Noniin se Mersu tuli sitten tosiaan myytyä ja uuden auton myötä tuli vaihdettua merkkiä. Mersusta jäi kuiteskin niin hyvä maku että varmasti ei ollut viimeinen Mersu meikäläisellä.
Nyt pihassa komeilee siis BMW 518i vuosimallia 90´ Kilometrejä on kertynyt mittariin jotain 335tkm ja pintaa koristaa valkoinen talven maastoväri. Mukava auto se on tuokin ajaa ja näkyy menevän myös tarvittaessa poikittain. Jos vaikka muutaman kuvan paiskais tähän ihmeteltäväksi.
Saapi morjestaa tuolla liikenteessä jos bongaapi. Jos en morjesta takas niin se ei johdu siitä että olis Bemarin oston myötä kihonnu kusi päähän. Olen vain edelleen se sama puusilimä.
En muista tähän hätään sitä vaihtoväliä mutta on siihen vielä matkaa useita kymmeniä tuhansia kilometrejä. Määki tykkään tosta korimallista ja tuntuu passaavan hallintalaitteiden sijaintikin meikäläisen ruumiinrakenteelle. Eiköhän tuolla koulussa kulje ja kuvausreissuilla.
Multiviri kirjoitti:Vähään. Eikös vaihtoväli ole 40tkm jos oikein muistan?
Näin, ja ei se aina kestä sitäkään, jos ei ole tarkkana kireyden kanssa.
E34 korimalli on kyllä nätti, uudemmista puuttuu sitä jotain. Ihan niinkuin näissä mersuissakin
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Kiitoksia mukavasta palautteesta. Joo tuo E34 on vielä semmoinen auton näköinen auto. Uudemmat menee jo ihme puikuloiksi. Tuo on yllättävän hyvässä kunnossa. Pohja täysin ruosteeton ja pinnassakaan ei oo kuin pieniä kukkia siellä täällä. valkoisessa näkyy niin hyvin heti kaikki. Pienellä fiksillä tuosta sais jo peräti nätin.
On mulla jo mielessä päätettynä että mikä se seuraava Mersu sitten on joku päivä mutta ei ihan opiskelijan budjetilla semmoista vielä hankita.
Rekkari on kyllä hauska. Olis nyt sattunu vielä 535...
Pitää huolehtia tuo remmihomma että tulee sitten ajoissa vaihdettua. Opiskelijan talous ei kestäis konerikkoa.
Remmin vaihto vaatii erikoistyökaluja, muut työkalut voi periaatteessa tehdä itse tai teettää mut viisarinäyttöinen remminkireysmittari on hankalampi tapaus. Jos jossain nyrkkipajalla remmin vaihdattaa kannattaa kysyä heti et kestääkö varmasti sen 40tkm. Jos ite meinaa vaihtaa niin kannattaa muistaa et tuo on tosi tarkka remmin kireydestä ja mitään ajoitusmerkkejä ei jakopäästä löydy.
Yllättävän paljon herättänyt Bemari keskustelua Mesefoorumilla. Eipä siinä, saa jatkaa. Oppii tässä itekki sitten lisää.
Nyt olis Bemari leimakunnossa. Eilen korjautin takajarrun ku ei topannu tarpeeksi katsastuksessa. Jarrusylinteri ja jarrukengät meni vaihtoon... Huomenna hakemaan sitten leimaa. pakoputki tuli samalla muokattua uuteen uskoon. Ei oo enää tuota tökeröä suoraa putkea. Simonssin pönttö+rosterinen putkenpää muuttivat äänimaailman aika mielenkiintoiseksi...
Jakoremmi laitetaan tuohon koneeseen useimmiten liian tiukalle ellei ole kokemusta hommasta ja sittenpä saattaa käydä hullusti ennen kuin 40tkm vaihtoväli on ajettu.
Pikkukone on muuten kestävä mutta nokka saattaa kulua ja sen sitten kuulee käynnistä.
Työkaverilla oli yli 500tkm ajettu 1,8 E36 ja nokka terve mutta koneeseen olikin vaihdettu öljyt aina kohtalaisen tiheään ja kunnolliset öljyt.
Joo niin siinä lukee ja passaa hyvin Bemarin lasiin tuo tarra. ja kertoo oman mielipiteeni etovedoista... Pitäs tosiaan päivittää tuo allekirjoitus mutta en oo keksiny mitään tarpeeksi nasevaa vielä...
Tossapa kuva tosta uudesta hormista ja takaluukun kannessa terveiset kanssa-autoilijoille.
Mullakin saattais olla yhet 17" kanssa, ku en oo varma passaako tohon mun omaan alle, kun on 34:n alla ollu aikasemminkin... Renkaat on vähä ratakunnos mut sehän ei menoa haittaa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ja vanteet kiinnostaapi aina. Ei muutaku tarkempia specsejä ja kuvaa vaan näytille. Löytyy jo kahet alut tohon. Tai jos tarkkoja ollaan niin nuo alla olevat on magnesiumia.
Ei muuten menny katastuksesta läpi ku vieläkin liikaa heittoa takajarruissa. Säädeltiin sitten vielä lisää kenkiä mutta ei ehtiny toista kertaa yrittään tälle päivää. Jos huomenna hakis sitten taas hylsyn. Pessimisti kun olen.