Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

ihan vaan pieni vinkki talvea ajatellen ja jettaa. kannattaa heti etuvalot releyttää eli laittaa vaika bilehelevetin "valonvahvistaja" muuten kohtapuoliin valokytkin voi heittäytyä toimimattomaksi ja valotehoparanee kun sähkön ei tarttee kiertää takapenkin takaa valoille.

ovenkahvoja menee talvella repullinen jos ei muista tiivisteitä rasvailla ja takapyörän laakerit on aina oltava mukana.

en minä muuten näitä kertoisi mutta oon ajannu jetalla yli puolimiljoonaa kilometriä.

ainii jos on vähääkään epäilystä, että käsijarrun vaijjerin ulkokuoressa on halkeamaa niin lopeta heti käsijarrun käyttö ja aloita se vasta ens juhannuksena, muuten ne jäätyy kiinni.

ainiin yks lämppärin katkaisinkin kannattaa pitää mukana, on vaihdettava aina tankkauksen yhteydessä.

tässä pientä vw talviautoiluun liittyvää, noita ed mainisemia varaosia saattaa löytyä minun tallin hyllyiltä vielläkkin, ihan uusina ja käyttämättöminä. 8)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ranex kirjoitti:
ovenkahvoja menee talvella repullinen jos ei muista tiivisteitä rasvailla ja takapyörän laakerit on aina oltava mukana.

ainii jos on vähääkään epäilystä, että käsijarrun vaijjerin ulkokuoressa on halkeamaa niin lopeta heti käsijarrun käyttö ja aloita se vasta ens juhannuksena, muuten ne jäätyy kiinni.
Heh, kuulostaapas tutulle 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

ranex kirjoitti:ihan vaan pieni vinkki talvea ajatellen ja jettaa. kannattaa heti etuvalot releyttää eli laittaa vaika bilehelevetin "valonvahvistaja" muuten kohtapuoliin valokytkin voi heittäytyä toimimattomaksi ja valotehoparanee kun sähkön ei tarttee kiertää takapenkin takaa valoille.

ovenkahvoja menee talvella repullinen jos ei muista tiivisteitä rasvailla ja takapyörän laakerit on aina oltava mukana.

en minä muuten näitä kertoisi mutta oon ajannu jetalla yli puolimiljoonaa kilometriä.

ainii jos on vähääkään epäilystä, että käsijarrun vaijjerin ulkokuoressa on halkeamaa niin lopeta heti käsijarrun käyttö ja aloita se vasta ens juhannuksena, muuten ne jäätyy kiinni.

ainiin yks lämppärin katkaisinkin kannattaa pitää mukana, on vaihdettava aina tankkauksen yhteydessä.

tässä pientä vw talviautoiluun liittyvää, noita ed mainisemia varaosia saattaa löytyä minun tallin hyllyiltä vielläkkin, ihan uusina ja käyttämättöminä. 8)
En epäile ollenkaan, koska kuittipinosta löytyy dokumentti ainakin kahdesta puhaltimen esivastuksen vaihdosta, sekä muutamasta laakeriremontista. Käsijarrua oli korjailti sitäkin ainakin kahteen kertaan, pakoputkia on vaihdeltu useampikin. Iskareita, niveliä.... on tähän joku syytänyt rahaa. :shock:

Piilteman valonvahvistin pitää tilata, en taida tällä kertaa jaksaa alkaa releitä itse laittamaan. Valoissa ei ole tosiaan hurraamista, etenkään pitkissä. Tänään pitää ostaa akku, venttiilikopan tiiviste ja akun kaapelit. Peltikengät on yllättäen halki. Kahvat ei taida maksaa paljon mitään, eli niitä voinee ostaa vaikka varalle.

Pannaampa mieleen, että osia ranexilta löytyy.

Oiskohan kellään Jetan takaluukkua? Semmosta noin 10€ hintaista? :idea:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Jos huohotin on samanlainen kuin ventossa niin se rautaputki alakerrasta->vent.koppaan kannattaa eristää esim. retkipatjalla ettei ajoviima ota siihen.
nimim. ikävä tehä jakoremppa ja naputella stefoja takasin pihalla -28 pakkasella :roll:

Se hyvä puoli niissä volkkarin osissa on ettei ne maksa juur mitään.
Alapallo 12€, takalaakeri oliko 10€ jne. :)
btw. kuminen vent.kopan tiiviste oli ehkä 10€(pitää vähä erilailla litkut sisällä) tosin siinä pitää kopan pinnapultit vaihtaa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

