Pakettiauto vatulointia
Silloin kun asuin Oulussa ja kuljin talotekniikka-asennustöissä välillä Inari - Vaasa (tämä oli sitten ihan oikea työssäkäyntialue) en suostunut lähtemään talvella lapin reissuun millään muulla kuin hiasella..
Firmassa oli volvon farkkuja ja mersuja sun muita.. Volvo jätti välille 2 kertaa ja mersu keitti ekassa rampissa kerran lähtiessäni pohjoiseen, sitten vaadin hiasen itelle "kuitiksi" ja aina pääsin lähtemään ja perille.
Firmassa oli volvon farkkuja ja mersuja sun muita.. Volvo jätti välille 2 kertaa ja mersu keitti ekassa rampissa kerran lähtiessäni pohjoiseen, sitten vaadin hiasen itelle "kuitiksi" ja aina pääsin lähtemään ja perille.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Transportterin listaan voidaan lisätä vauhtipyörä ja olikohan 2.0Tdi:ssä hajoava vesipumppu sekoittaa öljyt ja vedet.todellauupunut kirjoitti:Kerätäänpä listaa omista kokemuksista omilta tutuilta ja itseltä:
Psa, sähkövikoja ja yhdestä jäätyi huohotin, ylälaakerit.
transporteri, automaattilaatikko, neliveto, turboja ja ahtoputkia, öljyletkuja.
vito, takalasin pyyhintä, etupään narinat, automaatti, suuttimia
Transu, ruoste, vaihteisto, vetoniveliä etuvetoisista, periä takavetoisista
Hiace, takajarrut, turboja, ruoste.
Pääsääntöisesti ainoatakaan tielle jäänyttä en tiedä![]()
Kaikki toimivat mielestäni hyvin ja aina noissa joku vika on...
Itse valitsen pakun ajon ja käyttötarpeen mukaan. Tilava ajoasento+kyytiläiset, hiljainen, iso kontti, pariovet, sinkitty kori jne.
.
Eihän tekniikan maailma testaakkaan luotettavuutta tai korjauskuluja, vituttaa se testivoittajaakin käyttää autoa milloin minkäkin ilmanaikaisen vian takia käyttää autoa testerissä @ 200€/laaki 
Todellauupuneen olemus alkaa jo olla todellauupunut vähä joka aiheessa

Todellauupuneen olemus alkaa jo olla todellauupunut vähä joka aiheessa

Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
No ei, minä ajan ajoni nissanilla
PSA/ranskalaisten kanssa minä en ole koskaan saavuttanut luottamusta vaikka ei olekkaan sataa putkituttua jotka sellaisilla suhaa mutta vähemmälläkin noiden autojen todellinen "luonne" tulee selville, itse pitäydyn kyllä todella kaukana noista vehkeistä..

PSA/ranskalaisten kanssa minä en ole koskaan saavuttanut luottamusta vaikka ei olekkaan sataa putkituttua jotka sellaisilla suhaa mutta vähemmälläkin noiden autojen todellinen "luonne" tulee selville, itse pitäydyn kyllä todella kaukana noista vehkeistä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Huomaa, minä en hauku nismoa....meillä on niitäkin ollut ja luotettavia pelejä vaikka täälläkin jossain topicissa (samat hemmot kuin tässäkin) haukuttiin paskoiksi. Noo ehkä urvan oli vähän huono kokemus aikanaan....tosin sitten vanette oli aivan mahtava.Lerssinen kirjoitti:No ei, minä ajan ajoni nissanilla![]()
PSA/ranskalaisten kanssa minä en ole koskaan saavuttanut luottamusta vaikka ei olekkaan sataa putkituttua jotka sellaisilla suhaa mutta vähemmälläkin noiden autojen todellinen "luonne" tulee selville, itse pitäydyn kyllä todella kaukana noista vehkeistä..
Mun olis kyllä helppo ottaa paku kuin paku, aika hyvin tiedossa jokaisesta jo perus lastentaudit joita en karsasta...kun ei täydellistä olekaan.
.
No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.
Tähän aiheeseen nyt varsin liittymättä tuntuu että ihmisistä on tullu nykyään melkosia kermaperseitä
Auto ei kelpaa vaikka uudet autot on järkiään kuin sohvalla ajaisi kun kuuluu "rengasmeteliä" jostainpäin niin että pälliä levittää tai "tuulen suhina on häiritsevää joten on todella rasittava ajaa pitkää matkaa" vaikka apuna on sips, päps, pöps, ebs, abs, automaagiset ilmastoinnit ja 999 asentoiset sähköpenkit kera vakkareiden ja automaattisten kaistavahtien ja kahvikuppi-indikaattoreiden..
Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa, voisko olla näin ?
Tähän aiheeseen nyt varsin liittymättä tuntuu että ihmisistä on tullu nykyään melkosia kermaperseitä

Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa, voisko olla näin ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
En voi sanoa että lähtisin luotettavuuden perusteella liikkeelle...koska oikeaa faktaa ei ole MISSÄÄN näistä luotettavuuksista. Ja lisäksi olen aina pitänyt matkanjatkumisen varmistamiseksi tilillä TAKSIRAHAN ja lompakon mukana.Lerssinen kirjoitti:No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.
Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa[/u], voisko olla näin ?
Kertaakaan en ole eläessäni muuten joutunut taksilla matkaa jatkamaan...
Valittaa....niinpä.
.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kohtuu hyvän faktan kestävyydestä saa kun jututtaa muutamia korjaamoita,esim hämeenlinnassa; hämeen diesel,huoltokorjaus m.uusitalo,kantolan auto ja mp huolto.todellauupunut kirjoitti:En voi sanoa että lähtisin luotettavuuden perusteella liikkeelle...koska oikeaa faktaa ei ole MISSÄÄN näistä luotettavuuksista. Ja lisäksi olen aina pitänyt matkanjatkumisen varmistamiseksi tilillä TAKSIRAHAN ja lompakon mukana.Lerssinen kirjoitti:No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.
Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa[/u], voisko olla näin ?
Kertaakaan en ole eläessäni muuten joutunut taksilla matkaa jatkamaan...
Valittaa....niinpä.
.
Psa vie huonoudellaan,tai sanotaanko korjaamon mielestä hyviä,näistähän meille maksetaan

Omistajat kehuu maasta taivaaseen,silmät kirkkaina aij ettäku o hyviä ranskiksii.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Yhtä hyvää faktaa kuin kaverini suusta "älä vitussa osta ducatoa, siellä niitä seisoo korjaukseen menossa delta-auton piha täynnä".....JIPII sanoin minä....onkin ihmeellistä että virallisen maahantuojan huollon pihassa on oman merkkisiään autoja !!!...laineracing kirjoitti:Kohtuu hyvän faktan kestävyydestä saa kun jututtaa muutamia korjaamoita,esim hämeenlinnassa; hämeen diesel,huoltokorjaus m.uusitalo,kantolan auto ja mp huolto.todellauupunut kirjoitti:En voi sanoa että lähtisin luotettavuuden perusteella liikkeelle...koska oikeaa faktaa ei ole MISSÄÄN näistä luotettavuuksista. Ja lisäksi olen aina pitänyt matkanjatkumisen varmistamiseksi tilillä TAKSIRAHAN ja lompakon mukana.Lerssinen kirjoitti:No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.
Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa[/u], voisko olla näin ?
Kertaakaan en ole eläessäni muuten joutunut taksilla matkaa jatkamaan...
Valittaa....niinpä.
.
Psa vie huonoudellaan,tai sanotaanko korjaamon mielestä hyviä,näistähän meille maksetaan
Omistajat kehuu maasta taivaaseen,silmät kirkkaina aij ettäku o hyviä ranskiksii.

Menetpä kysymään mitä vain saat aina puolueellisen kommentin...voi nimittäin dieselkorjaamonkin omistajalla vaikka olla oma mielihalu johonkin malliin ? Ja niitähän ei ikinä tarvitse korjata....yllätysyllätys.
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 24.2.2013 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dealer kirjoitti:Nyt sitten loppuu tuo pitkien lainausten viljely


Siis nyt on kaikki kunnossa
yst.
dealer
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Se nyt on melko sama kenen kanssa juttelet, käsittääkseni sähän ropaat näitä mersunroppanoita itse....eikun huollat? :DDRlaineracing kirjoitti:Meinaatko että juttelen aina korjaamon johtajan kanssa =D en,vaan useamman puolueettoman asentajan kanssa. Tietää hyvin että ei auta seota psa konserniin,ellei halpa ostohinta hinta ole ainoa valintakriteeri =DDDD
Mä en valitettavasti ole merkkihöperö enkä yhden puolustaja tai vihaaja....kuten sanoin, kaikissa on huonot ja hyvät puolet mutta virallisiksi tiedoiksi tai faktoiksi en lähtisi edes sinun keskustelujasi laittamaan.
Ostin muuten silmätkiinni ilman koeajo italianihmeen tuossa neljä kk sitten....18tkm eikä ole tarvinnut kuin tankata, auto on km korvauksilla melkein maksettu, katsastuksessa nolla vikaa....mutta ihan paska auto, eikös vaan.
.

- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Josko nyt lopetettaisiin kinaaminen siitä kuinka paskoja/hyviä nuo PSA-laitteet on.
Minä olen kuitenkin yli 300tkm. vedetyllä -00 Ducatolla suhannut pitkin etelä-suomea tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä, jäämättä koskaan välille.
Jotenka jos ylipäätään tarve toteutuu ja jos tulee kohdalle riittävän hyväkuntoinen yksilö niin voin ostaa sen Ducatonkin.
Transittia täytyisi oikein käydä koittamassa kun en ole etuvetoista ikinä ajanut.
Portteria en huoli varmasti, syitä jo lueteltiin tuolla aiemmin.
Hiacen kohdalla miinusta tulee ahtaasta ohjaamosta ja mielestäni ajettavuus on aika huono.
Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa
Minä olen kuitenkin yli 300tkm. vedetyllä -00 Ducatolla suhannut pitkin etelä-suomea tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä, jäämättä koskaan välille.
Jotenka jos ylipäätään tarve toteutuu ja jos tulee kohdalle riittävän hyväkuntoinen yksilö niin voin ostaa sen Ducatonkin.
Transittia täytyisi oikein käydä koittamassa kun en ole etuvetoista ikinä ajanut.
Portteria en huoli varmasti, syitä jo lueteltiin tuolla aiemmin.
Hiacen kohdalla miinusta tulee ahtaasta ohjaamosta ja mielestäni ajettavuus on aika huono.
Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa

- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Oikea automaatti kestää, sprintsiftistä on muutama huono omakohtainen kokemus, kun on kuljettu hinurilla huoltoon ja parhaillaan huollosta parikilometriä (siis huollettuna) ja hinurilla takaisin. Tuostahan voipi sitten aloittaa uuden väittelynLeemu kirjoitti:Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa

ps. huoltopisteenä tämä perähikiän mersuhuolto alias eh*rtikainen...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eipä ole rintshi..siftistä kokemusta mutta onko samanlainen laatikko kuin ivecoissa...normi kytkin jota käytetään sähköhydraulisesti ja ilmeisesti sama vaihteistossa....ainakaan ivecoissa ei ole kummoinen ajettava, vähän arpoo ja temppuilee nopeassa siirtelyssä.klonksvaagen kirjoitti:Oikea automaatti kestää, sprintsiftistä on muutama huono omakohtainen kokemus, kun on kuljettu hinurilla huoltoon ja parhaillaan huollosta parikilometriä (siis huollettuna) ja hinurilla takaisin. Tuostahan voipi sitten aloittaa uuden väittelynLeemu kirjoitti:Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa
ps. huoltopisteenä tämä perähikiän mersuhuolto alias eh*rtikainen...
sen verran linearaasingille, mulla taitaa kilometrejä olla jonkin verran enempi kuin se 18tkm....niin ikämittarissa kuin autoissakin.

.
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Juurikin tuollainen sähköhydraulisesti vaihtava manuaali. Vaihteisto itsessään toimii suht jouhevasti mutta 250 tkm:n vaihdettu kaksi kertaa joku saakelin pumppu. Ensimäinen vajaa kaksi vuotta vanhana, meni vielä takuuseen mutta jälkimäinen "huolto" söi kukkaroa jo toista tonniatodellauupunut kirjoitti: Eipä ole rintshi..siftistä kokemusta mutta onko samanlainen laatikko kuin ivecoissa...normi kytkin jota käytetään sähköhydraulisesti ja ilmeisesti sama vaihteistossa....ainakaan ivecoissa ei ole kummoinen ajettava, vähän arpoo ja temppuilee nopeassa siirtelyssä.
sen verran linearaasingille, mulla taitaa kilometrejä olla jonkin verran enempi kuin se 18tkm....niin ikämittarissa kuin autoissakin.![]()
.

Vauhtipyörää moittivat joskus taannottain väljäksi mutta liekkö impeytynyt itsekseen, kun ei tuosta ole jäljemmin moitteita tullut.
paku
olen ajanut 312 rintterillä 400t eikä ole tarvinnut kävellä kertaakaan kotiin,auton takia.
tuossa 2,5 tdi portterissa -01 synkro 350 mittarissa.
normi jakopäät 90t välein.
Vähissä ollut ne kulkimet jotka talvella liikkunut paremmin liikenteesä.
mittaa kuskilla 194 ja 100KG
Tuossa työkavereilla vooppeli pakua vaihdelaatikko uusiksi 39T mittarissa
Terveisin Jamppa
tuossa 2,5 tdi portterissa -01 synkro 350 mittarissa.
normi jakopäät 90t välein.
Vähissä ollut ne kulkimet jotka talvella liikkunut paremmin liikenteesä.
mittaa kuskilla 194 ja 100KG
Tuossa työkavereilla vooppeli pakua vaihdelaatikko uusiksi 39T mittarissa
Terveisin Jamppa