Leemun ransitti
Sitten vaan kötöstää jonkilainen säätöpelti jolla saa säädettyä kierrätettävän/raittiin ilman suhdetta.
Paljonko tuossa lämmittimessä pitäisi olla tehoa? Normaaleissa syyskeleissä ilmanotto saa olla melkein täysin ulkoa kun lämmittimen teho vielä riittää, Samalla poistuu kosteus parhaiten, ja ilma pysyy hyvänä.
Minkälaiset poistoilma-aukot tuossa korissa on?
Toki auton ollessa parkissa auton oman lämmityslaitteen kanavistoa myöten ilma kyllä poistuu ulospäin.
Pakkasilla sitten enempi toisinpäin että sisäilmaa kierrätetään enempi.
Kiinanpoika lupaa 5kw, tuskin todellisuudessa ihan niin paljoaMika.T kirjoitti:
Sitten vaan kötöstää jonkilainen säätöpelti jolla saa säädettyä kierrätettävän/raittiin ilman suhdetta.
Paljonko tuossa lämmittimessä pitäisi olla tehoa? Normaaleissa syyskeleissä ilmanotto saa olla melkein täysin ulkoa kun lämmittimen teho vielä riittää, Samalla poistuu kosteus parhaiten, ja ilma pysyy hyvänä.
Minkälaiset poistoilma-aukot tuossa korissa on?
Toki auton ollessa parkissa auton oman lämmityslaitteen kanavistoa myöten ilma kyllä poistuu ulospäin.
Pakkasilla sitten enempi toisinpäin että sisäilmaa kierrätetään enempi.
En ole vielä törmännyt poistoaukkoihin, myös melko herkästi huurtuvat lasit puoltavat sellaisten puuttumista.
Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
Kyllä kiinanpoika ihmeitä tekee, ja ihmeellisillä hinnoillaPappi kirjoitti:
Aika näppärän kokoinen se all in one heater. Videoiden perusteella tuntuu toimivan.
Justiin tuumailin hupiakkuja.
Ostaisko suomesta Blue Sea-erotusreleen, maksaa jotain 90€ Motonetissa, vai tilaisiko Ebaysta kiinalaisen, hinnat alkaen ~10€
Bilteman erotinrele ei maksa paljoakaan.Leemu kirjoitti:Kyllä kiinanpoika ihmeitä tekee, ja ihmeellisillä hinnoillaPappi kirjoitti:
Aika näppärän kokoinen se all in one heater. Videoiden perusteella tuntuu toimivan.
Justiin tuumailin hupiakkuja.
Ostaisko suomesta Blue Sea-erotusreleen, maksaa jotain 90€ Motonetissa, vai tilaisiko Ebaysta kiinalaisen, hinnat alkaen ~10€
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Niin no, mulla on talven lämminny paja pelkällä kiinalaisella löpösysteemilläMika.T kirjoitti:Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
https://www.youtube.com/watch?v=WmXMSBpHSuM
Tyhjäkäyntiteho riittää siihen saakka kunnes ulkona on -10, sitten alkaa nostella tehoja..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
- Teddy
- Viestit: 729
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Paas koittaen mitä se sanoo, kun sotkee jäteöljyä löpön sekaan.Lerssinen kirjoitti:Niin no, mulla on talven lämminny paja pelkällä kiinalaisella löpösysteemilläMika.T kirjoitti:Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
https://www.youtube.com/watch?v=WmXMSBpHSuM
Tyhjäkäyntiteho riittää siihen saakka kunnes ulkona on -10, sitten alkaa nostella tehoja..
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Ainakaan raakana ei näemmä suostu nieleksimäänTeddy kirjoitti:
Paas koittaen mitä se sanoo, kun sotkee jäteöljyä löpön sekaan.
https://www.youtube.com/watch?v=mUsM5bc ... jreload=10
- Teddy
- Viestit: 729
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
https://youtu.be/qpLhwuy9M9E
Näillä sälleillä kuulemma palaa ja tuossa näkyy olevan tommonen digidigi säätöpaneeli, pystyy muka puhallinta ja pumppua säätämään erikseen. Joku 20 % vaikka öljyä löpöön ja kunnon suodatus, niin luulis soivan. Lähinnä tallin lämmitykseen tietysti, ei kovin näppärää autokäytössä, mut sais ilmaisen polttoaineen hyötykäyttöön.
Näillä sälleillä kuulemma palaa ja tuossa näkyy olevan tommonen digidigi säätöpaneeli, pystyy muka puhallinta ja pumppua säätämään erikseen. Joku 20 % vaikka öljyä löpöön ja kunnon suodatus, niin luulis soivan. Lähinnä tallin lämmitykseen tietysti, ei kovin näppärää autokäytössä, mut sais ilmaisen polttoaineen hyötykäyttöön.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Koirahäkkiä/sängyn runkoa olen tuossa hiukan hitsaillut kasapäähän.
Siitä tehdään mitä halvimmalla saadaan, vai kuinka se meni
Nurkissa oli vielä muihin tarpeisiin haettua neliöputkea omituisessa 32*32*1,5 koossa, tietääkö joku mihin tarpeeseen tuollainen on olemassa?
Ei käy meikäläisen järkeen tuollainen mitta, mutta se oli romuliikkeessä halpaa kun ei sellaista kukaan tarvitse
Keli vähän hidastaa, tuulee että tukka lähtee ja sataa vuoroin vettä ja räntää.
Hitsaustyöt suoritetaan tottakai ulkona Ei ole sellaista tilaa missä uskaltaisi tulitöitä tehdä ja vaikka uskaltaisikin, niin häkkyrä ei valmiina mahtuisi enää ovesta
Katsotaan jos kehtaisi ottaa jonkun kuvan kun saa sormet sulateltua ensin.
Siitä tehdään mitä halvimmalla saadaan, vai kuinka se meni
Nurkissa oli vielä muihin tarpeisiin haettua neliöputkea omituisessa 32*32*1,5 koossa, tietääkö joku mihin tarpeeseen tuollainen on olemassa?
Ei käy meikäläisen järkeen tuollainen mitta, mutta se oli romuliikkeessä halpaa kun ei sellaista kukaan tarvitse
Keli vähän hidastaa, tuulee että tukka lähtee ja sataa vuoroin vettä ja räntää.
Hitsaustyöt suoritetaan tottakai ulkona Ei ole sellaista tilaa missä uskaltaisi tulitöitä tehdä ja vaikka uskaltaisikin, niin häkkyrä ei valmiina mahtuisi enää ovesta
Katsotaan jos kehtaisi ottaa jonkun kuvan kun saa sormet sulateltua ensin.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Se ei s*****a onnista täällä, niinkuin yksi metsäkoneukko sanoi
Mää kun aattelin, että hommasta selvitään pohjatiivisteillä ja uudella pultilla.
V*tut sano Vatanen ja taas meni satanen, tai siis varmaan pari tonnia
Ykkös- ja kakkospytyn suuttimet saivat molemmat sen verran selkäänsä tässä leikissä, ettei niistä tule kalua enää. Tai siis voisi tuurilla saada, mutta oleellisena riskinä on suutikärjen jumittuminen joka taas johtaa helposti mäntävaurioon.
Lisäkivana pohjatiivisteet ovat vuotaneet ilmeisesti jo jonkin aikaa. Fordissa karsta ei tule näkyville kuten Mesuissa, vaan menee venttiilikopan alle.
Parhaassa tapauksessa kone on siis täyteen karstap*skaa.
Mikähän siinä on, ettei J*malauta voi koskaan onnistaa näiden romujen kanssa, olis kai vaan pitänyt etsiä sitä rintteriä hiukan pidempään
Mää kun aattelin, että hommasta selvitään pohjatiivisteillä ja uudella pultilla.
V*tut sano Vatanen ja taas meni satanen, tai siis varmaan pari tonnia
Ykkös- ja kakkospytyn suuttimet saivat molemmat sen verran selkäänsä tässä leikissä, ettei niistä tule kalua enää. Tai siis voisi tuurilla saada, mutta oleellisena riskinä on suutikärjen jumittuminen joka taas johtaa helposti mäntävaurioon.
Lisäkivana pohjatiivisteet ovat vuotaneet ilmeisesti jo jonkin aikaa. Fordissa karsta ei tule näkyville kuten Mesuissa, vaan menee venttiilikopan alle.
Parhaassa tapauksessa kone on siis täyteen karstap*skaa.
Mikähän siinä on, ettei J*malauta voi koskaan onnistaa näiden romujen kanssa, olis kai vaan pitänyt etsiä sitä rintteriä hiukan pidempään
Eihän se ole kun rahaa vaan, sano yks pankkivirkailijakinhcmato kirjoitti:Voimia Voortin kanssa, tekstistä huokuu omaan olohuoneeseen asti turhautumisen tuska Asioilla on tapana järjestyä Seuraillaan....
Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä
Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.
Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.
Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
Jostain syystä menin ja nuuhkaisin työpaikan yhden transitin öljyjä. Ei onneksi tuoksunut minun nenään diesel.
Hyvä niin koska kyseinen transit on kaikessa karuudessaan ehdottomasti mukavin ja näppärin tuolla kyläteillä ajettaessa. Ylitin jopa kynnyksen selata nettiautoa. Näköjään saa nelivetonakin...
Eikä ole mitkään adblue laitteet vielä häiriköimässä. Vuosimalli 2012. 136hp.
Hyvä niin koska kyseinen transit on kaikessa karuudessaan ehdottomasti mukavin ja näppärin tuolla kyläteillä ajettaessa. Ylitin jopa kynnyksen selata nettiautoa. Näköjään saa nelivetonakin...
