Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onkos nuihin suodattimia?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Sami R kirjoitti:Onkos nuihin suodattimia?
Ei ole mulla mutta äkkiäkös nuo sopivilla vapaavirtaustötteröillä tulppaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Moottori tulee olemaan vakiokaasarilla, mutta laitan ilmanottoa ja imusarjaa uusiksi. Motille hommattu moottoripukki ja uusia penkkejä pitäisi kohta ruveta purkamaan että saa ne kiinni. Audiopuolella on pari vaihtoehtoa etupääksi, subikkapuoli ei ole aivan loppuun kelailtu. Sähköhommia ja putsausta ois luvassa myös hieman.
Venttiilivivustot olisi kiva vaihtaa 1.1-1.3. Lunta tuiskuttaa, joten homma ei ole paljoa edistynyt.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sami R kirjoitti:Moottori tulee olemaan vakiokaasarilla, mutta laitan ilmanottoa ja imusarjaa uusiksi. Motille hommattu moottoripukki ja uusia penkkejä pitäisi kohta ruveta purkamaan että saa ne kiinni. Audiopuolella on pari vaihtoehtoa etupääksi, subikkapuoli ei ole aivan loppuun kelailtu. Sähköhommia ja putsausta ois luvassa myös hieman.
Venttiilivivustot olisi kiva vaihtaa 1.1-1.3. Lunta tuiskuttaa, joten homma ei ole paljoa edistynyt.
Jos vakiokaasarin jätät niin jätä kone ihan vakioksi muutenkin. Ei ole mistään välitetyistä keinuista eikä oikein mistään muustakaan hengitysteiden avarruksista mitään hyötyä jos vakio kaasari ja imari jää kuitenkin tulpaksi. Isommilla pytyillä tulee tietty hiukan lisää alavääntöä (samalla kohoavien puristusten ansiosta) ja käärmeenpesällä kaikuvampi pakoääni mutta siihen ne hyödyt melkeinpä jää.

Ja vakiokaasarin kanssa toimii se vakioputsari parhaiten - pienellä avomallisella kromiputsarilla tulee pahimmillaan aiheutetuksi vakava tulipalovaara. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Motti jää näillä näkymin melko vakioksi monin osin ja vakio ilmanputsari hieman modattuna jää konetilaan. Mitään virisuotimia ei tule, koska en ole vakuuttunut niiden puhdistuskyvystä, ilmankiihdytyssuppilon asennan kaasarin ja putsarin väliin kyllä. Sen kummemmin en ole modauksia tekemässä mutta imusarjan ensimmäisen osan tulen modifioimaan koska se on tulppa kuplassa. Tämä kone käydään läpi ja sitten tarkoituksena on hommata isompi kone tämän tilalle jossain vaiheessa; siihen voi sitten miettiä muuta. Tai jos löydän soppelin 1.8-2.0 koneen tuplalla hyvään hintaan niin bolt on sarjana sitten! Kyllä tommonen vakiokin 1.6 kulkee ihan ok.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kulkee muuten ehjällä 1,6 vakikoneellakin ihan mukavasti kun 2-reikäsillä kansilla tekee. Ei ole mikään raketti mutta pikkuvauhdeista säntää ihan kivasti. :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt ois pikkasen taas haalittu osaa lisää; JVC:n kasettimankka :D
Lähtis lumet ni sais kuppelin ajoon.
MB
Viestit: 144
Liittynyt: 12.11.2006 23:24

Viesti Kirjoittaja MB »

.
Viimeksi muokannut MB, 01.2.2021 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt on kone menossa purkuun ja lakrujen vaihto ees. Nokkaa mietin ja muutakin, mutta katsotaan.... :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja kasatessa sitte huomaa että lohkot on varpilla eikä kone pyöri jos keskilaakerin kiristää. :arrow: Akselilinjan suoraksi poraus ja ylikokolisua väliin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Runkolaakerilinja suosista poraukseen, samalla fullflow-paluu lohkoon. :pappa:
Älä unohda vetää ölppäkanavien tulppia pois ja putsailla kanavia pedantin perusteellisesti, muuten on turha aukoa.

Vakiokampiakseli koneistamolle tarkistukseen, todnäk on mutkalla jos on sen verran hottentottikone ollut että on yli 5000rpm kiertänyt. Samalla poraavat ne neljä lisätappia kampeen ja vauhtikseen.

Lyijyttömällä jos on ajeltu niin kannet suoraan seeti- ja ohjuriremonttiin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllähän tossa hommaa on, tutkitaan ja katsotaan. Ylihuomenna saan lohkon auki. Eilen otin lämmönvaihtimet rälläkällä ja öljyt valuttelin kunnolla poies. Tästä ei mikään kierroskone tule, mutta hyviä pointtejä olette laittaneet!
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Löytyyköhän noita std kampuran lakruja ja lohkon suhteen alikokokoja?
Kivoja ylläreitä taas kun ruvettiin sovittelemaan laakereita.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ekana tulis mieleen kysyä Keiteleen koneesta, Pitsku-Mäkkylä rajoilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jep, se on tossa vieressä. Eilen kävin siellä muttei hän ole tänään paikalla.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taidan duunissa sorva rinkulan tuonne laakerin ja lohkon väliin. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Koneistamolla tekivät rinkulan lakrun päittäisen poistamiseksi, se saatiin tänään paikalleen ja runkomoottori on nyt kasattu ja päittäisvälys shimmattu, tuli siitä hyvä sillä shimmi ja lakru yhdistelmällä. Kampuran päittäisvälyksen kanssa saikin vähän pumpata! Kuvia tulossa :D Laitan vielä pinnapultit tänään ja männät sylintereihin niin huomenna on hyvä jatkaa.

Sterkkapuolella taakse tulee 12" subbari (magneetti ulospäin) vahvistimella ja 2x12" kitarakaiutinta keskiäänille (free-airina soviteholkeilla hattuhyllylle), eteen 6.5" ja torvidiskantit. Kasettimankalla 2x12" kitaraskobet (4ohm 98Db/W/kpl) :) ja nyt 8" edessä (93db/W/kpl) soivat kuuntelemallani musiikilla kyllä ilman vahvariakin tarpeeksi kovaa ja selkeästi.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kuvatuksia tältä päivältä, vielä on hommia tällekin illalle.

Kuva
Kuva
Kuva

Niin ja se pyörii!
Päittäisvälys n. 0.10-0.20mm
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hieman edettiin taas tänään, mutta kyllä jumissa olevissa muttereissa on ollut liikaa hommia tänäkin viikonloppuna. :evil:

Kuvatuksia:
Kuva
Helicoilia pukkaa:
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt ois kone nipussa ja säädetty, startin akselin pusla oli väärä kun sen ostin. Muuten paskat kierteet on fiksattu ja koneen voisi nostaa autoon!
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kasailtu lisää tänään ja viikonloppuna kone autoon ja auto käyntiin.
Koneessa öljyt sisällä, se pyörii kivasti ja toimilaitteita pikkasen kiinni ja leimalle. :wink:
Broidi jeesaili sterkkojen kaapeloinnissa ja vielä pitäisi 6,5" etuskobet jostain saada.
Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä? Noloa, mutta en ola koskaan volkkarin boksereita käpistellyt :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä?
Ei tuossa kauan nokka tuhise, ku moottorin käyttää pois ja lykkää samaa kyytiä takasin :wink:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P9Du5atasfQ[/youtube]
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä? Noloa, mutta en ola koskaan volkkarin boksereita käpistellyt :oops:
On se yksistään tehtynä aika v-mäinen homma tuota kuppelin konetta käsitellä, kun ei oikein mistään (mistä sa kiinni) uskalla nostaa eikä kädet riitä ympäri. :? Oma kainostelematon mielipide on että vaikeeta ja ahdasta (ja vaarallistakin) on irrottaminenkin verrattuna etumoottorisiin hlöautoihin.

Yksikin pätevä apumies muuttaa sitten homman sikanopeeksi jos vaan talli- ja työkalufasiliteetit on jonniinmoisella tolalla.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Siirtelin kuplan konetta yksikseni kottikärrejä apuna käyttäen. Onhan siinä sitä massaa sen verran ja tosiaan hankala oikein ottaa mistään kiinni, että ei sitä ihan huvikseen ilman apumiestä roudaile.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä? :
Semmonen 105kg painaa muistaakseni kaikkine pelteineen. Täytyy muistaa että kovin paljoa kevyemmäksi tuota ei paikallaan ollessa saa purettua.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllä se kone painaa aika pirusti ja eilen sitä pusailtiin konehuoneeseen broidin kanssa. Apuvälineet eivät olleet ihan priimaa, joten pitää tänään hakea vähän kamoja lisää. Ei tota kyllä yksin meidän välineillä nostele ja liikuta. Tarkkana saa olla ja oikea olkapää tuli vähän araksi nostelusta eilen. Kohta se on kiinni!

Kuva
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Puuhastelun tulos:
Kuva
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Sami R kirjoitti:Puuhastelun tulos:
Kuva
Rakennatko pakokaasujen uudelleen kierätyksen kun putsarissa näyttää olevan valmius
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Se hole siin putsarikotelos o huohotinletku (jonka tulppaan) öljynsuodatinjalalta. Modauksia tulee kyl koteloon lisää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”