Onko BMW tuntemusta.?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

C-Klasse kirjoitti:Kylläpä onkin negatiivinen meininki! Kemijärvellä siis on hajonnut paljon noita 320 Si -malleja? Muutaku käydä hakemassa jos semmoisen haluaa.
Meinaako Lapuan mies että heittelen täällä mielipiteitä pikku kännissä ihan lonkalta ilman faktapohjaista tietoa?
Kyllä kai tuota mielellään informoi tietämätöntä koska juurikin noissa hänen kysymissään malleissa on eniten ongelmia moottorin puolella, kuten varmasti tiedät tai jos et niin voinet päätellä että minulla ei ole penniäkään kiinni nimimerkin S211 320CDI auton hankinnassa joten puolueellisen tai väärän tiedon antaminen olisi täysin järjetöntä :idea:
Esimerkiksi Suomessa olevista SI malleista on hajonnut prosentuaalisesti melko suuri osa, lohkoa muutettiin vasta vuonna 2010 joten mikäli remontti on tehty sen jälkeen ei ongelmia pitäisi enään esiintyä.
Lohko mäntineen ja kankineen maksaa marmorilla 2700€ (voisi maksaa enemmänkin) mutta kylläpä tuosta töineen ja muine osineen 4000-5000€ case kertyy eikä itse tehtynäkään erikoistyökaluineen kauaksi heitä :?

6-koneisen saa samalla rahalla ja pelaa kiistatta paremmin, miksi siis olla ostamatta?
Tosiaan semmonen jäi vielä sanomatta itse e9x malleihin liittyen että sähköisiä rattilukkoja on mennyt aika pienillä kilometreillä, kustannukset 1000-1500€ mutta noitahan nyt menee muistakin merkeistä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

330d on melko hyvä ja vanhemmalla m47 320d koneella olevat e9x bemut on ihan ok. 330i menettelee myös koska on alulohkolla. Muut moottorit kiertäisin kaukaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaimahan (jari_w123) se osaakin tarkentaa tuota kaksilitraisten turbo-ongelmaa, mistä malleista ne hajoilee :idea:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nelos dieseleissä turbot hajoaa 163hv malleista (tätä en itse pidä erityisen pahana ongelmana) ja jakopäät sitten 177hv malleista!
Tuo 177hv jakopää ei olekkaan ihan pikkujuttu kun pitää vaihtaa kampiakselia myöten kaikki :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Jube kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Kylläpä onkin negatiivinen meininki! Kemijärvellä siis on hajonnut paljon noita 320 Si -malleja? Muutaku käydä hakemassa jos semmoisen haluaa.
Meinaako Lapuan mies että heittelen täällä mielipiteitä pikku kännissä ihan lonkalta ilman faktapohjaista tietoa?
Kyllä kai tuota mielellään informoi tietämätöntä koska juurikin noissa hänen kysymissään malleissa on eniten ongelmia moottorin puolella, kuten varmasti tiedät tai jos et niin voinet päätellä että minulla ei ole penniäkään kiinni nimimerkin S211 320CDI auton hankinnassa joten puolueellisen tai väärän tiedon antaminen olisi täysin järjetöntä :idea:
Esimerkiksi Suomessa olevista SI malleista on hajonnut prosentuaalisesti melko suuri osa, lohkoa muutettiin vasta vuonna 2010 joten mikäli remontti on tehty sen jälkeen ei ongelmia pitäisi enään esiintyä.
Lohko mäntineen ja kankineen maksaa marmorilla 2700€ (voisi maksaa enemmänkin) mutta kylläpä tuosta töineen ja muine osineen 4000-5000€ case kertyy eikä itse tehtynäkään erikoistyökaluineen kauaksi heitä :?

6-koneisen saa samalla rahalla ja pelaa kiistatta paremmin, miksi siis olla ostamatta?
Tosiaan semmonen jäi vielä sanomatta itse e9x malleihin liittyen että sähköisiä rattilukkoja on mennyt aika pienillä kilometreillä, kustannukset 1000-1500€ mutta noitahan nyt menee muistakin merkeistä!
Nojoo, se että sanoo jotain moottoria sysipaskaksi ei anna sellaista vaikutelmaa että taustalla on faktaa. Kyllähän sitä voi perjantai-iltana vähä ottaakin mutta ehkä sitten menee mutkat liian suoraksi tekstin tuottamises.

Sullahan on pitkä lista erilaisia autoja ja niitä kun lähtis googletteleen niin takuulla semmoisia "ihan paska kone" -tyyppisiä heittoja löytyy kaikista. En siis usko ihan kaikkea mitä netistä luen, tuskin sinäkään?

Se, miksi kysyin Kemijärven hajonneiden moottoreiden lukumäärää liittyy siihen, että konerikkojen taustoja ei voi netin varassa tietää.

Saksan päästä lueskeltuani näyttäis monelle tulleen 12 t€:n koneremontti alle 100 tkm lukemissa. Ne hinnat ovat varmaan BMW Servicen marmorihintoja. En menis hankkimaan tuollaista.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:lol: Mua ärsyttää ja huvittaa samaan aikaan kun tuntuu että näissä "paremmissa" autoissa on aina jotakin rakeenteellista vikaa.
(kyllä minun mielestä 50-80k€ pirssi ei sais enää ollla mitään järkyttävää kuraa.)

-Mersu venyttelee ketjuja ja ketjun hampikkaita
-Bmw venyttää ketjua, valvetronicit sun muut purkit lasahtaa... ämmäläisistä menee halpoja vanospumppuja.
Vasta kuulin jostakin että BMW:n N62 kone nielee jotain lohkon sisällä olevia vesikanavan tiivisterenkaita. Tässä tapauksessa kone nostettava keulilta ja purettava atomeiksi..hinta +5000€.
Mut jenkit kai tehneet tähän jonkin muunkin fiksun korjauskonstin.....


Noh, summarumsummarut...... ei nää mun mielestä sais olla näin lastentautisia nää "premium vehkeet"
BMW E31 V12
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Unohtuu näissä jutuissa aina että muutaman korjatun yksilön jälkeen ei kannattaisi julistaa jotakin tuotetta susipaskaksi....

.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

laineracing kirjoitti:Kelpaisko 335 twinturbo m-sport 4-veto farkku hyvillä tilpehööreillä?
Laitas tästä tarkemmat speksit, kiitos.
S204 AMG styling
W209 240 V6
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Laittakaa puolet vähemmän rahaa kiinni, kuin alkulinkkauksessanne ja hankkikaa E46 325i -moottorilla. Jos vaurautta ei ole pakko näkyä ulospäin, niin E46-autosta saa kelpo kumppanin. Kuusi sylinteriä on musiikkia korville, verraten nelisylinteriseen. Facelift-malli E39 auto 6-sylinterisellä bensamoottorilla on myös yksi vaihtoehto.
Avatar
SternDesSüdens
Viestit: 13
Liittynyt: 09.8.2014 21:30
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SternDesSüdens »

kardaani kirjoitti:Laittakaa puolet vähemmän rahaa kiinni, kuin alkulinkkauksessanne ja hankkikaa E46 325i -moottorilla. Jos vaurautta ei ole pakko näkyä ulospäin, niin E46-autosta saa kelpo kumppanin. Kuusi sylinteriä on musiikkia korville, verraten nelisylinteriseen. Facelift-malli E39 auto 6-sylinterisellä bensamoottorilla on myös yksi vaihtoehto.
Hyvä idea. Puristit pitää e46 parempana ajaa Kuin e90. Jonkun verran on pikkuvikoja noissakin, mutta foorumeilta saa kattavia korjausohjeita. Mm apparin penkin tunnistematto menee ja sensellasta pientä.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

todellauupunut kirjoitti:Unohtuu näissä jutuissa aina että muutaman korjatun yksilön jälkeen ei kannattaisi julistaa jotakin tuotetta susipaskaksi....

.
noin satakunta jakopäätä ja valvetronikkia olen korjannut 1 ja 3 sarjan bemareihin että kyllä sitä ongelmaa on enemmän kuin vain muutamassa yksilössä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Se on juu ku bemaria ostaa, niin suora kutonen se olla pitää, jossei halua ylimääräisiä ongelmia :D 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Huomenna mennään koeajamaan tätä http://www.nettiauto.com/bmw/114/7097861
On kuitenkin lähes 1,5v tehdastakuuta jäljellä ja kohtalaiset varusteet. 18" vanteilla ja katon jos teippaa mustaksi, niin saa kuulemma "ehkä nuorekkaan"
Onko näissäkin joku tiedossa oleva "tehdasvika"
Viimeksi muokannut S211 320CDI, 22.3.2015 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204 AMG styling
W209 240 V6
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Nyt on kiva peli löytynyt :D

Ajaisin itsekin joko tuollaisella (135) tai coupella (125-135) jos mahtuisin sisään....

Oletteko coupea (ykkös) kattellut ?

http://www.nettiauto.com/bmw/125/7100543


. 8)
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

todellauupunut kirjoitti:Nyt on kiva peli löytynyt :D

Ajaisin itsekin joko tuollaisella (135) tai coupella (125-135) jos mahtuisin sisään....

Oletteko coupea (ykkös) kattellut ?

http://www.nettiauto.com/bmw/125/7100543


. 8)
Sehä se olis pojan päiväuni, muutta hinta on jo tässä kasvanut lähes 7k€ alkuperäisestä. Vaakakupissa painaa nuo km ja tehdastakuu, kun auto ostetaan 4-5v hankinnaksi niin uskon että silloin 80 vs 160tkm on helpompi myydä/vaihtaa.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

S211 320CDI kirjoitti:Huomenna mennään koeajamaan tätä http://www.nettiauto.com/bmw/114/7097861
On kuitenkin lähes 1,5v tehdastakuuta jäljellä ja kohtalaiset varusteet. 18" vanteilla ja katon jos teippaa mustaksi, niin saa kuulemma "ehkä nuorekkaan"
Onko näissäkin joku tiedossa oleva "tehdasvika"
Mikäli tuo kelpaa pojallesi niin ostakaa pois vaan!
Hinta/ajomäärä/takuu suhde kondiksessa, suoralla kaupalla saa varmaan hinnankin fiilattua lähemmäs kahtakymppiä :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

S211 320CDI kirjoitti:Huomenna mennään koeajamaan tätä http://www.nettiauto.com/bmw/114/7097861
On kuitenkin lähes 1,5v tehdastakuuta jäljellä ja kohtalaiset varusteet. 18" vanteilla ja katon jos teippaa mustaksi, niin saa kuulemma "ehkä nuorekkaan"
Onko näissäkin joku tiedossa oleva "tehdasvika"
Antti Aarnio-Wihurilla on ykkössarjalainen niin kai sellaisella sitte pystyy ajelemaan muutkin automiehet. Jos olisin consigliere niin kehottaisin testaamaan auton suorituskykyä aika kriittisesti, koska siitä se voi ekana alkaa ahdistaa 5 vuoden periodilla
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Jube kirjoitti:
S211 320CDI kirjoitti:Huomenna mennään koeajamaan tätä http://www.nettiauto.com/bmw/114/7097861
On kuitenkin lähes 1,5v tehdastakuuta jäljellä ja kohtalaiset varusteet. 18" vanteilla ja katon jos teippaa mustaksi, niin saa kuulemma "ehkä nuorekkaan"
Onko näissäkin joku tiedossa oleva "tehdasvika"
Mikäli tuo kelpaa pojallesi niin ostakaa pois vaan!
Hinta/ajomäärä/takuu suhde kondiksessa, suoralla kaupalla saa varmaan hinnankin fiilattua lähemmäs kahtakymppiä :ope:
Ei se muotoiluun ole vielä lämmennyt, mut katsottuaan kuukkelista noita "tuunattuja" alkoi pehmenemään...juu, pankkina tässä taitaa joutua toimimaan kun hinta kipusi yli pojan omien säästöjen. Aika halpaa on autolainakin 1.99% alkaen. Eiköhän tuosta saa tingittyä 21k€ hyvän auton.
S204 AMG styling
W209 240 V6
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

C-Klasse kirjoitti: Jos olisin consigliere niin kehottaisin testaamaan auton suorituskykyä aika kriittisesti, koska siitä se voi ekana alkaa ahdistaa 5 vuoden periodilla
Vähän samasta syystä pistin sen caabriocouben, autonhan pitäis kai olla mieluisakin kun ei näitä sijoituksiksi voi sanoa millään tasolla. Ja tuollaisen linkkaamani vastaavan saisi hitlerlandiasta tonneja halvemmalla luultavasti....

.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Taitaa kuitenkin olla niin että ensiautossa ei välttämättä tarvi olla 300hv tehoja, se tyhmyys kun tahtoo poikkeuksetta joskus tiivistyä ja sitten ei hyvää heilu :?
Oma ensiauto oli e30 325i ja kyllä silläkin kaadettiin valopylvästä (ei onneksi minun toimesta) ja oltiin poliisin kanssa tekemisissä turhankin paljon kun tahtoi mennä enemmän kylki edellä mitä suoraan :oops:

Vaan oli se lujakoneinen peli, laatikkoa ja perää vaihdettiin ties kuinka monesti mutta kone vain lauloi ja lauloi, oi niitä aikoja :pappa:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Jo vain, tuo uusi 1-koppa on kyllä hyvä auto ajaa, eikä enää niin pienikään(vanhan 3:sen kokoinen). Tuota konevalintaa vois vielä miettiä, meinaan tuo 114 on kyllä aneemisuuden ylistys.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Jube kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla niin että ensiautossa ei välttämättä tarvi olla 300hv tehoja, se tyhmyys kun tahtoo poikkeuksetta joskus tiivistyä ja sitten ei hyvää heilu :?
Oma ensiauto oli e30 325i ja kyllä silläkin kaadettiin valopylvästä (ei onneksi minun toimesta) ja oltiin poliisin kanssa tekemisissä turhankin paljon kun tahtoi mennä enemmän kylki edellä mitä suoraan :oops:

Vaan oli se lujakoneinen peli, laatikkoa ja perää vaihdettiin ties kuinka monesti mutta kone vain lauloi ja lauloi, oi niitä aikoja :pappa:
Mun pojan ekassa oli vajaa 300 eikä ikinä ollut "ongelmia". Kaikki geenit ei periydy.....

.
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

stanger kirjoitti: Vasta kuulin jostakin että BMW:n N62 kone nielee jotain lohkon sisällä olevia vesikanavan tiivisterenkaita. Tässä tapauksessa kone nostettava keulilta ja purettava atomeiksi..hinta +5000€.
Mut jenkit kai tehneet tähän jonkin muunkin fiksun ...
Ihan normi vesiputki V-laaksossa jonka o-renkaat kovettuu aikanaan. Vaataavia on monessa autossa... Bemarin N62:ssa putken vaan saa vedettyä ulos jakopään läpi joka tietty pitää purkaa ensiksi. Jenkit on keksineet putken jonka saa kasaan ja täyteen mittaan lukittua paikalleen ilman jakopään purkua. Vanha putki pitää vaan sahata katki ja repiä pois ensiksi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

-12 mallin 318d automaatti ois myydä kans. Vuoden bmw liikkeen takuu yms valkoinen farkku.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”