Adria Twin 600 SF
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Adria Twin 600 SF
Torstaina 14.04.2016 Mercedes-Benz E320 CDI:n (S211) pitäisi sitten vaihtua Adria Twin 600 SF -retkeilyautoon
Alustavalmistaja on Fiat ja malli Ducato 2,3 -litraisella väkivahvalla 130 -heppaisella nelimukisella dieselillä
Mersulla on nyt takana vajaat 318 tkm ja tulevan kulkineen mittarissa on vajaat 28 tkm.
Adrian varusteina on mm.:
-pitkittäinen parivuode
-Trumatic kiertoilmalämmitys
-Webasto -moottorinlämmitin kauko-ohjauksella
-ilmastointi ohjaamo-osassa
-radio/CD-soitin (Pioneer)
-sähkötoiminen astinlauta
-TV -antenni Triax
-iso markiisi
-liukuoven hyttysverkko (integroitu)
-Heki -kattoikkunat
Lisäksi autoon asennetaan:
-Waeco -peruutuskamera
-vetokoukku 13 -napaisella pistorasialla
Reissaaminen ja kyläily helpottuu, mutta matka-ajomukavuus ottanee takapakkia askeleen jos toisenkin...
Toisaalta taas... kun alkaa matkanteko *tuttamaan Peltorit päässä ja ranne p*skana manuaalin veivaamisesta niin voi vetästä tien sivuun parkkiin, avata töllön, tekasta ruuan jotta tulee parempi mieli ja ottaa kossun pakkasesta
Alustavalmistaja on Fiat ja malli Ducato 2,3 -litraisella väkivahvalla 130 -heppaisella nelimukisella dieselillä
Mersulla on nyt takana vajaat 318 tkm ja tulevan kulkineen mittarissa on vajaat 28 tkm.
Adrian varusteina on mm.:
-pitkittäinen parivuode
-Trumatic kiertoilmalämmitys
-Webasto -moottorinlämmitin kauko-ohjauksella
-ilmastointi ohjaamo-osassa
-radio/CD-soitin (Pioneer)
-sähkötoiminen astinlauta
-TV -antenni Triax
-iso markiisi
-liukuoven hyttysverkko (integroitu)
-Heki -kattoikkunat
Lisäksi autoon asennetaan:
-Waeco -peruutuskamera
-vetokoukku 13 -napaisella pistorasialla
Reissaaminen ja kyläily helpottuu, mutta matka-ajomukavuus ottanee takapakkia askeleen jos toisenkin...
Toisaalta taas... kun alkaa matkanteko *tuttamaan Peltorit päässä ja ranne p*skana manuaalin veivaamisesta niin voi vetästä tien sivuun parkkiin, avata töllön, tekasta ruuan jotta tulee parempi mieli ja ottaa kossun pakkasesta
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jes!! Teit kuin teitkin topikin!
Tämä (että joku vaihtaa Mersusta muuhun merkkiin) on meille meseläisille isompi asia kuin sulle. Mun mielestä tää on mielenkiintoinen topikki, jonka laitan seurantaan.
Jahka tämä liiteri saapuu tontille niin kuvia näkyville ja tarkempi esittely (myyntikuvat jo nähtiinkin) ja sitten tulevaisuudessa matkaraportteja eetteriin (ja niitähän tulee, koska matkailuauton vajaakäyttö on synneistä pahin).
Tämä (että joku vaihtaa Mersusta muuhun merkkiin) on meille meseläisille isompi asia kuin sulle. Mun mielestä tää on mielenkiintoinen topikki, jonka laitan seurantaan.
Jahka tämä liiteri saapuu tontille niin kuvia näkyville ja tarkempi esittely (myyntikuvat jo nähtiinkin) ja sitten tulevaisuudessa matkaraportteja eetteriin (ja niitähän tulee, koska matkailuauton vajaakäyttö on synneistä pahin).
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Täytyykin alkaa seurailemaan tätä topicia että miten tuollaisen auton kanssa elo sujuu mersun jälkeen Ajomukavuus varmasti kyllä tippuu mersuun verrattuna mutta ei nuo tuon ikäiset kopitkaan mitään huonoja ole ajaa,on niissäkin kuitenkin kehitys mennyt eteenpäin Olisikohan pitännyt olla noheva ja kurvata jyväskylään katsomaan "uuden" auton luovutustilaisuus onnelliselle uudelle omistajalle
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Nimen omaa ja yritinkin tässä asiassa kaimaa ohjeistaa termillä jos etuveto olisi hyvä niin ihmisetkin kävelesivät käsilläänMikko K kirjoitti:Voihan sen vaihtaa Sprintterin alustalla olevaan
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sprintterin alusta maksaa 15 tonnia enempi (eli ei saavutettavissa), eikä niitä ole juurikaan saatavilla tehdastekoisina käytettynä.Mikko K kirjoitti:Voihan sen vaihtaa Sprintterin alustalla olevaan
Uusia kyllä löytyisi hintaluokassa 75 000 - 90 000 euroa, mutta niissäkään kaikissa ei sitten sisustusjärjestelyt välttämättä miellytä.
Tämä oikeastaan oli ainoa kuuden metrin pituusluokassa sellaisella sisätilajärjestelyllä, että alkoi kiihottamaan.
Vielä kun ikä ja ajokilsatkin kiinnostivat sekä mahdollisuus halutun varustelun saamiseksi, niin siinähän se sitten oli...
Paitsi että tänään autoa hakiessa en saanutkaan sitä vielä mukaani.
Tehdään takuunalaiseen autoon vielä yks takuujutska.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Edelleen vaan puuttuu se 75 000 - 90 000 euroa, joka vaaditaan jos kunnollisen mersun automaatin aikoo saadaPappi kirjoitti: Seuraava sitten kolomen litran koneella ja automaattina.
Fiatilta kun ei löydy muuta kuin robottivaihteistoa joka on aika kökkö.
Kolmen litran koneita kyllä olisi ja sitäkin harkittiin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Juu, vaan puolikkaat ja tyhjät kolistajapullot käy päähän enempi kun juotu sisältö, kun ne nokkatällissä sinkoutuu salonkin pöyvältä ajokeittiöön.Pappi kirjoitti:Tämmönen pakettiauton koriin rakennettu retkeilyauto näyttää tarjoavan edes jonkinlaisen suojan törmäyksessä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuolta sitten seuraava. http://www.haaramo.fi/mallisto-tz600.htm
Milloin on Adrian neitsytmatka tulossa.
Milloin on Adrian neitsytmatka tulossa.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
On tota Haaramoakin katsottu, mutta tehdastekoinen on aina tehdastekoinen.
Siinä on eristykset ja muut huomioitu alusta alkaen, niin hyvin kuin nyt voi tuollaisessa peltikorisessa huomioida.
Neitsytmatkasta majoitusmielessä en tiedä vielä, ehkä se on Botniaringin ratapäivät 7. toukokuuta.
Mutta auto pitäisi hakea varmaankin ensi torstaina, jahka pääsee täältä Barcelonasta kotiin.
Siinä on eristykset ja muut huomioitu alusta alkaen, niin hyvin kuin nyt voi tuollaisessa peltikorisessa huomioida.
Neitsytmatkasta majoitusmielessä en tiedä vielä, ehkä se on Botniaringin ratapäivät 7. toukokuuta.
Mutta auto pitäisi hakea varmaankin ensi torstaina, jahka pääsee täältä Barcelonasta kotiin.
Pitäisikö järjestää pika miitti tuolloin jyväskylässä? Oikein virallinen matkailuauto miitti Kävin tuolla Jyväs caravanissa viime viikonloppuna hakemassa pari nippeliä omaankin autoon ja tuli siellä samalla katsottua uusien auton tarjonta lävitse ja juteltua myyjänkin kanssa vastaavanlaisista autoista kuin tämän topicin autokin on niin myyjä tokaisi että nämä tekevät nyt kauppansa kun ovat nykyään niin sopivan kokoisia ja näppäriä käyttää Ja saihan siellä taas kerran vähän autokuumetta aikaiseksi mutta onneksi tililtä puuttuu se 6numeroinen ylimääräinen rahasumma
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Ei oikeastaan kiinostaisi mikään matkailuauto mikroskooppisella moottorilla. Saman nautinnon saa muutaman satasen lintalla.
Jos nyt ois vaikka M275 ja takaveto niin vois harkita asiaa hetken ennen kun toteaisi että eihän nyt sentään.
Katsotaan sitten viijenkympin kriisissä tai villityksessä tai mikä lieneekään.
Jos nyt ois vaikka M275 ja takaveto niin vois harkita asiaa hetken ennen kun toteaisi että eihän nyt sentään.
Katsotaan sitten viijenkympin kriisissä tai villityksessä tai mikä lieneekään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei tässä ookkaan Ari66 nautinnosta kyse:D Vaan esim siitä ettei se laiva tuki kaikkia ylämäkiä sillä sataheppasella mikroskoopin moottorilla. M275 sopii kyllä paremmin ässään...Leemu kirjoitti:Ei se taida pelkiltään auttaa siittä moottorista Omassa on 7.7litrainen mosa kera takavedon. Kerran olen ajanut ja siitä oli nautinto kaukanaAK47 kirjoitti:Ei oikeastaan kiinostaisi mikään matkailuauto mikroskooppisella moottorilla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AK47 kirjoitti: Vaan esim siitä ettei se laiva tuki kaikkia ylämäkiä sillä sataheppasella mikroskoopin moottorilla.
Em. ilmiötä oli kuvan laitteen kanssa hiukan keskimäräistä enempi havaittavissa Viikon verran myöhäisellä oleva ruiskutushetki kun taikoi polttoaineesta enempi savua ja pahaa hajua kuin voimaa Bonuksena hillittömästi luistava turbiini ja seutukunnan liki jyrkin vastamäki
Mutta asiaan Ainakin 120 heppainen versio on moottoriltaan varsin miellyttävä, vääntää kivasti alhaalta. Kytkimen kanssa saa olla tarkka. Polkimen liikerata on hiukan outo ja siitä johtuen kytkintä luistattaa helposti. Meillä laitettiin kolmeen autoon kytkin takuuhommina ennen ensimmäistä sataatuhatta.
Tekniikaltaan aika varmoja. Virtalukkoja menee, samaten takalamppujen liittimet saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia ja omituisia valoyhdistelmiä Alustaltaan huomattavasti vahvempi kuin edelliset mallit. Meillä vaihdeltiin ensimmäisiä raidepäitä ja alapalloniveliä vasta yli 200tkm ajettuihin, kun vanhoihin niitä laitettiin jo takuuaikana kerran vuodessa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Melekoperäsen uljakas näköalansiirtolaite on tuo liekkilinjuri. Vastatuulilasitkin niin aerodynamiittisen kaarevat, jotta hyvin vahattuina ei näy pyyhkimiäkään ees tarvihtevan.
Tiepäs tuosta varsin ihan oma tarina, runsaine fotostaatteineen.
Tuohon pitäs ihan kurillaan pistää vielä katolle sellanen ratikan saksimallinen virroitinlaite, näönlisäksi ja pyykinkuivuutelineeksi.
Tiepäs tuosta varsin ihan oma tarina, runsaine fotostaatteineen.
Tuohon pitäs ihan kurillaan pistää vielä katolle sellanen ratikan saksimallinen virroitinlaite, näönlisäksi ja pyykinkuivuutelineeksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.