Eukon kiroolua--> s203 2.7cdi=terhon kiroolua.apuva!
hyvinkin luultavastixr kirjoitti:hyvällä koneella on laitetaanko egr pois ja lamminmaa ohjelma sisään![]()
eukkohan tuolla pääasiassa ajelee niin ei se rassaa sitä sen enempää kuin vakiokaan ja minä sitte joskus ja joskus
ihan hiljakkoin on kuitti veholta ja olikohan 6kpl öljyä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EGR ja tehot helppo juttuTerho P kirjoitti:hyvinkin luultavastixr kirjoitti:hyvällä koneella on laitetaanko egr pois ja lamminmaa ohjelma sisään![]()
askissa ei tosiaan vielä ole ongelmaa joten eikähän aiheuteta sinne jotain hämminkiä
![]()
eukkohan tuolla pääasiassa ajelee niin ei se rassaa sitä sen enempää kuin vakiokaan ja minä sitte joskus ja joskuskatototaan ja kuunnellaan ny muidenki mielipiteitä ja autoa jne
...egr lähtee varmaan pois jokatapauksessa ainakin
ihan hiljakkoin on kuitti veholta ja olikohan 6kpl öljyäliekkö nuo litroja
jos laatikon on laitettu 6L öljyä on vaihto tehty normi vehotyylin(päin pers**) odotamalla että ilmottelee jotenkin itsetään voi saada aikaan sen että joutuupi jotain enemän tekemään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
siks tuo öljytikun hommaus onkin ajankohtanen ja sitä haistelemalla ja maistelemalla voi jotain päätellä ja hiukan tuuminu asiaa muutenkin.. voi tosiaan olla et nuo ois viisahin vaihdella tai vaihdattaa vielä toistamiseenCDI203 kirjoitti: EGR ja tehot helppo juttu
jos laatikon on laitettu 6L öljyä on vaihto tehty normi vehotyylin(päin pers**) odotamalla että ilmottelee jotenkin itsetään voi saada aikaan sen että joutuupi jotain enemän tekemään
tarkistin vielä et helsinkiläänen veho se oli
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Monien parjaama X1R liuottaa kivasti paskaa jolloin verroinki hehkut tulee kivemmasti ylähäTerho P kirjoitti:xux voisi paljastaa sen ihmeaineen jota tankkiin laitetaan kun hehkut on jumissa kuitenkin
Josko tuo Tapio tulis käymään Ukkohallassa niin rysäätettääs samoonteinxr kirjoitti:hyvällä koneella on laitetaanko egr pois ja lamminmaa ohjelma sisään![]()
No en mäkään mutta "Roisto" vois jotain ymmärtääkinTerho P kirjoitti:tuosta sakemannien huoltovihkosta ota kukaa mitää seleväävai ottaako?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Hiano peli ja hyvähän tuollasella ajella..ainaki mitä ite oon saanu päästellä tuollasella menemään, mutta se laatikko, vaiha vaan ne ölpät jos jossaki hesan vehossa ne vaihettu, ei ne siellä mitään turhia kyllä tee ja jos niissä öljyissä on ollu jotaki muuta seassa ku öljyä ni ne sellasia juttuja huomaa..jollei ole erikseen käsketty huomaamaan.
Se ku alkaa temppuilemaan ni aloittaa sen syksyllä ku ilmat pikkisen jäähtyy ja sen huomaa sitte lähdössä ja ajossa ku nykäsöö ja
"nylpyttää"vaihtaessa sillee ihmeellisesti ei kuitenkaan mitenkään bonazamaisesti vaan ihan niinko ei osais arpoa sitä vaihdetta millä ajetaan.
Kaverilla on tuollanen samanmoinen...ja siihe oin nuo etulamput samanlailla vaihettu..ja on entinen pirssi jolla kaveri tuuppas töitä tekemään sen 4 vuotta ja sitte osti sen itelleen..ku oli se laatikko vcaihettu ku meni särki sen takia ettei veholla osanneet kattoa mikä siinä oli vikana...joku vesikiertoputkijuttu oli hinkkaantunu rikki ni hajos sitte ajossa ja lykkäs 60 vauhdissa yhtäkkiä pakin päälle, kuskilla ja asiakkaalla oli pari päivää sitte niskat ja otta kipiänä ja kaveri tuumas jottei ikänä oo sellasta ääntä missään kuullu ku se laatikko enste rääkäs ja sitte toppas..onneks ei käyny kuitenkaan pahemmin, nii ja hänen mersullaan on nytte ajettu mittarin mukaan 780 tuhatta mikä sitte on oikia ja paikkaansa pitävä luku ni tietääkö sitä kukaan.
Mutta muuten onkin sitte saanu ajella vallan rauhallisesti ilman sen kummempia häiriöitä ja vikoja, kehuskeli jotta on hintansa väärtti mersu, ja kyllähän tuolla painelee menemään mutkastaki tietä, ei ainakaanne mitä oon siirrelly ni yhtään oo kolissu mistäänpäin.
Se ku alkaa temppuilemaan ni aloittaa sen syksyllä ku ilmat pikkisen jäähtyy ja sen huomaa sitte lähdössä ja ajossa ku nykäsöö ja
"nylpyttää"vaihtaessa sillee ihmeellisesti ei kuitenkaan mitenkään bonazamaisesti vaan ihan niinko ei osais arpoa sitä vaihdetta millä ajetaan.
Kaverilla on tuollanen samanmoinen...ja siihe oin nuo etulamput samanlailla vaihettu..ja on entinen pirssi jolla kaveri tuuppas töitä tekemään sen 4 vuotta ja sitte osti sen itelleen..ku oli se laatikko vcaihettu ku meni särki sen takia ettei veholla osanneet kattoa mikä siinä oli vikana...joku vesikiertoputkijuttu oli hinkkaantunu rikki ni hajos sitte ajossa ja lykkäs 60 vauhdissa yhtäkkiä pakin päälle, kuskilla ja asiakkaalla oli pari päivää sitte niskat ja otta kipiänä ja kaveri tuumas jottei ikänä oo sellasta ääntä missään kuullu ku se laatikko enste rääkäs ja sitte toppas..onneks ei käyny kuitenkaan pahemmin, nii ja hänen mersullaan on nytte ajettu mittarin mukaan 780 tuhatta mikä sitte on oikia ja paikkaansa pitävä luku ni tietääkö sitä kukaan.
Mutta muuten onkin sitte saanu ajella vallan rauhallisesti ilman sen kummempia häiriöitä ja vikoja, kehuskeli jotta on hintansa väärtti mersu, ja kyllähän tuolla painelee menemään mutkastaki tietä, ei ainakaanne mitä oon siirrelly ni yhtään oo kolissu mistäänpäin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Hianon mersun oot hommannu, ei muutaku ohjelma boksihin sisälle niin alkaa liikkumaan. Meillä muuten on työmaalla tuo öljytikku lootahan jos tarvii tarkistaa, tais mennä sitä öljyä kuitenki melkeen kahdeksan litraa ainakin rintterin ja viton vastaavaan laatikkoon.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
kiitosta porukalle mielenkiinnosta,neuvoista ja kehuista. öljytikun käväsin tänään tilaamas paikalliseen
moottori öljynsuodatin avain unohtui tilata
ja x1r ainesta ei tästä kylästä löydy 
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Melkeen mikä tahansa vanha remmi käyTeroK kirjoitti:Minkäsmoinen se suodatinavaan pitää tuos myllys olla? Mulle ainaki löytyy sellaanen hyllystä sieltä joen toiselta puolelta. Bongasinki tämän pirssin päivällä ja hyvältähän tuo näytti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ah.. KIITOS! mä hiukan jo aloin kattomaan 202 2.5 20v releen päällexin811 kirjoitti:Älä osta turhaan uutta hehkurelettä, vanhan voi korjata helposti. Eli pienellä ruuvimeisselillä kaivat sen liiman pois siitä saumasta, vääntelet sen auki, tinaat sen sulaneen langan kuntoon ja kansi kiinni. Sikafleksillä tiivistelet sen sauman vielä ja se on ku uusi.
ny tarvis saada tietoonsa ilmastointikennon (keulalla olevan) varaosanumero
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis Ostatko puoleen tosta 650€ ?Terho P kirjoitti:ah.. KIITOS! mä hiukan jo aloin kattomaan 202 2.5 20v releen päällexin811 kirjoitti:Älä osta turhaan uutta hehkurelettä, vanhan voi korjata helposti. Eli pienellä ruuvimeisselillä kaivat sen liiman pois siitä saumasta, vääntelet sen auki, tinaat sen sulaneen langan kuntoon ja kansi kiinni. Sikafleksillä tiivistelet sen sauman vielä ja se on ku uusi.![]()
ny tarvis saada tietoonsa ilmastointikennon (keulalla olevan) varaosanumerohyväksikäyttis ryöstää kennosta 650e ja numero helpottais asiaa että sellasen löytäisi alle puoleen tuosta (suomesta kuitenki)
Jos niin laita YV
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kun vaihdat kennoa varaa aikaa ja malttia sen putkien irrottamiseen.
