Pakettiauto vatulointia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Silloin kun asuin Oulussa ja kuljin talotekniikka-asennustöissä välillä Inari - Vaasa (tämä oli sitten ihan oikea työssäkäyntialue) en suostunut lähtemään talvella lapin reissuun millään muulla kuin hiasella..

Firmassa oli volvon farkkuja ja mersuja sun muita.. Volvo jätti välille 2 kertaa ja mersu keitti ekassa rampissa kerran lähtiessäni pohjoiseen, sitten vaadin hiasen itelle "kuitiksi" ja aina pääsin lähtemään ja perille.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
laineracing
Rasvanäppi

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eikös joku jo maininnut "onko hiace pakettiauto", kannattaa lukea se aikanaan TM:n tekemä pakuvertailu.... :lol:

.
Ihan sama PSA konsernin jutuissa jos niitä joku sanoo "autoiksi" ... nehän on auton irvikuvia...
todellauupunut
Luupiä

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertai ... kettiautot

Lukekaa hartaasti viimeinen rivi!

.
.
Leemu
aktiivimeseläinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

todellauupunut kirjoitti:Kerätäänpä listaa omista kokemuksista omilta tutuilta ja itseltä:

Psa, sähkövikoja ja yhdestä jäätyi huohotin, ylälaakerit.
transporteri, automaattilaatikko, neliveto, turboja ja ahtoputkia, öljyletkuja.
vito, takalasin pyyhintä, etupään narinat, automaatti, suuttimia
Transu, ruoste, vaihteisto, vetoniveliä etuvetoisista, periä takavetoisista
Hiace, takajarrut, turboja, ruoste.

Pääsääntöisesti ainoatakaan tielle jäänyttä en tiedä :shock:
Kaikki toimivat mielestäni hyvin ja aina noissa joku vika on...

Itse valitsen pakun ajon ja käyttötarpeen mukaan. Tilava ajoasento+kyytiläiset, hiljainen, iso kontti, pariovet, sinkitty kori jne.

.
Transportterin listaan voidaan lisätä vauhtipyörä ja olikohan 2.0Tdi:ssä hajoava vesipumppu sekoittaa öljyt ja vedet.
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

Eihän tekniikan maailma testaakkaan luotettavuutta tai korjauskuluja, vituttaa se testivoittajaakin käyttää autoa milloin minkäkin ilmanaikaisen vian takia käyttää autoa testerissä @ 200€/laaki :happy:

Todellauupuneen olemus alkaa jo olla todellauupunut vähä joka aiheessa :shock:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz W108 V8
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt sitten loppuu tuo pitkien lainausten viljely :idea:
todellauupunut
Luupiä

Lerssinen kirjoitti:
Todellauupuneen olemus alkaa jo olla todellauupunut vähä joka aiheessa :shock:
TämäKö on ainoa hiacemiehen veto kun tieto Todella uupuu :lol:

.
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

No ei, minä ajan ajoni nissanilla :lol:

PSA/ranskalaisten kanssa minä en ole koskaan saavuttanut luottamusta vaikka ei olekkaan sataa putkituttua jotka sellaisilla suhaa mutta vähemmälläkin noiden autojen todellinen "luonne" tulee selville, itse pitäydyn kyllä todella kaukana noista vehkeistä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz W108 V8
todellauupunut
Luupiä

Lerssinen kirjoitti:No ei, minä ajan ajoni nissanilla :lol:

PSA/ranskalaisten kanssa minä en ole koskaan saavuttanut luottamusta vaikka ei olekkaan sataa putkituttua jotka sellaisilla suhaa mutta vähemmälläkin noiden autojen todellinen "luonne" tulee selville, itse pitäydyn kyllä todella kaukana noista vehkeistä..
Huomaa, minä en hauku nismoa....meillä on niitäkin ollut ja luotettavia pelejä vaikka täälläkin jossain topicissa (samat hemmot kuin tässäkin) haukuttiin paskoiksi. Noo ehkä urvan oli vähän huono kokemus aikanaan....tosin sitten vanette oli aivan mahtava.

Mun olis kyllä helppo ottaa paku kuin paku, aika hyvin tiedossa jokaisesta jo perus lastentaudit joita en karsasta...kun ei täydellistä olekaan.

.
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.

Tähän aiheeseen nyt varsin liittymättä tuntuu että ihmisistä on tullu nykyään melkosia kermaperseitä :shock: Auto ei kelpaa vaikka uudet autot on järkiään kuin sohvalla ajaisi kun kuuluu "rengasmeteliä" jostainpäin niin että pälliä levittää tai "tuulen suhina on häiritsevää joten on todella rasittava ajaa pitkää matkaa" vaikka apuna on sips, päps, pöps, ebs, abs, automaagiset ilmastoinnit ja 999 asentoiset sähköpenkit kera vakkareiden ja automaattisten kaistavahtien ja kahvikuppi-indikaattoreiden..

Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa
, voisko olla näin ?
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz W108 V8
todellauupunut
Luupiä

Lerssinen kirjoitti:No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.

Mitä enempi ihminen saa sitä enempi ihminen valittaa[/u], voisko olla näin ?
En voi sanoa että lähtisin luotettavuuden perusteella liikkeelle...koska oikeaa faktaa ei ole MISSÄÄN näistä luotettavuuksista. Ja lisäksi olen aina pitänyt matkanjatkumisen varmistamiseksi tilillä TAKSIRAHAN ja lompakon mukana.
Kertaakaan en ole eläessäni muuten joutunut taksilla matkaa jatkamaan...

Valittaa....niinpä.

.
laineracing
Rasvanäppi

todellauupunut kirjoitti:
Lerssinen kirjoitti:No eipä siitä ollu kysekkään, mulle auton luotettavuus on ihan Top Priority ja sitä ei PSA konsernin keksinnöt mulle tarjoa joten jos umpipakuista pitää valita se on hidaste, ei tatsunin umpipakut mitkä on järkiään aika ankeita.. Mun perse kyllä kestää ajaa sillä pitkiäkin matkoja.

En voi sanoa että lähtisin luotettavuuden perusteella liikkeelle...koska oikeaa faktaa ei ole MISSÄÄN näistä luotettavuuksista. Ja lisäksi olen aina pitänyt matkanjatkumisen varmistamiseksi tilillä TAKSIRAHAN ja lompakon mukana.

Valittaa....niinpä.

.
Kohtuu hyvän faktan kestävyydestä saa kun jututtaa muutamia korjaamoita,esim hämeenlinnassa; hämeen diesel,huoltokorjaus m.uusitalo,kantolan auto ja mp huolto.

Psa vie huonoudellaan,tai sanotaanko korjaamon mielestä hyviä,näistähän meille maksetaan ;)

Omistajat kehuu maasta taivaaseen,silmät kirkkaina aij ettäku o hyviä ranskiksii.
todellauupunut
Luupiä

laineracing kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:

Valittaa....niinpä.

.
Kohtuu hyvän faktan kestävyydestä saa kun jututtaa muutamia korjaamoita,esim hämeenlinnassa; hämeen diesel,huoltokorjaus m.uusitalo,kantolan auto ja mp huolto.

Psa vie huonoudellaan,tai sanotaanko korjaamon mielestä hyviä,näistähän meille maksetaan ;)

Omistajat kehuu maasta taivaaseen,silmät kirkkaina aij ettäku o hyviä ranskiksii.
Yhtä hyvää faktaa kuin kaverini suusta "älä vitussa osta ducatoa, siellä niitä seisoo korjaukseen menossa delta-auton piha täynnä".....JIPII sanoin minä....onkin ihmeellistä että virallisen maahantuojan huollon pihassa on oman merkkisiään autoja !!!... :shock: tällä periaatteella ei voisi ostaa mitään autoa käsittääkseni ?

Menetpä kysymään mitä vain saat aina puolueellisen kommentin...voi nimittäin dieselkorjaamonkin omistajalla vaikka olla oma mielihalu johonkin malliin ? Ja niitähän ei ikinä tarvitse korjata....yllätysyllätys.

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 24.2.2013 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JiiTee_

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

dealer kirjoitti:Nyt sitten loppuu tuo pitkien lainausten viljely :idea:
:?

:lol: muokkasin jonkinverran aiempia viestejä eli poistin niistä lainattuja ketjuja, mielestäni helpompi lukea.
Siis nyt on kaikki kunnossa

yst.

dealer
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
laineracing
Rasvanäppi

Meinaatko että juttelen aina korjaamon johtajan kanssa =D en,vaan useamman puolueettoman asentajan kanssa. Tietää hyvin että ei auta seota psa konserniin,ellei halpa ostohinta hinta ole ainoa valintakriteeri =DDDD
todellauupunut
Luupiä

laineracing kirjoitti:Meinaatko että juttelen aina korjaamon johtajan kanssa =D en,vaan useamman puolueettoman asentajan kanssa. Tietää hyvin että ei auta seota psa konserniin,ellei halpa ostohinta hinta ole ainoa valintakriteeri =DDDD
Se nyt on melko sama kenen kanssa juttelet, käsittääkseni sähän ropaat näitä mersunroppanoita itse....eikun huollat? :DDR

Mä en valitettavasti ole merkkihöperö enkä yhden puolustaja tai vihaaja....kuten sanoin, kaikissa on huonot ja hyvät puolet mutta virallisiksi tiedoiksi tai faktoiksi en lähtisi edes sinun keskustelujasi laittamaan.

Ostin muuten silmätkiinni ilman koeajo italianihmeen tuossa neljä kk sitten....18tkm eikä ole tarvinnut kuin tankata, auto on km korvauksilla melkein maksettu, katsastuksessa nolla vikaa....mutta ihan paska auto, eikös vaan.

. :wink:
laineracing
Rasvanäppi

Oij,nehän onkin sitten tosi hyviä kun sä oot päässy ihan 18tkm ilman vikaa. Pitäskö raketteja iha lähetellä.

Mäkän en tykkää vaan yhdestä merkistä,niitä on monia missä on hyviä puolia.

viatin hinta ois ok,jos sillä sais uuden sprinterin.
Leemu
aktiivimeseläinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Josko nyt lopetettaisiin kinaaminen siitä kuinka paskoja/hyviä nuo PSA-laitteet on.
Minä olen kuitenkin yli 300tkm. vedetyllä -00 Ducatolla suhannut pitkin etelä-suomea tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä, jäämättä koskaan välille.
Jotenka jos ylipäätään tarve toteutuu ja jos tulee kohdalle riittävän hyväkuntoinen yksilö niin voin ostaa sen Ducatonkin.

Transittia täytyisi oikein käydä koittamassa kun en ole etuvetoista ikinä ajanut.
Portteria en huoli varmasti, syitä jo lueteltiin tuolla aiemmin.
Hiacen kohdalla miinusta tulee ahtaasta ohjaamosta ja mielestäni ajettavuus on aika huono.
Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa :?:
klonksvaagen

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Leemu kirjoitti:Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa :?:
Oikea automaatti kestää, sprintsiftistä on muutama huono omakohtainen kokemus, kun on kuljettu hinurilla huoltoon ja parhaillaan huollosta parikilometriä (siis huollettuna) ja hinurilla takaisin. Tuostahan voipi sitten aloittaa uuden väittelyn :lol:

ps. huoltopisteenä tämä perähikiän mersuhuolto alias eh*rtikainen...
todellauupunut
Luupiä

klonksvaagen kirjoitti:
Leemu kirjoitti:Sprintteriä voisi ehkä myös katsella. Mitenkäs nuo automaattiaskit rinttereissä, onko samaa kauraa kestävyyden suhteen kuin henkilöautoissa :?:
Oikea automaatti kestää, sprintsiftistä on muutama huono omakohtainen kokemus, kun on kuljettu hinurilla huoltoon ja parhaillaan huollosta parikilometriä (siis huollettuna) ja hinurilla takaisin. Tuostahan voipi sitten aloittaa uuden väittelyn :lol:

ps. huoltopisteenä tämä perähikiän mersuhuolto alias eh*rtikainen...
Eipä ole rintshi..siftistä kokemusta mutta onko samanlainen laatikko kuin ivecoissa...normi kytkin jota käytetään sähköhydraulisesti ja ilmeisesti sama vaihteistossa....ainakaan ivecoissa ei ole kummoinen ajettava, vähän arpoo ja temppuilee nopeassa siirtelyssä.

sen verran linearaasingille, mulla taitaa kilometrejä olla jonkin verran enempi kuin se 18tkm....niin ikämittarissa kuin autoissakin. :lol:

.
klonksvaagen

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

todellauupunut kirjoitti: Eipä ole rintshi..siftistä kokemusta mutta onko samanlainen laatikko kuin ivecoissa...normi kytkin jota käytetään sähköhydraulisesti ja ilmeisesti sama vaihteistossa....ainakaan ivecoissa ei ole kummoinen ajettava, vähän arpoo ja temppuilee nopeassa siirtelyssä.

sen verran linearaasingille, mulla taitaa kilometrejä olla jonkin verran enempi kuin se 18tkm....niin ikämittarissa kuin autoissakin. :lol:

.
Juurikin tuollainen sähköhydraulisesti vaihtava manuaali. Vaihteisto itsessään toimii suht jouhevasti mutta 250 tkm:n vaihdettu kaksi kertaa joku saakelin pumppu. Ensimäinen vajaa kaksi vuotta vanhana, meni vielä takuuseen mutta jälkimäinen "huolto" söi kukkaroa jo toista tonnia :evil: Kyseinen kulkuneuvo vuosikertaa -00, tuotiin käytettynä saksasta -01 ja ensimmäinen pumpun vaihto -02.
Vauhtipyörää moittivat joskus taannottain väljäksi mutta liekkö impeytynyt itsekseen, kun ei tuosta ole jäljemmin moitteita tullut.
jamppa

paku

Viesti Kirjoittaja jamppa »

olen ajanut 312 rintterillä 400t eikä ole tarvinnut kävellä kertaakaan kotiin,auton takia.
tuossa 2,5 tdi portterissa -01 synkro 350 mittarissa.
normi jakopäät 90t välein.
Vähissä ollut ne kulkimet jotka talvella liikkunut paremmin liikenteesä.
mittaa kuskilla 194 ja 100KG
Tuossa työkavereilla vooppeli pakua vaihdelaatikko uusiksi 39T mittarissa

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”