keula ja pahin vikurointi urasilla teillä katosi. Ja ennen kaikkea se sisälle vittumaisesti kuuluva klopina loppu
Kulutuskin menee vaan parempaan suuntaan. Nyt parin tankillisen ja vajaan 2000km kulutus 9.03l/100km
Raidetangot oli vähän arvokkaammat 60e kipale lemförderi vai mikä lie olikaan.
Tuli vaihdettua nuo kaikki hilut keulaan.
Kallistuksen vakaajan runkokumit, koiranluut, raidetankojen sisä ja ulkopäät.
Kuskinpuolen raidetanko oliki molemmista päistä melkosen väljä... Ja tammikuussa katsastettu
Pelkääjänpuoli vain ulkopäästä.
Tangoissa olikin mersun merkinnät ja leimat 8/04 eli alkuperäiset.
Samalla käytin hitusen väljät pyörälaakerit auki ja kasaan uusilla rasvoilla. Sielläkin oli kiristysmuttereissa maalisinetit paikallaan.
Aika kivasti jämäköity keula ja pahin vikurointi urasilla teillä katosi. Ja ennen kaikkea se sisälle vittumaisesti kuuluva klopina loppu
Kulutuskin menee vaan parempaan suuntaan. Nyt parin tankillisen ja vajaan 2000km kulutus 9.03l/100km
No näessie!
10tkm tullu rynsterillä ajettua Ei edes puolta vuotta ole vielä tullu täyteen.
Se tietääkin viikonlopulle öljynvaihtoa. Samalla vois vaihtaa kaikki suodattimetkin kun tuli jo aikaa sitten hommattua.
Ja tulihan se yks puuttuva kesärengaskin. Pari viikkoa se seilas Tanskassa ennenkuin osas tänne.
Ne nakattiin alle ja olipa isot
Rengaskoko muuttu 225/70/15 ---> 235/75/15 Todellisuuessa rengas kasvo kyllä huomattavan paljon.
Ei mahdu kyllä yhtään suuremmat kääntymään ilman sisälokarien ja roiskeläppien pois repimistä, mutta siihen ei lähdetä.
Nyt kun alkaa tiet olla jokapuolella kuivia niin vois innostua vahaamaankin tämän. Pelkällä pesulla tule ko naarmut näkyviin
10tkm tullu rynsterillä ajettua Ei edes puolta vuotta ole vielä tullu täyteen.
Se tietääkin viikonlopulle öljynvaihtoa. Samalla vois vaihtaa kaikki suodattimetkin kun tuli jo aikaa sitten hommattua.
Ja tulihan se yks puuttuva kesärengaskin. Pari viikkoa se seilas Tanskassa ennenkuin osas tänne.
Ne nakattiin alle ja olipa isot
Rengaskoko muuttu 225/70/15 ---> 235/75/15 Todellisuuessa rengas kasvo kyllä huomattavan paljon.
Ei mahdu kyllä yhtään suuremmat kääntymään ilman sisälokarien ja roiskeläppien pois repimistä, mutta siihen ei lähdetä.
Nyt kun alkaa tiet olla jokapuolella kuivia niin vois innostua vahaamaankin tämän. Pelkällä pesulla tule ko naarmut näkyviin
Uudemmassa korimallissa on ne pelsepuupin keksinnöt (sivumuovit) melkoiset paskahyllyt. Varsinkin takimmaiset panelit.
Tympäsee vaikka kuinka pesee niin parkkiin vietäessä valuu soravesi pitkin kylkiä. Ottanut tavaksi pestä ne välit reilulla vedellä. Vielä ei ole lattiat kastuneet sisältä.
Nätti on tässä väri.
Tympäsee vaikka kuinka pesee niin parkkiin vietäessä valuu soravesi pitkin kylkiä. Ottanut tavaksi pestä ne välit reilulla vedellä. Vielä ei ole lattiat kastuneet sisältä.
Nätti on tässä väri.
Kyllä ne sinne mahtu.
Sopivasti kun on pattia renkaan alla ja kääntää hieman niin hipsii roiskeläpän yläosaan.
Keulaa häätys saaha ylöspäin. 25-30mm ois aika makia.
Pitäskin soitella tuolle vallilan takomoon kun moni näitten kans värkkäävä on sitä kehunu.
Tosin tähän "kuulemma" käy myös 4xx sarjan etujousi jolla keula EHKÄ nousee.
Varmin olisi tuo vallilan takomon kautta hommattu korottava jousi.
Sopivasti kun on pattia renkaan alla ja kääntää hieman niin hipsii roiskeläpän yläosaan.
Keulaa häätys saaha ylöspäin. 25-30mm ois aika makia.
Pitäskin soitella tuolle vallilan takomoon kun moni näitten kans värkkäävä on sitä kehunu.
Tosin tähän "kuulemma" käy myös 4xx sarjan etujousi jolla keula EHKÄ nousee.
Varmin olisi tuo vallilan takomon kautta hommattu korottava jousi.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22