Toissailtana oli mielenkiintoinen ajokeli. Mittarissa edelleen +1, mutta aiemmin märkä tienpinta tasaisesti aivan peilijäässä. Sovittelin siinä sitten ajonopeutta hetken muutamalla reippaalla jarrutuksella ja ohjausliikkeellä, ikään kuin tunnustellen, kuinka reippaasti oikeasti uskaltaa ajaa uusilla R3-kitkoilla. No, se 85 mittarinopeus tuntui kuitenkin suoralla päätiellä olevan ihan turvallisesti ajettavissa. Jonkin matkaa ajeltua alkaa takaa lähestyä vauhdilla kellertävät tuikut. Mietin, että jonkun mopoauto kulkee kyllä pahuksesti, kunnes vierestä vetää ohi noin parikymppinen hiace miljoona mittarissa, varmaan siinä matkamittarissakin. Hirvitti kaverin puolesta. Mutta tuo auto taitaa olla kovin pätevä talvikelkka kumminkin, kun tiellä pysyi ainakin niin kauan kuin itse tuota tieosuutta jatkoin.
Hiace, onko maineensa veroinen?
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Hiacella ajaminen vaatii tiettyä hulluutta, jkl-hki väliä ajeltiin keskiarvolla 2,5h/suunta ja kesällä jopa alle sen. Mitään järkeä semmosessa ei ollut, mutta ehkä silloin just ja just 20 -vuotiaana ei osannut pelätä.
Pappi: varmana tommonen rintteri olis kiva, mutta siirtolohkareen kokoinen takaveto ei palvele mun tarpeita. Pihatie on kapea, pehmeä reunoilta, puunoksat roikkuu alhaalla ja loppuhuipentumana jyrkkä mäki mutkalla...
Jotenki rupes se ransitti taas kiinnostamaan.
Pappi: varmana tommonen rintteri olis kiva, mutta siirtolohkareen kokoinen takaveto ei palvele mun tarpeita. Pihatie on kapea, pehmeä reunoilta, puunoksat roikkuu alhaalla ja loppuhuipentumana jyrkkä mäki mutkalla...
Jotenki rupes se ransitti taas kiinnostamaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Tuo väli on pakko ajaa hiacella noin koska siellä ei voi istua sen pitempään jos yhtä kyytiä ajelee ja haluaa säilyä edes jotenkin henkisesti/ruumilisesti kunnossa...
kuljetus tarpeen se ehkä täytää jos tarve on semoineen että samat kuljettavat menee todelisuudessa 211 farmarin kontiin sillä erolla että 211 kuskin/hantin paikalle mahtuu normali kokoinen ja siellä voi olla kerrallan enmänkin kuin 3 tuntia
transun jos ostat ja se on samaa ikä kautta mitä d4d niin varaudu egr jumppaan
E: takveto vito jogtenkin vältää jos ruoste ei haittaa eli kuljettava on sen verran isoa
mikä pysyy kyydissä, tominta varmutta lisää automatti,
sen verran vanha että ei egr, hitupönikää ym
saaste härveleitä, melko surkeita ovat lähtemään likelle varsinkin takaperin
siihen autta kun ei ole lyhyt malli ja ehkä jotaikin yllätävästi mitä löysempi hunompi alusta on
kunhan ei ole semoinen roikku keula se taas haittaa
kuljetus tarpeen se ehkä täytää jos tarve on semoineen että samat kuljettavat menee todelisuudessa 211 farmarin kontiin sillä erolla että 211 kuskin/hantin paikalle mahtuu normali kokoinen ja siellä voi olla kerrallan enmänkin kuin 3 tuntia
transun jos ostat ja se on samaa ikä kautta mitä d4d niin varaudu egr jumppaan
E: takveto vito jogtenkin vältää jos ruoste ei haittaa eli kuljettava on sen verran isoa
mikä pysyy kyydissä, tominta varmutta lisää automatti,
sen verran vanha että ei egr, hitupönikää ym
saaste härveleitä, melko surkeita ovat lähtemään likelle varsinkin takaperin
siihen autta kun ei ole lyhyt malli ja ehkä jotaikin yllätävästi mitä löysempi hunompi alusta on
kunhan ei ole semoinen roikku keula se taas haittaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ei ne haisut nyt niin kamalia ollu ja silloiset työkamat kulki varsin hyvin, aina sai olla kuskaamassa pikku-scudolla ajavalla porukalle tikkaita yms. Ei se nyt mukava peli ollut, mutta vitutusta oli lähinnä ohituksien kanssa. Toki taas, siitä on aikaa kun noilla ajelin, mutta muistan miten mukavaa oli työviikon jälkeen hypätä w124/e34/e36/e61 rattiin, jopa se 250d tuntui ripeälle.
