No niin, mittaukset osoittavat, että jännitehäviö aiheuttaa pannun toimimattomuuden,
Kun pannu käynnistyy niin pannun pyöreä kansi alkaa lämmetä aika nopeasti ja sivuille syntyy vesihöyryä kahden ensimmäisen minuutin aikana.
Pannussasi on arina täynnä ruostettä, joka aiheuttaa palamisen pohjan puolella ja ilmeisesti käyntimeteli on aika kova.
Pohja irti pannusta ja kunnon puhdistus, eli ruosteet harjataan ja puhalletaan pois.
Jännite mittaus:
Ensin mitataan akun jännite käynnistyshetkellä ( vertailujännite ).
Sitten mitataan ohjaupaneelin tulojännite ( nasta 1 ), maa on nasta 8, pitää olla lähellä samaa kuin akun jännite, 200:n millivoltin heitto sallitaan.
Sitten mitataan ohjaupaneelin ulostulojännite ( nasta 5 ), ei saa erota edellisestä mittauksesta, maa edelleen nasta 8.
Sitten mitataan pannun sisäänmenojännite ( pannun liittimestä ), joka ei saa olla paljoa pienempi kuin akun jännite ja tässä kohtaa todennäköisesti jännite on alhaisempi, eli sama kuin mittaamasi vesitermostaatin 9 volttia.
Syy tähän on todennäköisesti ikkunakytkin tai pannun puoleisessa päässä vaunun sisäpuolella oleva abiko-liitinrima, jossa on hapettumaa.
Kaikki edellä mainitut mittauskohtien liittimet on puhdistettava hyvin.
Yksi vikapaikka on sulakerima, joka ilmenee siinä vaiheessa kun mittaat ohjaupaneelin nastan 1:n jännitettä ja vertaat sitä akun jännitteeseen. Jos sulakeriman sulakkeet ovat samanlaisia kuin mersussa niin sulakkeiden pyörittely auttaa kosketuksen paranteluun.
Kun olet mittaamassa vaunulla niin voit soittaa minulle, niin voidaan puhelimessa korjata se vaunu.
Yv:nä saat numeron.
Lisäreleen kytkentä hävittää jännitehuolet takuuvarmasti.