Toyota (n)Auris 1,4 d4d DPF Multimode 2010
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Toyota (n)Auris 1,4 d4d DPF Multimode 2010
Laitetaan nyt tännekin juttua/kestotestiä nAuriksesta
Eli alkuvuodesta tuli hommattua talvikulkine Polo Variant SDI:n tilalle tuollainen sanahirviö.
Ostohetkellä ajettu 123 tkm, eli kilometriä laite on jo jonkin verran nähnyt. Edellinen omistaja oli vetänyt pidempää siivua töihin tullessa.
Varusteet on ihan perus, eli automaatti-ilmasotinti, 7 airbag, ESP, luistonesto, sähkölasit joka ovessa, Eberi.
Ensimmäisenä tuli laitettua Eberiin kauko-ohjaus, joka olikin tosi helppo homma, y-kaapeli kellon ja Eberin väliin ja kovaa käyttöä. Ebaysta tilaten vähän alle 200 €.
Takana on nyt 2,5 tkm, eikä pahaa sanottavaa ole. Multimodehan ei ole perinteinen automaatti vaan tälläinen automatisoitu mekaaninen vaihteisto. Eihän se mikään 7G/DSG ole, mutta menettelee kyllä. Kokemusta automaatista ei tätä värkkiä ennen ole kauheasti ollut, ja kivallehan toi tuntuu.
Ainoa huolenaihe on tuo hiukkaskiihdytin, varsinkin kun enimmäkseen kaupungissa päristelee. Eli vaarana on dieselin meneminen öljyn sekaan, ja tämän vuoksi öljynpinta nousee. Jossain vaiheessa jos ei huomaa tikkua katsella, niin kone alkaa käymään tällä öljy/diesel seoksella ja kliimaksina mustarauta tulee kurkkaamaan ulkoilmaa lohkon kyljestä. Eli tikkua täytyy pitää silmällä ja mieluiten kerran viikossa käydä pidempi reissu.
Ajo-ominaisuudet ei mitään Mersun tasoista olekaan, eikä edes Volkkaria, mutta eteenpäin sillä on päästy ihan kivasti.
Kestotesti jatkuu, ja kokemuksia varmaan tulee päiviteltyä tännekin, jos kiinnostuneita on.
Eli alkuvuodesta tuli hommattua talvikulkine Polo Variant SDI:n tilalle tuollainen sanahirviö.
Ostohetkellä ajettu 123 tkm, eli kilometriä laite on jo jonkin verran nähnyt. Edellinen omistaja oli vetänyt pidempää siivua töihin tullessa.
Varusteet on ihan perus, eli automaatti-ilmasotinti, 7 airbag, ESP, luistonesto, sähkölasit joka ovessa, Eberi.
Ensimmäisenä tuli laitettua Eberiin kauko-ohjaus, joka olikin tosi helppo homma, y-kaapeli kellon ja Eberin väliin ja kovaa käyttöä. Ebaysta tilaten vähän alle 200 €.
Takana on nyt 2,5 tkm, eikä pahaa sanottavaa ole. Multimodehan ei ole perinteinen automaatti vaan tälläinen automatisoitu mekaaninen vaihteisto. Eihän se mikään 7G/DSG ole, mutta menettelee kyllä. Kokemusta automaatista ei tätä värkkiä ennen ole kauheasti ollut, ja kivallehan toi tuntuu.
Ainoa huolenaihe on tuo hiukkaskiihdytin, varsinkin kun enimmäkseen kaupungissa päristelee. Eli vaarana on dieselin meneminen öljyn sekaan, ja tämän vuoksi öljynpinta nousee. Jossain vaiheessa jos ei huomaa tikkua katsella, niin kone alkaa käymään tällä öljy/diesel seoksella ja kliimaksina mustarauta tulee kurkkaamaan ulkoilmaa lohkon kyljestä. Eli tikkua täytyy pitää silmällä ja mieluiten kerran viikossa käydä pidempi reissu.
Ajo-ominaisuudet ei mitään Mersun tasoista olekaan, eikä edes Volkkaria, mutta eteenpäin sillä on päästy ihan kivasti.
Kestotesti jatkuu, ja kokemuksia varmaan tulee päiviteltyä tännekin, jos kiinnostuneita on.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Tästä kyllä täytyy antaa isot probsit toyotalle, että jos jotain "tyyppivikaa" huomataan, niin takaisinkutsutaan ja korjataan asia. Näin kun sais saksalaiset merkitkin tekemään.Pjörklundi kirjoitti:Jotain probleemia on myös ollut vesipumpun kanssa, mutta siitä on ollut takaisinkutsu ja tähänkin se on vaihdettu.

(tulis ehkä vaan pirun kalliiksi saksalaisille, hehee

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Se on kyllä totta että Tojotalla toimii nuo takaisinkutsut ilmeisen hyvin, tosin onhan ne nenilleen saanutkin näissä ongelmissa...
Huonoa on se ettei Mobilon kaltaista ajoturvaa ole.
Lisäksi hyvää on Tojotan lisävarusteiden asennusmanuaalit:
http://www.toyota-tech.eu/Aim/Aim.aspx? ... menuitem=3
Tuolta voi katsella miten asennellaan esim vetokoukku, varashälytin, peruutustutka jne..
Huonoa on se ettei Mobilon kaltaista ajoturvaa ole.
Lisäksi hyvää on Tojotan lisävarusteiden asennusmanuaalit:
http://www.toyota-tech.eu/Aim/Aim.aspx? ... menuitem=3
Tuolta voi katsella miten asennellaan esim vetokoukku, varashälytin, peruutustutka jne..
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Toyotan laatu tuntuu huonontuneen aikatavalla viimeisen 10 vuoden aikana. Autoon vaihdettiin kesällä uusi puolimoottori, turbo ja alipainepumppu. Kaikki meni Toyotan piikkiin, onneksi.
Oireena oli nouseva öljynpinta, joka kuulemma on ominaisuus lyhyillä ajomatkoilla, johtuen hiukkaspöntön regeneroinnista tai oikeastaan sitä ettei se onnistu täysin. (Tämä ominaisuuden sain tietooni ennen suurempaa vahinkoa, eli pystyin seuraamaan öljynpinnan tasoa). Ilmeisesti suurin korjaus uudessa puolimoottorissa oli anturi öljytilaan jolloin ylitäyttö havaitaan ajoissa ja estetään vahingot vaihtamalla oikea määrä öljyä tilalle.
Tämän episodin jälkeen totesin että harkitsen seuraavaavan kerran Toyotan ostoa kun olen eläkkeellä (+30vuotta vielä jäljellä).
Lopputulemana on että Auris meni vaihtoon ja tilalle tuli bensaa kuluttava Datsun Qashqai. (Ratti ei ainakaan vielä ole jäänyt käteen)
Oireena oli nouseva öljynpinta, joka kuulemma on ominaisuus lyhyillä ajomatkoilla, johtuen hiukkaspöntön regeneroinnista tai oikeastaan sitä ettei se onnistu täysin. (Tämä ominaisuuden sain tietooni ennen suurempaa vahinkoa, eli pystyin seuraamaan öljynpinnan tasoa). Ilmeisesti suurin korjaus uudessa puolimoottorissa oli anturi öljytilaan jolloin ylitäyttö havaitaan ajoissa ja estetään vahingot vaihtamalla oikea määrä öljyä tilalle.
Tämän episodin jälkeen totesin että harkitsen seuraavaavan kerran Toyotan ostoa kun olen eläkkeellä (+30vuotta vielä jäljellä).
Lopputulemana on että Auris meni vaihtoon ja tilalle tuli bensaa kuluttava Datsun Qashqai. (Ratti ei ainakaan vielä ole jäänyt käteen)
Morjensta!Pjörklundi kirjoitti:Toyotan laatu tuntuu huonontuneen aikatavalla viimeisen 10 vuoden aikana. Autoon vaihdettiin kesällä uusi puolimoottori, turbo ja alipainepumppu. Kaikki meni Toyotan piikkiin, onneksi.
Oireena oli nouseva öljynpinta, joka kuulemma on ominaisuus lyhyillä ajomatkoilla, johtuen hiukkaspöntön regeneroinnista tai oikeastaan sitä ettei se onnistu täysin. (Tämä ominaisuuden sain tietooni ennen suurempaa vahinkoa, eli pystyin seuraamaan öljynpinnan tasoa). Ilmeisesti suurin korjaus uudessa puolimoottorissa oli anturi öljytilaan jolloin ylitäyttö havaitaan ajoissa ja estetään vahingot vaihtamalla oikea määrä öljyä tilalle.
Tämän episodin jälkeen totesin että harkitsen seuraavaavan kerran Toyotan ostoa kun olen eläkkeellä (+30vuotta vielä jäljellä).
Lopputulemana on että Auris meni vaihtoon ja tilalle tuli bensaa kuluttava Datsun Qashqai. (Ratti ei ainakaan vielä ole jäänyt käteen)
Itsellä Subarussa samanlaista ongelmaa, öljyn taso nousee -> dieseliä menee öljyn sekaan johtuen jatkuvasta DPF:n regeneroinnista, polttoväli noin 100km. Mitä hajosi, kun piti puolimotti uusia?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Oho
Itselläni kun on kohta kolmisen vuotta ollut tämä "Surupapu", joka on viimeiset pari vuotta poltellut hiukkasloukkua tyhjäksi noin 100-400km intervalleilla, aina ovat vaan huollosta todenneet asian olevan "normaali". Kun olen sattunut vaatimaan toimenpiteitä tuon suhteen, kun ei vaan muissa samanlaisissa autoissa polttele noin usein, niin vastaus on ollut "tutkitaan" tai "seurataan"...

Itselläni kun on kohta kolmisen vuotta ollut tämä "Surupapu", joka on viimeiset pari vuotta poltellut hiukkasloukkua tyhjäksi noin 100-400km intervalleilla, aina ovat vaan huollosta todenneet asian olevan "normaali". Kun olen sattunut vaatimaan toimenpiteitä tuon suhteen, kun ei vaan muissa samanlaisissa autoissa polttele noin usein, niin vastaus on ollut "tutkitaan" tai "seurataan"...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo