TM testi jossa mukana c mallin mersu ja autojen ruostuminen
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
TM testi jossa mukana c mallin mersu ja autojen ruostuminen
Taas sain vahvistusta omalle perstuntumalle että mersujen rengasäänet on kovat. Kuten tm:n testissä todettiin oli mersun rengasäänet kovimmat auton sisään- Vertailussa oli audi A4, volvo ?? ja sitikka ??.
Maaseudun tulevaisuudessa oli artikkeli autojen ruostumisesta. Siinä herkimmin ruostuvissa oli e mallin mese yhdessä hyndain, chevyn, kia ja suzukin kanssa. Vähiten ruostuvissa oli mm. Volvo v70, golf, audi, bmw.
Kyse oli pojasta ruostumisessa.
Maaseudun tulevaisuudessa oli artikkeli autojen ruostumisesta. Siinä herkimmin ruostuvissa oli e mallin mese yhdessä hyndain, chevyn, kia ja suzukin kanssa. Vähiten ruostuvissa oli mm. Volvo v70, golf, audi, bmw.
Kyse oli pojasta ruostumisessa.
Suurimmat syyt rengasmeluunhan ovat kasvaneet rengaskoot ja Suomen tiestön kunto. Leveät matalaprofiilirenkaat ovat muodin tuoma juttu ja Suomen ajonopeuksilla niillä ei ole muuta "hyötyä" kuin se ulkonäkö. Miinuspuolia on sitten paljon, epämukavuus, uraherkkyys, kalleus ja nimenomaan tuo melu.
Toki autojen ääneneristyksessäkin on eroja, mutta saman hintaluokan malleissa ne lienevät aika pieniä.
Toki autojen ääneneristyksessäkin on eroja, mutta saman hintaluokan malleissa ne lienevät aika pieniä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Rengasääni OT:tä jatkaen, ajoin kaverin Accordia, vuosimalli siis 2000 jotain, eli sitä uuskorista. Järkyttävä rengasmeteli sellasessa! Muuten tuntu mukavan hiljaselta ja jämäkältä.
Mutta ei voi kaasua yhtään painaa niin jo sutii ja vetelee... 
5er on hiljain ja hyvä.


5er on hiljain ja hyvä.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jotta rengasmelua pystyisi vertailemaan, pitäisi autoissa olla samanmerkkiset ja samankokoiset renkaat alla. TM:n testiä en ole nähnyt, mutta arvatenkin alla on ollut tehtaan ensiasennusrenkaat, joissa autonvalmistajat ovat panostaneet erillaisiin asioihin. Jos näin on, testitulos tässä mielessä on viraton.
Se on totta, että esimerkiksi Mercedes-Benz W210 ja W211-mallien välillä on tapahtunut rengasmelussa kehitystä, joka on lisännyt uudemman mallin melua. C-malli on ollut aina rengasmelun osalta selkeästi äänekkäämpi kuin E-malli.
Se on totta, että esimerkiksi Mercedes-Benz W210 ja W211-mallien välillä on tapahtunut rengasmelussa kehitystä, joka on lisännyt uudemman mallin melua. C-malli on ollut aina rengasmelun osalta selkeästi äänekkäämpi kuin E-malli.
Ainakin minun Ceeni kuulosti TM testiauton kaltaisilla mutta puolipitoisilla 225/45/17 kesärenkailla (Michelin Pilot) meluisammalta kuin 205/55/16 (Continental ContiIce) talvirenkailla. On se järkyttävä kokemus, kun rengasmelu kasvaa nastoilta kesärenkaille vaihtaessa.
Vaikka ajettavuus olikin oikein mieluisan täsmällinen, niin kierrätykseen lähtivät. 205/55/17 kuulostaa jo oikein hyvältä, ajettavuuden kustannuksella tosin.
C220T CDI tai C250T CDI olisi pärjännyt paremmin TM testissä, koska nelivedosta ei saanut mitään etua, mutta kasvanut kulutus kuitenkin laskettiin. Se on sitten toinen juttu, millä tempulla nelivedon vaikutus kiihdytys, käsittely ja ajettavuuskokeisiin eliminoitiin?
Vaikka ajettavuus olikin oikein mieluisan täsmällinen, niin kierrätykseen lähtivät. 205/55/17 kuulostaa jo oikein hyvältä, ajettavuuden kustannuksella tosin.
C220T CDI tai C250T CDI olisi pärjännyt paremmin TM testissä, koska nelivedosta ei saanut mitään etua, mutta kasvanut kulutus kuitenkin laskettiin. Se on sitten toinen juttu, millä tempulla nelivedon vaikutus kiihdytys, käsittely ja ajettavuuskokeisiin eliminoitiin?

Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Itsekkin ihmettelin testin asetelmaa, kun Audi ja MB oli mukana nelivedolla ja muut vajailla. Bemarissa taas "nelikon edestä varusteita". Mitä sitikka teki tuolla?740 GLE kirjoitti:C220T CDI tai C250T CDI olisi pärjännyt paremmin TM testissä, koska nelivedosta ei saanut mitään etua, mutta kasvanut kulutus kuitenkin laskettiin. Se on sitten toinen juttu, millä tempulla nelivedon vaikutus kiihdytys, käsittely ja ajettavuuskokeisiin eliminoitiin?


Testitulosten osalta nelikko lienee lähinnä haitaksi tässä teholuokassa perusratkaisultaan takavetoisessa autossa näin kehittyneiden esc-systeemien aikakaudella, siis mikäli ollaan liikkeellä pitävällä alustalla.
Ei sillä että TM:n testeillä mitään virkaa olisi, muutoin kun ajanvietteenä, tuloksistahan saa sellaisia kun tekijät haluaa.

BMW 318d -09