Oiskohan kellään Jetan takaluukkua? Semmosta noin 10€ hintaista?

toissa viikolla pistin priiman kuosmaselle kierrätykseen auton mukana.

kun käväsen entisellä koti kylällä katon oiskoon naapurille jäänny tummansininen luukku ja onko se ehjä.

jos umpiot ovat tummuneet niin ei kannata jetan omia umpioita ostaa vaan goloffin keula"kehikko" ja goloffin valot. taitaa nämäkin osat olla hyllyssä joutavana. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei hele... Onko HVM menny laittamaan kakkakoppasen volokkarin :?:

Taitaa olla huonoin keksintö mitä saksalaiset ovat saaneet ikinä aikaan. :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

HVM kirjoitti:
touhottaja kirjoitti: LEIPÄ o l i todella hyvää :D :D :D
Leipä oli otettu mukaan näytteeksi oikeasta ruisleivästä. Katsokaapa mitä ostatte kaupasta ruisleipänä?

"Sisältää ruista 35%"

Semmoseks se on tämä maailma mennyt. :(

Mukavaa jos leipä maistui. :D
jos sieltä olis mäntään etes yksi leipä kuljetus viikossa, niin olisimme aivan selekeesti sen leivän purijoita :D on meinaa senverta hyvää leipää :idea: :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sivonen kirjoitti:Kävikkö Uimaharjusta nappaamassa leippeetä mukkaan? Se on kyllä hyvvää. :D

Ja se volokkari tempoo sen takia niin kovasti, kun se on etuveto. :shock: :lol:
älä oo HVM surullinen tästä sivosen leipä jutusta :oops: anna seuraavan kerran misalle kunnon leipää niin joutuu samalla syömään sanansa uimaharjun leivästä 8) jos pystyy ennää puhhuu, on nielly oman kielensä on sen verta hyvvää se leipä :idea:
ekä se volkkari mittää temmo :!: kun painaa kaasua se vaan selekeesti lähtöö kuin rusakko makuulta,oli sitten vauhti mikä hyvänsä :roll:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli siitä on vaihdettu "jo" moottorin stefat (2kpl) sekä laatikon, siis vetarin laipan stefat (2 kpl) sekä tankissa sijaitseva bensapumppu, niin sillä vetelee sinne 400 tkm kohdalle aivanmainiosti. Ellei ole niin se kyykähtää 300 tkm kohdalla. Nih ja kait se kytkin on kanssa vaihdettu jo.

Ai toi on tehokas, hahahaha :shock:

P.S Ikkunoita kannattaa käyttää varovasti / harvoin, jollei ole jo uutta ikkunahissiä. Tosin senkin saa yhden dildon hinnalla motonetista, joten ei hätää.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

veskola kirjoitti:Mikäli siitä on vaihdettu "jo" moottorin stefat (2kpl) sekä laatikon, siis vetarin laipan stefat (2 kpl) sekä tankissa sijaitseva bensapumppu, niin sillä vetelee sinne 400 tkm kohdalle aivanmainiosti. Ellei ole niin se kyykähtää 300 tkm kohdalla. Nih ja kait se kytkin on kanssa vaihdettu jo.

Ai toi on tehokas, hahahaha :shock:

P.S Ikkunoita kannattaa käyttää varovasti / harvoin, jollei ole jo uutta ikkunahissiä. Tosin senkin saa yhden dildon hinnalla motonetista, joten ei hätää.
noh jo on kateus mallissaan :?: :?:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

touhottaja kirjoitti:noh jo on kateus mallissaan :?: :?:
No hei mulla on ittellä 1,8 yksipisteruisku pihassa, mittarissa 310 tkm, ja edellisessä 1,8 koneessa oli 365 tkm kun pistin sen pois. Hieno kone käy ja kukkuu vaikka miten pitkään.

...mutta ei sitten jossei saa kertoa tuon koneen heikoimpia kohtia jo edeltä käsin. Hyvähän se on kaikkien odotella hinuria 11 asteen pakkasessa kuten mulle kävi.

kiitos ja anteeksi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kerro ihmeessä odotettavista huolista kuhan letkautin, olen pahoillani :oops: :oops: :oops: hyvähän se on tietää mitä on odotettavissa,itte en tietänyt näistä mitään kun on pelennu hiton hyvin :lol: vielä kerran ,jatka vaan listailua :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tää juttu on nyt varmmaan ihan väärässä paikkaa mutta :roll:
toi antamisen ilo on kyllä iloista parhaimpia,itse kun olen aina ollut semmonen "rohmuuja" nyt on muutama vuosi ollut semmonen tunne, että miltähän tuntus antaa jollekkin jotain mitä toinen tarvittee :roll: viime joulun alla lahjoitin eräälle työttömälle perheelle joulukinkun jottain kummenen killoo, niin ette usko kun heille tuli hyvä mieli, mutta ittelle tuli varmaan vielä parempi mieli :D en oikein osaa kuvailla sitä tunnetta miltä se tuntuu,mutta olo on parempi kuin monakon ruhtinaalla :D :D
ja sama tästä volskista kylläpäs nukuin hyvin yöni, vaimo herätteli siinä kympin maissa kahveelle :P mutta arvatkee kun HVM toi sen leivän kuinka onnellinen olen siitä :D :D TODELLA UPEA TULIAINEN.
tässä samalla kiitän HVM: kutsua karjalan puoleen :D tulemme kyllä kunhan saan ässän taas tulille. kiitos :D :D :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En kait minä vaimon Jetasta aikanaan joutunu korjaamaan muuta kun koria. Iteasiassa mittään autoa en ole niin palioa oikonu ja hitsannu kun sitä, mutta siinä olikiin varmaan joku juttu miksi se oli läpilaho.

Noniino, laturin vaihoin 325 tkm kohalla, ja oven lukko hajosi joskus. niinja pari kahvaa. Hehkut.

Kauhian luotettava auto, ja kait sillä olisi ajellutkin, mutta minua pelotti päästää vaimo ja lapset liikkeelle sillä keskenään, kori tuntu aikas hepposelta. Niinja se vetää etupyörillä, hassu juttu :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti: toi antamisen ilo on kyllä iloista parhaimpia
No tämän allekirjoitan kympillä, pitäköön joku siten vaikka kuinka tollona kun jaan aina tavaraa ilman korvausta pois. Mutta voiko sitä itselle merkityksettömän summan saamista edes verrata saajan kokemaan mielihyvään?

Jos minulta kysytään, niin mieluummin jaan minulle merkityksettömän tavaran pois, kuin alan sitä myymään. Vähissä on kaupanteko täällä ollut, ja negatiivista palautetta ei "kaupoista" ole tullut. Maksaa vielä kaiken varalta rahdinkin, niin aika harva ilkeää enää alkaa aukomaan päätään, vaikka tavara ei ihan odotetunlaista olisi ollutkaan. :idea: :lol:

Saamisen tunne on ainakin minun kohdallani "olenko ansainnut tämän"- tai jopa aavistuksenomainen häpeäntunne. :oops: :shock:

Ja kostohan se on tottakai aina mielessä. Olen pitkävihainen mies. :shock:

Jaha, jospa ropataan välillä Volskia:

Mika T: Sain auton lahjaksi, en "laittanut" sitä. Touhottaja lahjoitti auton, ja siinä on ajoaikaa ensi kesäkuun puoleen väliin. 8)

Joku kyseli kytkimen perään. Se toimii, on vaihdettu kuittipinon mukaan.

Joku toinen ehdotteli kumitiivistettä, ja se on muuten tänään jo pellin alle naulattu. Vaihdatti tosiaan ne pinnapultitikin.

Korvasin entisen Erkki Korkkiaho -vapaavirtaustiivisteen Victor Cumihuulio -korkeapainehuohotustiivisteellä, ja ainakin valmistajan mukaan tiiviste on kova luu sarjassaan:

Kuote Victor:

"-The tiiviste kestää ajaa noin kolmen ilmakehän huohotuspaineilla vuotamatta tai pullahtamatta."

Näin lupaa siis valmistaja, mutta lueskelin juuri eräältä kiinalaiselta foorumilta, että Aasiassa on vedetty muutaman sekunnin vetoja jopa viiden ilmakehän paineillakin. :shock: Että ei ihan humpuuki-tiiviste. :idea: Nyt pitää vielä tiivistää ölykorkin painekotelo, tai siis itse korkki, koska hönkä tuntuu vielä karkaavan sitä kautta. :(

Eiköhän se viiden kilon huohotuspainetavoite ole ihan realistinen, etenkin kun nyt ensin ennätän polttaa pariin mäntään reiät r*ssän pensalla. :idea:

Akun + -kaapelin vaihdoin, ja miinuksenkin ilisin vaihtanut, mutta sen ostin epätietoisuuttani metrin liian lyhyenä. :shock:

Ruosteremonttikin tuli tehtyä, ruosteet läksivät ihan painepesurilla. Kuvista näkyy, että joistain kohtaa ne läksivät jopa tosi hyvin. 8)

Seuraavana ois tarkotus ettiä Jettaa puukylet. Löytyykö valmistajaa, vai veistetäänkö ite? :idea:

Jokunen kuva alkutilanteesta, eli apinoin siis Jubea:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

(Millon tuut Rässi kylään?) :twisted:

Kuva

Kuva

Tässa vaihetaan se Victor Cumihuulio +30 hv-korkeapainehuohotustiiviste:

Kuva

Kuva

Jotta tälleen.

