Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt ois dellorto pesty ultrassa ja samoin jakaja. Tähän tulee kärjetön järjestelmä. Ja vähän muutakin. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään ei sitten lähteny käyntiin ja akku loppui. Katsotaan aamusella josko ladatulla akulla irtois! Auton Laturi on alimitoitettu, pitää keksiä jotain.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tasavirtanen on tosiaan aika naftisti mitoitettu varsinkin cityajeluun, ja taitaa Samilla olla jokunen ylimääräinenkin virrankuluttaja matkassa... :roll:

Ajele parkit päällä katuvalojen loisteessa, ei sitä vastaantulijat eroa huomaa hehkuuko 40 vai 5w lamput nokalla... :lol: Voi olla tietty latausrele sieltä takapenkin alta antautunut.

Vai olikos sulla vaihtovirtalaturi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sami R kirjoitti:Tänään ei sitten lähteny käyntiin ja akku loppui. Katsotaan aamusella josko ladatulla akulla irtois! Auton Laturi on alimitoitettu, pitää keksiä jotain.
Tasavuolaturilta karvat irti, jättää sen vain pahnakuivurin laakereiks. Sitte saankahenkymmene ämpärin vaihtotalouslaturille hitsastu tellinki ja pisempi kieputinrihma. :idea:

Kaveri pukkas aikonaan Kolhvin koneen, muttei mahtunu enää konepelti olemaan. Tuli oikea alternaattori kyllä kylykiäisinä. Mites ois Synkrötölökistä 2,1:hen litran vesipokseri epeleineen? Reilu 120 hummoo jo siltään ja laturi vakiona, eikä mikkään polokupyörän tynämö. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos öljyset jarrukalossit, niin miksei kytkinlevykin puhdistuisi öljystä keittämällä vedessä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tätä tullu kanssa mietittyä! Vois jopa toimia kerta aikaslailla samasta tavarasta on kaikki kitkapinnat puristeltu. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Piti tuohon jatkoksi kirjoitella, mutta käyhän tää näinkin; JuMukin haki eilen tommoset Jeans-kuppelin vanteet. :D
Renkaina vanhat Hakkapeliitat joista oikeaoppisesti nypitty nastat pois ympärivuotisen ajomukavuuden nimissä. :ope:
Originaalit keskikupitkin tallella, tuoretta maalia tosin kaipaisivat... :arrow:
puuhastelujonon jatkoksi.

Mutta pienestä se on motivaatio kiinni, alkoi nimittäin sormenpäät syyhyämään tuon auton kanssa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kytkinlevy on kulunu, ei se pidä. Laturi on alimitoitettu.
Huomenna auto menee talliin ja sitten konetta irti jossain vaiheessa.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Easy Rider kirjoitti:Tasavuolaturilta karvat irti, jättää sen vain pahnakuivurin laakereiks. Sitte saankahenkymmene ämpärin vaihtotalouslaturille hitsastu tellinki ja pisempi kieputinrihma. :idea:
Moniurahihnaa ja kiristinpyörää sekaan , aika moneen bokseriin on konversioita tehty ihan kotimaassakin. :idea:
Sami R kirjoitti:Kytkinlevy on kulunu, ei se pidä. Laturi on alimitoitettu.
:
Tsekkaa vielä että vuotaako ölppää jostain kytkimelle. Pitää kyllä pienempikin 180mm levy vakiokoneen tehot luistamatta jos vaan vaijeri säädöissään on. Asetelman jousien taakse voit laitella prikkoja, sillä saa kummasti lisää ruttua väsähtäneeseen asetelmaan, ja alkaa kestää lisäjousilla isompiakin tehoja... :idea:

