E30 320i Talvilelu *MYYTY*
E30 320i Talvilelu *MYYTY*
Tuommosetkin vanteet löytyy:
Sisusta ostokunnossa:
No tämmönen tällä kertaa
Hauska kampe, kutoskone liikuttaa koppaa mukavasti ja koneen äänet on mainiot Hymy vääntyy naamalle väkisellä kun tällä ajelee
Pari ruostekohtaa pitää ottaa kiinni, etupenkit pitää korjauttaa yms pikkunäpräystä toki löytyy, tämä oli yksi nettiauton halvimmista 320:eistä mutta kansiremppa on onneksi tehty ja leimaakin on vuoden loppuun. Pakoputken vaihto ja sitten leimalle. Nykyinen putki on 10 sentin pätkistä kasattu viritelmä
Korjasin tänään sähköt orggiskuosiin, rosvoliittimiä ja karvaperseliitoksia löytyi riittävästi kuten lähes kaikista tämän hintaluokan kulkineista on löytynyt.
Hiekkapeltikin vaihtui ehjään ja suoraan. Vaihdekepin- ja käsijarrukahvan pussukat vaihtui uusiin, M-tikkauksella oleviin Soittimeksi vaihtui Kenwoodin usb-soitin. Kuvia tulee kunhan sisustan saa siistittyä kuvauskuosiin
Ebaystä tipahtelee pikkusälää tasaiseen tahtiin
Talveksi pitää etsiä 195/55r16 nastarenkaat uudessa Mini Cooperissa taitaa olla tuota kokoa, KM-däckistä voisi saada kohtuuhintaan
Viimeksi muokannut Hannu.H, 14.7.2012 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Niin mitään ymmärrä tuosta,kuin talvi ja takaveto. Onkos tuo imusarjan ja kannen välinen kannake oikein tuunattu ?,muuten niin harmaassa konehuoneessa. Toki tietty perverssio noihin valkoisiksi maalattuihin vanteisiin löytyy. Nimim. uusi Honda (Monkey) 1000rr fireblade pihaan saapui mustilla vanteilla---> vanteet maalarille--->valkoiseksi.
Star
EDIT: Oli se näköjään edellisen omistajan toimesta töhritty, rapsuttelin punaiset maalit pois
Täysin vakiota tästä ei tule nytkään, mutta koitetaan pitää muutokset asiallisina ja kunnolla tehtyinä
Täysin vakiota tästä ei tule nytkään, mutta koitetaan pitää muutokset asiallisina ja kunnolla tehtyinä
Viimeksi muokannut Hannu.H, 06.10.2011 20:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Ja yleisemmin nähdyllä saksan kielellä, koska nuotahan on myös englannin kielisinä tehty.Wikke kirjoitti:Check Controlkin löytyy.
Itelläkin tallin pihassa E30 (316i) ja siinon samanmoiset Fox:t alla.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Joo, aikoinaan E23:n varaosaluetteloa selanneena kieliä oli useita, saksa, englanti yleisimpiä, mutta myös ranska, olikohan espanja ja italia myös.eseestie kirjoitti:Ja yleisemmin nähdyllä saksan kielellä, koska nuotahan on myös englannin kielisinä tehty.Wikke kirjoitti:Check Controlkin löytyy.
Itelläkin tallin pihassa E30 (316i) ja siinon samanmoiset Fox:t alla.
® Mesen Porkkana-klubi
Pakoputki vaihtui uuteen. Vanha oli kasattu viidestäkymmenestä pätkästä ja hitsauksen laatu oli kauheaa. Oli pari vuotavaa kohtaa Samalla kun putki oli irti niin vaihdoin Silencedin kanssa vaihdevivuston puslat + vaihdevälejä lyhentävän kepin (tulipa muuten napakka keppi ) , ja etummaisen rättinivelen Akkukin on vaihdettu uuteen. Jakohihna on myös uusittu, vanha oli aika venynyt... Samalla vesipumppu vaihtui uuteen vaikka vanhakin oli vielä OK.
