BMW kutoskoneen saundit.
BMW kutoskoneen saundit.
Valistakaapas nyt idioottia ja sen muutamaa ystävää
Ollaan tuossa porukalla joskus pohdittu mistä johtuu se, että penarin kutosen
tunnistaa aina äänestä (siis vaikket näe autoa)..??
Mikähän se tekee siihen sen muista kutosista erottuvat saundin?
M20,M50 ja muut lohkot kätkevät sisäänsä saman tyylisen äänen..
(pemarin 2L kutonenkin kuulostaa aika virkun kuuloiselta kun se kiihdyttää
jossain nurkalla,niin ettet näe autoa...todellisuudessahan se ei liiku mihinkään).
Muissa suorissa kutosissa on kyllä erillainen saundimaailma...
Ollaan tuossa porukalla joskus pohdittu mistä johtuu se, että penarin kutosen
tunnistaa aina äänestä (siis vaikket näe autoa)..??
Mikähän se tekee siihen sen muista kutosista erottuvat saundin?
M20,M50 ja muut lohkot kätkevät sisäänsä saman tyylisen äänen..
(pemarin 2L kutonenkin kuulostaa aika virkun kuuloiselta kun se kiihdyttää
jossain nurkalla,niin ettet näe autoa...todellisuudessahan se ei liiku mihinkään).
Muissa suorissa kutosissa on kyllä erillainen saundimaailma...
BMW E31 V12
Eiköhän se johdu ihan pakoputkistosta
Mersun kuutonen "rääkyy" aivan samalla lailla kuin bemari erilaisella pakoputkella...
Mersu on vain haluttu tehdä hiljaiseksi!
Mersun kuutonen "rääkyy" aivan samalla lailla kuin bemari erilaisella pakoputkella...
Mersu on vain haluttu tehdä hiljaiseksi!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
BMW satsaa ihan eri summia "acoustic tuning"-puolelle kuin muut valmistajat. siellä on priorisoitu asiat oikein: äänet tulee heti tehojen jälkeen ja lopulla ei ole mitään merkitystä
kerran luulin että lumikone tuli puhdistaan pihaa, tyyliin Volvo L70, mutta kaverihan se vaan oli tulossa 320i E36 benarilla siinä on kyllä ison auton kulutus ja äänet.
äänillä on kyllä merkitystä ajofiiliksiin. hyundain kolmelitrainen V6 tuhisi kuin astmanen lehmä, mutta kahden imuäänenvaimentimen ja yhden vaimennin pöntön poistamisen jälkeen kone rähisee aivan kuin siellä olisi jotain pellin alla jopa vaimo on noteerannu äänet: "kuulostaa ihan urheiluautolta, onko tässäkin morkooli?"
kerran luulin että lumikone tuli puhdistaan pihaa, tyyliin Volvo L70, mutta kaverihan se vaan oli tulossa 320i E36 benarilla siinä on kyllä ison auton kulutus ja äänet.
äänillä on kyllä merkitystä ajofiiliksiin. hyundain kolmelitrainen V6 tuhisi kuin astmanen lehmä, mutta kahden imuäänenvaimentimen ja yhden vaimennin pöntön poistamisen jälkeen kone rähisee aivan kuin siellä olisi jotain pellin alla jopa vaimo on noteerannu äänet: "kuulostaa ihan urheiluautolta, onko tässäkin morkooli?"
Datsuni on mun ratsuni.
kyllä kutos koneista hienoin sävel on volkkarin kutos rieselissä
kerran jouduin pistää edellisen vollen (740 tdic vm-91) tulille -30 pakkasesta ilman lämmitystä naapuri tuli juoksun kans sisältä pihalle katsoo mikä hajos.
eihän siinä mikään hajonnu siellä vaan pikku miehet löi lekalla männille vauhtia
kerran jouduin pistää edellisen vollen (740 tdic vm-91) tulille -30 pakkasesta ilman lämmitystä naapuri tuli juoksun kans sisältä pihalle katsoo mikä hajos.
eihän siinä mikään hajonnu siellä vaan pikku miehet löi lekalla männille vauhtia
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Totta. Itsekin olin kerran pakotettu käynnistämään samanikäisen, samanmoisen vollen, ilman turboa -26C lämpötilassa ilman lohkista.Harju kirjoitti:kyllä kutos koneista hienoin sävel on volkkarin kutos rieselissä
kerran jouduin pistää edellisen vollen (740 tdic vm-91) tulille -30 pakkasesta ilman lämmitystä naapuri tuli juoksun kans sisältä pihalle katsoo mikä hajos.
eihän siinä mikään hajonnu siellä vaan pikku miehet löi lekalla männille vauhtia
Kolina on, hmm... raaka
ei muuten pidä paikkaansaJube kirjoitti:Eiköhän se johdu ihan pakoputkistosta
Mersun kuutonen "rääkyy" aivan samalla lailla kuin bemari erilaisella pakoputkella...
Mersu on vain haluttu tehdä hiljaiseksi!
On näitä mersun myllyjäkin kuultu vaikka jos jonkinlaisella putkistolla,mutta pemarissa on kyllä edelleen se oma ääni maailmansa
BMW E31 V12
lueskeliin jokin aikaa sitten muistaakseni tekniikka ja talous lehdestä, noista ääni suunnitteluista, ja muistaakseni esim bmw:n akustiikka tutkimuksiin meni aivan helvetin suuria summia rahaa, onhan se totta että äänikuvalla pystytään, luomaan vahvoja mielikuvia. ja monesti mielikuvathan ne autoja myy.
pitänee varmaan ettiä lehti käsiin kun siinä oli aika vakuuttavan tuntuista informaatiota asian tiimoilta.
pitänee varmaan ettiä lehti käsiin kun siinä oli aika vakuuttavan tuntuista informaatiota asian tiimoilta.
Onhan se ääni ehkä hieman erilainen, mutta kyllä w201 2.6 ainakin remuksen putkistolla karjahtaa ihan kuutosen äänellä...stanger kirjoitti:ei muuten pidä paikkaansaJube kirjoitti:Eiköhän se johdu ihan pakoputkistosta
Mersun kuutonen "rääkyy" aivan samalla lailla kuin bemari erilaisella pakoputkella...
Mersu on vain haluttu tehdä hiljaiseksi!
On näitä mersun myllyjäkin kuultu vaikka jos jonkinlaisella putkistolla,mutta pemarissa on kyllä edelleen se oma ääni maailmansa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
joo,en minä sitä kielläkkään onhan monissakin kutoskoneissa komeat saundit Noissa penareissa on vain sellainen jollainlailla muista erottuva kutosen ääni.. (vaikea selittää)-->se joku mistä tuntee bmw:n kutosenJube kirjoitti:Onhan se ääni ehkä hieman erilainen, mutta kyllä w201 2.6 ainakin remuksen putkistolla karjahtaa ihan kuutosen äänellä...stanger kirjoitti:ei muuten pidä paikkaansaJube kirjoitti:Eiköhän se johdu ihan pakoputkistosta
Mersun kuutonen "rääkyy" aivan samalla lailla kuin bemari erilaisella pakoputkella...
Mersu on vain haluttu tehdä hiljaiseksi!
On näitä mersun myllyjäkin kuultu vaikka jos jonkinlaisella putkistolla,mutta pemarissa on kyllä edelleen se oma ääni maailmansa
BMW E31 V12
Laittaa mersun kutoseen äreemmän nokan niin johan alkaa naukuun ne on vaan niin löysillä ajoituksilla....bemarit pieksee rajoitinta niin pirun herkästi ainakin ykkösellä ja kakkosella vetoja tuskin sen jälkeen piisaa....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Onhan se tietty totta että bemarit ottaa paljon sähäkämmin kierrolset tappiin ku mersun kutoset...
Onhan tuossa omassaki -92 320coupe bemarissa mukava ääni eihän siitä mihkään pääse
Onhan tuossa omassaki -92 320coupe bemarissa mukava ääni eihän siitä mihkään pääse
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
se penarin sillälailla kurnuttaa yläkierroksilla....kaverilla oli ennen 325i kahdella 3,5" putkella keskivaimentimelta loppuun...voin sanoa että kabiinissa oli tunne suurinpiirtein :wackit:stanger kirjoitti:joo,en minä sitä kielläkkään onhan monissakin kutoskoneissa komeat saundit Noissa penareissa on vain sellainen jollainlailla muista erottuva kutosen ääni.. (vaikea selittää)-->se joku mistä tuntee bmw:n kutosenJube kirjoitti:Onhan se ääni ehkä hieman erilainen, mutta kyllä w201 2.6 ainakin remuksen putkistolla karjahtaa ihan kuutosen äänellä...stanger kirjoitti: ei muuten pidä paikkaansa
On näitä mersun myllyjäkin kuultu vaikka jos jonkinlaisella putkistolla,mutta pemarissa on kyllä edelleen se oma ääni maailmansa
nykyisin sillä on 535 kireellä nokalla ja viilatulla kannella...hienosti se lauloi kans...ei ollu penarin ääni minnekkää kadonnu.Ja äkääseen oli 210 lasissa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
No ompahan tyyriit raudanpalatdealer kirjoitti:Bemarin venttiilit on niin pitkään "yhtaikaa auki", siitä ääni - ja päästömittauksen ongelmat.
Tänään kyselin nokkia yhteen viisilitraiseen Bemariin, 2598 euroa pari.
Nuohan taitaa saada teetettyäkin halvemmalla.
Esim. M5:n v8:iin nokat n. 1000€/pari täällä
On kylläMikko K kirjoitti:Mersun kuutos dieselissäkin on aika kauniit saundit 6000rpm jälkeen
Parkasee ihan mukavasti... Ei enää paljoa erota onko bensa vai diesel.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Säädettävillä nokkapyörillä overlappia pienemmäksi, jo vain HC laskee mutta sitten laskee tehotkin(hieman).dealer kirjoitti:Bemarin venttiilit on niin pitkään "yhtaikaa auki", siitä ääni - ja päästömittauksen ongelmat.
Mutta eikä niissä jostain alkaen ole se vanos, jonka ainakin luulisi laskevan nuita ongelmia.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Näteimmin käy nissanin suora-6 LD28 joka löytyy mm. cedricin pellinalta..muita autonmoottorien ääniä en tunnista mutta se cedric...
Ankeimmat soundit löytyy kyllä GM 6.2 diesel v8-myllystä.Istuttiin aikanaan isäukon kanssa torpassa sisällä kun velipoika pisti yönyli pakkasessa seisseen chevy vanin (tai siis GMC vanduran) pyörimään..ukko oli sitä mieltä että se särky..
Toisaalta taas toyotan twincam 16v käy lämpimänä tosi hiljaa ja nätisti ihan nykyautoihinkin verrattuna kuten myös fiatin jotkut myllyt..
Ankeimmat soundit löytyy kyllä GM 6.2 diesel v8-myllystä.Istuttiin aikanaan isäukon kanssa torpassa sisällä kun velipoika pisti yönyli pakkasessa seisseen chevy vanin (tai siis GMC vanduran) pyörimään..ukko oli sitä mieltä että se särky..
Toisaalta taas toyotan twincam 16v käy lämpimänä tosi hiljaa ja nätisti ihan nykyautoihinkin verrattuna kuten myös fiatin jotkut myllyt..
Niinhän se käy melkein äänettömästi...Daimler kirjoitti: Toisaalta taas toyotan twincam 16v käy lämpimänä tosi hiljaa ja nätisti ihan nykyautoihinkin verrattuna
Löytyyhän sama mylly vielä 2000lukua lähentelevästä avensiksestakin
Kyllähän tuo yksi maailman parhaita bensakoneita onkin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90