Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

No, kyseinen auto myytiin ennen kuin kuvia ehdittiin julkaista. Näemmä muitakin perverssejä on liikkeellä, joilla on nopeat refleksit. En siis koskaan saanut tietää mikä oli sisustan väri ja mikä olisi ollut väliraha. Tämä jäi hieman kalvamaan… :ttu:

Meni pari viikkoa eteenpäin ja vappuriennoissa aloin kuuntelemaan, että autosta kuuluu jokin särinä. Allekirjoittanutta seuranneet tietävät, että kaikenlainen resonoiva ääni autossa on no-no!! Myös apumiehen puolisen oven kaiutin tai ovipahvi särisee, kun soittaa musiikkia. Prkl. :ttu: Autossa oli katsastus tulossa 15.5., meneeköhän auto katsastuksesta läpi vai pitääkö tuulilasi pitää vaihtaa ennen sitä ja määräaikaishuoltokin oli edessä, saiskohan sen siihen yhteyteen. Ei saanut. Auto meni katsastuksesta läpi vaikka lasi oli halki. Varasin samalla määräaikaishuollon juhannusta edeltävälle viikolle ja lasinvaihdon ajankohta meni juhannusviikolle.

Katsastuksen jälkeen laitoin oman autoni Nettiautoon myyntiin. Miksi, koska minä olen jälleen MIES!!! Ei, vaan sen takia, että olen ihan mato ja uutta autoa teki mieli. Ja kruunun kurssi oli niin heikko eli hyvä, että on suorastaan synti olla ostamatta autoa Ruotsista. Siispä Bytbil auki ja katsomaan mitä siellä on tarjolla. Onhan siellä ja hintakin oli kohdallaan. Olin toki hieman selaillut Bytbiliä ennen oman auton myyntiä, ihan vaan tarkistaen tarjonnan ja hinnat. :roll:

Kahta merkkiä katselin tositarkoituksella. Jostain syystä diesel olisi kiva, mutta tuotaessa verot on kauhiat. Taasko pitää lähteä jotain patteriautoa katselemaan? :nocando: :eec: :jerkit:

Autoni oli Nettiautossa myynnissä, ainoat yhteydenottajat olivat autojobbarit, jotka halusivat auton myyntiriviinsä, jotta voivat ottaa välistä kolme tonnia. Laskin hintaa säännöllisesti, katseluita tuli, mutta yhteydenottoja ei. Bytbiliä selaisin ahkerasti ja ne autot, joita itsekin halusin, menivät nopeasti kaupaksi. Osaan niistä törmäsi Nettiautossakin eli kiinnostuin jostain autosta, mutta jonkin ajan kuluttua se katosi Bytbilistä ja ilmestyivät Nettiautoon autoliikkeen myyntiin, hinta nousi 15-20k€ verrattuna siihen mikä olisi ollut tinkaamaton Ruotsin hinta sisältäen Suomen verot ja itse hakien. Kauhiaa ryöstöä. :shout:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tarina eteni tämän jälkeen verkkaasti. Löysin Ruotsista auton ja joka päivä pelkäsin, että joku sen sieltä vie nenäni edestä. Kävin taistelua, jossa kyseinen auton myyjä ja minä laskimme autojen hintaa ja minä voitin!!! :bates: :naama:

Eli autoni meni kaupaksi, kun laitoin siihen juuri kriittisen tasaluvun alle menevän hinnan. Tein tämän juuri ennen kuin menin reenaamaan ja olin alle kaksi tuntia puhelin ulottumattomissa. Sähköpostissa oli merkintä, että joku on ottanut Nettiauton kautta yhteyttä, lisäksi oli yksi vastaamaton puhelu ja tekstiviesti. Kaikki samalta henkilöltä. Soitin hänelle takaisin ja puhelimen päässä oli nuori herrasmies, joka oli autostani kiinnostunut. Sanoi, että voisi tulla elokuun alussa katsomaan, koska on pitkämatkalainen. No, sehän ei minulle käy, koska Ruotsissa minua odottaa uljas prinssi...tai no se ratsu, jolla prinssi ratsastaa, joten annoin puhelimessa kaverille ystävällisen ohjeen tulla aikaisemmin, jotta en ole myynyt autoa. Kysyin samalla, että onko autosta jotain kysyttävää, ei ollut, enkä yllättynyt, koska olin runoillut myynti-ilmoitukseen autostani kaiken.

Meni päivä ja samainen kaveri laittoi viestiä, että olisi tulossa junalla perjantaina, sanoi ostavansa auton, jos se on hyvä. Lupasin mennä Tampereelle vastaan, sillä parhaat autokaupathan tunnetusti tehdään Tampereen rautatieaseman edessä, kulmahousuissa ja Mersun moottorin koko ajan käydessä. Nykyään kaupankäynnin tunnelmaa nostaa aseman taksijonon taksikuskien väliset ohtaanlyöntikilpailut. :rollin:

Ja taas Bytbiiliin katsomaan onko joku mulkku vienyt mun tulevan auton…ei ollut ja hintakin oli laskenut. Tulis nyt prkl se perjantai. Sain torstaina kaverilta junan aikataulun ja kysyin samalla, että ”otanko renkaat mukaan”? Vastaus oli ”kyllä”, eli tosissaan oltiin kai molemmat.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ah. Auton vaihto vatulointi aloitettu taas :happy:

Näitä on mukava lueskella. :idea:
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jännän äärellä ollaan mitä sieltä paljastuu. Salapoliisin vaistoni sanoo että patteriauto ja ilmeisesti ei mersu. Olisihan sen mersun sisustan värin nähnyt vin dekooderilla joten joku muuhan se on…
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tapasimme "romanttisesti" sovittuna ajankohtana keskellä Tampereen huumekaupan keskusta eli rautatieaseman edessä, jossa oli melkoinen bordelli menossa. Liikennevalot pois käytöstä, ihmisiä oli tulossa ja menossa viikonlopun takia, plus Tammerfestit olivat menossa. Ehdotinkin ostokandidaatille, että josko ajan jonnekin hieman syrjemmälle, jonka jälkeen hän ottaa ohjat. Tämä sopi ja suomalaiseen tapaan menimme toisiksi parhaalle paikalle, jossa voi tehdä autokaupat, juhlia äitienpäivää, mennä naimisiin sekä siittää että synnyttää lapsen, eli ABC:lle tietysti.

Ostaja ei ollut hirveästi ajanut automaattivaihteista, joten etenimme hitaasti. Ajelimme reilun 20 minuttia ja kaupat oli selvät. Ei muuta kuin sopimuksen vääntäminen ja rahansiirto, joka tapahtui samantien. Nykyajasta edes jotain hyötyä, kun yleensä on tarvinnut miettiä, että ”hoidetaanko nopeasti vai tietokoneella?”… Teimme kaupat, ajoin hänet vielä lopuksi keskustaan, koska tuntematon auto ja kaupunki. Entinen oma auto tuntui niin tutulta ja helpolta, haikeaa oli, mutta ei kaduttanut. Ostaja muuten pelaa työkseen jotain tietokonepeliä ja tienestit lasketaan useissa miljoonissa. Ei siitä sen enempää, säilytetään hänen yksityisyytensä.

Sitten täydellä lähijunalla kotiin, vittumitäpaskaa!!! Viimeinen kerta, kun matkustan moisella. Ahdasta, kuumaa, ihme hiippareita ja pahanhajuista. Mä haluan istua ittekseni nahkapenkeillä ja kuunnella haluamaani musiikkia (haju on ihan yhtä paha). Ammun itteni ennen kuin alan julkisten kulkuvälineiden kanssa vakituiseen suhteeseen.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ja sitten paskapuheesta itse asiaan…muistatte varmaan edellisistä tarinoista, että mitä pitää tehdä, kun auto on myyty. No pitää alkaa tosissaan hankkimaan sitä seuraavaa. Olin jo samalla viikolla ollut yhteydessä Ruotsiin, jossa oli myynnissä se kaunokainen. Kyselin historiaa/taustaa yms., jolla varmistelin, että auto on haluamani. Kaikesta päätellen oli, koska sovin, että lähden maanantaina katsomaan. Eli perjantaina auto kaupaksi ja maanantaina uutta katsomaan, siitä se on työmiehen viikko tehty. Kyseinen auto oli itse asiassa liikkeen työntekijän auto eli automyyjän auto. Sain myyjän numeron ja soittelimme. Tämä oli mielestäni parempi, että olin puheissa itse omistajan kanssa. Hän oli siis tilannut uuden auton ja tästä vanhasta loppuunajetusta paskasta piti tietenkin päästä eroon. Sain hiukan hinnastakin tingittyä, olin reilu, enkä venyttänyt hintaa, olimme molemmat tyytyväisiä. Saisin varmaan hiukan matkakuluja peittoon tällä säästyneellä rahalla.

Lennot tilaukseen, meno-paluu, koska tarkoitus oli käydä katsomassa ensin ja tulla myöhemmin siirtokilpien kanssa takaisin. Eli näköjään Ruotsissa on eri meno kuin Saksassa, jossa jälkimmäisessä mulla on ollut aina kilvitetty auto valmiina. Nyt pitää ottaa kilvet Suomesta mukaan. Näin mulle monesta eri kanavasta kerrottiin.

Maanantaina rouva vei mut rautatieasemalle…prkl, enkö just muutama lause sitten sanonut, että junailut on nyt junailtu… :roll: no, pakko oli nöyrtyä, jotta pääsee lentokentälle. Lento lähti klo 11 ja Göteborgissa piti olla klo 12 paikallista aikaa…nimenomaan piti olla. Lähtö oli jo tunnin myöhässä teknisten ongelmien takia. Lähdettiin lopulta liikkeelle, noin tunnin kohdalle lennettiin jo Tukholman yläpuolella. Näin ikkunasta Globenin (Den Glider In) ja Friends Arenan, juu Tukholma se on. Sitten tuntui kuin kone olisi tehnyt U-käännöksen…meinasin kysyä lentoemolta, että mitä helvettiä, mutta aattelin, notta lentäjä kyllä tietää mihin ollaan menossa. Pian ikkunasta näkyi paljon vettä…hmmm…ollaanko muka jo Ruotsin länsirannikolla, ei se kyllä oo tämännäköistä…eikä toi ole kyllä kumpikaan isoista järvistä…tuo on saatana Suomenlahti! Samassa tuli kuulutus, että käännytään takaisin teknisen ongelman takaisin (olisi pitänyt tajuta, että aurinko on nyt eri puolella konetta eli U-käännös oli tehty). :shout:

Voi ny prkl. Kuulemma ei voida korjata asiaa Göteborgissa. Tietämättä asian hankaluudesta mitään, veikkaan, että vikaantunut osa oli Suomessa ja oli helpompaa ja halvempaa lentää takaisin, kuin lennättää osa Ruotsiin ja seisottaa konetta siellä. Näin ollen heidän ongelmansa käännettiin kaikkien matkustajien ongelmaksi. 1h odotus ja 2,5h lento ja oltiin siellä mistä lähdettiin. :cry: Ilmoittelin Ruotsiin, että näin kävi ja mielessäni näin, että pitivät mua ihme hiipparina (oikeassa olivat) ja myyvät auton jollekin toiselle kiimaiselle.

Jotkut matkustajat olivat lähteneet Singaporesta liikkeelle 24h sitten ja olivat samoilla silmillä ja melkein jo näkivät kotinsa lentokoneen ikkunasta. Itellä oli ihan rauhallista, ei kirettä vaikka sisällä polttelikin uuden hankinnan aiheuttama kiima ja kiihkeänä ajattelin pääseväni kuitenkin seuraavalla koneella perille. No, enpäs arvannutkaan, että Murphy tuli täältä ja minulle buukattiin lento keskiviikko iltapäiväksi ja paluumatkaa ei ollenkaan. Eihän toi nyt käy ollenkaan. Aloin buukkaamaan itselleni vaihtoehtoista reittiä. Jokin halpalento ensin Arlandaan ja sieltä Göteborgiin ja sitten hotelli Göteborgista. No niin, matka järjestetty vartissa ja check-in:it päälle. Lennot on muuten helvatan paljon kalliimpia nykyään. :x

Ennen lentoa vielä Finnairin antamalla 17€ voucherilla Fish&Chips naamariin ja kaffelle, sitten lähtöportille. No, arvatkaapas oliko seuraava lento Arlandaan myöhässä…no tietenkin oli, koska Autojumalat yrittivät kertoa Bercedekselle, että ”älä nyt jumalauta autoa osta, junalla sinun tulee kulkeman!” :hang:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Mou »

Nyt menee jännäksi. 👾
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Minähän en saatana periksi anna, eikä antanut lentoyhtiökään vaan lensi minut Arlandaan ja sieltä SASsin koneella ainoana suomalaisena paikallisten nuuskamuikkusten kanssa Göteborgiin (voi sitä nuuskapussien rapinaa ja purkkien kopinaa, kun Svante ja Håkan vaihtoivat paskaa huuleen lennon aikana). :happy:

Tässä vatkain, jolla vihdoin päästiin yli.
Kuva

Lentokentällä lensi myös tällainen (kiitoradalla) vanha kone. En tiedä mikä tämä on ja miksi lenteli. Foorumilla lienee joku, joka näistä ymmärtää enemmänkin ja voi valaista asiaa.
Kuva

Viimein perillä, aivan helvetisti myöhässä ja itellänikin jo hiukan väsy puserossa, koska edellinen yö oli unen kannalta todella heikko ja aamulla klo 6 jälkeen ylös ja kello oli Suomen aikaa jo seuraavan vuorokauden puolella. Muutoinkaan tää matkustaminen ei enää näillä kilometreillä tuo mitään lisäarvoa, kun on aikoinaan 10 vuotta työkseen matkustanut ympäri maailmaa ja nykyään lomalennoissakin on ihan riittävästi, ehkä liikaakin. Nyt ei ollut määränpäässä tiedossa auringonpaistetta vaan ehkä kelmeää Ford Orionin hehkua 8) , joka oli se ainoa vetovoimatekijä matkaan lähtemiselle.

No, taas asiaan…eli Göteborgin lentokentällä mummonjuoksua, jotta pääsee taksijonon kärkeen tappelemaan taksin hinnasta. Ei ollut jonoa ja ei tarvinnut tapella, riitti kun kysyi ”Vad kostar” ja näytti osoitetta (hotelli Mölndalissa, Göteborgin vieressä). Syyrialaistaustainen taksikuski sanoi hinnan kruunuissa ja minä laskin sujuvasti väärin euroissa ja sanoin ”passar bra, let’s go!”. Minut istutetiin pienen patteri-Volvon takapenkille ja oli sekin aivan kauhiaa paskaa. Siis se auto. Ihan kuin olisi ajettu ovi auki, kaikki tien meteli kuului sisään. Tankkaus on varmaan edullista, mutta sekö on sitten se maailman tärkein asia? Ehkä on, minulle ei.

Pääsin hotellille, kirjauduin sisään ja menin huoneeseen, 10 min ja taju kankaalla.

Tällainen näkymä hotellihuoneen ikkunasta eli pimeää oli...aamulla vasta tajusin missä olin
Kuva

Sängylläni oli hevonen
Kuva

Aamulla herään kellonsoittoon (klo 0750 paikallista aikaa), tätä ei useasti tapahdu. Sänky oli ollut todella hyvä. Ei muuta kuin ruiskuun, tiskaamaan legot ja sitten aamupalalle. Olin näköjään Åbyn raviradan vieressä, tai jonkinlainen hevosurheilukeskus, koska siellä oli ratsuja myös. Lisäksi samoissa tiloissa oli padel-kenttiä ja iso kuntosali (johon en valitettavasti ehtinyt tutustua).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hotelli oli sisustettu kuin tivoli ja heppa-aiheisia asioita oli siellä täällä.

Kuva

Kuva

Määränpääni oli 6min automatkan päässä, vaihtoehtoisesti 30 min kävelyä. Päätin reippailla, koska eilisillasta poiketen ei satanut. Ravirata oli iso ja paikalla oli älyttömän isoja hevoskuljetusautoja. Kävelymatkalla näin "tallin tms. pihalle", jossa oli menossa melkein samanlainen kohtaus kuin tässä:

https://youtu.be/kpbBFsj7p-0?t=117
Helvatan iso ratsu hirnahteli ja vikuroi ja pieni nainen laittoi hevosen ruotuun.

Kuva

Kävelymatkalla taisin nähdä Hedin Automotiven pääkallopaikan, siis se putiikki, joka ostaa myös Suomsessa autoliiketoimintaa. Niilläkin oli oma padelhalli pihassa.

Kuva

Kuva

Kävelyä kesti reilut 20 minuttia eli pienten jalkojen tepsutuksella tein reittiennätyksen ja saavuin autoliikkeen pihaan, joka oli kyseisen merkin merkkiliike...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Näin auton pihalla, kiersin ympäri ja pidin näkemästäni. :D

Menin liikkeen sisään ja löysin myyjän, joka hoiti asiaa auton omistajan ollessa lomalla. Vähän small talkia, avaimet käteen, ajokortin vilautus ja pihalle. Istuin autoon, automyyjä meni apumiehen puolelle ja vaihtoi auton navigaattorin kielen Suomeksi ja laittoi siihen liikkeen osoitteen, jotta löytäisin takaisin. Tarkoitus oli siis lähteä koeajolle ja todeta, että auto on ilmoituksen kaltainen ja muutoinkin ehjä peli. Väri oli tummansininen ja sisällä oli vaaleanruskeaa nahkaa, hmm tarkemmin ehkä sellaista ”baseball-räpylän väristä”.