Mukavaa pikkunäpräystä riittää nettiauton halvimman KutosBemmin kanssa, nyt alkaa olla jo melko mukavassa kunnossa. Kun ostovaiheessa paskaiseen kylkeen on kirjotettu "KULKOO!", se lupaa aina hyvää Jokaikinen edellisten omistajien "korjaama" kohde on pitänyt tehdä uusiksi
Pari tuoretta kuvaa, valkoset vanteet on taas alla kun renkaiden pinta katoaa jonnekkin
Räjäytin mittariston ja palautin sen orggis-asuunsa vaihtamalla etupuoliskon raiskaamattomaan
Ebaystä tuli uusi vaihdekepinpussi
Ja käsijarrun pussi
Käsijarrukin on nyt korjattu luisumodesta (ei jäänyt lukkoon ) normaalisti toimivaksi vääntelemällä vivun runko normaaliin muotoonsa.
Uusi soitin
No siinäpä se.
Laitetaan vielä pari
Kiva kampe, kävin äsken luisuttelemassa suljetulla asfalttipihalla
Kohta voisi hakea lisää leimaakin. Kseenonit pitää heittää romukoppaan, ei noilla näe märällä asfaltilla mitään (6000k, liian sininen ). Halogeenin valo erottuu märässä tiessä paljon paremmin. Ja eipä ne kseenonit tässä laillisetkaan ole.
Vielä pitäisi korjata:
- Edellisen omistajan laittamat takavalot, ovat akvaario-mallia
- Etupenkkien verhoilu.
- Kilvet voisi vaihtaa vanhanmallisiin.
Mukavaa pikkunäpräystä riittää nettiauton halvimman KutosBemmin kanssa, nyt alkaa olla jo melko mukavassa kunnossa. Kun ostovaiheessa paskaiseen kylkeen on kirjotettu "KULKOO!", se lupaa aina hyvää Jokaikinen edellisten omistajien "korjaama" kohde on pitänyt tehdä uusiksi
Pari tuoretta kuvaa, valkoset vanteet on taas alla kun renkaiden pinta katoaa jonnekkin
Räjäytin mittariston ja palautin sen orggis-asuunsa vaihtamalla etupuoliskon raiskaamattomaan
Ebaystä tuli uusi vaihdekepinpussi
Ja käsijarrun pussi
Käsijarrukin on nyt korjattu luisumodesta (ei jäänyt lukkoon ) normaalisti toimivaksi vääntelemällä vivun runko normaaliin muotoonsa.
Uusi soitin
No siinäpä se.
Laitetaan vielä pari
Kiva kampe, kävin äsken luisuttelemassa suljetulla asfalttipihalla
Kohta voisi hakea lisää leimaakin. Kseenonit pitää heittää romukoppaan, ei noilla näe märällä asfaltilla mitään (6000k, liian sininen ). Halogeenin valo erottuu märässä tiessä paljon paremmin. Ja eipä ne kseenonit tässä laillisetkaan ole.
Vielä pitäisi korjata:
- Edellisen omistajan laittamat takavalot, ovat akvaario-mallia
- Etupenkkien verhoilu.
- Kilvet voisi vaihtaa vanhanmallisiin.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Onpas hieno ja nostalgisen oloinen vehje. Oli tuon korimallin valkoinen 1,8 joskus 1990-luvun alkupuolella. Silloin se oli vielä selvästi käyttis, mutta talvella tosiaan mainio ajettava.
Sitä ennen oli edellisen korimallin 320 ja sehän meni kylki edellä märällä asvaltillakin. Toki taisi Maborin kuluneilla kumeillakin olla jotain vaikutusta sladailuihin.
Aika ruosteherrkä kori tuo taitaa olla, joten hyvää tuuria on ostaessa ollut, jos sitä lajia on vähän. Hyviä kilometrejä!
Sitä ennen oli edellisen korimallin 320 ja sehän meni kylki edellä märällä asvaltillakin. Toki taisi Maborin kuluneilla kumeillakin olla jotain vaikutusta sladailuihin.
Aika ruosteherrkä kori tuo taitaa olla, joten hyvää tuuria on ostaessa ollut, jos sitä lajia on vähän. Hyviä kilometrejä!
