Spritteri 312 2.9td vastaan Volswagen LT35 2.5tdi vm.97-98

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
jaska67

Spritteri 312 2.9td vastaan Volswagen LT35 2.5tdi vm.97-98

Viesti Kirjoittaja jaska67 »

Moi!

Raatilaisilta apuja/kommenteja...
Hieman olen kääntymässä LT suuntaan ostossa :shock:
Eikös noi ole samaan koriin rakenneltu ??
Mites toi volsun kone onkos siitä kokemuksia....
Laittakaas tulee kaikki ruusu ja risut vehkeistä.

T.Jari
Bomber4
aktiivimeseläinen

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

mulla oli rintteri joskus,juurikin 2,9. Tykkäsin. Kaverilla saman ikäinen lt siinä sekin oli hyvä ,mut siinä oli jotakin hämminkiä jossakin vaiheessa jakohihnan kanssa,en kirveelläkään muista mitä. Mulla rintteris ei ollut ,muistaakseni mitään vikaa muutaman vuoden aikana. Muuten noi oli saman oloiset autot,paitsi lt:ssä oli käyntiääni vähän pehmeämpi kuin mersun betonimylly vitonen. Mulla tuli rintteri pakualustalla saksasta ja rekisteröin sen täällä kuorma-autoksi ,johon riitti silloin ( olikohan 2002). Tavaratilan kiinteät kuusi koukkua ja taakse roiskeläpät :) eli oli ihan hyvä kulkuinen (perä välitys js laatikko), mulla oli miehistö ohjaamollinen,joka oli tehty jo saksassa. Eikä ollut vielä turvavöitä tuossa, takana.
hotari
Rassauspäällikkö

Viesti Kirjoittaja hotari »

Bomber4 kirjoitti:mulla oli rintteri joskus,juurikin 2,9. Tykkäsin. Kaverilla saman ikäinen lt siinä sekin oli hyvä ,mut siinä oli jotakin hämminkiä jossakin vaiheessa jakohihnan kanssa,en kirveelläkään muista mitä. Mulla rintteris ei ollut ,muistaakseni mitään vikaa muutaman vuoden aikana. Muuten noi oli saman oloiset autot,paitsi lt:ssä oli käyntiääni vähän pehmeämpi kuin mersun betonimylly vitonen. Mulla tuli rintteri pakualustalla saksasta ja rekisteröin sen täällä kuorma-autoksi ,johon riitti silloin ( olikohan 2002). Tavaratilan kiinteät kuusi koukkua ja taakse roiskeläpät :) eli oli ihan hyvä kulkuinen (perä välitys js laatikko), mulla oli miehistö ohjaamollinen,joka oli tehty jo saksassa. Eikä ollut vielä turvavöitä tuossa, takana.
Nois jakopäissä menee värinä vaimennin melkeen hihnanvaihtovälin ehkä 2 ja alipainen pumppuja kun alkavat vuotaa sisäsesti öljyä ventiilin väärälle puolen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Jiitek
aktiivimeseläinen

Re: Spritteri 312 2.9td vastaan Volswagen LT35 2.5tdi vm.97-

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

jaska67 kirjoitti:Moi!

Raatilaisilta apuja/kommenteja...
Hieman olen kääntymässä LT suuntaan ostossa :shock:
Eikös noi ole samaan koriin rakenneltu ??
Mites toi volsun kone onkos siitä kokemuksia....
Laittakaas tulee kaikki ruusu ja risut vehkeistä.

T.Jari
Sama kori, keulan pellit ja etuovet eroaa. Tekniikka sama moottoria lukuunottamatta eli käytännössä LT on mersu tyyppivikana olevaa luukkujen ruostumista myöten.

Värinänvaimentimia kait menee ja mutta muuten ihan perusluja moottori. Sama pata on yleisesti käytössä eri versioina mm. Transporter, Audi 100/A6 ja Volvo850/V70 jne.

Hihnoista korkkaa ylipitkällä vaihtovälillä yleensä pumpun remmin ensin jolloin säästyy isommalta vahingolta ja jos semmoinen isompi sattuu, voi hakea jostain ehjäkoneisen Tdi-Volvon viidellä sadalla ja napata siitä koneen LT:n keulalle.

Mil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”