Ransitteja oon katsellu 2010 ja siitä eteenpäin. Samat egr-vaivat ja saastelaitteet on kaikissa uudemmissa dieseleissä, ei ne paljoa merkkiä katso.
E: mullahan kuorma on 2x koira ja sekalaista harrastusromua n.100-150kg. menishän ne isolla farkullakin, mutta helpompaa se on edes kääpiö-kokoluokan pakulla.
Ransitteja oon katsellu 2010 ja siitä eteenpäin. Samat egr-vaivat ja saastelaitteet on kaikissa uudemmissa dieseleissä, ei ne paljoa merkkiä katso.
E: mullahan kuorma on 2x koira ja sekalaista harrastusromua n.100-150kg. menishän ne isolla farkullakin, mutta helpompaa se on edes kääpiö-kokoluokan pakulla.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Nuo egr jutut on kyllä transun kohdalla ihan omalla tasollaan moniin muihin verratuna,promille kirjoitti: ↑25.1.2021 13:42 Ei ne haisut nyt niin kamalia ollu ja silloiset työkamat kulki varsin hyvin, aina sai olla kuskaamassa pikku-scudolla ajavalla porukalle tikkaita yms. Ei se nyt mukava peli ollut, mutta vitutusta oli lähinnä ohituksien kanssa. Toki taas, siitä on aikaa kun noilla ajelin, mutta muistan miten mukavaa oli työviikon jälkeen hypätä w124/e34/e36/e61 rattiin, jopa se 250d tuntui ripeälle.
Ransitteja oon katsellu 2010 ja siitä eteenpäin. Samat egr-vaivat ja saastelaitteet on kaikissa uudemmissa dieseleissä, ei ne paljoa merkkiä katso.
E: mullahan kuorma on 2x koira ja sekalaista harrastusromua n.100-150kg. menishän ne isolla farkullakin, mutta helpompaa se on edes kääpiö-kokoluokan pakulla.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Hyvä tietää, en ole pahemmin kuullut niistä juttua työmailla, tosin harvempi sitä jaksaakaan jaaritella firman autoista yhtään mitään.
Tänään muuten yksi vanhempi herra haikaili lättänokkaisen, rattivaihteisen hiacensa perään. Oli kuulema elämänsä typerin päätös kun siitä luopui.
Tänään muuten yksi vanhempi herra haikaili lättänokkaisen, rattivaihteisen hiacensa perään. Oli kuulema elämänsä typerin päätös kun siitä luopui.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ei se tämä hinnat alkaen portterikaan varmaan niskoja saa kipeeksi. https://m.nettiauto.com/volkswagen/transporter/11880033
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Voi hemmetti että onkin synkkä peli siinä.
Ajelin tässä muutaman päivän transit customilla, olisko se nyt 2013 vuotinen ja n.135hv koneella. Muutamia havaintoja:
-kuorman kanssa tuo ei mene oikeen mihkään, mihin lie tehot kadonneet.
-tilanne ei kauheasti muutu ilman kuormaa ajaessa
-kauhean tehostettu ohjaus eikä mitään tuntumaa tiehen
-ohjaamo tuntuu ahtaalta, vaikka meikäläinen aika pieni onkin
-eberin käyttö tehty hemmetin vaikeaksi, todella monen klikkauksen takana ajotietokoneessa
-jotenkin levottoman tuntuinen ajettava
-valot on aivan onnettomat jopa subarun h7 -valoihin verrattuna
-ikkunat on vähän kummalliset kun aukeavat niin "vähän", jää tupakin käry pyörimään turhan pitkäksi aikaa
-vajaavetoinen + kitkarenkaat = EI
+ratiossa on bluetooth, saa tulvii pohjanmaat ja painkillerit kätevästi soimaan ilman piuhaa
+tavaratilan muoto on hyvä
+tavaratilan valot on tosi kirkkaat
+penkki on varsin kelvollinen
+rokkivermeet kuulostaa hyviltä
+Lämpiää nopeasti, eberi on tehokas eikä ajoviimakaan kylmetä konetta liikaa
Elikkäs, maksaisinko tuommoisesta röntästä 12-15 tonnia?
En.
Ajelin tässä muutaman päivän transit customilla, olisko se nyt 2013 vuotinen ja n.135hv koneella. Muutamia havaintoja:
-kuorman kanssa tuo ei mene oikeen mihkään, mihin lie tehot kadonneet.
-tilanne ei kauheasti muutu ilman kuormaa ajaessa
-kauhean tehostettu ohjaus eikä mitään tuntumaa tiehen
-ohjaamo tuntuu ahtaalta, vaikka meikäläinen aika pieni onkin
-eberin käyttö tehty hemmetin vaikeaksi, todella monen klikkauksen takana ajotietokoneessa
-jotenkin levottoman tuntuinen ajettava
-valot on aivan onnettomat jopa subarun h7 -valoihin verrattuna
-ikkunat on vähän kummalliset kun aukeavat niin "vähän", jää tupakin käry pyörimään turhan pitkäksi aikaa
-vajaavetoinen + kitkarenkaat = EI
+ratiossa on bluetooth, saa tulvii pohjanmaat ja painkillerit kätevästi soimaan ilman piuhaa
+tavaratilan muoto on hyvä
+tavaratilan valot on tosi kirkkaat
+penkki on varsin kelvollinen
+rokkivermeet kuulostaa hyviltä
+Lämpiää nopeasti, eberi on tehokas eikä ajoviimakaan kylmetä konetta liikaa
Elikkäs, maksaisinko tuommoisesta röntästä 12-15 tonnia?
En.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Huutokaupassa nelikko Ducato https://kiertonet.fi/huutokaupat/fiat-d ... -4x4-77384
Verrokki "sököhytillä" https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/11696782
Normaalilla kopilla https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/11603093
Verrokki "sököhytillä" https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/11696782
Normaalilla kopilla https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/11603093
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Eipä ole montaa autoa kun hakee fiat - pakettiauto - neliveto. Enkä muuten edes tiennyt että nelikkofiudea on ylipäätään olemassa.
Näköjään ovat saaneet pikappiinkin fiatin lätkät, kaikkea sitä!
Näköjään ovat saaneet pikappiinkin fiatin lätkät, kaikkea sitä!
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Ford Fiesta ST 2020
ex: W205 220 Bluetec 2014
ex: W205 220 Bluetec 2014
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Hyvä esittelyvideo tuolla dangelin sivuilla.
Aihio. https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... r/11331410
Aihio. https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... r/11331410
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Väittävät essompaarissa ja vähän muuallakin että vanhaa lampu-anssia tai posliiniautoa ei kannata ostaa ellei tosissaan meinaa ruveta harrastelemaan.
Kaveri kyllä osti entisen t6 sikala-auton, maksoi 3000e ja mittarissa 400tkm. Kyllähän sitä sai isolla kädellä (ja rahalla) harrastaa, mutta mikäjottei. Tai siis harrasteeksi, ei käyttikseksi.
Kaveri kyllä osti entisen t6 sikala-auton, maksoi 3000e ja mittarissa 400tkm. Kyllähän sitä sai isolla kädellä (ja rahalla) harrastaa, mutta mikäjottei. Tai siis harrasteeksi, ei käyttikseksi.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Riippuu muutamasta seikasta, tuossa takavuosina oli paikallisella sairaankuljetuksella lanssina Vito, siirtoajossa ja mittarissa vajaa 900000 kilometriä kun meni katon kautta ympäri. Kyllä se siihen saakka oli palvellut kohtuullisen vähillä remonteilla.
Transportereissa on niin vaikeasti tehty tekniikkapuoli että remontit on kurjia tehtäviä, ihan normi hehkujen - vesipumpun ym. vaihdotkin. Tosin sehän tuntuu vain lompakossa, ellei itse rassaa.
Transportereissa on niin vaikeasti tehty tekniikkapuoli että remontit on kurjia tehtäviä, ihan normi hehkujen - vesipumpun ym. vaihdotkin. Tosin sehän tuntuu vain lompakossa, ellei itse rassaa.
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Meinasivat että lamppu anssit kärsii kun ajo ei ole nättiä ja ainakin entisellä kotipaikallani oli tyhjäkäynti kielletty, eli turpot tykkäsi kun täydeltä laukalta sammuteltiin. Siirtoajossa varmasti kestääkin paremmin kuin hälytysajossa.
Onneks tässä en niin köyhä ja kipeä ole että entisiä häly-autoja katselisin, ei riitä rahat tai osaaminen.
Onneks tässä en niin köyhä ja kipeä ole että entisiä häly-autoja katselisin, ei riitä rahat tai osaaminen.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Itsellä on ollut nykyisen T4 syncro portterin päivittäminen tuoreempaan ajatuksissa. T5 Transporter ei liene huono vaihtoehto, mutta alkavat olla sen ikäsiä/ajettuja että kannattaa huoltohistoriasta tarkistaa onko mm. nokka-akselia sekä vesipumppua uusittu ikinä. 4motioneissa haldexin pumppu näkyis kans olevan 200-300tkm tienoilla vaihtokunnossa. Ja kyseessä siis 2.5tdi. Nuita 1.9tdi koneisia jotkut kehuu kaikista varmimmaksi, mutta osaa niissäkin olla mm. Kansivaivoja.
Ei ole montakaan viikkoa kun Rovaniemen Kamuxilla myivät huutokaupalla rapia 1,2miljoonaa ajettua T5 Transporteria Liekkö oli tekniikasta enää mitään uusimatta
Ei ole montakaan viikkoa kun Rovaniemen Kamuxilla myivät huutokaupalla rapia 1,2miljoonaa ajettua T5 Transporteria Liekkö oli tekniikasta enää mitään uusimatta
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
1.9tdi t5 mulla oli, huolettomia kilometrejä ajelin. Eniten nuo pikkukoneiset taitaa saada kehuja huollettavuutensa ansiosta, tuossa kun oli tilaa konehuoneessa tehdäkin jotain. Laiskahan se 102-heppaisena oli, harisella piti käydä aina seuraavasta tilistä, mutten saanut aikaiseksi.
Yllättävän hyvin sillä pärjäsi ihan etuvetonakin.
Taas harmittaa pois myyminen, ei opi pakumies ajelemaan pikku-autolla.
Yllättävän hyvin sillä pärjäsi ihan etuvetonakin.
Taas harmittaa pois myyminen, ei opi pakumies ajelemaan pikku-autolla.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Joo, pikkukoneinen oli kohtuuhyvä.promille kirjoitti: ↑31.1.2021 22:06 1.9tdi t5 mulla oli, huolettomia kilometrejä ajelin. Eniten nuo pikkukoneiset taitaa saada kehuja huollettavuutensa ansiosta, tuossa kun oli tilaa konehuoneessa tehdäkin jotain. Laiskahan se 102-heppaisena oli, harisella piti käydä aina seuraavasta tilistä, mutten saanut aikaiseksi.
Yllättävän hyvin sillä pärjäsi ihan etuvetonakin.
Taas harmittaa pois myyminen, ei opi pakumies ajelemaan pikku-autolla.
Meillä oli samanmoinen fiman ajossa jotakuinkin 100tkm.-+400tkm. välin. Tuolla matkalla laitettiin vauhtipyörä kahdesti, turbo kerran ja olisikohan laturista laakeri korkannut jossain välissä. Normaalia nivel- ja jarrujumppaa tottakai jossain määrin. Ei vallan huono suorite, kuitenkin firman ajossa työmiehen käskettävänä. Eikä huolto ollut kyllä ihan kärkipäästä ja silti kesti aika hyvin.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Digitaalikello unohtui listalta. Näitä oli kasarilla joka autossa, mutta hiacesta löytyi vielä 2010 luvulla.promille kirjoitti: ↑23.1.2021 22:57 Ja sitten vielä voi hitto näitä varustelistoja:
SUOMI-auto
Huoltokirja
Vetokoukku
2 x avain
Radio/CD-Soitin
Sähkötoimiset sivupeilit
2 x Renkaat
2 x Vanteet
Seinien ja lattian vanerointi
Toi SUOMI-AUTO on kai varustetaso, ainakin kaikissa näyttäis olevan meno todella ankeaa.
On kokemusta jonkin verran loppupään mallista. Työnantajalla oli sellainen aikanaan ja auto oli uusi. Ihan ok työkaluna. Kulutus ja meteli kauhea. Verrattuna muihin aikalaisiin pakuihin, kaikin puolin ankea ja vanhanaikainen. Toimi kuitenkin ongelmitta aina. Takaveto ei oikein mene talvella, mutta eipä se mene Vitokaan sen paremmin.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Hiacea on myös bensa-V6:lla ja harvinaista ambulanssua Toyota / Lexus V8:lla.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
V8 Hiace olisi kyllä hieno... Luulisi jo liikkuvan.
Nämä Volkkarin multivanit on mielenkiintoisia laitteita. https://www.nettikaravaani.com/volkswag ... an/1558171 Onko tämä sitten se viimeinen aito transporter?
Retro? https://www.nettikaravaani.com/westfalia/t3/1558896
Nämä Volkkarin multivanit on mielenkiintoisia laitteita. https://www.nettikaravaani.com/volkswag ... an/1558171 Onko tämä sitten se viimeinen aito transporter?
Retro? https://www.nettikaravaani.com/westfalia/t3/1558896
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Melkein puin jo ostohousut jalkaan, lähistölle putkahti uudempilamppuinen 103kw t5 portteri myyntiin. Onneks ei ollut nelikko, muuten olisi velkaa ruman paljon lisää.
Niin ja suparusta nasahti tuulilasi halki, peräluukku ei toimi kunnolla vaikka kytkimen + johtosarjan askartelin ja kaiken päälle koira räjäytti penkkien verhoilut kontin puolelta aikas täysin. ei tommosta kehtaa edes rinta-jupille tarjota.
Mutta: kuinkas huono tommonen 103kw kone on? Pikainen vagarena haku ei ainakaan ihan kauheelta vaikuttanut, lähinnä webasto-häröjä osui omaan silmään.
Niin ja suparusta nasahti tuulilasi halki, peräluukku ei toimi kunnolla vaikka kytkimen + johtosarjan askartelin ja kaiken päälle koira räjäytti penkkien verhoilut kontin puolelta aikas täysin. ei tommosta kehtaa edes rinta-jupille tarjota.
Mutta: kuinkas huono tommonen 103kw kone on? Pikainen vagarena haku ei ainakaan ihan kauheelta vaikuttanut, lähinnä webasto-häröjä osui omaan silmään.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Tänään näin uuden pro-acen. Teippaus kyljessä 4x4. Valmistaja Dangel.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Muistan ajan, kun monella oli kakkosautona Hiace tai Hilux. Pienet verot ja halvat vakuutukset.
Nyt aika on ajanut ohi niistä pakettiautoista joissa on pakettiauton kulutus, esimerkkinä vaikka Hiace jostain 2005 paikkeilta, pyytävät vielä noilla jopa lähelle kymppitonnia.
Verot lienee kuudensadan luokkaa vuodessa ja kulutus kympin toista à 2,3 euroa.
Kova tarve pitää olla juuri kyseisenlaiselle pakulle että sellaisen hankkisi. Toisaalta se kova tarve ei saa olla sellainen että kilometrejä tulisi paljon, kun kulutus on suuri.
Nyt aika on ajanut ohi niistä pakettiautoista joissa on pakettiauton kulutus, esimerkkinä vaikka Hiace jostain 2005 paikkeilta, pyytävät vielä noilla jopa lähelle kymppitonnia.
Verot lienee kuudensadan luokkaa vuodessa ja kulutus kympin toista à 2,3 euroa.
Kova tarve pitää olla juuri kyseisenlaiselle pakulle että sellaisen hankkisi. Toisaalta se kova tarve ei saa olla sellainen että kilometrejä tulisi paljon, kun kulutus on suuri.
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
2008 tai uudempi? Oliko siinä raja kun pakuissa siirryttiin co2 perusteiseen verotukseen.
Vanhatkin hiluxit vaihtaa omistajaa melko nopeasti. Hinnat ovat kyllä tähtitieteelliset
Vanhatkin hiluxit vaihtaa omistajaa melko nopeasti. Hinnat ovat kyllä tähtitieteelliset
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Joo.
Se ex puoli pitkä rintteri oli hyvä esimerkki kun sen vero meni päästöjen mukaan niin Rovaniemellä oli ihan samanlainen värkki myynnissä jonka verotus menikin painon mukaan.
Vuosittaisissa maksuissa oli parinsadan euron ero.
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Näyttäisi että satasen vuodessa laskee vero kun siirrytään päästöperusteiseen, Hiacessa.
wiimax.fi
Re: Hiace, onko maineensa veroinen?
Kaveri kun osti tonniluokan pakun niin oli puhetta veroista. Transit järkijään kallis. Päätyi uudehkoon primastariin. Ei ole moittinut.