Ne ovat alapuolella keskellä hyvin esillä mutta kiinnitys on yleensä hapettunut jumiin.
Putkista toisessa on kiinteä haarukka joka painaa myös toisen putken paikalleen ja haarukan keskellä reikä jossa pinnapultti ja M6 mutteri.
Viimeksi jouduin leikkelemään kennon ulokkeen rälläkällä pikku palasiksi että sain putket ehjinä irti.
Kuivain tulee kennon mukana joten sitä ei tarvitse erikseen ostaa.
Ne ovat alapuolella keskellä hyvin esillä mutta kiinnitys on yleensä hapettunut jumiin.
Putkista toisessa on kiinteä haarukka joka painaa myös toisen putken paikalleen ja haarukan keskellä reikä jossa pinnapultti ja M6 mutteri.
Viimeksi jouduin leikkelemään kennon ulokkeen rälläkällä pikku palasiksi että sain putket ehjinä irti.
Kuivain tulee kennon mukana joten sitä ei tarvitse erikseen ostaa.
Tuo tuli todettua kans keväällä ku omaan vaihtelin. Pikkuserkun hallilla vaihtelin niin sattuu olla pirun pieni kaasupilli saatavilladealer kirjoitti:Kun vaihdat kennoa varaa aikaa ja malttia sen putkien irrottamiseen.
Ne ovat alapuolella keskellä hyvin esillä mutta kiinnitys on yleensä hapettunut jumiin.
Putkista toisessa on kiinteä haarukka joka painaa myös toisen putken paikalleen ja haarukan keskellä reikä jossa pinnapultti ja M6 mutteri.
Viimeksi jouduin leikkelemään kennon ulokkeen rälläkällä pikku palasiksi että sain putket ehjinä irti.
Kuivain tulee kennon mukana joten sitä ei tarvitse erikseen ostaa.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
no enRoobert kirjoitti:oisitko ostanu uuvenkarheen Cee'din jos olis mustana ollu "hyllyssä"Terho P kirjoitti: kiitos.. joo kialta ja tojotalta oli musta loppunu![]()
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ei näemmä aika piisannudealer kirjoitti:Kun vaihdat kennoa varaa aikaa ja malttia sen putkien irrottamiseen.
Ne ovat alapuolella keskellä hyvin esillä mutta kiinnitys on yleensä hapettunut jumiin.
Putkista toisessa on kiinteä haarukka joka painaa myös toisen putken paikalleen ja haarukan keskellä reikä jossa pinnapultti ja M6 mutteri.
Viimeksi jouduin leikkelemään kennon ulokkeen rälläkällä pikku palasiksi että sain putket ehjinä irti.
Kuivain tulee kennon mukana joten sitä ei tarvitse erikseen ostaa.
puskurikin on vielä osittain kiinni jne jne
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mahtaako nuossa olla kusipojan säiliön anturi yleensä rikki vai riittäneekö putsaus? (herjaa että sälilö on tyhjä)
meinasin et sais huomenissa pökätä uuden kylmäkoneen kennon vanhan tilalle ja käydä täyttelemässä iltapäivästä mutta taitanee tosiaan venähtää tuo operaatio. josko ny edes v-lopun aikana ehtisi saada kennon paikalleen
jos ei omin avuin niin sit saa virman pelliseppä vähä jeesiä
meinasin et sais huomenissa pökätä uuden kylmäkoneen kennon vanhan tilalle ja käydä täyttelemässä iltapäivästä mutta taitanee tosiaan venähtää tuo operaatio. josko ny edes v-lopun aikana ehtisi saada kennon paikalleen
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuivain on se kennon päädyssä ole pyöreä, sähkö juttu siinä putkien liitoksessa on paine anturi mikä kannataa vaihtaa samalla, myös niiten putkien orinkulatTerho P kirjoitti:ei näemmä aika piisannudealer kirjoitti:Kun vaihdat kennoa varaa aikaa ja malttia sen putkien irrottamiseen.
Ne ovat alapuolella keskellä hyvin esillä mutta kiinnitys on yleensä hapettunut jumiin.
Putkista toisessa on kiinteä haarukka joka painaa myös toisen putken paikalleen ja haarukan keskellä reikä jossa pinnapultti ja M6 mutteri.
Viimeksi jouduin leikkelemään kennon ulokkeen rälläkällä pikku palasiksi että sain putket ehjinä irti.
Kuivain tulee kennon mukana joten sitä ei tarvitse erikseen ostaa...mutteri lähti vielä helposti mutta en ollu kiinnituksestä ihan varma niin jätin sen vaiheeseen
tarkoitatko ulokkeella ja kuivaimella sitä mötikkää jossa putket ovat kiinni ja jokin sähköliitin? eli sekö tulee uuden kennon mukana?
puskurikin on vielä osittain kiinni jne jnemeinaa olla hiukan konstikas tuo keula mun makuun.. toki enhänmä mikään pelliseppä ookkaan ja kotopajassa ajosilloilla yritän työskennellä normi työkaluilla jne
se mutteri pois siitä putkien välistä sitten putki missä on kiinteesti se haarukka"taisi olla niistä isompi"
puskuri kannatta tipautta pois homma siinä on mutta kun ne putket saa irti niin loppu on helppoa sovinnolla vaan purkaa tarpeeksi,
kuusen alla tunkilla nostellen siihen sai kulumaan puolipäivää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
puskurin kans arkailin liikaa
puolipäivää siinä suunnilleen meni ja oikestaan allekkin mutta kyllä hiukan reilun oloisesti sai purkaa jos nuohin vanhoihin kattiloihin vertaa
eli koko pakettina pois keulalta (syylärit,cooleri ja ilmast kenno) ja uuden kennon mukana tuli uus paineanturi ja kuivain ja 300e oli uus kenno
toivotaan vielä että mehut pysyy sisällä(ei ainakaan heti näyttänyt mistään vuotavan).
kusipojan "vikavalo" tuli korjattua samalla. oli "korkki" irti ja se lämmitin kierukka piti "kohoa" pohjassa joten se oli ihemeellisen helappo homma. paitsi että umpio ja puskuri oli jo valmiiksi irti.
mites tuon askn ö-vaihdon kanssa?? onkose nii et muovit pois eestä ja pohjaroppu auki ja uutta öljyä tilalle suurinpiirtein samanverta kun pois tuli vai onko jippoja ja erikoistyökalu hommia paljon? veho tuonne on sovittanut 6litraa uutta öljyä ja sen jälkeen ajeltu muutama tuhat tai ehkä yksi tuhat joten tuumailin että ei tarvisi enää alkaa pesemään?
kusipojan "vikavalo" tuli korjattua samalla. oli "korkki" irti ja se lämmitin kierukka piti "kohoa" pohjassa joten se oli ihemeellisen helappo homma. paitsi että umpio ja puskuri oli jo valmiiksi irti.
mites tuon askn ö-vaihdon kanssa?? onkose nii et muovit pois eestä ja pohjaroppu auki ja uutta öljyä tilalle suurinpiirtein samanverta kun pois tuli vai onko jippoja ja erikoistyökalu hommia paljon? veho tuonne on sovittanut 6litraa uutta öljyä ja sen jälkeen ajeltu muutama tuhat tai ehkä yksi tuhat joten tuumailin että ei tarvisi enää alkaa pesemään?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Puskurihan ei ole kuin muutamalla ruuvilla kiinni; umpioiden vierestä ylhäältä molemmin puolin, edestä kaksi ruuvia ja lokasuojan sisällä kummassakin päässä yksi ruuvi joilla lukittu metallikisko paikalleen, kiskon kun kääntää irti niin siinäpä ne.
Sumuvalojen johdot ja lämpöanturin johto.
Lopuksi vielä ¤#%/)()#¤%¤!! lohkolämmittimen johto
Cooleri pikakiinnikkeistä (
) irti ja siinäpä ilmastoinnin kenno näkyy.
Sumuvalojen johdot ja lämpöanturin johto.
Lopuksi vielä ¤#%/)()#¤%¤!! lohkolämmittimen johto
Joo ja sitten mittaus tikulla.uutta öljyä tilalle suurinpiirtein samanverta kun pois tuli
Syyläri saa olla paikallaan.eli koko pakettina pois keulalta (syylärit,cooleri ja ilmast kenno)
Cooleri pikakiinnikkeistä (
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Oliskoon se jotain tällaista??Terho P kirjoitti:ratti kaipaisi jotain??
