Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
En tiedä oliko niissä armeijan defendereissä jotakin vikaa mutta en tykännyt. Maantiellä tosi letare, ratti ja polkimet ihan liian sivussa, tosi aneemisia sisältä ja moottorin luonne Ja aika paljon vikaa niissä oli.
Mutta jos tykkäät niin sehän on pääasia ja voi tuollanen uudempi ja siivilikäyttöön myyty olla vähän erilainen
Mutta jos tykkäät niin sehän on pääasia ja voi tuollanen uudempi ja siivilikäyttöön myyty olla vähän erilainen
Paljon näitä porukka haukkuu, asia ei ole outo lainkaan, lähipiirissäkin on niitä jotka näkemättä tai tarkemmin edes tuntematta kohdetta muutoin kun ulkonäöltä ovat arvioineet auton ja myös omistajan johonkin outoon lokeroon. Silti koeajolle tai kyytiin on päästävä, yleensä seuraa syvä hiljaisuus, hämmennys, ehkä joku positiinenkin kommentti näiltä irtoaa. Mutta minua lähinnä huvittaa ihmisten negatiivinen reagointi koska auto herättää kuitenkin lähes yksinomaan positiivista uteliaisuutta ja huomiota lähes jokapaikassa missä liikumme.
Mutta defender on lajissaan ainutlaatuinen, omaleimainen, erikoinen, marginaalinen. Ei sitä voi verrata muihin autoihin oikein mitenkään. Maastossa se on oikein kotonaan, maantiellä se menee kelillä kuin kelillä vaappumatta ja suoraa
n oli perässä kymmenmetrinen vaunu tai vain vetokoukun suojakupu. Minua on yllättänyt erityisesti varsin miellyttävä ajettavuus kaikissa oloissa. Mutta yli satasta ei juuri tuu ajettua, siihen tarvisi isommat renkaat tai ylivaihteen. Liekö armeijan defet rengastettu miten koska tämä auto ei kyllä vaapu eikä huoju yhtään. Ainakaan en ole sellaista havainnu.
Polkimet sijaitsee kuten ne defessä ja Verkussa sijaitsee.; kaasu ja kytkin reunoilla, jarru keskellä. Niihon osuu luontevasti isompikin saapasjalka. Tykkään kovasti juuri tästä selkeästä sijoittelusta kun autossa istutaan muutenkin ryhdikkäästi ja korkealla, vähän kuin traktorissa. Se mitä jengi näissä äänekkäimmin moitiskelee tuntuu minusta oikein luontevilta ominaisuuksilta tällaiseen kulkineeseen..
Kyytiläiset eli siis meidän perheen jäsenet viihtyy erinomaisesti matkalla ja siirtymät vaunuillessa onkin aikamoisia etappeja. Pari off-fokus otosta takaosastolta.
Mutta defender on lajissaan ainutlaatuinen, omaleimainen, erikoinen, marginaalinen. Ei sitä voi verrata muihin autoihin oikein mitenkään. Maastossa se on oikein kotonaan, maantiellä se menee kelillä kuin kelillä vaappumatta ja suoraa
n oli perässä kymmenmetrinen vaunu tai vain vetokoukun suojakupu. Minua on yllättänyt erityisesti varsin miellyttävä ajettavuus kaikissa oloissa. Mutta yli satasta ei juuri tuu ajettua, siihen tarvisi isommat renkaat tai ylivaihteen. Liekö armeijan defet rengastettu miten koska tämä auto ei kyllä vaapu eikä huoju yhtään. Ainakaan en ole sellaista havainnu.
Polkimet sijaitsee kuten ne defessä ja Verkussa sijaitsee.; kaasu ja kytkin reunoilla, jarru keskellä. Niihon osuu luontevasti isompikin saapasjalka. Tykkään kovasti juuri tästä selkeästä sijoittelusta kun autossa istutaan muutenkin ryhdikkäästi ja korkealla, vähän kuin traktorissa. Se mitä jengi näissä äänekkäimmin moitiskelee tuntuu minusta oikein luontevilta ominaisuuksilta tällaiseen kulkineeseen..
