Mites toi Saab uudemmat onks tietoo? Nopeea auto kiinnostais
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Mites toi Saab uudemmat onks tietoo? Nopeea auto kiinnostais
Minkälaisia noi Saab it on - ellikkä onko ne muuttuneet, kun kerran ovat edelleen aika omaperäisiä korin ääriviivojen suhteen jne.. Vieläkö ne on hirveitä polttoainesyöppöjä, entä niiden huolto - löytyykö osaa? Mites kori - onko heikkouksia, että vaikkas jo muutamassa vuodessa on jotkut ovet tai kotelot ruosteessa? - On nimittäin hakusessa helppohoitoinen ajokki joka kuiteskin olisi nopea kiihtymään, ei kuluta järettömästi, johon saa osia hyvin ja mallille löytyy osaavaa asentajaa- eli ei ois joku hirveen harvinainen tai poikkeuksellinen malli. Ajokin pitäis näyttää kuitenkin jotensakin tyylikkäältä. No siinäpä noi- Tällä hetkellä on BMW 525 vm. 93 ajettu 207 000 km ja kori kunnossa ja muutenkin huollettu säännöllisesti.- Olen ajatellut että Hondasta vois löytyy tollaista huolletonta nopeeta, mutta kuinkas kori sitten? Niin ja tosta Saabista en tiedä yhtikäs mitään. Henkilölle jolle kyselen ei Meseä halua. -
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Saab malleista voit katsoa tietoa osoitteesta
www.saabclub.fi
Eri mallit löytyvät etusivuilta eriteltyinä ja "haku" toimintoa käyttämällä saat esiin tietoa kyseisestä mallista.
Itse olen omistanut Saab 9000CS mallin, joka on edelleen parhaita autoja, joka minulla on ollut.
Saabin turbomoottorit ovat käytännössä kohtuukulutteisia ja oikein huollettuna hyvin kestäviä ja suorituskykyisiä.
www.saabclub.fi
Eri mallit löytyvät etusivuilta eriteltyinä ja "haku" toimintoa käyttämällä saat esiin tietoa kyseisestä mallista.
Itse olen omistanut Saab 9000CS mallin, joka on edelleen parhaita autoja, joka minulla on ollut.
Saabin turbomoottorit ovat käytännössä kohtuukulutteisia ja oikein huollettuna hyvin kestäviä ja suorituskykyisiä.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
OK - meen kattoo - mutta pysyykö Saabistit objektiivisina
eli meinaaks niille mitään muut merkit vai hehkuttaako ne sitten tätä maalla kulkevaa lentokone-merkkistä autoa parraaks mitä on koskaan tehty? - Meen kuitenkin kattoo - kyselen just ton esittämäni epäilyn takia täältä -
Saabilla oli noissa uudemmissa turbo-koneissa joku kampikammion huohotus-ongelma,
työkaverille vaihdettiin ensin ahdin ja sitten puolimoottori.
Rapaa öljynsä todella nopsaan ja voitelu katoaa.
Saab on julkistanut ongelmaan useamman fixin mitkä huollossa laitetaan autoon.
Kyllä kai se nyt on taas pelannut.
Iso normaalihuolto maksoi muuten 800€...
työkaverille vaihdettiin ensin ahdin ja sitten puolimoottori.
Rapaa öljynsä todella nopsaan ja voitelu katoaa.
Saab on julkistanut ongelmaan useamman fixin mitkä huollossa laitetaan autoon.
Kyllä kai se nyt on taas pelannut.
Iso normaalihuolto maksoi muuten 800€...
Pro HVM
Ei ole ollut tarvista saappaan tekniikkaan liiemmin perehtyä, itse ihmettelin joskus 95:sta kokeillessani että millä pirulla on ns.ison auton näköisestä tekeleestä saatu niin pirun ahtaan oloinen sisätiloiltaan.
Täytyy niissä kai jotain positiivistakin olla, naapuri on ajellu saapeilla viimoset 25 vuotta luullakseni ilman suurempia murheita.
Oman kokemuksen perusteella nuo uudet on säilyttäneet saappimaisuutensa aika hyvin, tuntuma on aika samanlainen kuin vanhemmissa vedoksissakin....onko tuo sitten hyvä vai huono asia on jokaisen oman maun mukaan
Täytyy niissä kai jotain positiivistakin olla, naapuri on ajellu saapeilla viimoset 25 vuotta luullakseni ilman suurempia murheita.
Oman kokemuksen perusteella nuo uudet on säilyttäneet saappimaisuutensa aika hyvin, tuntuma on aika samanlainen kuin vanhemmissa vedoksissakin....onko tuo sitten hyvä vai huono asia on jokaisen oman maun mukaan

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
MinunMelitos kirjoitti:Ja kenen ranteet kestää sitä ratin riuhtomista (paitti Rässin).

Ei se ny niin hirveesti riuhdo, ainakaan tuo itselläni ja lähipiirissä vuosia ollut Baas

Tosin siinä on ollut alle 250hv säädöt...
Onko ne joskus ollu?cupee kirjoitti:Vieläkö ne on hirveitä polttoainesyöppöjä
Ei ainakaan yksikään mulla ollu saab oo mikään juoppo

Paitsi ehkä 1.85l koneella varustettu -74 99.
Uusimmista ei niin hirveesti ole kokemuksia...
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Re: OK - meen kattoo - mutta pysyykö Saabistit objektiivisin
Laita hakun vaikka "tyyppiviat" hakusanaksi, niin saat eri mallien tyypillisimpiä ongelmakohtia selville.cupee kirjoitti:eli meinaaks niille mitään muut merkit vai hehkuttaako ne sitten tätä maalla kulkevaa lentokone-merkkistä autoa parraaks mitä on koskaan tehty? - Meen kuitenkin kattoo - kyselen just ton esittämäni epäilyn takia täältä -
Kysymääsi asiaa on saabclubin sivuilla tiedusteltu useaan otteeseen ja tietoa löytyy.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
cupee kiittää jälleen - asetin topicin kyllä hieman harhaanjohtavasti kun halusin sillei vähän tietää mitä sitten noilla em. kriteereillä voisi tarjota. Tässä mietittyäni olen kyllä sitä mieltä että 124 korinen 230 bensa on kyllä aika kiitollinen ja helppohpoitoinen malli - eli sitä voisi kyllä ehdottaa kuiteskin ennen kuin suapia - mutta eihän se nopea ole - siihen pitäisi sitte tehhä jotain varmaan 