Sanokaas volskimiehet, että mikä se päästää keulassa peltisen rämähdyksen kun ajaa kuoppaan? Laitetaan kuntoon kun tiijetään mitä korjata. Äkkiseltää ei näkyny mitään irrallista olevan keulalla roikuksissa.

Hyvä peli. 8)

Pitääpä muuten llistailla illasta remontit, mitä tähän on teetätetty. :eec:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pistä etu jarrupaloihin helistimen vaimentimet semmoset lirpakkeet, niitä ei oo kummallakaan puolella :oops: mua ei häirinny 8)
kyllä nyt hävettää noi kuvat :oops:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: Sehän on oikein Flair malli kun isot puskurit ja kaikkea? Pikkusen jos pintakukkasta on, mutta tuohon ei saakaan helmamuoveja niinkuin mersuun mitkä peittäisivät kupat 8) Tuo maalipinta suorastaan huutaa vahaa.

Ohan tuo nyt hintaisekseen aika hieno peli :!:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

AM kirjoitti::shock: Sehän on oikein Flair malli
Ois nyt "Thyyning" miehen luullut huomaavan , että ei oo flare? :shock: Itse kanssa eilen tuumasin , kun näin , että flare? :roll: . Taitavat olla benecars-puskurit , sillä autosta puuttuu muutama alkuperäinen flare varuste..: Ohjaustehostin,keskuslukitus,päätuet takaa ja verhoilu ei oo flaren.jne.. :wink:
Oli pakko päästä pätemään , joskus? :lol:
big jopo
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

audimies kirjoitti:
AM kirjoitti::shock: Sehän on oikein Flair malli
Ois nyt "Thyyning" miehen luullut huomaavan , että ei oo flare? :shock: Itse kanssa eilen tuumasin , kun näin , että flare? :roll: . Taitavat olla benecars-puskurit , sillä autosta puuttuu muutama alkuperäinen flare varuste..: Ohjaustehostin,keskuslukitus,päätuet takaa ja verhoilu ei oo flaren.jne.. :wink:
Oli pakko päästä pätemään , joskus? :lol:
onhan siinä kääntyvät etupyörät ja sähkövalot :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:(Millon tuut Rässi kylään?) :twisted:
:eec: *KOPS*

Nyt meillä on molemmilla pienet punaiset, pikkasen pehmeet pili... biilit. :D
Pro HVM
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti:...että mikä se päästää keulassa peltisen rämähdyksen kun ajaa kuoppaan?....
:lol: Lieneekö iskari ruostuna tornistaa irti. :lol:
On muute yllättävän hieno peli, luokassaan, vanteetkii on komijat ku mitkä. 8)
BMW 318d -09
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

J.T.S kirjoitti: :lol: Lieneekö iskari ruostuna tornistaa irti. :lol:
On muute yllättävän hieno peli, luokassaan, vanteetkii on komijat ku mitkä. 8)
Ei oo, trnit on kovat. Kato vaikka ekasta kuvasta. :shock:

Vanteet on hirmu komeat, ei huuda muuta kuin korkeampia kumeja. :idea:

Listataanpas huvinpäiten kuittipinon toimenpiteet satunnaisessa järjestyksessä, en viitsi alkaa laittamaan näitä aikajärjestykseen. Mutta aika lailla tästä on näitä "tyyppivikoja" vissiin korjailtu :lol: :

01.07.2003, Leppäsuon autokorjaamo, Hki:

-Etujarruletkut

-Oikea takaiskari

-Valojen suuntaus

206.88€

14.06.2001

-Vasen takaiskari 295.00MK

-Vas. ulomman nivelkumin...epäselvää käsialaa 442.00MK

-Pakoputken tiivistys 118,00MK

-CO-mittaus 88.00MK

-Vas etuparkin korj. 29.00 MK

-Työt 972.00MK

Yht. 1444,70MK

20.11.2001

-Pakoptkken etuosan vaihto (oma osa)

279,20 Mk.

