Citikka kuume

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Sergey kirjoitti:ittel ei oo ku koeajokokemusta ja taksin takapenkillä istumista C5 mutta Xantialla ajoin 150tkm taksia, ja siinä ei koskaan ollut kyllä mitään varsinaista vikaa.

Hintalaatu on erinomainen ja kyyti on erityisen mukavaa. C5 citikka vai W220 mersu? Citikka tietysti.
Juu, citikka taitaa ostohinnan suhteen tarjota enemmän kuin moni muu??,mikään nykypeleistä ei ole ongelmaton kulkine. Vähän tuuristakin kiinni mikä sattuu kohdalle.

Jälleen kerran tuo huoltohistoria minua kiinnostaa ainakin, myös citikoissa ja tietty foorumeilta niitä tyyppiominaisuuksia tsekkailisin jos ei huoltopuolella oleva velipoika sattus tuntemaan/saamaan selville mikä kulkine on. Onhan juuri teetätetty kahden tonnin remppa parempi kuin tiedossa oleva tuleva vaikka tonnin hintaa olisikin ostaessa vähemmän jne.
Xantialla ainakin päästeli kuulemma pienin kustannuksin ja taitaa ranskalaisella mennä nykyisinkin.
No kai se yhteenlaskettu vuosikymmenten alan kokemus varaosa ja monimerkkikorjaamotoiminnastakin sekä raskaan kaluston asennushommista jotain järkee luulis valintoihin tuovan.
Ei voi täysin susia olla, on niin hemmetin nuuka ja tarkka tuo veljeni leijonamieli. Toki yksilöt on valittu keskimääräistä tiheämmällä matemaattisella systeemillä otaksun.
Ei muuten mersuakaan haukkunut , että voisko tuo sittenkin olla se kaksisuuntainen mielialahäiriö :D !
Harkitsin minäkin ranskalaista päätyen vielä yhteen 124 dieseliin silti.
Saapi nähä mitä sitten seuraavaksi noista heikommista ja paremmista laitteista kelpuuttaa.
Ps. Pösöfoorumilla pittää sitten osata pilkut ja pisteet laittaa oikein jos sielläkin piipahdat. Nimim. Kokemusta on :) !
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Kuva

Heitetääs vähän lisää vettä myllyyn, kun tänään ilmestyivät tuoreimmat katsastustilastot :D

10 huonointa, 7 vuotta vanhat autot (2007 käyttöön otetut):

* Mercedes-Benz, 2 kpl
* Citroen, 0 kpl

10 huonointa, 11 vuotta vanhat autot (2003 käyttöön otetut):

* Mercedes-Benz, 1 kpl
* Citroen, 0 kpl

:whistle:
® Mesen Porkkana-klubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Saattaa kilometritkin vaikuttaa asiaan. Lehden mukaan näytti erot noissa tulevan käytännössä alustasta, jos on nivelissa ja tangoissa väljää, tulee hylkyjä. Oli se Citikkakin siellä jossain vuosikerrassa mersun vieressä huonoimpien päässä. Mutta oli siinä samassa kohdassa 5-sarjan Bemarikin.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Höömy kirjoitti:Saattaa kilometritkin vaikuttaa asiaan. Lehden mukaan näytti erot noissa tulevan käytännössä alustasta, jos on nivelissa ja tangoissa väljää, tulee hylkyjä. Oli se Citikkakin siellä jossain vuosikerrassa mersun vieressä huonoimpien päässä. Mutta oli siinä samassa kohdassa 5-sarjan Bemarikin.
Tottakai kilometrit vaikuttaa :) Enemmän tuo katsastustilasto olikin heitetty pitämään keskustelua yllä ;) Toisaalta, eikö autoon, jolla jo lähtökohtaisesti tullaan ajamaan isoja kilometrimääriä, pitäisi myös alustan osat mitoittaa sellaisiksi, ettei koko ajan olisi jossain kulmassa klappia..? :whistle: :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikö katsastustilastot kerro enemmän ko. merkillä ajavista ihmisistä kuin autoista? Omissa autoissa kun on harvemmin ollut merkistä riippumatta huomautettavaa konttorilla :) Jopa fiiat uunokin pamahti aikanaan 2 vuotena peräkkäin huomautuksitta läpi, niin kai se on vaan laatu peli sitten :lol:

Kohta tullut satku ajeltua työn puolesta HDI C5:lla ja ennakkoluuloihin nähden se on ollut ihan ok kampe. Nuo jouluvalojen loisteet ei ole ainakaan tämän yksilön kohdalla ollut mitään legendaa mutta harvemmin on ollut mitään sellaista etteikö olisi päässy etiäpäin :D Paikallisen autosähkökorjaamon mukaan esim. johdot, boxit ym. on hyviä mutta liittimet on sellaisia mitkä aiheuttaa kosketushäiriöineen ylimääräisiä tunnelmavalaistuksia. Kerran tämäkin halvaantui ihan totaalisesti ja tokeentui siintä kun irroitti railpaineanturin liittimen, röpötti ja tuikkasi takaisin. Talviautona en kuitenkaan pidä kovinkaan arvossaan johtuen pyyhkijöistä, mitkä ei valitettavan monen muun merkin tapaan pysy talvella sulana ja lämppärin toiminnasta, eli jaloille ei saa lämmintä ilmaa sitten kirveelläkään. Myös automaatteihin suosittelen suhtautumaan pienin varauksin, tähänkään kun ei saannut öljynvaihtoa merkkiliikkeestä edes erikseen varattuna työnä ja tämän seurauksena tässäkin on koko loota kertaalleen vaihdettu.
Mutta kaiken kaikkiaan siis ihan positiivinen kuva jäännyt ainakin tästä ja ei sitä tiiä vaikka olis citikka 2. autona joskus :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Onko nämä esiin tulleet C5 kokemukset kerrytetty mk1 vai mk2 mallisarjalla :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mk1 nii ja alustan suhteen tässä ei ole ollut juuri mitään ongelmaa, jos joku tuota pelkää. Joku putki tai liitin joskus uusittiin takaiskarin tienoilta, mistä tiputti hieman ölppää :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nämä on kai uusimpia malleja:
Huonoin on Mercedes-Benz Sprinter, jonka prosentti on peräti 16,67. Sprintereillä tosin on kolmessa vuodessa ajettu keskimäärin 175 000 kilometriä, mikä on selvästi enemmän kuin saman ajan keskiarvo. Toiseksi huonoin listalla on Citroën C5 (16,16 prosenttia) joka saa pyyhkeitä ohjauslaitteisiin liittyvistä vioista, ja kolmanneksi huonoin Peugeot 3008 (13,60 prosenttia), jonka yleisen hylkäyksen syy on etuakselistoon liittyvät viat.
wiimax.fi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Eikös moi viat ole juuri sitä etupään alustan uusintaa. Nykyautoissa saisi olla huolto-ohjelmassa alustan osien vaihtaminen riittävän usein. Jenkkiautot ovat olleet ainoat omat nykyaikaiset autot, joissa ei ole joka katsastukseen vaihdettu alustan osia ja melkein aina inssin kurkkimisen jälkeen.

Jenkkiautoissa ei tosin ollut niitä "ajo-ominaisuuksia".
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

dealer kirjoitti:Nämä on kai uusimpia malleja:
Huonoin on Mercedes-Benz Sprinter, jonka prosentti on peräti 16,67. Sprintereillä tosin on kolmessa vuodessa ajettu keskimäärin 175 000 kilometriä, mikä on selvästi enemmän kuin saman ajan keskiarvo. Toiseksi huonoin listalla on Citroën C5 (16,16 prosenttia) joka saa pyyhkeitä ohjauslaitteisiin liittyvistä vioista, ja kolmanneksi huonoin Peugeot 3008 (13,60 prosenttia), jonka yleisen hylkäyksen syy on etuakselistoon liittyvät viat.
Ja montakohan noistakin löytyy +600 000 ajettuna myynnistä, ja kuka vielä ostaa jos näin pääsee käymään. Sitten myyn lankun sopuhintaan jos noin pääsee käymään 8) !
pökön Hdi dieselillä vanhempi veljeni päästeli 400 000 ennen kuin vaihto seuraavaan. Rupes kuulemma huoltokustannukset nousemaan liikaa tutusta asentajasta huolimatta. Ilmiö +300 000 taitaa monessa muussakin merkissä pikkuhiljaa nostaa kuluja? Kaksoismassavauhtipyörää, automaatin ongelmaa ja ties mitä remontin tarvetta pukkaa vähän joka puolelle tulemaan.
Ei tuo patonki mersuun verrattava kampe mielestäni ole, mutta hyvä vaihtoehto volkkarille kumminkin :) .
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piippu kirjoitti:Onko nämä esiin tulleet C5 kokemukset kerrytetty mk1 vai mk2 mallisarjalla :?:
C5, joku eriksonin uusi matkapuhelin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

AK47 kirjoitti:
piippu kirjoitti:Onko nämä esiin tulleet C5 kokemukset kerrytetty mk1 vai mk2 mallisarjalla :?:
C5, joku eriksonin uusi matkapuhelin?
Soon Siimenssin malli :ope: ja huomattavasti pikkuvikaisempi kuin sony ericssonin S600 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mätä omppu 5c :roll: , katoppas vaan....

Kaipa se ajamalla valkenee ja omistamalla selviää mitä loppupeleissä haluaa.
Itellä ainoa patonki ollu tuo aikansa legenda 1.9 GTI pösön mallisena ja ihan kiva pikkuauto räppäilyyn aikalaisekseen tuokin oli ajella. 200tkm mittarissa vaihoin pois.

Hankinta hinta , ylläpitokulut, mukavuus ja ties mitä kompromisseja joutuu miettimään. Citikalla tuo hinta tuppaa laskemaan aika vauhdilla ymmärtääkseni.
Tai sitten vaan koeajofiiliksen pohjalta valitsee käypäsimmän oloisen ja jättää laskuhommat viisaammille.
Onnea vaan ajokin etsintään, toivottavasti löytyy sopivasti soipa peli hyvällä hinta laatu suhteella.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niinpä….ensviikolla muutenkin menossa Ranskaan, joten jos vähänkään jää joutoaikaa, niin tutkaillaan tilannetta oikein "paikanpäällä"


Mutta nämä täysin turhat heitot väliin ei jalosta tätäkään topiccia yhtään ja vähän väkisinkin pistää hymyilyttämään jos kysytään kokemuksia tästä "uusikoppaisesta" C5:sta ja paukutetaan tukevaa faktaa ohi aiheen kymmenien vuosien takaa….kyllä minäkin tiedän että sitikat oli silloin ihan paskoja jne. :lol:

Ei ne Skoda-ihmisetkään varmaan kokemuksia uudesta octaviasta kysellessä viisastu sillä "120L oli ihan p*rseestä" tai "60-luvun octavia oli viimeinen skoda"-kommenteilla. :lol:


Kiitokset puolestani kuitenkin niille jotka toivat asiaa ja näkemyksiäkin esille 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Sonikki tuossa mainitsi pyyhkijät, jotka ei pysy sulana. I-koppanenhan se vaimon siis onkin (kirjoitin väärin aikaisemmin) ja siinä ei ollut niiden kanssa ongelmia, eikä tarkenemisen kanssa, pikemminkin kuuma vehjes...

Mutta tässä X7:ssa nuo pyyhkijät on kaukana tuulilasin alareunassa "poterossa", johon lämmitylaitteen puhallusta ei tule - jäässä aina :evil: Pitäs aina muistaa laittaa vaihtoasentoon kun parkkeraa, mutta eihän sitä muista...

Sivulasit - niillekään ei mee lämmintä ilmaa alareunaan johtuen sisäverhoilun muovista ja tiivisteratkaisu omituinen - jäässä prkle nekin aina :evil: Ja polttelen sikaria :lol:

Konepellin aukaisuvipu myös aina jäässä - rikkoutuu herkästi. Jotkut viritelleet naruja :roll:

Nuo tyyppivikoja ja omaankin ovat osuneet...ärsyttäviä mutta haihtuu mielestä kun tien päällä katselee muita, jotka koluaa joka kolon 8)
Lämmin tämäkin on onneksi ja lämpeneekin pirun nopeasti. Taitaa olla sähkövastuksia jossakin välissä...
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Tää on niin tätä, taas auton hankinta mieles ja taitaas kukkarolle ja jalkatiloille sopivimmat ehdokkaat olla juurikin voyager ja ranskattaret.. Istumapaikkoja kun pitääs olla vähintään 6.. Naapurin leijona ranskattareen vaihdettiin kytkin niin se remppa makso pyöreet 1500e :shock: samas työkaveri puhui että versoon oli vaihdettu kytkin ja iskarit niin se remppa oli 700e.. :roll:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Piippu. Tarkoitus oli käydä koeajolla tällä viikolla, mutta meni nämä arkivapaat vähän muissa merkeissä.

Katsotaan jos tässä kevään aikana saisi jotain aikaan. Ranskasta raporttia kuvien kera kiitos :)

Mädistä omenoista tuli mieleen omakohtainen kokemus kun viitattiin Applen tuotteisiin, mutta se on toinen tarina se.... Hyvässä hengessä tietenkin 8)
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

MattiS kirjoitti:...Naapurin leijona ranskattareen vaihdettiin kytkin niin se remppa makso pyöreet 1500e :shock:
Veholla hinnasta päätellen??? Tuolla rahallahan sais jo 1,5 kertaa sytystulppien vaihdon siihen S600:seen.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

MattiS kirjoitti:...Naapurin leijona ranskattareen vaihdettiin kytkin niin se remppa makso pyöreet 1500e :shock:
Työn määrä voi olla ranskikseen suurempi, vauhtipyörä jos menee samalla uusiin, osien osuus hinnasta pomppaa heti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kaksoismassavauhtipyörän vaihto voisi tosiaan selittää hinnan, lienee aika tyyriitä?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

1,6Hdi koneet hajottavat mm. ahtimia, tuossa uutta osaa ja hieman mainintaakin asiasta:
http://www.x-parts.fi/catalog/turboahdin-16-hdi/
X-parts kirjoitti:1,6 HDI:stä hajoaa turboahtimia. Usein syynä on suuttimien vuotaminen, mikä karstottaa öljyä. Turboa vaihdettaessa tulee mm. ottaa öljypohja irti, puhdistaa öljypumpun siivilä ja öljykanavat sekä tarkastaa suuttimien ohivuodot. Hajoaminen voidaan estää pitämällä öljynvaihtoväli tarpeeksi lyhyenä. Suositeltu öljynvaihtoväli on 8-10 tkm.
Ahtimen mukana tulee ainakin Turbotekniikalta seikkaperäinen kuvallinen ohje asennuksen yhteydessä vaadittaviin kunnostus- ja tarkastustöihin joita ilman ei ahtimelle myönnetä takuuta.
Työn määrä on huomattava. Yksi ahdin asennettiin asiakkaan pyynnöstä ilman lisätöitä ja hän allekirjoitti paperin jossa hyväksyy sen ettei osalle myönnetä takuuta.
Laakkonen / Jyväskylä kirjoitti:Moottorin öljytilavuus dieselmoottoriseksi autoksi on pieni, öljypohjaan kerääntyy lietettä pohjalle, joka ei poistu öljyn vaihdon yhteydessä ja näistä syistä on vaarana että turbo, männät tai nokka-akseli leikkaa kiinni 100000-200000km välillä. Ne tapaukset joita tietoomme viime syksynä tuli, oli autoja joita oli huollettu hieman yli 20000km välein.
wiimax.fi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Tuo turbovaiva on hyvinkin potentiaalinen uhka näissä 1.6 hdi- koneissa ja hyvä syy miksi kannattaa suosia 2- litraista jos PSA- pohjaista diisseliä suunnittelee.

Tiettävästi jos tuo öljyn paskoittuminen yllättää niin turbo paukkuu ensimmäisenä ja hyvin pienillä kilometreillä kun karsta epää ahtimelta voitelun.

Itte olen koittanut tuota vaivaa ehkäistä vaihtamalla öljyt 10 tkm välein, en tiedä vaikuttaako oikeasti mitään mutta aika ja kilometrit näyttää. Ja 20 tkm tuntuu ihan liian pitkältäväliltä juuri huomioiden pienen öljytilavuuden.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Pelkkä kytkin paketti oli maksanu 800e ja loput oli paikallisen pajan tuntihintaa.. Oli vissii ollu melekoose tyäntakana kytkin..

Olis varmaa merkkiliikkees päässy halavemmalla kun olis todnäk. ollu kokemusta kyseisistä laitteista.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itte olen koittanut tuota vaivaa ehkäistä vaihtamalla öljyt 10 tkm välein, en tiedä vaikuttaako oikeasti mitään
Kyllä se vaikuttaa. Onkohan mitään suositusta teettää Fortella tms. aineella öljytilan huuhtelu ajoittain ?
wiimax.fi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jonkinlainen huuhtelu voisi olla pitkällä tähtäimellä järkevää, tiedä vaikka olis merkkihuollossa fortet jonain optiona?
Öljypohjan jos käyttäisi irti niin varmaan aika hyvin näkyisi onko vielä mitään kertymiä, toistaiseksi on jäänyt kurkkaamatta. Öljynvaihdossa on tullut syynättyä että vanhat öljyt ja suodatin koteloineen on olleet ihan siivon näköisiä.

Tuohon kytkinjuttuun niin ihmeen suolanen hinta ollut, Länsi- auto mainosti omaan pirssiin kytkinpakettia asennettuna johonkin 750€ hintaan? Mikä on sekin aivan ryöstöhinta ;)

Ja sori OT, en C5:seen osaa vinkata kuin sen ettei 1,6 kone suositusten kärjessä ole.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

En nuin uusista sitikoista mitään osaa sanoa, Xantioita on ollut 1 aiemmin, oiskohan ollut -96 tai -97 mallinen 1,8 litranen bensa ja nyt on -99 mallinen 1,8 farkku. Tuo viistoperä ostettiin siten että perse oli maassa, korjaus oli ilmainen ja aikaa meni noin 15 minuuttia, yksi jousi sieltä oli katkennut ja sähköliimalla sai ehjäksi, sillä ajettiin noin kymppitonni ilman muita huolia. Nyt hain reilu viikko sitten tuon farkun, ajelin tyytyväisenä muutaman päivän kuunnellen että etupyörän laakeri ääntää. Nyt sitten viikonloppuna alkoi kuulumaan jokin ihmeellinen kolina jousitusta säätäessä, ala-asennossa pahimmillaan ja ajo-asennossa kolahti harvakseen. Jousitukseen tai oikeammin hydrauliikkapumppuun iski ensimmäinen epäilys mutta pieni tutkailu paljasti äänen syypääksi ilmastoinnin kompuran jonka siimapyörä pyörii pätkittäin ja näytti olevan 0,5-1 cm klappia ulospäinkin. Auto on tämän viikon ollut tunkin varassa pihalla kun olen miettinyt että miten tuon kompuran saisi ohitettua vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi. Vikanahan tuo on melko tavallinen autossa kuin autossa mutta pistäähän se potuttamaan kun alle viikko ostosta hajoaa ja ylimääräistä rahaakaan ei korjaukseen juuri olisi.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

C5:sta ei ole omistamisen kokemusta, mutta pieni C3 (-04) tuntuu ainakin kestävältä. Jousia tuosta tuntuu katkeilevan, mutta muuten ei ongelmia ole ollut. Eikä ruostukkaan millään, vaikka ei varmasti ole liian usein pesty..

Neljän vuoden ja noin 50 000km kokemuksella tuntuu varsin pätevältä autolta hintaluokassaan. :roll:
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

JaniH kirjoitti:Tuo viistoperä ostettiin siten että perse oli maassa, korjaus oli ilmainen ja aikaa meni noin 15 minuuttia, yksi jousi sieltä oli katkennut ja sähköliimalla sai ehjäksi, sillä ajettiin noin kymppitonni ilman muita huolia.
Saiko Xantiaa rautajousilla ollenkaan, voi joku muu kyseessä?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

ou812 kirjoitti:
JaniH kirjoitti:Tuo viistoperä ostettiin siten että perse oli maassa, korjaus oli ilmainen ja aikaa meni noin 15 minuuttia, yksi jousi sieltä oli katkennut ja sähköliimalla sai ehjäksi, sillä ajettiin noin kymppitonni ilman muita huolia.
Saiko Xantiaa rautajousilla ollenkaan, voi joku muu kyseessä?
Siis semmoinen pikkuinen jousi takapään säätösysteemeissä, oli poikki niin korkeussäätö oli poissa pelistä.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
SternDesSüdens
Viestit: 13
Liittynyt: 09.8.2014 21:30
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SternDesSüdens »

Tutulta meni kans uudemmasta c5:sta (1,8 bensa manuaali) kytkin, ajettu joku 150 000. hinta oli merkkihuollossa kans jotain 1500, en kyl muista mitä muutakin vaihdettiin. Sil on nyt neljäs sitikka menossa, xsara oli vikaherkkä mut muut xantia ja vanhempi c5 olleet ok. Eikä täs uudemmas c5:kään ollu muuta; olisko edelline omistaja kiduttanu kytkintä jotenki..?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”