Hyvät E30 on Suomesta melkoisen etsinnän alla. 90% on kiedottu tolppaan tai muuten raiskattu amiskäytössä. Ehjien orggisten hinta karkaa älytömyyksiin. Ei tämäkään aivan priima ole, vänkärinpuolen takakyljessä on ihmeellisiä pikkulommoja, niinkuin olisi ammuttu sisältä ulospäin Eivät häiritse liikaa joten saavat toistaiseksi olla. Ylimaalaus tekisi toki hyvää, mutta nyt ei raski kun autonosturikuumettakin pukkaa
Muuten tämä on koriltaan ihan järjissään vielä
Kannattaa melkein katse siirtää Saksan suuntaan jos E30 kuume nousee kovaksi
Muuten tämä on koriltaan ihan järjissään vielä
Kannattaa melkein katse siirtää Saksan suuntaan jos E30 kuume nousee kovaksi
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Talvilelunahan tuommoinen menisi, ei olisi niin väliksi vaikka kolahtaisikin tolppaan.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Epäilen sen olevan alkuperäinen . Epäilys siksi, etten tuollaista ole koskaan uutena päässyt kurkistamaan, mutta itselläni on 4 m20 mottista ollut ja kaikissa tuo on ollut punainen.Bomber4 kirjoitti:Niin mitään ymmärrä tuosta,kuin talvi ja takaveto. Onkos tuo imusarjan ja kannen välinen kannake oikein tuunattu ?,muuten niin harmaassa konehuoneessa...
Täsä meirän kylällä oli tuollainen bauaur Tupla turbo jossakin vaiheessa, tuolla tuli ajettu jonkin verran. Tuo oli 2.7 L tupla turbo. Laiton vissiin ?? Poliisille sai olla aina selittämässä Takakumitkin loppui nopsaan. Valoissa piti olla 3 tonnia kierroksia jos meinasi hätäseen lähteä,oli manuaali kakkonen ylhäällä. Veikeä laite
Star
Päästöt tarkistettu, lappu tuli ilman mitään säätelyjä Oli kuulemma ensimmäinen kutosbemari tuossa pajalla pitkään aikaan joka meni päästöistä läpi ilman tulppien vaihtoa yms
Jokohan tätä tarjoaisi ensiviikolla leimalle
Jokohan tätä tarjoaisi ensiviikolla leimalle
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Leimalla käyty, hylättyhän sieltä tuli
Molemmille puolille pitää laittaa helmoihin paikkapalaset.
Mitään muuta ei onneksi löytynyt
Vänkärinpuolen reikä
Kuskinpuolella oli joku vanha purkkapatentti helmassa, pakkelia yms paskaa Joten reilusti peltiä vaihtoon.
Silenced rälläköi helmaan reikää
Eiköhän tuo riitä
Kuskinpuoli valmis ja pohjamaalissa
Vänkärinpuolen yllärit
Uretaanilla on hyvä paikata autoja Ihania patentteja
Toinen helma paikattu ja pohjamaalattu
Myös takapyöränkaaresta, kontinpuolelta löytyi uretaania , sinnekkin sai laittaa lisää peltiä.
Nyt on kuitenkin kaikki hitsaukset tehty ja uretaanit poistettu Käytin samalla verhoilut irti muualtakin, josko olisi lisää ylläreitä mutta muuta ei onneksi löytynyt.
Kun verhoilut olivat irti, niin
Kontti
Takapenkki
Etuoven ulkopelti
Etuoven sisäpelti
Nyt ovi ääntää kiinni mennessään *tömps* eikä *kolongrämirämi* Vakiobitumit olivat tippuneet laattoina oven pohjalle.
Nyt helmat on massattu ja maalattukkin, ja koe-ajo on suoritettu - hiljeni mukavasti. Lattia ja tulipelti pitää vielä joskus vaimentaa
Pitää käydä maanantaina näyttämässä konttorilla niin saa vuoden ajoaikaa
Molemmille puolille pitää laittaa helmoihin paikkapalaset.
Mitään muuta ei onneksi löytynyt
Vänkärinpuolen reikä
Kuskinpuolella oli joku vanha purkkapatentti helmassa, pakkelia yms paskaa Joten reilusti peltiä vaihtoon.
Silenced rälläköi helmaan reikää
Eiköhän tuo riitä
Kuskinpuoli valmis ja pohjamaalissa
Vänkärinpuolen yllärit
Uretaanilla on hyvä paikata autoja Ihania patentteja
Toinen helma paikattu ja pohjamaalattu
Myös takapyöränkaaresta, kontinpuolelta löytyi uretaania , sinnekkin sai laittaa lisää peltiä.
Nyt on kuitenkin kaikki hitsaukset tehty ja uretaanit poistettu Käytin samalla verhoilut irti muualtakin, josko olisi lisää ylläreitä mutta muuta ei onneksi löytynyt.
Kun verhoilut olivat irti, niin
Kontti
Takapenkki
Etuoven ulkopelti
Etuoven sisäpelti
Nyt ovi ääntää kiinni mennessään *tömps* eikä *kolongrämirämi* Vakiobitumit olivat tippuneet laattoina oven pohjalle.
Nyt helmat on massattu ja maalattukkin, ja koe-ajo on suoritettu - hiljeni mukavasti. Lattia ja tulipelti pitää vielä joskus vaimentaa
Pitää käydä maanantaina näyttämässä konttorilla niin saa vuoden ajoaikaa
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
uretaani paikka? voi perkele. tollasella tempulla saanee kai sytytettyä ihan koko auton palamaan kun lähellä hitsailee..
vaimentaahan se ääniä kyllä ja ei vuoda enää siitä kohdasta. mutta ei perkele. kyllä ruostuttaakin se myös ympäriltä kaikkea. ilkee löytää autosta joka muuten on ihan kuosissaan olevan näköinen.. eikä ole siinä kunnossa että siinä olisi niitä "viimisiä" virityksiä että auto menisi vielä kerran kaksi läpi leimasta ja sitten romuksi. ns. itselleen saa tehdä huijauksia ja viritelmiä koska silloin siinä on vain oma niska vaarassa. muille sitä ei saisi enää sen jälkeen myydä.
vaimentaahan se ääniä kyllä ja ei vuoda enää siitä kohdasta. mutta ei perkele. kyllä ruostuttaakin se myös ympäriltä kaikkea. ilkee löytää autosta joka muuten on ihan kuosissaan olevan näköinen.. eikä ole siinä kunnossa että siinä olisi niitä "viimisiä" virityksiä että auto menisi vielä kerran kaksi läpi leimasta ja sitten romuksi. ns. itselleen saa tehdä huijauksia ja viritelmiä koska silloin siinä on vain oma niska vaarassa. muille sitä ei saisi enää sen jälkeen myydä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Hei jee, hienossa kunnossa olevan E30:n oot löytäny. Ja ihan vielä alkuperäisesti kutoskoneella? No, ehkä 320:siä löytyy helpommin kuin 325:ia.
Vai talviautoksi...
No, mikäs sen kivempi kikkailla kun kutoskoneinen takaveto.
Hienoa että teet kunnolla kaikki hommat, mitä edellinen ei oo jaksanu.
Vai talviautoksi...
No, mikäs sen kivempi kikkailla kun kutoskoneinen takaveto.
Hienoa että teet kunnolla kaikki hommat, mitä edellinen ei oo jaksanu.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vanaha vitsi tuo uretaanilla korjaus veljeni Schimanski harrasti jo parikymmentä vuotta sitte korjausta kyseisellä konstilla
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
täälläpäin on reikien täyttöön sentään käytetty aina "pikipoikaa" (kattosaumanauha, bitumia alumiinipinnoitteella)
taikka sitten sikaflexin tyyppistä liimaa ja poppareita pellin kiinnitykseen.. pakkaliakin on käytetty ihan liikaa koska ei kaikkea tarvi hitsata.
mutta edelleen vain sellaisiin jotka jäävät omaan käyttöön kunnes aika jättää..
uretaania vältelty.. kerran tai kahdesti oon käyttänyt autossa.. muotin tekoon että saan tehtyä bassokaiuttimelle tai potkupaneeleihin kaiutin kotelot.
taikka sitten sikaflexin tyyppistä liimaa ja poppareita pellin kiinnitykseen.. pakkaliakin on käytetty ihan liikaa koska ei kaikkea tarvi hitsata.
mutta edelleen vain sellaisiin jotka jäävät omaan käyttöön kunnes aika jättää..
uretaania vältelty.. kerran tai kahdesti oon käyttänyt autossa.. muotin tekoon että saan tehtyä bassokaiuttimelle tai potkupaneeleihin kaiutin kotelot.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Tähän ei laitettu murustakaan pakkelia, vaan helmat hitsailtiin pikkupätkissä ympäri asti.NonSenCe kirjoitti:pakkaliakin on käytetty ihan liikaa koska ei kaikkea tarvi hitsata.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Jep
Päivittelin County-topikkiakin, kun tuli vaihdeltua Stefoja etuperiin viewtopic.php?p=445839#445839
Päivittelin County-topikkiakin, kun tuli vaihdeltua Stefoja etuperiin viewtopic.php?p=445839#445839
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi