Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pystyykö Daewoo/Chevrolet Kalos:in etupuskuria hitsaamaan?

Tämmönen kyssäri tällä kertaa. Älkää kysykö että mitä muovilaatua se on. En tiedä tähän hätään. Uusi kappales maksaa kuitenkin varmaan aika paljon joten olis kiva jos sen saisi hitsattua. Siihen pohjamaalia ja maalia päälle niin voisi selvitä muutamalla kympillä. Muovihitsari löytyy kaveripiiristä joten siitä ei tarvi sen enempää tingata.

Jos ei pysty hitsaamaan niin toinen vaihtoehto on muovipakkeli. Onko kokemuksia siitä?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuli mieleen että jos lasikuitua laittas ja muovikittiä?
Poppareilla metallilätkä tukemaan ja pakkeli päälle?
Pelkällä muovikitilläkin saa aika isojakin alueita korjattua.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

En tiiä, mutta laita kuvia vauriosta niin ehkä joku tuninghörhö osaa vastata? :ope:
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

otappa puskuri irti, jostain sisäpuolelta löytyy kierrätysmerkki jossa numero, numero kertoo muovilaadun.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Muovia pystyy hitsaamaan itsekkin jos löytyy kuumailmapuhallin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

ile kirjoitti:En tiiä, mutta laita kuvia vauriosta niin ehkä joku tuninghörhö osaa vastata? :ope:
En nyt saa kuvia otettua kun ei asuta samassa osoitteessa.
Iso-Jukka kirjoitti:otappa puskuri irti, jostain sisäpuolelta löytyy kierrätysmerkki jossa numero, numero kertoo muovilaadun.
Liikaa hommaa, auto on joka päivä ajossa ja ei asuta samassa osoitteessa.

Mää luulen että tää menee nyt silleen että tuttu muoviseppä saa yrittää hitsailla. Siinähän sen sitten näkee miten käy. Lasikuidusta ei ole kokemusta eikä kiinnosta kokeilla joten tämä menee kai silleen että jos muovihitsaus ei onnistu niin sitten kiinnitän pari peltilappua, vedän muovipakkelit päälle ja maalaan.
jari_w123 kirjoitti:Muovia pystyy hitsaamaan itsekkin jos löytyy kuumailmapuhallin.
Kuumailmapuhallin löytyy. Tarkoitatko tällä menetelmällä ns. muovin paistoa jossa puskurin riekaleet sulatellaan jollain kuumalla esineellä yhteen vai onko saatavilla jotain muovitikkuja tms. jotka sulaa halkeamiin helposti?

Olen vähän ulkona noista muovitöistä kuten olette huomanneet.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kipsu kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Muovia pystyy hitsaamaan itsekkin jos löytyy kuumailmapuhallin.
Kuumailmapuhallin löytyy. Tarkoitatko tällä menetelmällä ns. muovin paistoa jossa puskurin riekaleet sulatellaan jollain kuumalla esineellä yhteen vai onko saatavilla jotain muovitikkuja tms. jotka sulaa halkeamiin helposti?

Olen vähän ulkona noista muovitöistä kuten olette huomanneet.
Tarkoitin että jostain pyskurin näkymättömästä kohdasta vuollaan siivu puskuria ja se sulatellaan halkeamaan kuumailmapuhaltimella.Railo on tietysti avattava ennen hitsausta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

jari_w123 kirjoitti:Tarkoitin että jostain pyskurin näkymättömästä kohdasta vuollaan siivu puskuria ja se sulatellaan halkeamaan kuumailmapuhaltimella.Railo on tietysti avattava ennen hitsausta.
Jep. Voishan sitäkin kokeilla. Ei varmaan muilla muoveilla kannata kokeilla sulatella kuin samasta kappaleesta vuoltua, samaa materiaalia olevaa kamaa.
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

ei se lasikuitu korjaus hyvä ainakaan ole... :roll:

hitsaamalla :wink:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite on tullu hitsailtua muovia ihan juottimen kanssa... :lol:

Se vaan tulee aika araksi taipumiselle, mitä se ei kestä sitten yhtään, eli ei kauhean kestävä ole "kolvaamalla" :? Tai sitte on ollu vääränlaatuista muovia hitsattavaksi, sekin ihan mahdollista...

Mutta yks tietysti, että lämmittää sitä puskuria sillä kuumailmapuhaltimella, ja sitte kolvilla törkkii, niin tulee huomattavasti parempi ku pelkästään kolvaamalla... :roll:

On sitä rintterinkin puskuria vähä hitsailtu... :whistle:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Abs muoviin taisi purra asetoni, sitä saumaan ja sulaa kiinni. Monesti muoviosissa lukee taustapuolella muovilaatu: PUR, PE, ABS, PVC ym. joihinkin laatuihin löytynee ihan kylmähitsausainesetit. Hgi:n hankasuontiellä löytyy Auto-muovi niminen liike, joka taitaa osata nuo hommat. Kannattaa kysyä myös Ruttutukusta jos olisi perspusukärryä, josta ostaisi puskimen. Olis parempi kuin korjailtu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”