12.02.2002

-Jakohihnan + kiristimen vaihto 80.00

-Kiilahihna

-Öljynvaihtotyö + suod. 15.00

-Akunkengän vaihto 10.00

-Öljytikun muovisuojus 5.00

-Ajovalokatkaisijan vaihto 10.00

-Venttiilikopan tiivisteen vaihto 20.00

yht. 236.46

26.06.2002

-Alapallonivel

-Laakerisarja

-Rek. polttimon kanta

-Etujarrujen herkistely

-Polttimoita

335,80

04.09.2002

-Bensapumpun kotelo + tarvikkeet + vaihto

193, 89

26.05.2005

-Jarruletku + putki x 2.

-Jarrunesteet

-Vetarin suojakumi

-Pakoputki kokonaan.

-Testit, mittaukset ja katsastus

504,50€

17.02.2005

-"Piippu" :shock:

-Pakkasnesteet ja polttimoita

176,50


17.12.2004

-Puhaltimen vastus ja vaihto

131,00

07.07.2004

-"Hela" ja "tuki"

111,50

09.06.2004

-Kampiakselin stefa

-Stefa

- Jakohihna + kiristin

-Kytkinpaketti

-Alapallo

-Pyörrin

-Jakajankansi

-Vent. kopan tiiviste

-Kiilahihna

802.80€

Lisäillään kohta lisää. :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

11.04.2003

-Vastus lämmityslaitteeseen

-Raistisilmasuodatin

-Öljynvaihto

222.00€

16.03.2001

-Jarrulevyt

-Jarrupalojen asennussarja

-Välivaimennin

-Takavaimennin

2820.00 MK


16.08.2000

-Jarruhuolto

200Mk


15.06. 2000

-Polttimo

-Käsijarruvaijeri

-Jarrukengät

-Sumuvalo

-Jarrunesteet

2751,00Mk

22.12.1998

-Ylävesiletkun tunnistinkotelo

-Laippaputki

-Lohkolämmittimen yhdysjohto

573, 60 Mk

Että aika hyvin pitää paikkansa nämä huhut tyyppivioista, ainakin tämän kuittipinon perusteella. :shock:

Tuo lie hyvä homma, että kytkin on uusittu 30000Km sitten. :idea:
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

HVM kirjoitti:Että aika hyvin pitää paikkansa nämä huhut tyyppivioista, ainakin tämän kuittipinon perusteella. :shock:
Höh? Pakoputki? :lol:
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

salesone kirjoitti:
Höh? Pakoputki? :lol:
Kiitos kysymästä, hyvin vuotaa. 8) :lol: Pitäs käyvä alla kurkkaamassa jotta liimataanko vaiko uusitaanko? Luultavasti liimataan, sais testattua sen äskettäin hankitun hiilidihappo(?)pullon. :idea: Josei sitten vuuva sarjan ja etuputken välistä...

äänet on kyllä ärhäkät, ihan niinkun tc-fiiatissa, joten en välttämättä tee muuta kuin laitan putkeen 10" kromipään. :idea:

No entäs ne puukylet? Mistä viilua? Siis viilutarraa. :idea: Kuka tarjoaa? :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ompa kallista tuo auton korjauttaminen :eec: :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ota koneesta tukeva ote kiinni, pudistele edestakasin eli kokeile heiluuko se, siinä koneen edessä etummainen 'hydraulinen' moottorintukityyny voi olla rikki. Se aiheuttaa yleensä klonks äänen, ja pakoputken hajoamisen. (Etummainen pönttö hajoaa hitsausliitoksesta)

Ilmeisesti alatukivarsi ja puslat oli jo vaihdettu...tässä hauskassa automallissa pusla tulee tukivarren mukana, eikä maksa paljon mitään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

itse uusimat osat:
etpalkki
vasen taka moottorin tyyny
etu jarrupalat
taka jarruventtiili
uudet jarruputket jarruventtiilille
vänkärin pyyhk. sulka
etu jarrukilvet
jarrupää sylinteri
uudet jarrunesteet
vaihteisto oljyt
joitakin polttimoita
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:
Vanteet on hirmu komeat, ei huuda muuta kuin korkeampia kumeja. :idea:
Joku sentään ymmärtää komeiden vanteiden päälle 8)
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

veskola kirjoitti:siinä koneen edessä etummainen 'hydraulinen' moottorintukityyny voi olla rikki.
Kaverin golffissa tuo oli rikki ja moottori ei meinannu pysyä kolossaan kun anto kierroksia, väkisin yritti tulla kurkkimaan :lol:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”