Kyytiläiset eli siis meidän perheen jäsenet viihtyy erinomaisesti matkalla ja siirtymät vaunuillessa onkin aikamoisia etappeja. Pari off-fokus otosta takaosastolta.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Tuo auto on pelkkien kuvien perusteella niin upea kapistus, että voi rehellisesti tunnustaa puhdasta kateutta ja julistaa, että varmaan tuo vaappunee varsinkin, jos sillä ajaa.Castillo kirjoitti:Paljon näitä porukka haukkuu, asia ei ole outo lainkaan, lähipiirissäkin on niitä jotka näkemättä tai tarkemmin edes tuntematta kohdetta muutoin kun ulkonäöltä ovat arvioineet auton ja myös omistajan johonkin outoon lokeroon. Silti koeajolle tai kyytiin on päästävä, yleensä seuraa syvä hiljaisuus, hämmennys, ehkä joku positiinenkin kommentti näiltä irtoaa. Mutta minua lähinnä huvittaa ihmisten negatiivinen reagointi koska auto herättää kuitenkin lähes yksinomaan positiivista uteliaisuutta ja huomiota lähes jokapaikassa missä liikumme.
Ps meikäläisen talous vaappuu jo kuvia katsellessa . Tai no, ilman kuviakin .
Kestääkö Castillo kysyä, että paljonko tuommonen jakkara päivitys kustansi.
Vaikka monessa autossa varustelua ei koskaan saa myydessä rahallisesti takaisin niin näissä taitaa olla pikkusen eri juttu? Uskoisin, että jos ja kun autosi päivittyy uudempaan Defeen niin lantikka piireistä löytynee kiinnostuneita näihin istuimiin.
Komia on...
Vaikka monessa autossa varustelua ei koskaan saa myydessä rahallisesti takaisin niin näissä taitaa olla pikkusen eri juttu? Uskoisin, että jos ja kun autosi päivittyy uudempaan Defeen niin lantikka piireistä löytynee kiinnostuneita näihin istuimiin.
Komia on...
Penkkipäivitys on parin tonnin paukaus, sen olin suunnitellut tehdä jo kauan ennen auton ostoa. Ja matkaajien olot koheni kyllä huimasti entisiin verrattuna. Seuraavana hankintalistalla on vinssipuskuri ja vinssi, kattoräkki ja kattoteltta puronvarsiyöpymisiä ajatellen pohjoisen vaunu/kalareissuja ajatellen... Ja listaa on vaikka kuinka, mutta pienin askelin ettei talous tyystin vaapu Ei meinaa malttaa paikallaan pysyä kun jo oitis on asiaa vaikka linnavuoren siwasta jäätelöä ostamaan. Kumma laite
kalajoen ohi hiljattain kuljimme vaunun kanssa, hiljaista oli meren puolella ja kiirus kotiin taas ilmeinen. Mikä siinä onkin että aina on noita aikatauluja
kalajoen ohi hiljattain kuljimme vaunun kanssa, hiljaista oli meren puolella ja kiirus kotiin taas ilmeinen. Mikä siinä onkin että aina on noita aikatauluja
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tästä löytyy muutamia. Kattomalli on hyvä, ettei krokotiilit ja muut matelija tule liian lähellePappi kirjoitti:Onko näistä teltoista yms kuvia missään
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Värkkäilin rosteripellistä defeen taakse sisälokarit, siellä kun ei ollu mitään suojaamassa koria yms kivisuihkulta. Eipä siellä toisaalta mitään aran oloista suojattavaa erityisemmin ole mutta kun renkaasta sinkoaa kivi ja se lentää pyöräkotelon peltiin, kuuluu auton sisään erittäin terävä pienoiskiväärin tms laukausta muistuttava ääni. Nyt ei ainakaan lyhyen koeajon perusteella kuulunut ollenkaan niin piukea kilahdus. Täytyy sivellä vielä alustamassaa muutaman millin kerros niin tavoite lie saavutettu tältä osin. Laitanpa vaatimattoman kuvan pyöräkotelosta. On se helppoa kun ei tarvi tunkata saati edes rengasta irroittaa ja hyvin mahtu operoimaan, mitoittamaan ja akkuporalla ruuvaamaan rosteripellin koloonsa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Defellä on nyt matkattu 10000km (miten niitä kilsoja saattaa tulla noin nopeasti tällaiseen autoon, eihän tällä pitänyt ajaa kuin vain vähän) meidän perheen käytössä ja ensimmäinen vika ilmeni. Valot häipyi kokolailla yhtäkkisesti reissunpäällä. Samalla pimeni myös vaunun valot. Parkit toimi jasillä asetuksella ajettiin valoisassa kesäyössä. Katkaisija oli tullut matkansa päähän eli kulunut niin että ei enää yhdistänyt. Onneksi on kovin avonainen ja selkeä, jopa purettavissa oleva sisus katkaisijassa ja pienellä virityksellä taas ajellaan ihan oikeilla ajovaloilla, mutta täytynee hankkia pikapikaa uusi valoviiksi odottamaan lopullista kaputtia. Helppo on saada katkaisija käsiin tässä kulkineessa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Ei ole releitä ajovaloille ja juurikin sitä asiaa olen tässä reissatessa funtsannu että jos värkkäis tämän defendereitä vaivanneen tyyppivian omassa kulkineessa kuntoon. Kuinkahan se helpoiten onnistuis. Bilteemasta sopivat rojut ja savun hälvettyä tarkistamaan kytkentöjä?Mika.T kirjoitti:Onkos siinä releitä ajovaloille? Jos ei ole niin kannattanee rakennella niin ei käryä se valokatkaisija uudelleen.
Tosin jos siinä taas onkin mersuista tuttu palaneen valon merkkivalo mittaristossa niin se ei kyllä sen releityksen jälkeen toimi.
Palaneen valon merkkivaloa ei mielestäni tuossa ole.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Olisiko mesen viisaiden ja viisastelijoiden joukossa tietämystä kuinka yrittäis parantaa defen sisäilman kiertoa. Siinä kun ei ole mitään räppänän tapaisia edes takaosassa saati muualla. Auto on siis liian tiivis, vaikka se ehkä uskomattomalta tuntuukin. Ajattelin että jos vaikka pölyimurin putkesta laittas kanavat yläosasta alas lattian läpi auton alle. Mutta liikkuuko se ilma ylhäältä alas. En haluaisi vetoisuutta aiheuttaa pikkumatkaajien kiusaksi. Jos avaa vaikka takaosan ikkunaa hieman niin puhallustehokin lisääntyy tai ainakin tuntuu siltä. Mutta mitä vinkkejä asiaan löytyisi mesen väeltä?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Laitoin valovahvistimen bilteman valikoimasta. Tuli releohjaus ja kuulemma pitäis valokatkaisijan sulamiset loppua. Ainakin valot kirkastuivat merkittävästi. Virran otin laturin jatkuvasta virrasta kun en muuta paikkaa keksiny. Liekö siitä haittaa. Akulle asti ei yltäny valovahvistimen punanen karva. Akku kun sijaitsee kuskin penkinalla.
Rakentelin tuuletusaukot takaosaan takavakojen seutuun. Eli n. 60mm reikä takanurkkaan pyöräkotelon läpi puskurin sisään. Aukkoon 20cm pituinen bassorefleksiputki (sattu olemaan niin sopivasti jemmassa). Rei'itin muoviseen dynamatilla taustalta verhottuun kaiutin/sisäverhouslevyyn 9mm reikiä joutilaaseen osaan ja sisus takas paikalleen. 1000km testiajon perusteella tuntuis toimivan erinomasesti sateisessa ja sumuisessa kesäyössä. Myös raitis ilma ilmastoinnista leviää paremmin takaosan matkustajille. Aukkojen puhkaisu alumiinikoriin oli helppa fein multimasterilla ja fiksaus ihan raspilla refleksiputkea varten.
Jossain päin suomen niemeä tauolla
Rakentelin tuuletusaukot takaosaan takavakojen seutuun. Eli n. 60mm reikä takanurkkaan pyöräkotelon läpi puskurin sisään. Aukkoon 20cm pituinen bassorefleksiputki (sattu olemaan niin sopivasti jemmassa). Rei'itin muoviseen dynamatilla taustalta verhottuun kaiutin/sisäverhouslevyyn 9mm reikiä joutilaaseen osaan ja sisus takas paikalleen. 1000km testiajon perusteella tuntuis toimivan erinomasesti sateisessa ja sumuisessa kesäyössä. Myös raitis ilma ilmastoinnista leviää paremmin takaosan matkustajille. Aukkojen puhkaisu alumiinikoriin oli helppa fein multimasterilla ja fiksaus ihan raspilla refleksiputkea varten.
Jossain päin suomen niemeä tauolla
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Sun pittää laittaa raa'asti keltasia valoja yhistelmän kylykiin ja punasia perään!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
n. 14,5 metriä vie tilaa pituussuunnassa, kyllähän sitä vähän joutuu ennakoimaan asioita tienpäällä ja kauppojen parkkipaikoilla mutta mukava on reissata ja asustaa...
Pitäskö JuhoL asentaa maataraapiva roiskeläppä koko vaunun leveydeltä kaiken valohässäkän lisäksi. Nyt saattas auton valokytkinkin kestää vaunun valastuksen ku oikein relettä asensin...
Pitäskö JuhoL asentaa maataraapiva roiskeläppä koko vaunun leveydeltä kaiken valohässäkän lisäksi. Nyt saattas auton valokytkinkin kestää vaunun valastuksen ku oikein relettä asensin...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
rapia 2tkm on kaluttu vaunua hinaten pohjoisnorjan huonokuntoisia teitä, huikeita maisemia ihmetellen ja rauhallisista purojenvarsien puskaparkeista nauttien. Tuntureita ja vuoriakin on nyt nähty, traktoripolkua ajettu, jalkauduttu vaellusreiteille, havaittu vuorovesi-ilmiö, tykätty defen veturi ja kulkineominaisuuksista. Aika mukavasti se reilun parin tonnin vaunua ja kyytiläisiä kiskoo ylös ja alas serpentiiniä. Ei jämähdetty pääteille vaan rohkeasti kuljettiin kaksi ja kolminumeroisia teitä komeisiin paikkoihin. Nyt kilpisjärvellä tauolla. Norskien hintataso kaupoissa ja löpöasemalla vetää kyllä hiljaseks. Onneksi hamstrattiin suomenpuolella viikon safkat. Leipä on norjassa kohtuuhintasta, muut elintarvikkeet tupla- xx kertaisia suomen tasoon nähden. Pari off-fokus fotoa todisteeksi.. Sadetta en saatu viikon norjavierailulla
.
.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
kyllä sielläkin piipahettiin, mm prismassa ruokaostollla...xr kirjoitti:taisi olla viiko sitten seinäjoella tuo juna vai näinkö harhoja pitkä se ainkin oli
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Alkaa öljynvaihtohuoltokin uhkaavasti lähestyä ja siis defellä on kohta rullattu parikyt tonnia. Viat tähän mennessä ovat kärähtänyt valokatkaisija ja keskuslukituksen toimimattomuushäikkä oikeanpuoleisessa takaovessa.
Olisiko jollain tietämystä tai mutua miten näiden (muiden kuin mersujen) keskuslukitusten vianetsimisissä pitäisi edetä. Availin takaoven verhoiluja ja sisältä löytyi muovikuorinen boksi jonne menee pari sähköjohtoa ja se siis sulkee oikein toimiessaan oven liikauttamalla namiskuukkelin alas. Päällisin puolin ei oven sisuksissa näkynyt mitään epäilyttävää mihin olisi tarttunut. Mutta missä lie sijaitsee touhun aivot. Miten jälkiasennustyyppiset keskuslukitukset on rakennettu. Defessähän kaikki nykyautomaiset varusteet ovat enemmän tai vähemmän jälkiasennustyyppisiä yleisosilla tehtyjä viritelmiä. Löytyisikä täältä avuja asiaan, roverfoorumilla on aika hiljaista kun on tottunut mesen ripeään avuliaiden joukkoon
Aikoinaan 740 volvossa oli samanmoinen häikkä mutta siihen en kajonnut. Mersuissahan näitä ongelmia ei ole kohdallani sattunut. Siis uusi aluevaltaus olisi edessä.
Olisiko jollain tietämystä tai mutua miten näiden (muiden kuin mersujen) keskuslukitusten vianetsimisissä pitäisi edetä. Availin takaoven verhoiluja ja sisältä löytyi muovikuorinen boksi jonne menee pari sähköjohtoa ja se siis sulkee oikein toimiessaan oven liikauttamalla namiskuukkelin alas. Päällisin puolin ei oven sisuksissa näkynyt mitään epäilyttävää mihin olisi tarttunut. Mutta missä lie sijaitsee touhun aivot. Miten jälkiasennustyyppiset keskuslukitukset on rakennettu. Defessähän kaikki nykyautomaiset varusteet ovat enemmän tai vähemmän jälkiasennustyyppisiä yleisosilla tehtyjä viritelmiä. Löytyisikä täältä avuja asiaan, roverfoorumilla on aika hiljaista kun on tottunut mesen ripeään avuliaiden joukkoon
Aikoinaan 740 volvossa oli samanmoinen häikkä mutta siihen en kajonnut. Mersuissahan näitä ongelmia ei ole kohdallani sattunut. Siis uusi aluevaltaus olisi edessä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Siis juu, näinkin tosiaan on. Ja liittymää joutui leventämään että sen saa peruutettua pihaan. En ollukaan näitä piha-asioita ajatellut juurikaan ennen vaunuilua tuolla vaunulla. Mutta siis rouvan lähipiirissä on ainoastaan yksi piha jonne saatamme vaunun kanssa vierailulle pistäytyä ja sekös harmittaa. Ja aika turha on esittää uusia pihasuunnitelmia heille meidän toiveita ajatellen. No, ovat rakentaneet talonsa ennen meidän vaunun hankintaa yhtä lukuunottamatta ja tämä yksi otti ihan vartavasten huomioon vaunuasiat pihansa suunnittelussa. Siellä ei tarvitse edes peruuttaa, pääsee ympäri, vaikka ei ole tontilla kokoa kuin muutaman kerran enemmän kuin talolla.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Siis ilmeisesti defen eikä vaunun ylläpitokuluistaPappi kirjoitti:Castillo:
Voitko valoittaa ylläpitokuluja yhtään. Kiinnostaisi vakuutuksien hinnat yms semmoset pikku jutut. Perushinnat riittää.
Kumma kun tämä topicci tulee aina aukastua sopivin väliajoin.
Defen liikennevakuutus näyttäisi olevan 0% bonuksin 600,05€ (284€)/vuosi ja kasko 0% bonuksin 520€/v (98€) Laitoin sulkeisiin toteutuvat eli bonukselliset hinnat.
200d:ssä kun on isompi tuo liikennevakuutuksen hinta, niin siinä mulla on täydet bonukset ja defessä nämä "kakkosautobonukset".
Defen verothan on tonnin vuodessa. Sinänsä veikeää, että samoin bonuksin vakuutukset + verot on defessä ja väykyssä kokolailla saman verran vuodessa. Löpöä on defelle maistunut tähän asti keskimäärin 11.1 litraa satasella ja vaunua on kiskottu ajomäärästä yli puolet ja kärryäkin reilu kolmannes. Siis keskimäärin puoli litraa vähemmän kuin väykyllä vastaavissa ajoissa. Löpöä maistuu siis n.9 litraa satasella tavallisessa ajossa ja vaunun kanssa on maistunut keskimäärin 12,4 litraa.
Tähän astiset korjauskulut ovat n.100€ (orkkisvalokatkaisija + releohjaus).
(Vaunun vakuutukset vuodessa Liikenne + kasko 18€ + 180€)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98