Ranskalainen tilaihme harkinnassa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Ranskalainen tilaihme harkinnassa

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kaikkea sitä heikkoina hetkinä miettiikään... anteeks.

Oon Nettiautosta katellu noita pikkupakuista hlökäyttöön tehtyjä härveleitä. Eli Sitikan Berlingo, Renun Kangoo ja Pökötin Partner on ollu tiukan syynin kohteena. Halapoja ovat ja kakkos - tai kolmos tai nelos, mitenkä sen nyt laskeekaan :mrgreen: - autona menis ihan täysiään, ainakin teoriassa.

1.9 tiisselinä nuita saapi, vaan kun tärpätti ei sen kehnompi aine ole, niin nuita 1.4 pensavehkeitäkin on tullu ihmeteltyä. Liekkö näissä joku semmonen perusvika ja huonous, minkä ossais kahtoo heti enstutustumisella tai jopa puhelimessa kysyä heti etukätteen?
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Berlingossa ja Partnerissa on tuommoinen tyyppivika takapäässä:

http://www.x-parts.fi/Taka-akselistot.html

työkaveri vaihdatti tuolla Partneriinsa akseliston, renkaat olikin aika vinkkelissä jossain 260 tkm ajettuna.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

ou812 kirjoitti:Berlingossa ja Partnerissa on tuommoinen tyyppivika takapäässä:

http://www.x-parts.fi/Taka-akselistot.html

työkaveri vaihdatti tuolla Partneriinsa akseliston, renkaat olikin aika vinkkelissä jossain 260 tkm ajettuna.
Hmmh. Onkos tämä sama vika Xsarassa? Eli vois pelastaa sillä, että _ennen_ kun laakerointi porsii, asentaapi sopivaan kohtaan rasvanipat ja rasvaa säännöllisesti.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Appiukolla oli tollanen partneri ja siihenki vaihdettiin taka-akseli... kilsat oli kylläkin jotain 400tkm missä iässä tollanen katiska alko olee siinä kuosissa että kyllä sillä pääs paikasta a paikkaan b mutta mikään ei oikeen enää toiminu tuossa vaiheessa eli löpöjen tarkistuksen yhteydessä tankattiin öljyä, kesällä haaveiltiin kylmästä ilmasta ja talvellä lämpöisestä jne. Autossa olis myös integroitu TV-shopin ab-tro... ei ku arse-tronic eli jos uskaltautu laittamaa kuskin persegrillin päälle, tarjoili auto persposkille sellasia mukavia sätäreitä että viikon käytöllä olis pakarat oikein timmissä kunnossa :D
Mitää "isompaa" vikaa tuon akselin lisäksi ja näiden muiden ominaisuuksien päälle autossa ei kyllä tainnut ikinä olla joten kyllä tollasella uskaltaisi oman kaupungin rajojen ulkopuolellekkin lähteä, vaikkei nyt mitenkää riemusta kiljuen :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Re: Ranskalainen tilaihme harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

boogieman kirjoitti:Kaikkea sitä heikkoina hetkinä miettiikään... anteeks.
Ei se mitään, minullekaan ei tullut banneja vaikka laitoin bemarin.
Kein siknatuur
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

boogieman kirjoitti:Hmmh. Onkos tämä sama vika Xsarassa? Eli vois pelastaa sillä, että _ennen_ kun laakerointi porsii, asentaapi sopivaan kohtaan rasvanipat ja rasvaa säännöllisesti.
Näyttäis olevan:
http://www.x-parts.fi/CitroenXsaratietoa.html
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Meillähän oli toi sama tilanne et tila-autoo oli muijalla hinku saada... :roll:
Joten päädyttiin opel zafiraan. :shock: Eikä välttämättä sekään huono vaihtoehto olisi... Ja olis kumminki tarvittaessa 7hlö auto.. Ja voin sanoa että ajettavuus on varmasti parempi! :D Emäntä tottus sillon hiacella ajamaan ja harmitteli sen pois myynnin jälkeen että mersusta ei nää niin hyvin.. Opelissa istuu hiukan korkeammalla ja siten on mukavampi ajella! :kuski:
Pitäiskö mun huolestua, kun kehuskelen poppelia täällä ihan julkisesti? :oops:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Ja sit toi viteo on pakko nähdä! :shock:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IjYVeG7YwO8[/youtube]
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitäiskö mun huolestua, kun kehuskelen poppelia täällä ihan julkisesti?
Ei tartte huolestua, kyllä zafira on huomattavasti mukavampi laite kuin berlingo-kangoo-partner :wink:
Tietysti autona jolla ei perheen kanssa liikuta menee ranskalainenkin ihan hyvin.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Zafiroitakin olen katsellut juu, enkä vähiten dealerin Zafira-topikin myötä. Joku niissä vaan ei oikein natsaa. Veikkaisin vastahakoisuuden juontuvan siitä, että minulla on aikojen saatossa ollut jo ööö... yykaakooneeee... viisi Opelia, ja vaikkei niissä varsinaisesti nyt mitään normaalia kummempaa vikaa ollutkaan, Opel on aina Opel.

Ja ranskalaista autoa ei vielä ole ollutkaan :)
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Työpaikalla on Kangoo, muistaakseni vuodelta 2005 ja taitaa olla 1.5 dieselillä? Mittarissa nyt jotain 200tkm. Viime syksynä siitä oli ohjaustehostin hajalla, tuli pitemmän maantievedon jälkeen liikenneympyrässä kiire ratin veivaamisen kanssa. Tuo saattaa olla ihan yksilövikakin, mutta takapainoiset jarrut on ihan ostettu ominaisuus. Muutenhan tuo on ihan kätevän oloinen, mutta äänekäshän se on. Liukuovet molemmissa kyljissä takapenkille on ahtaissa väleissä kätevät.

Työmaalla on kyllä Berlingokin, mutta sillä en ole ajellut eikä ole muutenkaan kokemusta.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

boogieman kirjoitti:Zafiroitakin olen katsellut juu, enkä vähiten dealerin Zafira-topikin myötä. Joku niissä vaan ei oikein natsaa. Veikkaisin vastahakoisuuden juontuvan siitä, että minulla on aikojen saatossa ollut jo ööö... yykaakooneeee... viisi Opelia, ja vaikkei niissä varsinaisesti nyt mitään normaalia kummempaa vikaa ollutkaan, Opel on aina Opel.

Ja ranskalaista autoa ei vielä ole ollutkaan :)
Tuossa kun Taktik mainitsi liukuovet, niin ne on kyllä kätevät!
Aina kannattaa kokeilla uutta ja ihmeellistä! Itselläkään ei oo ranskalaisia ollu, mutta edesmenneen kaverin gti bx:sällä tuli ajeltua.. Olipahan hyvä ajaa! ja hieno sisältä! Ulkokuori nyt välttämättä ei ollut se hienoin.. :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

boogieman kirjoitti:
ou812 kirjoitti:Berlingossa ja Partnerissa on tuommoinen tyyppivika takapäässä:

http://www.x-parts.fi/Taka-akselistot.html

työkaveri vaihdatti tuolla Partneriinsa akseliston, renkaat olikin aika vinkkelissä jossain 260 tkm ajettuna.
Hmmh. Onkos tämä sama vika Xsarassa? Eli vois pelastaa sillä, että _ennen_ kun laakerointi porsii, asentaapi sopivaan kohtaan rasvanipat ja rasvaa säännöllisesti.
Perusvika (ominaisuus) lähes kaikissa PSA Group:n vehkeissä.

Velipoika osti X-parts:lta ensimmäiseen 106 xsi:ihnsä tuolta akselin (on erilainen kun perus 106:sissa) ja toiseen xsi:hinsä teki itse akselin.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”