Ostin kuplan! Uusia kuvia! Talviteloilla, kytkintä, kaasaria
Moottori tulee olemaan vakiokaasarilla, mutta laitan ilmanottoa ja imusarjaa uusiksi. Motille hommattu moottoripukki ja uusia penkkejä pitäisi kohta ruveta purkamaan että saa ne kiinni. Audiopuolella on pari vaihtoehtoa etupääksi, subikkapuoli ei ole aivan loppuun kelailtu. Sähköhommia ja putsausta ois luvassa myös hieman.
Venttiilivivustot olisi kiva vaihtaa 1.1-1.3. Lunta tuiskuttaa, joten homma ei ole paljoa edistynyt.
Venttiilivivustot olisi kiva vaihtaa 1.1-1.3. Lunta tuiskuttaa, joten homma ei ole paljoa edistynyt.
Jos vakiokaasarin jätät niin jätä kone ihan vakioksi muutenkin. Ei ole mistään välitetyistä keinuista eikä oikein mistään muustakaan hengitysteiden avarruksista mitään hyötyä jos vakio kaasari ja imari jää kuitenkin tulpaksi. Isommilla pytyillä tulee tietty hiukan lisää alavääntöä (samalla kohoavien puristusten ansiosta) ja käärmeenpesällä kaikuvampi pakoääni mutta siihen ne hyödyt melkeinpä jää.Sami R kirjoitti:Moottori tulee olemaan vakiokaasarilla, mutta laitan ilmanottoa ja imusarjaa uusiksi. Motille hommattu moottoripukki ja uusia penkkejä pitäisi kohta ruveta purkamaan että saa ne kiinni. Audiopuolella on pari vaihtoehtoa etupääksi, subikkapuoli ei ole aivan loppuun kelailtu. Sähköhommia ja putsausta ois luvassa myös hieman.
Venttiilivivustot olisi kiva vaihtaa 1.1-1.3. Lunta tuiskuttaa, joten homma ei ole paljoa edistynyt.
Ja vakiokaasarin kanssa toimii se vakioputsari parhaiten - pienellä avomallisella kromiputsarilla tulee pahimmillaan aiheutetuksi vakava tulipalovaara.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Motti jää näillä näkymin melko vakioksi monin osin ja vakio ilmanputsari hieman modattuna jää konetilaan. Mitään virisuotimia ei tule, koska en ole vakuuttunut niiden puhdistuskyvystä, ilmankiihdytyssuppilon asennan kaasarin ja putsarin väliin kyllä. Sen kummemmin en ole modauksia tekemässä mutta imusarjan ensimmäisen osan tulen modifioimaan koska se on tulppa kuplassa. Tämä kone käydään läpi ja sitten tarkoituksena on hommata isompi kone tämän tilalle jossain vaiheessa; siihen voi sitten miettiä muuta. Tai jos löydän soppelin 1.8-2.0 koneen tuplalla hyvään hintaan niin bolt on sarjana sitten! Kyllä tommonen vakiokin 1.6 kulkee ihan ok.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Runkolaakerilinja suosista poraukseen, samalla fullflow-paluu lohkoon.
Älä unohda vetää ölppäkanavien tulppia pois ja putsailla kanavia pedantin perusteellisesti, muuten on turha aukoa.
Vakiokampiakseli koneistamolle tarkistukseen, todnäk on mutkalla jos on sen verran hottentottikone ollut että on yli 5000rpm kiertänyt. Samalla poraavat ne neljä lisätappia kampeen ja vauhtikseen.
Lyijyttömällä jos on ajeltu niin kannet suoraan seeti- ja ohjuriremonttiin.
Älä unohda vetää ölppäkanavien tulppia pois ja putsailla kanavia pedantin perusteellisesti, muuten on turha aukoa.
Vakiokampiakseli koneistamolle tarkistukseen, todnäk on mutkalla jos on sen verran hottentottikone ollut että on yli 5000rpm kiertänyt. Samalla poraavat ne neljä lisätappia kampeen ja vauhtikseen.
Lyijyttömällä jos on ajeltu niin kannet suoraan seeti- ja ohjuriremonttiin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Koneistamolla tekivät rinkulan lakrun päittäisen poistamiseksi, se saatiin tänään paikalleen ja runkomoottori on nyt kasattu ja päittäisvälys shimmattu, tuli siitä hyvä sillä shimmi ja lakru yhdistelmällä. Kampuran päittäisvälyksen kanssa saikin vähän pumpata! Kuvia tulossa Laitan vielä pinnapultit tänään ja männät sylintereihin niin huomenna on hyvä jatkaa.
Sterkkapuolella taakse tulee 12" subbari (magneetti ulospäin) vahvistimella ja 2x12" kitarakaiutinta keskiäänille (free-airina soviteholkeilla hattuhyllylle), eteen 6.5" ja torvidiskantit. Kasettimankalla 2x12" kitaraskobet (4ohm 98Db/W/kpl) ja nyt 8" edessä (93db/W/kpl) soivat kuuntelemallani musiikilla kyllä ilman vahvariakin tarpeeksi kovaa ja selkeästi.
Sterkkapuolella taakse tulee 12" subbari (magneetti ulospäin) vahvistimella ja 2x12" kitarakaiutinta keskiäänille (free-airina soviteholkeilla hattuhyllylle), eteen 6.5" ja torvidiskantit. Kasettimankalla 2x12" kitaraskobet (4ohm 98Db/W/kpl) ja nyt 8" edessä (93db/W/kpl) soivat kuuntelemallani musiikilla kyllä ilman vahvariakin tarpeeksi kovaa ja selkeästi.
Ei tuossa kauan nokka tuhise, ku moottorin käyttää pois ja lykkää samaa kyytiä takasinjovi kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P9Du5atasfQ[/youtube]
On se yksistään tehtynä aika v-mäinen homma tuota kuppelin konetta käsitellä, kun ei oikein mistään (mistä sa kiinni) uskalla nostaa eikä kädet riitä ympäri. Oma kainostelematon mielipide on että vaikeeta ja ahdasta (ja vaarallistakin) on irrottaminenkin verrattuna etumoottorisiin hlöautoihin.jovihava kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä? Noloa, mutta en ola koskaan volkkarin boksereita käpistellyt
Yksikin pätevä apumies muuttaa sitten homman sikanopeeksi jos vaan talli- ja työkalufasiliteetit on jonniinmoisella tolalla.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Semmonen 105kg painaa muistaakseni kaikkine pelteineen. Täytyy muistaa että kovin paljoa kevyemmäksi tuota ei paikallaan ollessa saa purettua.jovihava kirjoitti:Se tuommonen gubbelin kone on vissiin aika kevyt paketti käsitellä? :
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä se kone painaa aika pirusti ja eilen sitä pusailtiin konehuoneeseen broidin kanssa. Apuvälineet eivät olleet ihan priimaa, joten pitää tänään hakea vähän kamoja lisää. Ei tota kyllä yksin meidän välineillä nostele ja liikuta. Tarkkana saa olla ja oikea olkapää tuli vähän araksi nostelusta eilen. Kohta se on kiinni!
Rakennatko pakokaasujen uudelleen kierätyksen kun putsarissa näyttää olevan valmiusSami R kirjoitti:Puuhastelun tulos:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-