Scudoa ahistaa
Scudoa ahistaa
Moro,
Nyt kun toi yks vehjes lähti toimimaan, toinen alkoi kettuileen. Tieteskin. 1.9 litran turpokiisseli jakajapumpulla.
Eli oireet on tämmöset: aiemmin vehjes lähti käymään tostavaan, nyt saa painaa kaasupoljinta urakalla että lähtee. Ja lähtee eka kahdella, sit kolmella ja noin minuutin kohdalla neljäskin on ajoittain tyhjäkäynnillä messissä. Kun painaa kaasua, homma toimii hyvin - vedot on tallella ja kaikissa pytyissä syttyy. Samalla kun toi käy sitä kolmen ja puolen pytyn tyhjäkäyntiään, pakoputkesta pöllähtelee vaaleaa sauhua. Oiskohan tää joku selvä tapaus-henkinen juttu vai saako tässä ihan urakalla arpoa - ja mistä alottaa? Injektor kliineriä tuli sovellettua pullollinen, vaikutus tais olla lähinnä psykologinen.
Nyt kun toi yks vehjes lähti toimimaan, toinen alkoi kettuileen. Tieteskin. 1.9 litran turpokiisseli jakajapumpulla.
Eli oireet on tämmöset: aiemmin vehjes lähti käymään tostavaan, nyt saa painaa kaasupoljinta urakalla että lähtee. Ja lähtee eka kahdella, sit kolmella ja noin minuutin kohdalla neljäskin on ajoittain tyhjäkäynnillä messissä. Kun painaa kaasua, homma toimii hyvin - vedot on tallella ja kaikissa pytyissä syttyy. Samalla kun toi käy sitä kolmen ja puolen pytyn tyhjäkäyntiään, pakoputkesta pöllähtelee vaaleaa sauhua. Oiskohan tää joku selvä tapaus-henkinen juttu vai saako tässä ihan urakalla arpoa - ja mistä alottaa? Injektor kliineriä tuli sovellettua pullollinen, vaikutus tais olla lähinnä psykologinen.
Oisko hehkujen vaihto ajankohtainen?
Vaalea, sytytysnesteen hajuinen savu kertoo että polttoaine ei pala kunnolla. Syynä voi olla vaikkapa "kuseva" suutin. Mutta jos oire on vain kylmänä, niin enpä kävisi ensimmäisenä suuttimien kimppuun, hehkuihin viittaa.
Vaalea, sytytysnesteen hajuinen savu kertoo että polttoaine ei pala kunnolla. Syynä voi olla vaikkapa "kuseva" suutin. Mutta jos oire on vain kylmänä, niin enpä kävisi ensimmäisenä suuttimien kimppuun, hehkuihin viittaa.

® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Toi tyhjäkäyntiominaisuus esiintyy myös lämpimänä. Haistellaanpa sauhua kohta.Sivonen kirjoitti:Oisko hehkujen vaihto ajankohtainen?
Vaalea, sytytysnesteen hajuinen savu kertoo että polttoaine ei pala kunnolla. Syynä voi olla vaikkapa "kuseva" suutin. Mutta jos oire on vain kylmänä, niin enpä kävisi ensimmäisenä suuttimien kimppuun, hehkuihin viittaa.
Polttoaine suodattimia kun vaihtelin ja putkia oli irti ja muuta niin ittellä ainakin tuli kaikenväristä savua putkista kun ei käyny kaikilla.Suuttimen suihku ei oo tasaanen kun ei oo riittävästi lörpöä
ei painetta
ei pala...
mutta kunhan veikkaalin.Voin mä veikata takapyörän laakeriakin jos ei tämä veikkaus kelepaa...


mutta kunhan veikkaalin.Voin mä veikata takapyörän laakeriakin jos ei tämä veikkaus kelepaa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

Suuttimet läks tänään irti, huomenna setä dieselhuollon setä saa luvan pistää ne penkkiin ja kattoa että onko niistä mihinkään. Silmämääräisesti vähän ihmetytti kun olivat niin kovin erilaisesti kulahtaneet. Yksi oli sinistynyt puoleenväliin, toinen oli himmeän karsta-öljy-jne-kerroksen peitossa ja näin. Oli muuten kohtalainen homma irrottaa, Pierre oli suunnitellut siihen tielle vaikka minkälaista letkua ja systeemiä.
Niin joo. Tota on huollettu jonkun satunnaisen autohuollon toimesta, ne on tyrkänneet koneeseen jotain täyssynteettistä 5w50-henkistä sotkua, tais olla peräti jotain ralliformulaa tms. Onko tommosen käytössä tuontyyppisessä pannussa mitään järkeä? Tohtiiko tilalle pistää tota delvac MX 15w40:stä vai siitäkö vasta riemu repeääkin? Koneella rullattu 160 tonnia.
Niin joo. Tota on huollettu jonkun satunnaisen autohuollon toimesta, ne on tyrkänneet koneeseen jotain täyssynteettistä 5w50-henkistä sotkua, tais olla peräti jotain ralliformulaa tms. Onko tommosen käytössä tuontyyppisessä pannussa mitään järkeä? Tohtiiko tilalle pistää tota delvac MX 15w40:stä vai siitäkö vasta riemu repeääkin? Koneella rullattu 160 tonnia.
Suuttimethan oli sitten ehjiä kaikki. Ei olleet märkiä letkut. Seuraava tarkastuskohde vois olla venttiilivälykset, niitähän tossa säädetään riemastuttavasti shimmilevyillä. Jos ei sielläkään mitään, niin sitten ajatuksena olis tutkata puristukset ja sit alkaa ihmetellä että mikähän tota ruiskutuspumppua ahistais. Perhana kun ainoa saatavilla oleva Haynes-henkinen kirja tohon on ranskaksi, ja se ei oikein taitu. No, kattotaan mitä löytyy...Jiitek kirjoitti:Eiköhän se nyt ala selvitä kun on suuttimetkin tarkistuksella. Oliko ylivuotoletkut märkiä?
Ite pitäisin ne 5w50 vai olisko ollut 5w40:t öljyt koneessa. Talvikin on tulossa ja tuo Delvacci muuttu saksilla leikattavaan muotoon pakkasella.
No ihan taatusti! Tossa venttiilikopan irrottamisessakin oli jo vähän pähkäämistä. Siinä tuoksinassa tuli irrotettua välijäähdyttimen putkesta imusarjan päässä oleva pätkä. Se oli aika hurjan p*skainen, noen, öljyn ja jonkin hiekalta tuntuvan sekoitusta oli reipas kerros seinissä. Tämän havainnon jälkeen kurkattiin imusarjaan. Ei herranen aika, samaa lokaa ihan holtiton kerros, ja sormella kun koitti pitemmältä imusarjasta, sitä sontaa oli vaan enemmän ja enemmän! Kun siis, ton vaikka-kuinka-hitosti ajetun 200D:n imusarja on kuiteski tuohon verrattuna niin puhdas että sieltä vois vaikka syödä. Ei kai tämmönen nyt normaalia voi olla?Mika.T kirjoitti:Älä hajota sylinterikantta siitä.On aika mielenkiintoinen irrotettava.
Niin, ja samalla tuli todettua että kampuran etustefa vuotaa öljyä, samoin ilmeisesti takastefa, samaten putsarilta turbolle menevä putki on jostain syystä öljy-kura-kerroksen peittämä. Ja turbon öljynpaluuletkukin ilmeisesti falskaa. Tätä on siis säännöllisesti käytetty huolto-ohjelman mukaisissa huolloissa. Uskomattoman hyvä auto

Laittasin tohon tebikan shpd 10W30 tai 10W40.onre kirjoitti:Suuttimet läks tänään irti, huomenna setä dieselhuollon setä saa luvan pistää ne penkkiin ja kattoa että onko niistä mihinkään. Silmämääräisesti vähän ihmetytti kun olivat niin kovin erilaisesti kulahtaneet. Yksi oli sinistynyt puoleenväliin, toinen oli himmeän karsta-öljy-jne-kerroksen peitossa ja näin. Oli muuten kohtalainen homma irrottaa, Pierre oli suunnitellut siihen tielle vaikka minkälaista letkua ja systeemiä.
Niin joo. Tota on huollettu jonkun satunnaisen autohuollon toimesta, ne on tyrkänneet koneeseen jotain täyssynteettistä 5w50-henkistä sotkua, tais olla peräti jotain ralliformulaa tms. Onko tommosen käytössä tuontyyppisessä pannussa mitään järkeä? Tohtiiko tilalle pistää tota delvac MX 15w40:stä vai siitäkö vasta riemu repeääkin? Koneella rullattu 160 tonnia.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Fiiu, ei sen puoleen, sama homma voisi olla monella muullakin merkillä.Niin, ja samalla tuli todettua että kampuran etustefa vuotaa öljyä, samoin ilmeisesti takastefa, samaten putsarilta turbolle menevä putki on jostain syystä öljy-kura-kerroksen peittämä. Ja turbon öljynpaluuletkukin ilmeisesti falskaa. Tätä on siis säännöllisesti käytetty huolto-ohjelman mukaisissa huolloissa. Uskomattoman hyvä auto
Juu totta. Omat louskut on vaan yleensä ollut 20+ vuotta vanhoja ni niiltä tämmösen hyväksyy helpommin, se ikäänkuin kuuluu asiaan... Tänään ohjelmassa ois imusarjan putsausta ja EGR:n kurkistelua. Kehtaisko ton tulpata? Ulkomaanelävien foorumilla oli, että vanhemmiten alkais aukeilee turhan usein aiheuttaen kaikennäköistä harmia. Alipaineohjattu EGR siis kyseessä.Jiitek kirjoitti:Fiiu, ei sen puoleen, sama homma voisi olla monella muullakin merkillä.
No jo alkoi selvitä...
Todettiin, että imusarja ei tuu mihinkään jos ei ota eka EGR:n venttiiliä pois, ja sen toinen pultti korkkasi avatessa, ja pakosarjaa ei saa pois jos kone on paikallaan -> otetaas pannu siis irti ja vaihdetaan samalla stefat, ajatteli mies. Tossa noita heebeleitä edestä pois purkaessa sitten löytyi todellinen jättipotti.
Joku asentaja jotain tehdessään on joutunut ottamaan ilmanputsarin kotelon pois. Takaisin pistäessään kyseinen kaveri ei ole vaivautunut pistämään putsarilta turbolle menevään putkeen klemmaria, tai edes koko hiton putkea kunnolla paikalleen. Putken sisäseinät oli ihan öljyn ja HIEKAN peitossa! Eli se imusarjassa ollut körnä ei ollut nokea vaan hiekkaa. Ihmettelinkin että jännähkö koostumus tässä kamassa.
Tän lisäksi tohon on jälkiasennettu ilmastointi 2003. Tässä yhteydessä putsarille keulasta tuleva putki on painettu niin maan perusteellisesti kasaan että härveli on tainnut imeä käytännöllisesti katsoen kaiken ilman ohi putsarin viimeiset ties-kuinka-pitkän-aikaa. Kattellaanpa nyt, että kuinka sohloksi toi on oikein mennyt. Saakohan noihin edes ylikokomäntiä... Voi olla että tulee vaihtokone halvimmaksi.
Todettiin, että imusarja ei tuu mihinkään jos ei ota eka EGR:n venttiiliä pois, ja sen toinen pultti korkkasi avatessa, ja pakosarjaa ei saa pois jos kone on paikallaan -> otetaas pannu siis irti ja vaihdetaan samalla stefat, ajatteli mies. Tossa noita heebeleitä edestä pois purkaessa sitten löytyi todellinen jättipotti.
Joku asentaja jotain tehdessään on joutunut ottamaan ilmanputsarin kotelon pois. Takaisin pistäessään kyseinen kaveri ei ole vaivautunut pistämään putsarilta turbolle menevään putkeen klemmaria, tai edes koko hiton putkea kunnolla paikalleen. Putken sisäseinät oli ihan öljyn ja HIEKAN peitossa! Eli se imusarjassa ollut körnä ei ollut nokea vaan hiekkaa. Ihmettelinkin että jännähkö koostumus tässä kamassa.
Tän lisäksi tohon on jälkiasennettu ilmastointi 2003. Tässä yhteydessä putsarille keulasta tuleva putki on painettu niin maan perusteellisesti kasaan että härveli on tainnut imeä käytännöllisesti katsoen kaiken ilman ohi putsarin viimeiset ties-kuinka-pitkän-aikaa. Kattellaanpa nyt, että kuinka sohloksi toi on oikein mennyt. Saakohan noihin edes ylikokomäntiä... Voi olla että tulee vaihtokone halvimmaksi.