Käyttelimpä tuossa pitkästä aikaa Amazonia, ihan sovinnolla lähti käyntiin 1½ kuukauden seisokin jälkeen, kolmisen kuukautta sitten oli vimpan kerran kunnon ajossa ja tallista pihalla. Vähän jäi kaasu kantamaan, ilmeisesti joku jousi on kuoleentunut tms., tyhjäkäynti huiteli liki 1500 rundissa ja ilman valoja ylikin. Vähän oli takajarrutkin jässääntyneet, voi kuinka hyvää se silikonijarruneste olisikaan harrastepelissä. Käyttelin siinä sitten puolisen tuntia että paikat lämpeni kunnolla ja pakoputki kuivui. Edellisinä vuosina oli tapana käytellä lyhyitä aikoja parin viikon välein, joka oli huono idea; takapöntön hitsaussauma ruostui puhki.
Mutta PRKL, takaluukun kumimatto oli vetänyt homeeseen sieltä täältä, vaikka takaluukku on ollu raollaan.

Tarvinnee repiä matto pois talveksi ja hankkia semmosia kosteudensyöjiä, yks peräaukkoon, toinen kabiiniin. Biltemassa näyttäis olevan paria kokoa, onko niistä käyttökokemuksia?
Tallihan on kylmä mutta erittäin kuiva. Kosteutta tasaamassa on mottikaupalla kuivaa sahatavaraa ja uutta lattiaakin valoin kesällä muutaman neliön, muutamassa kohtaa oli nimittäin maalattia. Ja lattian päällä on vielä pressut ettei mahdollinen kosteus nouse ja tiivisty auton pohjaan. Jotain propellisysteemiä tuuletusluukkuun olen suunnitellut, semmoinen joka lähtis käyntiin aina kun ulkoilma on kuivempaa / lämpimämpää kuin autotallin sisäilma. Ehdotuksia moisen häkkyrän toteuttamiseksi? Onhan niitä semmosia koneellisia kosteudenpoistajiakin olemassa eivätkä ole edes kauhean kalliita, mutta ovat kait tarkoitettu vain tiloihin jossa lämpötila pysyy plussan puolella?

En tiedä, mutta ihan perseestä on.