Eikä ole mitkään adblue laitteet vielä häiriköimässä. Vuosimalli 2012. 136hp.
Moottoriöljyt ovat pysyneet terveen hajuisina eikä suodatinkoteloon ole kertynyt ylimääräistä moskaa, taidettiin päästä siis säikähdyksellä.
Koirahäkki alkaisi olla pikkuhiljaa valmistumaan päin.
Sitä soviteltiinkin paikalleen jo kerran ja nyt on parit ajatusmokat korjattu ja se saattaa jopa mahtua paikalleen
Verhoiluhommia on vähän tehty ja hiukan vielä tekemättä, hiukan takkuista on välillä tekeminen kun auto on ajossa koko ajan.
Perän suunnalta tuleva ulvonta alkaa käydä psyyken päälle siinä määrin, että tilasin pyöränlaakerit ja kardaanin kannatinlaakerin josko koittaisi niillä alkuun metakkaa pois.
Koirahäkki alkaisi olla pikkuhiljaa valmistumaan päin.
Sitä soviteltiinkin paikalleen jo kerran ja nyt on parit ajatusmokat korjattu ja se saattaa jopa mahtua paikalleen
Verhoiluhommia on vähän tehty ja hiukan vielä tekemättä, hiukan takkuista on välillä tekeminen kun auto on ajossa koko ajan.
Perän suunnalta tuleva ulvonta alkaa käydä psyyken päälle siinä määrin, että tilasin pyöränlaakerit ja kardaanin kannatinlaakerin josko koittaisi niillä alkuun metakkaa pois.
Pyöränlaakeriremontti meinaa vastustaa, tai siis ei itse remontti, vaan osien saanti
Nuukana (lue köyhänä) tilasin laakerit autodocista ja satsissa ei tullut vetoakselin stefoja mukana. Varaosaliikkeen tiskiltä kyseltynä on tukkureiltakin loppu, yhdeltä kuulemma löytyis ja jos käy tuuri, niin voi tälle viikolle tulla. Saapa nähdä
Nuukana (lue köyhänä) tilasin laakerit autodocista ja satsissa ei tullut vetoakselin stefoja mukana. Varaosaliikkeen tiskiltä kyseltynä on tukkureiltakin loppu, yhdeltä kuulemma löytyis ja jos käy tuuri, niin voi tälle viikolle tulla. Saapa nähdä
Okei, sitten hieman haetuttaa.
Etralla on valikoimaa, liekö sellaisia.
https://www.etra.fi/fi/tiivisteet-kone- ... teet-e6210
Etralla on valikoimaa, liekö sellaisia.
https://www.etra.fi/fi/tiivisteet-kone- ... teet-e6210
Ei tullut stefat viikonlopuksi, mutta eipä tuo haitannut.
Auka meni mukavasti helmoja hitsaillessa ja sidontapisteitä rakennellessa
Puolisentoistametriä sai entisöidä helmoja kaikkineen.
Hätäpäissäni pilkoin ja hitsasin eilen illalla koirahäkkiäkin ja pienimuotoinen erävoitto saavutettiin sikäli, että tekele sopi autoon sisälle ja penkitkin paikoilleen sen kanssa
Takaiskarin kanssa on asemasota vielä kesken.
Yläpultti on joskus katkennut ja jämä ei halua irrota puslasta. Viiden kilon lekalla löin, että lattia halkesi vaan yhtä puuta on.
On kokeiltu läpöä ja voitelua, vaan ei auta
Alapultti istuu myös niin lujassa, ettei irtoa ehjänä.
Seuraavaksi lie koitetaan saada poraamalla pultin jämä pois ja sitten yritetään muiluttaa pusla takaisin ja uudella pultilla kasaan
Nyt ne stefatkin sitten tuli, tämän näköiset kummajaiset ne on:
Auka meni mukavasti helmoja hitsaillessa ja sidontapisteitä rakennellessa
Puolisentoistametriä sai entisöidä helmoja kaikkineen.
Hätäpäissäni pilkoin ja hitsasin eilen illalla koirahäkkiäkin ja pienimuotoinen erävoitto saavutettiin sikäli, että tekele sopi autoon sisälle ja penkitkin paikoilleen sen kanssa
Takaiskarin kanssa on asemasota vielä kesken.
Yläpultti on joskus katkennut ja jämä ei halua irrota puslasta. Viiden kilon lekalla löin, että lattia halkesi vaan yhtä puuta on.
On kokeiltu läpöä ja voitelua, vaan ei auta
Alapultti istuu myös niin lujassa, ettei irtoa ehjänä.
Seuraavaksi lie koitetaan saada poraamalla pultin jämä pois ja sitten yritetään muiluttaa pusla takaisin ja uudella pultilla kasaan
Nyt ne stefatkin sitten tuli, tämän näköiset kummajaiset ne on: