No kumminkin, sellanen 2.0 diissli se on, jakajapumppulla.
Ongelma on se, että aika ajoin siinä autossa on sellainen käyntihäiriö. Vähän kun riipisi jostain ilimoja. Tämä häiriö tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Eli joskus se tulee ajaessa ja joskus tyhjäkäyntiä käydessä.
Oireena on sellainen, että meno hyytyy. Ei saa polttoainetta... Ja sitten se menee ohi. Ihan tuosta vaan. Aivankuin "jokin tulppa ois pimeenä".
Käynnistyy hyvin. Eli kyseessä ei ole imuvuoto polttoainelinjassa. Oire kestää noin 10 sek. Ilmaantuu joskus tyhjäkäynnillä ja joskus ajossa. Eli kuormitus ei vaikuta asiaan yhtään.
Huollot tuohon on tehty ihan säännöllisesti. Eli ei ole vika polttoainesuodattimessa. Tosin oireiden ilmeentyessä autoon vaihdettiin pa-suodatin. entistä tutkittiin, siellä oli hieman mustia kikkareita. Se suodatin oli lähes vuoden vanha,.
Mistä kannattaa etsiä vikaa


Tosiaan tuo auto on ollut varsin hyvällä pidolla. Aika varma olen että kyseessä ei ole imuvuoto.
Ajattelin että sammutussolenoidi (jos tuossa edes sellaista on) voi vinoilla. Toisaalta, voisiko tankissa olla töhkää joka ajottain tukkii imuputken. Uskon ettei, koska vika menee ohi tuosta vaan.
Vinoileeko siirtopumppu? Siinähän on jonkinlainen pumppu syöttöpumpun yhteydessä. Olisko jossain piilossa karkeesuodatin joka tukkeutuu?
Mielestäni ei ole, koska nuo oireet menee ohi noin pikaisesti ja sitten toimii normaalisti...
Eniten pelkään, että pumpun joku elektroniikka härpäke vinoilee. Siksi kysynkin että onko näissä autoissa joku tyyppivika? Jos on, miten se korjataan? Maksaako paljon?
Oisko viisain poistaa tuo pumppu ja asentaa sen tilalle vaikka 200D:stä pummpu, missä on 7mm elementit

No, ehkei noin pitkälle olla valmiita menemään

Neuvoja, gurut

