Nissan Almera 1.8 vaihtui VOLVO V70 2.4 bensaan

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari

Nissan Almera 1.8 vaihtui VOLVO V70 2.4 bensaan

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuossa on emännän vanhempien uusi kulkine. 2002 vuosimallia ja tuollainen bensalaite kyseessä. Aiempi Nissan 1.8 bensa kulutti kuulemma öljyä, joten siksi vaihto tapahtui. Nissanilla oli ajeltu reilu 150 tkm. ja Volvolla nyt alle 200 tkm. Tuollainen Volvon bensakone on varmaankin kestävä, mutta polttoaineenkulutus saattaa nousta Nissaniin nähden, kun kyseessä on lyhyttä ajoa aika paljon?
Kommentteja V70:stä ja siitä, että oliko vaihdos parempaan suuntaan-itse niin uskoisin.
supersepe

Re: Nissan Almera 1.8 vaihtui VOLVO V70 2.4 bensaan

Viesti Kirjoittaja supersepe »

kardaani kirjoitti:Tuossa on emännän vanhempien uusi kulkine. 2002 vuosimallia ja tuollainen bensalaite kyseessä. Aiempi Nissan 1.8 bensa kulutti kuulemma öljyä, joten siksi vaihto tapahtui. Nissanilla oli ajeltu reilu 150 tkm. ja Volvolla nyt alle 200 tkm. Tuollainen Volvon bensakone on varmaankin kestävä, mutta polttoaineenkulutus saattaa nousta Nissaniin nähden, kun kyseessä on lyhyttä ajoa aika paljon?
Kommentteja V70:stä ja siitä, että oliko vaihdos parempaan suuntaan-itse niin uskoisin.
Meillä emännän vanhemmilla Nissan tino 2006 muistaakseni ja ajettu vasta tosiaan reilu 20tkm , juu luit oikeen . Se on nyt ollut meillä käytössä 10tkm ja sehän syö öljyä. No Motonetissa jotain heitin varaosatiskillä myyjälle kysymystä öljyistä, kun olin 114 meseen öljyä hakemassa. No kaveri sanoin ,että 1.8 moottori nissanissa on öljysyöppö ja johtuu kuulemma siitä kun vaihdelaatikko kiinnitetään koneeseen , niin vääntää "soikeaksi" ja alkaa yhdessä pytyssä ainakin öljyn kulutus. Yleinen vika ja tehdas ei ota vastuuta. Näin hauskasti minua valaistiin asiassa.
Pega

Viesti Kirjoittaja Pega »

No tuli tossa ajettua semmonen 2500km V70 volvolla 98 vuotisella ja kilsoja takana autolla semmonen 357tkm kovin kivasti tuo on tominut lukuun ottamatta nokan anturia mikä sippas, 88€ varaosaputkan tiskiltä uus anturi ja taas ajoa.

Ainakin tälle mk1 koriselle 2,5l turbolle maitto bensa hyvin ja kääntymään tuo on etuvetoseksikin tosi kankee.
740 GLE

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Suorakylkinen V70 oli vielä etuvetoiseksi siedettävän hyvin kääntyvä, mutta pattikylkinen on selvästi kömpelömpi, etenkin Turbomalli, jonka kääntökulmia rajoitettiin leveiden renkaiden vuoksi vielä lisää.

V70 II alkusarjaa vaivasivat luokattoman kehnot alustan osat ja esim. mittaripanelin sähköhäikäleet. Jos mittaristo toimii, lienee homma kunnossa, koska vakaajien pystytangot ja pallonivelet on jo kaikki vaihdettu 10 vuotta sitten ekan kerran.

Olen ajanut edeltäneellä suorakylkisellä V70 tankkikirjan mukaan alle 8 sadalle vuosikeskiarvon, mikä on varmaan lähellä pitkän ajan minimiä.

Noin vähän ajettu ei saa vaatia öljyn lisäyksiä huoltovälillä.

Nokkahihna ei ole erityisen arka paikka, mutta koska se katketessaan rikkoo koneen, se on syytä vaihtaa ajallaan, niin kilometrien kuin kalenterinkin suhteen.

5-vaihteinen automaatti vaatii aivan omat öljynsä ja ajallaan vaihdettuna 80.000 km välein.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”