Primeran nykiminen - ilmastointi
Primeran nykiminen - ilmastointi
Vm. 1997 Primera, 2-litrainen, nykii selvästi ajon aikana ilmastoinnin ollessa päällä. Näin näyttävät tekevän muutkin Primerat nissan-kirjoittajien mukaan. Miksi? Vastaavaa en ole koskaan huomannut muissa autoissa.
Ilmastointia käytettäessä kompressori ei pyri koko aikaa. Kompressorin kytkeytyessä pyörimään moottori vähän nyykähtää. Tapauksesta (autosta, ajotilanteesta) riippuen sen joko huomaa ajossa tai ei huomaa. Mikäli ilmastointilaitteesta on kylmäaineet vähissä kompressorin on-off tilan vaihto on tiheämpää ja nykiminen tapahtuu näin useammin.
I drive an Opel. What's your excuse?
En ymmärrä tekniikasta, mutta sen ymmärrän, että kompressorilla on osuutta asiassa sen päälle kytkeytyessä. Mutta kun kompressori on kaikissa muissakin autoissa, eikä näitten vuosikymmenten aikana vastaavaa ilmiötä ole ennen esiintynyt
Tässä on syy kysymykseen. Miksi vain Primerassa
Nissanmiehet vaan toteavat, että nykimiseen on tottunut
ja se on tyyppiominaisuus.



Uusi -98 Mondeo 2.0 bensalla nyki niin paljon että kirjoitin kirjeen Fordin pääjohtajalle Jack Nasserille. Hänkään ei saanut ongelmaa korjattua, mutta antoi hinnanalennusta 14.000 mk. Syy nykimiseen oli se, että moottoria ohjaava boxi ei kyennyt ennakoimaan kompuran käynnistymistä vaan ensin käynnistyi kompura ja sitten vasta ohjausyksikkö lisäsi koneen kierroksia. Fordin Pohjois-Euroopan labrassa Ruåtsissä yrittivät ohjelmoida boxia uudestaa, mutta enpä jäänyt tuloksia odottelemaan kun eivät vuodessa saaneet mitään aikaan. Sitten vaihdoinkin Mondeon Volvoondealer kirjoitti:Sama ominaisuus löytyy Fordilta ainakin vajaa 10 vuotta vanhoista diesel - Mondeoista, ja varsin häiritsevänä.
Mondeossa(kaan) ongelmalle ei kuulemma voi mitään.

Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Itseasiassa jos ainetta on liikaa niin pätkii päälle<-> pois nopealla tahdilla.Melitos kirjoitti:Mikäli ilmastointilaitteesta on kylmäaineet vähissä kompressorin on-off tilan vaihto on tiheämpää ja nykiminen tapahtuu näin useammin.
Jos tosi paljon liikaa niin ei kytke ollenkaan.
Jos vähän vajausta niin pyörii koko ajan tai kauan. Jos tosi vähänä niin ei kytke olleskaan.
On tuota muissakin merkeissä tuota nykimistä, ei sille oikein mitään voi tai no jos nyppää liittimen irti kompuralta niin ei varmaan niin nyki.

Jos ei kulje niin kromaa se.
Kiitos korjauksestaJarno.V kirjoitti:Itseasiassa jos ainetta on liikaa niin pätkii päälle<-> pois nopealla tahdilla.Melitos kirjoitti:Mikäli ilmastointilaitteesta on kylmäaineet vähissä kompressorin on-off tilan vaihto on tiheämpää ja nykiminen tapahtuu näin useammin.

I drive an Opel. What's your excuse?
Re: Primeran nykiminen - ilmastointi
No arvatkaapa vaan nykiikö isänn'n 850 2.5 20v -96 volvo... JurppiiTenta kirjoitti:Vm. 1997 Primera, 2-litrainen, nykii selvästi ajon aikana ilmastoinnin ollessa päällä. Näin näyttävät tekevän muutkin Primerat nissan-kirjoittajien mukaan. Miksi? Vastaavaa en ole koskaan huomannut muissa autoissa.

w202 taas ei yhtään


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Primeran nykiminen - ilmastointi
Meiltä löytyy talosta Ford KA jossa on ilmastointi. Sitä hyytymistä ei voi kuvailla, se pitää kokea kun kompura jyrähtää käyntiin. Mutta kyllähän tuo aika loogista on jos sitä ajattelee, viehän se muutaman hevosvoiman tehoa pyöriäkseen.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant