Auton fiksaaminen ennen myyntiä...(mestariteos)
Auton fiksaaminen ennen myyntiä...(mestariteos)
Sattuipa netissä silmiini moinen viritelmä...
www.nettiauto.com/525855 On vähän maalia menny sinne ja tänne...
Sana on vapaa, millaisia fiksauksia olette itse tehneet tai kohdanneet autoa myydessä / ostaessa?
www.nettiauto.com/525855 On vähän maalia menny sinne ja tänne...
Sana on vapaa, millaisia fiksauksia olette itse tehneet tai kohdanneet autoa myydessä / ostaessa?
pirun tiileri jos ei lopeta pottuilua niin...
Pösö on hyvä auto! Laitas pappi semmonen niin pidetää kokoontumisajot kummelityyliin siinä onko se ny piipsjärvi vai mikä kerpele joka ruopattiinki muutama vuosi sitten.
dealer voi sitte tulla sukisukilla hinaamaan meijät ylös sieltä.
Pösö on hyvä auto! Laitas pappi semmonen niin pidetää kokoontumisajot kummelityyliin siinä onko se ny piipsjärvi vai mikä kerpele joka ruopattiinki muutama vuosi sitten.

dealer voi sitte tulla sukisukilla hinaamaan meijät ylös sieltä.

E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Itse asiassa olen selityksen velkaa, jotta voin mennä Dealerin luo rinta rottingilla.
Katselin tuossa vanhoja tilitapahtumia ja sattui silmään vuosi sitten emännälle maksamani summa, jolla möimme oman 309 Pösön pois.
Ei olis tänä päivänä saanut kuin osan toteutuneesta kauppahinnasta.
Olihan siinä ihan hyvät penkit, mutta siihen sitten jäi... Muuten en oikeen tykänny.
Se auto muuten fiksattiin myyntikuntoon ihan vaan pikapesulla ja imuroinnilla... Ensimmäinen ostaja haki pois. Haukiputaalta asti!
Katselin tuossa vanhoja tilitapahtumia ja sattui silmään vuosi sitten emännälle maksamani summa, jolla möimme oman 309 Pösön pois.
Ei olis tänä päivänä saanut kuin osan toteutuneesta kauppahinnasta.
Olihan siinä ihan hyvät penkit, mutta siihen sitten jäi... Muuten en oikeen tykänny.
Se auto muuten fiksattiin myyntikuntoon ihan vaan pikapesulla ja imuroinnilla... Ensimmäinen ostaja haki pois. Haukiputaalta asti!
Älässano. Mulla on kokemuksia 309:sta ja 405:sta. Muikeita ajettavia mutkaisella tiellä molemmat - vielä kun se 405 kaasutinkoneineen olisi lähtenyt puolilämpimänä käyntiin alta 20 min sahauksella, niin olisin antanut autosta hyvinkin miellyttävän kulkupelin arvosanan.Pappi kirjoitti: Olihan siinä ihan hyvät penkit, mutta siihen sitten jäi... Muuten en oikeen tykänny.!
Noin muuten ei ole tulltu paljon autoa fiksailtua. Viimeksi vaihtaessa en tehnyt mitään, vaan autosta sai ihan kohtuullisen hyvityksen kaikkine savikerroksineen päivineen. Sitten vaan pummin liikkeeltä muutaman muovikassin, joihin keräsin irtorojut autosta ennen kuin lähdin uudella kotiin päin...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Hihiii..Tämä on tietysti niin että joudun työkseni fiksaamaan auton myyntikuntoon
Ja usein kyllä näkee, että immeiset ovat itse jostain supsutelleet vaihdokkiansa, kun tarjoavat sitä vaihtoon.
Meillä kylläkin on hieman kalliimpaa kalustoa kuin tuo pökötti joten kunto on parempi
Meillä on sellanen motto:
"hyvin pesty on puoliksi meikattu"
Kun myyt autoa ja haluat sen olevan edustavampi
Pese se,imuroi,pyyhi pölyt,pese lasit se tekee paljon,ja kun lattiamatot on siistit/ehjät ja suunnilleen kaikki samanlaisia se on hyvä merkki.
Se mikä autosta tekee myyvän on se ensi silmäys...
Kun autosi on puhdas ja lasit kirkkaat voi jäädä parit naarmut näkemättä maalipinnasta sekä tuulilasista 


Ja usein kyllä näkee, että immeiset ovat itse jostain supsutelleet vaihdokkiansa, kun tarjoavat sitä vaihtoon.
Meillä kylläkin on hieman kalliimpaa kalustoa kuin tuo pökötti joten kunto on parempi

Meillä on sellanen motto:
"hyvin pesty on puoliksi meikattu"
Kun myyt autoa ja haluat sen olevan edustavampi

Se mikä autosta tekee myyvän on se ensi silmäys...


309:si pökötti.
Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n.
Mitä seuraavaksi. 308:n ehkä, mutta sitten.
Eikö olisi paljon helpompaa numeroida autojen mallisarjat vaikka pienemmästä suurempaan. Jos siis peräkkäisiä numeroita käytetään.







No eihän tuassa mitään logiikkaa olekkaan....vai tipahtiko ne hihnalta vika järjestyksessä, eli 309 oli tarkoitus lanseerata joskus vuonna 2010.J.T.S kirjoitti:309:si pökötti.Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n.
Mitä seuraavaksi. 308:n ehkä, mutta sitten.
![]()
Eikö olisi paljon helpompaa numeroida autojen mallisarjat vaikka pienemmästä suurempaan. Jos siis peräkkäisiä numeroita käytetään.
![]()
Älköön nyt kukaan vaan pököttiä ala hankkimaan, siis jos noista aletaan jutella niin Dealerin suzukikin on jo auto....samana päivänä ei pösöstä voi puhuakaan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
30x onkin poikkeava. Muutenhan logiikka on ollut, että eka luku kertoo kokoluokan ja viimeinen evoluutioasteen. Esimerkiksi on ollut 403,405 ja nyt 406. Meitilläkin on ollut joskus 304 -- jonka jälkeen tuli 305 ja sitten se luopio 309. Pikkuautoissa taas on ollut 104, nyt 106 ja vähän isommissa 205, nyt 206.J.T.S kirjoitti:309:si pökötti.Siis häh? Mitenkä nuo ranskalaaset oikeen meinoovat tämän nimevämis homman totteuttoo?. Ensinkö tuli 309:n, sitten 306:si ja nyt 307:n.
Ei silti. Kyllä mulla on vähän tykästymistä noihin pösöihin. Rellu ei ole jaksanut ikinä oiken innostaa, mutta PSA-tuotteet, etenkin ne aiemmat, ovat olleet kiintoisia. Ja hyvät kyydit ja vahvat dieselit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pösö 309:n oli määrä nähdä tulevaisuutensa Talbotina, mutta merkki otti ja hävisi kartalta. Ja ken on omistanut esim. 1510:n, niin voi sanoa että aivan syystä. Aina kamala tekele tämä ex-Chrysler-Simca oli.
Pari hyvää pointtia Ukin-versiosta tästä autosta löytyi. Penkit olivat vallan kelpoisat, toki Saabista lainatut. Tilaa oli mukavasti. Sisusta oli tukevan oloinen, ei rämissyt vielä 290.000 km jälkeen. Siinä ne hyvät puolet sitten olivatkin.
Pösö 309 on myös tuttu, velipojalla moinen oli. Suht. kiva ajaa, mutta aivan hirveä helistin. Sisusta rämisi jo tasaisella moottoritiellä ja kun talvipakkasella päästi mukulakivellä niin Peltorieita tuli ikävä. Tuntui, että auto leviää just käsiin. No, ei E-mallin Kadett ollut yhtään parempi.
Jotain tuttua oli myös vanhasta Talbotista eli jumittava kaasutin, toivoton vaihteensiirto ja huippukankea ohjaus.
Pari hyvää pointtia Ukin-versiosta tästä autosta löytyi. Penkit olivat vallan kelpoisat, toki Saabista lainatut. Tilaa oli mukavasti. Sisusta oli tukevan oloinen, ei rämissyt vielä 290.000 km jälkeen. Siinä ne hyvät puolet sitten olivatkin.
Pösö 309 on myös tuttu, velipojalla moinen oli. Suht. kiva ajaa, mutta aivan hirveä helistin. Sisusta rämisi jo tasaisella moottoritiellä ja kun talvipakkasella päästi mukulakivellä niin Peltorieita tuli ikävä. Tuntui, että auto leviää just käsiin. No, ei E-mallin Kadett ollut yhtään parempi.
Jotain tuttua oli myös vanhasta Talbotista eli jumittava kaasutin, toivoton vaihteensiirto ja huippukankea ohjaus.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tuli noista Kaapon höpinöistä mieleen joskus omistamani mikälie rysleri ollu. Ei muistuttanyt näitä Ranskan vispilöitä, muttei myöskään ömeerikkalaisia. Noloskone, joku 2-2,5 litraa muistaakseni?
No ottipa hullulta sitten ja palo hermo siihen venttiilien rallatukseen, kiristelin "opinnäytetyönä" venttiilivälykset sentistä 0,15 arvoihin. No sitten palo venttiilit ja ne ei rallattanu enää yhtään, helepotti.

No ottipa hullulta sitten ja palo hermo siihen venttiilien rallatukseen, kiristelin "opinnäytetyönä" venttiilivälykset sentistä 0,15 arvoihin. No sitten palo venttiilit ja ne ei rallattanu enää yhtään, helepotti.

- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Se on varmasti Chrysler 160 tai 180, sellainen ison Sunbeam Avengerin tai Vauxhall Vivan näköinen laitos. Kaverilla oli sellainen valkoinen punaisella vinyylikatolla. Ranskan rysleri se oli.HVM kirjoitti:Yritin kuuklettaa kuvaa, ei riitä taito yksilöidä hakua.Kyseessä on siis suurempi auto kuin esim. 1510-ritsa, ja malli on sedan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No entäs se kuva? Semmonen se varmaan oli.Kaapo kirjoitti:Se on varmasti Chrysler 160 tai 180, sellainen ison Sunbeam Avengerin tai Vauxhall Vivan näköinen laitos. Kaverilla oli sellainen valkoinen punaisella vinyylikatolla. Ranskan rysleri se oli.HVM kirjoitti:Yritin kuuklettaa kuvaa, ei riitä taito yksilöidä hakua.Kyseessä on siis suurempi auto kuin esim. 1510-ritsa, ja malli on sedan.
