Höömyn kauppakassi Polo 1,4 vm -95

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
nmmake
Viestit: 13
Liittynyt: 11.11.2010 13:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Pega kirjoitti:
Lambda on herkkä huonoille liitoksille mutta lämpötila-anturia menisin veikkaan. Niitä antureita tais olla 2 kappaletta toinen kannessa ja toinen termari kotelossa
Kumpikohan noista ohjaa ECUa ja kumpi on lämpömittarille? Voinko testata anturin syylliseksi esimerkiksi ottamalla johdon irti ja seuraavalla logiikalla:

-Mikäli käynti kylmänä ei muutu, on anturi viallinen?
nmmake
Viestit: 13
Liittynyt: 11.11.2010 13:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Eihän tuo moottorikoodit ollutkaan noi, oli tullut kirjoitusvirhe NesteOilin hakukenttään. Moottorikoodi lienee 1F. :)
nmmake
Viestit: 13
Liittynyt: 11.11.2010 13:40
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Kävin kaverin tallilla, seuraavat vikakoodit saimme moottorijärjestelmästä luettua:

-00516 Kaasuläpän kiinni-asennon katkaisin, virheellinen signaali, katkonainen
- 00282 Kaasuläppäventtiili, oikosulku maadoitukseen, katkonainen


Eli onko tästä pääteltävissä nyt, että vika olisi kaasuläppäkotelossa? Olisiko kellään siihen osanumeroa, voisin Saksan eBaystä etsiskellä...
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Polo lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä kylmänä. Sytkäosien (tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä) vaihto kuitenkin auttoi - ainakin toistaiseksi.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Polo on palvellut eleettömästi, mutta luotettavasti. Välillä kuului ajossa niin kamala krähinä, kilinä ja kalina, että arvelin sen vetävän viimeisään, mutta äänet hävisivät ja Polo senkun pelittää.

On ollut hinta-laatu suhde kohdallaan tässä vehkeessä. Tämä on jo ohittanut minun autoiluhistoriassa Nissanit (Cherry ja Micra).
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tämä tulee lumien sulettua (parin viikon sisään) myyntiin vielä viikoksi hintaan 490 ecua. Jos ei mene kaupaksi, Kuusankoksi saa paalattavaa. Alkaa vanhemman pojan mennessä kouluun autojen tarve toivottavasti vähenemään. Viimeksi katsastuksessa arveltiin jarruputkien tarvitsevan uudistamista seuraavaan kertaan. Leimaa on kesän yli.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Polo lähti uuden omistajan hoteisiin hintaan 400 €. Kauppa kävi ilmoituksen laittamisesta seuraavana päivänä.

Sinänsä hupaisaa oli, että hintapyynnillä 440 € sai vielä paljon kyselyitä, onko ruostetta ja mahdollisesti klommoja. Yhdelle sanoin, että jos kyseessä olisi poikalapsi, se olisi käynyt jo kutsunnoissa.

Oma huumorinlajinsa on nämä annan 300, haen heti anna, anna, anna. Yhdelle kalleuden voivottelijalle oli pakko todeta, jos neljänsadan auto vaikuttaa kalliilta, kannattaa miettiä fillaria. Jobbareitahan näistä lienee isompi osa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tämän kanssa kävi ihmeellinen sattumus. Polo oli ilmestynyt kesämökkipaikkakunnalle jonkun kaupan tädin työmatka-autoksi. Nuorempi poika paheksui kovasti, kun bensatankin kansi oli jäänyt matkalle. Oli kuulemma uusi omistaja pidellyt autoa pahasti.

Ei ollut ruoste levinnyt vieläkään, joten aika hyvin ne vastustaa ajan hammasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”