Legenda nimeltä VW kupla
Legenda nimeltä VW kupla
Kaikki tai ainakin vanhemmat foorumilaiset muistanevat ilmiön , joka suomessa ja monessa muussakin maassa sai uskomattoman kansansuosion eli 60-70 ja vielä 1980 luvullakin kaikkien rakastama kupla volkkari. Itsellä ensimmäinen oma auto oli juuri tälläinen valkoinen paholainen vuodelta -66.En tiedä mikä siitä teki niin hienon auton? Kuuden voltin sähköjärjestelmä oli muistaakseni vm-67 asti eli sai ajaa pitkillä vaikka kokoajan,ei juurikaan häikäissyt valot vastaantulijoita.Auto oli laiska kulkemaan ja kylmä talvella ym..ym,mutta joku siinä vain oli.124 mersussa on mielestäni sama järjellä selittämätön tunne kun sillä ajelee.Mitä mieltä arvoisat meseläiset ovat asiasta?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Meillä on korjaamolla entistämistyön alla valkoinen kupla vm -68
Aikaisemmin tehtiin automaattivaihteinen junankeula bussi


Aikaisemmin tehtiin automaattivaihteinen junankeula bussi


They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi.
On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin.
Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville.
Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on.
Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä.
Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...




Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä.

Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...
Kuinka?Sami R kirjoitti:W123:sessa on samaa tunnelmaa.

Meillä oli kuplia kun olin ihan skidi. Mieleen ovat jääneet etenkin samaan aikaan hallinnassa olleet "champagnerin värinen" metallikulta -74, joka oli tullut suoraan ensimmäiseltä omistajalta, vähän ajanut sukulaismies kyseessä. Kuplaan köytetty turvaistuimeni oli semmoinen tabakin värinen ja velour-verhoiltu

Siitä goldenista on aika hyviä kuviakin, mutta ei satu olemaan skannattuna kuin yksi pimeä huono ja siinäkään se ei mesen takaa näy


HVM kirjoitti:Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi.On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin.
Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville.
Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on.
![]()
Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä.![]()
Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...

Ei kai vain ole vanhuus iskenyt?


BMW E31 V12
aikoinaan liimasin -69 1500 kuplaan split window takalasin. kehys oli kuplassa joka oli tasoitettu bolinder-munkten pyöräkuormaajalla 20cm korkeaksi lätyksi. näppäsin kehyksen irti isolla rälläkällä ja yamaha dt125:n tarakalla kuskasin lasia 20km rikospaikalle. lekaa palaseen ja MIG-liimaa saumoihin 
muita kuplia pihassa oli 1302 ja 1303. näin jälkeen päin kuplista ei ole mitään hyvää sanottavaa, kiitos pienen häkämyrkytyksen. kivoja katsella, käyttöarvo tänäpäivänä pyöreä 0. 100 eurolla saa parempia autoja. aikansa kupla.

muita kuplia pihassa oli 1302 ja 1303. näin jälkeen päin kuplista ei ole mitään hyvää sanottavaa, kiitos pienen häkämyrkytyksen. kivoja katsella, käyttöarvo tänäpäivänä pyöreä 0. 100 eurolla saa parempia autoja. aikansa kupla.
Datsuni on mun ratsuni.
Vähemmän se kuluu kun seisoo.stanger kirjoitti:HVM kirjoitti:Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi.On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin.
Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville.
Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on.
![]()
Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä.![]()
Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...miksei arvon herra ajele sillä natsipakastimella enää kesäisin??
Ei kai vain ole vanhuus iskenyt?![]()



Eka autoni oli 1973 kupla 1300 ja se oli mukava peli. Kulkevuudeltaan W123 200D kaltainen, tosin 200D menee motarilla paljon kovempaa. Perä edellä sekin iloisesti työnsi talvella ja joskus vesisateellakin (185/65-15 takakummit) .Silloin meinaa teho puhui! <60hepoa...


W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Minun ensimmäinen auto oli myös kupla. Se oli vuosimallia 63 ja 125tkm ajettu lähes tuosteeton. Oli se hieno peli... Se oli minulla aika monta vuotta mutta sitten myin sen asiasta ymmärtävälle joka osasi arvostaa vanhusta ja luultavasti museoi sen. Siinä oli sentään alkuperiset dokumentaatiot ja heebelit jäljellä, jopa tehtaan alkuperäinen varaosa/huoltohinnasto. Minusta nuo uudemmat kuplat on jo rumia, eli 65 menee nipin napin vielä mutta ei uudempi. En enään muista tarkkalleen missä vuosimallissa tapauhtui mitä muutoksia mutta muistaakseni jossain 64-65 vaihtui etuvilkut isompiin ja ikkuinoita taas kasvatettiin. Splittari tai ovaalihan olisi ollut se hienoin.
Minulla on viimeisin pienillä ikkunoilla oleva malli, eli muutos tapahtui -65. Ovaalista takalasista luovuttiin muistaakseni -59, sitä en enää muista milloin ovaalista tehtiin yksiosainen. Joskus 50-luvun alkupuolella kumminkin.Wike kirjoitti:Minun ensimmäinen auto oli myös kupla. Se oli vuosimallia 63 ja 125tkm ajettu lähes tuosteeton. Oli se hieno peli... Se oli minulla aika monta vuotta mutta sitten myin sen asiasta ymmärtävälle joka osasi arvostaa vanhusta ja luultavasti museoi sen. Siinä oli sentään alkuperiset dokumentaatiot ja heebelit jäljellä, jopa tehtaan alkuperäinen varaosa/huoltohinnasto. Minusta nuo uudemmat kuplat on jo rumia, eli 65 menee nipin napin vielä mutta ei uudempi. En enään muista tarkkalleen missä vuosimallissa tapauhtui mitä muutoksia mutta muistaakseni jossain 64-65 vaihtui etuvilkut isompiin ja ikkuinoita taas kasvatettiin. Splittari tai ovaalihan olisi ollut se hienoin.

Eikö niistä 2-osaisen takalasin jämistä tehty lapioita ja kun lapioita oli tarpeeksi niin lasi muutettiin 1-osaiseksi?!HVM kirjoitti: Minulla on viimeisin pienillä ikkunoilla oleva malli, eli muutos tapahtui -65. Ovaalista takalasista luovuttiin muistaakseni -59, sitä en enää muista milloin ovaalista tehtiin yksiosainen. Joskus 50-luvun alkupuolella kumminkin.