Laturi on just ja just riittävä olettaen että yhtään ylimääräistä sähkölaitetta ei autossa ole. Kaupunkiajo se on myrkkyä kun tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla ei tasavirtanen lataa juuri mitään. Eikä se vaihtovirtanenkaan autuaaksi tee jos yhtään joutuu vaikka takalasinlämmitintä ja pyyhkijöitä pätkäajossa käyttämään. Ihan sama juttu vaikka Mk1 Escojen ja B-Kadettien kanssa, tiukalla on Amppeerit arjessa... Kiitä onneasi että sentään sattui sinun kuplaasi 12V eikä 6V sähköt. :huh:

:lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Laiton kuplan talliin tänään, valutin tankin tyhjäks ja öljyt samaten. Kyl mul tosiaan sterkat hörppää jo 10-20 A, lisälämmitin 12A ja valot sen 10A. Ei siin ylimäärästä jää. Mut kivasti saa riittämään jos ei lisälämmitintä tarvi kokoaikaa huudattaa. Vähäsen oli metallilastua öljypropussa, nyt ois sisäänajettu. Kaasuttimesta oli irronnu kiihdytyspumpun vivusto vaivihkaa,ei ihme ettei toiminut oikein hyvin vikalla viikolla. Kannet otan irti ja tutkaan kanavia vähäsen dremelil, samaten keinut vaihtuu välitettyihin. Kytkin pitää saad myös jämäkäksi, nyt tuntu et variaattorilla kiihdyttäs kun mono lattias mennään :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Otan kannet irti tässä viikolla ja vien duuniin syynattavaksi. Kaasari in purettu ja imusarja hiottu. Alipainejakaja pesty ja kiinni autossa, pitää miettiä mistä alipaine jakajalle. Laturille tulee kaveriksi akkupatteristoa etukontiin 2F kondensaatorin kanssa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Paa mieluummin tankki täyveks. Säilöntäainetta sekaan jos hirvittää että aine pillauttuu, muttei pillauvu tankki niinkään..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt on kuplaa käyty moikkaamassa ja suunnittelin uuden 2x12" hybriditorvi bassokotelon siihen takapenkin tilalle. Ostin myös uudet eturenkaat. Etupää, takapää ja pyöränkulmat pitää käydä säädättämässä. Uusi pitävämpi kytkin on hommattu ja dellorto DRLA putsattu, sekä imusarja pulverimaalattu. Delloon pitää vaihtaa pienemmät suuttimet noiden 180:sten tilalle, mutta 28 kurkuilla virtaus on varmaan ok. Jakajan käytin ultrassa ja eilen laitoin uudet bossilaiset kärjet siihen. Mukavaa rassailua. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään vaihdoin uudet kynttilät ja säädin niiden kärkivälin 0,6mm. Ongelmaksi muodostui se että kaksi tulppaa sai kyllä kipinää (käsi tärisi vähän) mutta tulppa ei toiminut. Kaksi tulppaa jotka otin veke olivat kartaisia. Palotapahtuma on ollut huono. Tehoa ei ole kuin ehkä 20-25 heppaa. Huomenna vaihtuu kaikki sytkäjotimet.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Myöskään mopoautoissa ei riitä tynämössä hotu, kun poikoset pulttaa humppalaatikoitaan kilowatin tyrkkäreillä kiinni. Asentaavat jo myyjäliikkeessä traktoriakun ja ison C-Tek:in kiinni lisähinnasta. Tötteröt pitää olla roikassa yöt, niin kesät ku talvet, jotta ajovalot jaksaa "musiikin" tahdissa välkkyä vielä iltasella kotio ajellessa. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kommenttisi on täysin aiheeton, koska nyt puhuttiin ainoastaan koneen toiminnasta.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joo meni OT vaihteelle, puhutaan vain moottoreista. Ei vaan tiiä itkiskö, naurasko vai kiroilisko nuille kolmioperäsille pahvikopeille (mopoautot). :D :oops: Vaan noin edelliseen aihealueeseen, mitä keksit sille lataukselle vai onko vielä pohdinnassa? :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hommasin tähän 75A laturin, sekin odottaa asentajaansa. Akkupatteristoa tulee lisää myös.