Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?
Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?
Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?
Tämmönen kyssäri tällä kertaa. Älkää kysykö että mitä muovilaatua se on. En tiedä tähän hätään. Uusi kappales maksaa kuitenkin varmaan aika paljon joten olis kiva jos sen saisi hitsattua. Siihen pohjamaalia ja maalia päälle niin voisi selvitä muutamalla kympillä. Muovihitsari löytyy kaveripiiristä joten siitä ei tarvi sen enempää tingata.
Jos ei pysty hitsaamaan niin toinen vaihtoehto on muovipakkeli. Onko kokemuksia siitä?
Tämmönen kyssäri tällä kertaa. Älkää kysykö että mitä muovilaatua se on. En tiedä tähän hätään. Uusi kappales maksaa kuitenkin varmaan aika paljon joten olis kiva jos sen saisi hitsattua. Siihen pohjamaalia ja maalia päälle niin voisi selvitä muutamalla kympillä. Muovihitsari löytyy kaveripiiristä joten siitä ei tarvi sen enempää tingata.
Jos ei pysty hitsaamaan niin toinen vaihtoehto on muovipakkeli. Onko kokemuksia siitä?
En nyt saa kuvia otettua kun ei asuta samassa osoitteessa.ile kirjoitti:En tiiä, mutta laita kuvia vauriosta niin ehkä joku tuninghörhö osaa vastata?
Liikaa hommaa, auto on joka päivä ajossa ja ei asuta samassa osoitteessa.Iso-Jukka kirjoitti:otappa puskuri irti, jostain sisäpuolelta löytyy kierrätysmerkki jossa numero, numero kertoo muovilaadun.
Mää luulen että tää menee nyt silleen että tuttu muoviseppä saa yrittää hitsailla. Siinähän sen sitten näkee miten käy. Lasikuidusta ei ole kokemusta eikä kiinnosta kokeilla joten tämä menee kai silleen että jos muovihitsaus ei onnistu niin sitten kiinnitän pari peltilappua, vedän muovipakkelit päälle ja maalaan.
Kuumailmapuhallin löytyy. Tarkoitatko tällä menetelmällä ns. muovin paistoa jossa puskurin riekaleet sulatellaan jollain kuumalla esineellä yhteen vai onko saatavilla jotain muovitikkuja tms. jotka sulaa halkeamiin helposti?jari_w123 kirjoitti:Muovia pystyy hitsaamaan itsekkin jos löytyy kuumailmapuhallin.
Olen vähän ulkona noista muovitöistä kuten olette huomanneet.
Tarkoitin että jostain pyskurin näkymättömästä kohdasta vuollaan siivu puskuria ja se sulatellaan halkeamaan kuumailmapuhaltimella.Railo on tietysti avattava ennen hitsausta.Kipsu kirjoitti:Kuumailmapuhallin löytyy. Tarkoitatko tällä menetelmällä ns. muovin paistoa jossa puskurin riekaleet sulatellaan jollain kuumalla esineellä yhteen vai onko saatavilla jotain muovitikkuja tms. jotka sulaa halkeamiin helposti?jari_w123 kirjoitti:Muovia pystyy hitsaamaan itsekkin jos löytyy kuumailmapuhallin.
Olen vähän ulkona noista muovitöistä kuten olette huomanneet.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Jep. Voishan sitäkin kokeilla. Ei varmaan muilla muoveilla kannata kokeilla sulatella kuin samasta kappaleesta vuoltua, samaa materiaalia olevaa kamaa.jari_w123 kirjoitti:Tarkoitin että jostain pyskurin näkymättömästä kohdasta vuollaan siivu puskuria ja se sulatellaan halkeamaan kuumailmapuhaltimella.Railo on tietysti avattava ennen hitsausta.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
Ite on tullu hitsailtua muovia ihan juottimen kanssa...
Se vaan tulee aika araksi taipumiselle, mitä se ei kestä sitten yhtään, eli ei kauhean kestävä ole "kolvaamalla" Tai sitte on ollu vääränlaatuista muovia hitsattavaksi, sekin ihan mahdollista...
Mutta yks tietysti, että lämmittää sitä puskuria sillä kuumailmapuhaltimella, ja sitte kolvilla törkkii, niin tulee huomattavasti parempi ku pelkästään kolvaamalla...
On sitä rintterinkin puskuria vähä hitsailtu...
Se vaan tulee aika araksi taipumiselle, mitä se ei kestä sitten yhtään, eli ei kauhean kestävä ole "kolvaamalla" Tai sitte on ollu vääränlaatuista muovia hitsattavaksi, sekin ihan mahdollista...
Mutta yks tietysti, että lämmittää sitä puskuria sillä kuumailmapuhaltimella, ja sitte kolvilla törkkii, niin tulee huomattavasti parempi ku pelkästään kolvaamalla...
On sitä rintterinkin puskuria vähä hitsailtu...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Abs muoviin taisi purra asetoni, sitä saumaan ja sulaa kiinni. Monesti muoviosissa lukee taustapuolella muovilaatu: PUR, PE, ABS, PVC ym. joihinkin laatuihin löytynee ihan kylmähitsausainesetit. Hgi:n hankasuontiellä löytyy Auto-muovi niminen liike, joka taitaa osata nuo hommat. Kannattaa kysyä myös Ruttutukusta jos olisi perspusukärryä, josta ostaisi puskimen. Olis parempi kuin korjailtu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.