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eilen kruisailtu, jakaja ei ole kohdillaan. Pitää koittaa toisella.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Säädin venttiilit tänään ja tiputin tyhjäkäyntiä melkoisesti. Kaasuun vastaa nopealla kokeilulla paremmin. Huomenna bassolootan sovittelua ja kasausta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään vaihdoin tulpanjohdot ja säädin kaasuttimen uudelleen. Nyt toimii paljon paremmin, melkein harmittaa kun tuli ostettua tuo kaksikurkkuinen. Se tähän kyllä tulee, kunhan ehdin sen kasata jossain välissä. Kytkin ei kestä väännätystä, vaan rupeaa luistelemaan. Pitää tiputtaa kesälomalla tuo kone pois ja laittaa tuo bussin asetelma sinne. Dellorton imusarjaan tein paineentasaimen, siihen tulee myös alipainelähtö jakajalle. Hauskoja laitteita nämä kuplat. Pyöränkulmat ja perä pitäisi saada säädätettyä, tietääkö täällä joku mistä kannattaisi kysäistä?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pallojen välykset kannattanee syynätä sillä "pihdillä" joka tulee ylä- ja alatukivarren välille, ennenku säätää. Muistelisin että hankalaa todeta väljiä niveliä muuten ja katsurit tänäpäivänä täysin pihalla nuiden alustan kanssa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Se on totta, tässä mun kuplassa on läpikäyty alusta, mutta rakentajalla loppui mielenkiinto. Ei siellä väljiä kyllä ole kun viimeksi nosturilla kyylailin, mutta olen minäkin vähän pihalla tuon alustan kanssa. Siksi ois kiva löytää alan mesta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kivahan tolla on ajella nyt kun kone toimii ja sterkat on päivitetty jo astetta rajumpiin. Tällä hetkellä 12" ja 500W+ 2x120W etupäälle, kohta on hybriditorvikotelo valmis, kehtaa käydä sitten mittauttamassakin.
Vaihtelin öljyt ja pesin suodattimen, imusarja on valmis kaksikurkkuiselle. Tyhjäkäyntiä pidän vähän koholla virransaannin takaamiseksi. :wink:
Viimeksi muokannut Sami R, 12.5.2015 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Koneesta on taas kannet ja venat irti ja teen niihin hieman muutoksia. Otan kansista jyrsimellä hieman korkeutta pois. Vauhtipyörästä napataan pari kiloa. Kaasutin rupeaa olemaan kasassa, uimuri pitää säätää. Auto on pukkien varassa ja perän säädön tekee tuossa samalla.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Easy Rider kirjoitti:Pallojen välykset kannattanee syynätä sillä "pihdillä" joka tulee ylä- ja alatukivarren välille, ennenku säätää. Muistelisin että hankalaa todeta väljiä niveliä muuten ja katsurit tänäpäivänä täysin pihalla nuiden alustan kanssa.
Katsastusluvan ehtoihin kuuluu, että asemalta pitää löytyä tietyt erikoistyökalut. Mm. kuplan etuakselin välystentarkastustyökalu. Jossain vankilalla tekevät niitä.

Toki itse katsastaminen onkin sitten vähän eri juttu ja monissa vanhoissa autoissa on kyllä varusteita jotka nykymittapuun mukaan ovat lähes toimimattomia.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kone rupeaa olemaan kasassa, kansia laskettu se pari milliä ja kolmospytty oli leiponut vähän kiinni. Venttiilien säätö, hilppeet kiinni ja ajoon!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sellaisella omituisella häkkyrällä väänneltiin toissapäivänä kuplan nivelet konttorilla. Ihme kyllä ei välyksiä löytynyt :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään koitin vaihteiston päätystefaa irti, lähtee palasina. On meinaa jumissa kun ei liiku yhtään. OIisiko hyviä ideoita että sais koneen paikalleen?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tein itte ja säästin, toimii!
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”