Automyyjä lähti sisälle, laitoin auton käyntiin säädin penkin ja ratin kohdilleen. Vaihdetta silmään ja menoksi. Voi että kun auto tuntui pehmeältä, kuten tällä foorumilla ollaan aikaisemminkin kuvattu tällaista "ihan kuin olisi astunut kumisaappailla lehmänpaskaan". Ihanata! Auto tuntui raskaalta verrattuna edelliseen, kiihdytyksissä kutoskoneen ääni kantautui vaimeasti kabiiniin. Ohjauskin oli sellainen vanhanaikainen ja mukavan epämääräinen, riittää kun ratti osoittaa edes hieman sinnepäin. Lähdin hakemaan isompaa tietä, jossa saa vauhtia satasen pintaan tai yli. Kiihdyttelin muun liikenteen sekaan. Jaha tuosta kaistalta mennään Malmöön, tuosta pääsee Osloon…päätin kaartaa toisaalle etten joudu keskustan ruuhkiin. Josko laittaisi vakkarin päälle, ai niin, tässä on vakkarille oma viiksi, hyvä niin. Jos nyt laittaisi silmät kiinni, voisi kuvitella ajavansa vanhalla Mersulla… :lol:

Tässä on nyt viimeisiä hetkiä arvailla merkkiä ja mallia, koska pian päästään itse asiaan…
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Taas se pittää hulluja jännityksesä... :shout:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10590
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Pappi »

bercedes menz kirjoitti: 29.7.2023 22:25 Josko laittaisi vakkarin päälle, ai niin, tässä on vakkarille oma viiksi, hyvä niin. Jos nyt laittaisi silmät kiinni, voisi kuvitella ajavansa vanhalla Mersulla… :lol:
Avensiksessa on myös vakkari omalla viiksellä :happy: Hyvää kerrontaa edelleen. Mieltä lämmittää kokemukset julkisten käytöstä kun muistelee entisen työn tuoksumaailmaa... Riittää kun painaa silmät kiinni ja ajattelee olevansa Carruksen ratissa aamulinjalla. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2270
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ettei se ny olis ostanut mersun :shock:
Mutta minkä :? Ei ehkä ässää, mutta sopiiko saatu kuvaus e-sarjaan :?
Kyllä jännää on :escape:
V-K
Viestit: 12
Liittynyt: 30.10.2016 20:55

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja V-K »

Kutoskone viittaisi siihen, ettei ainakaan täyssähkö taida olla kyseessä. :D Viiksivakkari on ainakin Audeissa ja Porscheissa, voisiko se olla peräti Stuttgarttilainen? Taidan kuitenkin veikata Q7 hybridiä.
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Mou »

Moukka hurraa kuutos'koneelle! :rock:
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja karvine »

bercedes menz kirjoitti: 29.7.2023 22:11 Lentokentällä lensi myös tällainen (kiitoradalla) vanha kone. En tiedä mikä tämä on ja miksi lenteli. Foorumilla lienee joku, joka näistä ymmärtää enemmänkin ja voi valaista asiaa.
Kyllä rullaustiellä oleva legendaarinen DC-3 pitäisi tuntea. :arsespank:

Vakkariviiksi löytyy kyllä monesta autosta. Mersuissa pitäisi mennä niin vanhaan että en usko sellaiseen. Kuutoskone sopisi 45e koneiseen hybridibemariin mutta onko niissä vakkari viiksellä? Tuskin. :?

Eiköhän sieltä ole Porsche tulossa. :D Cayenne tai Panamera E-Hybridinä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja kilander »

Panamerassa vakkarin tikku vasemmalla.
Ei mielestäni ole ihan samanmoinen viiksi niinkuin MB ja Tesla tyyliin..

Mutta toivotaan että on diesel ja hybridi :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2270
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Leemu »

karvine kirjoitti: 30.7.2023 19:40

Vakkariviiksi löytyy kyllä monesta autosta. Mersuissa pitäisi mennä niin vanhaan että en usko sellaiseen.
Mitä :shock:
Olen pudonnut kelkasta näiden uudempien mallien suhteen, mutta onko tosissaan universumi keikahtanut pois tasapainosta ja mersuissa ei enää ole omaa viikseä vakkarille :shock:
Sanokaa nyt vielä, että pyyhkijöille on oma viiksi oikealla, niin maailma on lopullisesti pilalla :lol:
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja karvine »

Vakkari on nykymalleissa ratissa. Ollut jo useita vuosia. W213 Eemeli tuli markkinoille viiksellä mutta olisiko ollut joskus 2019 kun vakkari siirtyi siinäkin rattiin.

Jo sitä ennen w212 aikaan vilkku ja vakkariviiksi vaihtoivat paikkaa. Tätä vaihdosta jotkut silloin kritisoivat mutta itse kyllä tykkäsin enemmän siitä alhaalla olevasta vakkariviiksestä. Nykyinen vasemmalla peukalolla toimiva rattivakkari on kyllä näistä kolmesta toteutuksesta se kaikista kätevin.

Oikealla on onneksi vaihteet niin sinne ei mahdu enää pyyhkiöitä.:D
Tähtikuski
Viestit: 364
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Voisko kyseessä olla bmw heitin vain hatusta parempi olis jos olis mersu :wink:
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Palasin takaisin autoliikkeen pihaan. Kaikki oli niin kuin pitkin. Vielä viimeiset vilkaisut Orionia kohti…on se nätti. 8)

Kuva

….ja sisälle palauttamaan avaimet. Tältä osin homma oli tässä, tuntui tyhmältä lennellä tänne asti, mutta parempi ottaa varmanpäälle. Myyjä tilasi minulle taksin lentokentälle, hyppäsin Volvo V60 takapenkille ja aloin miettiä sotasuunnitelmaa. Tarkoitus oli ostaa lennot klo 1230 Arlandaan lähtevään koneeseen ja sieltä jatko Helsinkiin…prkl, niitä ei ollut enää saatavilla. Aamulla vielä oli, mutta koska en tiennyt kauanko autoliikkeessä menee, niin en uskaltanut niitä ostaa. No, nyt paluu olisi sitten myöhemmin eli klo 1800 aikoihin, mutta sentään suora lento Göteborgista Hesoihin. Varasin lipun ja peruutin illaksi sopimani pallopelit em. viivästyksen takia.

Koska en halunnut tutustua tämän enempää julkisiin kulkuneuvoihin, niin Rouva Bercedes lupasi tulla hakemaan minua lentokentältä. Rouva oli nääs vaihtanut maanantaina autoa ja häntä ei tarvinnut ihan hirveesti maanitella ajamaaan "pieni lentokenttäreissu" iltamyähään. Mrs. Bercedes ei näköjään pääse Volvoilusta eroon, mutta diesel oli vaihtunut bensaan ja sedan farmariin, vuosimallikin oli 5 vuotta tuoreempi ja kilometrejä 90tkm vähemmän. Pääsisin siis kokemaan jo toisen kerran tänään V60 Volvoa, mutta tällä kertaa etupenkiltä, mahdollisesti jopa ratin takaa. :rock:

Lentokentällä taas ruokaa naamariin ja paperihommat kuntoon. Eli teimme kauppakirjat, maksoin auton sekä näpräsin käyttöönottoilmoituksen. Em. tarvitsin saadakseni tarrakilvet, joiden kanssa tulisin loppuviikosta takaisin…miälenvikaist matkustamista!!! :nocando: :eec: Samaista ilmotiusta tarvitsee auton nykyinen omistaja, koska hänen pitää todentaa kilpien palauttamisen yhteydessä, notta auto lähtee ulkomaille. Paperihommat meni muutoin hyvin, mutta sähköinen allekirjoitus ei onnistunut ja rahojen siirtäminen hylättiin ensimmäisellä kerralla. Uusi yritys, rahat siirtyivät, mutta allekirjoitukset ei. Päätimme tehdä tämän vanhanaikaisesti.

Lento oli tällä kertaa ajoissa ja saavuin tiistai-iltana Hesoihin, väsyneenä, mutta asioita edistäneenä. Ajoin Bercedeksen rouvan Volvon kotiin ja matka oli miellyttävä, auto oli oikein kiva ja mukava. Olis varmaan pitänyt ostaa itsekin tällainen… :shock:

Nukkumatti heitti unihiekat, joita riitti aamuun asti. Aamupäivällä katsastuskonttorille hakemaan tarrakilpiä ts. ne sai näyttämällä käyttöönottoilmoituksen ja ottamalla autolle vakuutuksen. Sain tarrakilvet mukaan, joten mikään ei estänyt minua lähtemästä tänään reissuun. :tuumaus: Vastahan minä eilen illalla myöhään tulin. :boing_boing:

Varasin lennot illalle, lisäksi buukkasin saman hotellin. Edellisellä kerralla oli siis tarkoitus käydä päiväseltään, mutta koska se meni perseelleen, niin matkaan tuli yhden yön yöpyminen. Onneksi olin silloin ottanut jostain kumman syystä varakalsarit, -sukat ja paidan mukaan, niin yhden yön pysähdys oli mahdollinen. Otin tällä kertaa mukaan hiukan enemmän vaatteita, koska tarkoitus oli tulla Orionin kanssa takaisin eli tiedossa oli Ruotsin läpi ajoa ja laivareissua. Tunnettuna julkisten kulkuvälineiden rakastajana :bondage: lähdin puksuttamaan junalla kohti lentokenttää. Vaihto taas Tikkurilassa, jossa näkee aina niin rehtejä ja reippaita veronmaksajia. Tälläkin kertaa lähijunaa oli odottamassa muutama ilmiselvä narkkari ja hullu tai näiden yhdistelmä. On se vaan niin kiva asua maalla.

Juna ajallaan, lennot ajallaan, taksijonoa ei ollut tälläkään kertaa ja hinnan sekä määränpään pystyi tällä kertaa selvittämään englanniksi. Oletettavasti göteborg-mogadishulainen kuski ajoi patteri-Volvollaan minut hotellille. Ostin hotellin respasta huoneeseen evästä ja lähdin iltatoimiin. Katselin ennen nukkumaan menoa autopaikkaa laivalle. Kaikki iltalaivat torstaina aivan täynnä…Vad helvete!! :evil: Sitten perjantain aamuna löytyi paikka, hinta 1300€. Pärkkele!!!! :evil: :evil: :evil: Hylkäsin punaisen ja valkoisen laivan ja mietin mielessäni, notta pitääkö lähteä ajamaan nuuskakairan kautta vai löytyykö Kapellskärin purkeista tilaa ja ottaakohan joku rekkapena Bercedeksen viereensä nukkumaan. :sex: Perjantaiaamulle sai autopaikan, hytin ja ruuat Kapellskär-Naantali -välille hintaan 149€. Det var jättekiva! :bates: Eikun äkkiä nämä varaukseen ja suunnittelemaan ajomatkaa, joka näytti tällaiselta.

Kuva

Lisäksi varasin hotellin Norrtäljestä, josta taisi olla 18km matkaa satamaan.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

karvine kirjoitti: 30.7.2023 19:40
Kyllä rullaustiellä oleva legendaarinen DC-3 pitäisi tuntea. :arsespank:
En valitettavasti tunne lentokoneista kuin paperiliidokin. :nocando:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja MHe »

Onko tuo tarrakilpijuttu muuttunut, silloin kun minä hain edellisen minulla oli tarrakilvet mukana, sain ne pelkillä auton tiedoilla, ja 'voimaan' ne tulivat kun käyttöönottoilmoituksen tein netissä sen jälkeen kun olin auton ostanut. Jos nyt enää oikein muistan, se oli juuri ennenkuin joku meni Kiinassa syömään lepakon... mutta siis jokatapauksessa tarrat oli mukana ennenkuin kauppa oli tehty ja liimasin ne turun satamassa paikoilleen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Varmaan menee ihan samalla tavalla, mutta itse en ottanut sitä riskiä, että teen verottajalle ilmoituksen käyttöönotosta ja jos en ostakaan autoa, niin tappelen sitten verottajan kanssa:

Bercedes: "Eiku ei sittenkään"
Verottaja: "Maksa saatana!!!"

:idiot: :axe:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ennen kuin jatkan tarinaa, niin voin tässä vaiheessa esitellä mitkä kaksi muuta oli vaihtoehtona ennen kuin päädyin Orioniin.

Volvo XC90
Velipojalla on tällainen T8 (plugari).

Kuva

Se on ollut huoleton peli, toki ajoa ei ole tullut kuin reilut 50tkm muutaman vuoden aikana. Auto on hyvin modernin oloinen ja stereot ovat aivan järjettömän hyvät. Vaikka autossa on ilmajouset, niin se ei tunnu ilmajousitetulta. Tämä on siis mielestäni huono asia. Ongelmana oli myös, että tätä oli pääsääntöisesti saatavilla vain mustana ja mustalla sisustalla sekä R-design -mallisena. Ehdin jo totuttelemaan ajatukseen mustasta sisustasta, mutta muutoin ei napannut. Hinnat ovat Suomessa aivan helvetin kovat ja oikeilla varusteilla olevia ei oikein löytynyt, ainakaan sopuhintaan ´. Ruotsista näitä löytyy, mutta ne myydään tosi nopeasti eteenpäin ja aika usein ne näytti päätyvän Suomeen paljon kalliimmalla. Järkevää olisi tuoda tuollainen T8-koneella eli plug-in-hybridinä, josta on nykyään Long Range -versio. Verot pysyvät maltillisena. Itse olisin ehkä halunnut tuollaisen dieselinä, mutta hinta olisi karannut, koska co2…bla bla bla… Lisäksi tuntui, että näitä on jo aivan helvetisti ts. ”joka toinen vastaantuleva on XC90”, jostain kumman syystä se vaivasi itseäni, tiedän typerää ajattelua…häpeän itseäni… :oops:

Toinen, hiukan eksoottisempi vaihtoehto oli Range Rover Evoque.

Kuva

Näitä katselin, mutta riittävä varustetaso oli vasta Autobiography -varustetasossa ja sellaisiahan ei Suomessa ollut. Hollannista löysin yhden sellaisen, ihanan, jossa oli punainen sisusta.

Kuva

Mutta, tuo plug-in-hybridi on 1,5-litraisella kolmisylinterisellä moottorilla, jossa on 300hv. Uskaltaisinko ostaa englantilais-intialaisen auton, jossa on kaikkea kivaa sähköllä toimivaa varustetta ja pieni ”äärimmilleen viritetty” kone. En uskaltanut. Olen myös paskahousu. :cry:

Niinpä katseeni kääntyi Orioniin, joka tunnetaan luotettavana ja mukavana ratsuna, jota ei todellakaan tule vastaan liikenteessä. 8)

Sitä aloin siis metsästämään. Metsästystarina jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10590
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Liittyy hyvin aiheeseen. Auton tuonti Ruotsista.

https://www.is.fi/autot/art-2000009748454.html
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

bercedes menz kirjoitti: 31.7.2023 10:46 ...
Mutta, tuo plug-in-hybridi on 1,5-litraisella kolmisylinterisellä moottorilla, jossa on 300hv. Uskaltaisinko ostaa englantilais-intialaisen auton, jossa on kaikkea kivaa sähköllä toimivaa varustetta ja pieni ”äärimmilleen viritetty” kone. En uskaltanut. Olen myös paskahousu. :cry:

Niinpä katseeni kääntyi Orioniin, joka tunnetaan luotettavana ja mukavana ratsuna, jota ei todellakaan tule vastaan liikenteessä. 8)

Sitä aloin siis metsästämään. Metsästystarina jatkuu...
Evoquen bensamoottorista ei sentään lähde 300+ heppaa vaan tuo on yhteisteho:

Power for the plug-in hybrid version comes from two sources. Its beating heart is a 1.5-litre turbocharged three-cylinder petrol engine good for 147kW and 280Nm on its own. But that beating heart is augmented by an 80kW electric motor at the rear axle fed by a 15kWh battery array located under the floor. Range Rover claims a total combined output of 227kW and 540Nm.

On se 200 heppaakin 1,5 litran koneesta enemmän kuin Orionista on kutitettu.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tämä on muuten aivan totta, kiitos korjauksesta. Nyt vähän kaduttaa etten ostanut Evoqueta... :cry:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
masa66
saabisti
Viestit: 691
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja masa66 »

bercedes menz kirjoitti: 31.7.2023 10:46 Uskaltaisinko ostaa englantilais-intialaisen auton, jossa on kaikkea kivaa sähköllä toimivaa varustetta
Tuota minäkin pähkäilin pitkään, ennen kuin sitten uskalsin.

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

masa66 kirjoitti: 31.7.2023 18:55
bercedes menz kirjoitti: 31.7.2023 10:46 Uskaltaisinko ostaa englantilais-intialaisen auton, jossa on kaikkea kivaa sähköllä toimivaa varustetta
Tuota minäkin pähkäilin pitkään, ennen kuin sitten uskalsin.

t. masa
Mut sulla on sentään ihan oikeankokoinen kone ja diesel, kohtuullisen maltillisella viritysasteella.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Takaisin Ruotsiin ja Mölndalissa sijaitsevaan hotelliin.

Aamulla kello herätti minut klo 0750 paikallista aikaa. Aamutoimet, aamupala ja kirjautuminen hotellista ulos ja reippailua kohti autokauppaa. Pääsin melkein perille, kun alkoi satamaan oikein kunnolla. Saavuin uitettuna koirana paikalle.

Kuva

Morjestin myyjää ja menin miestenhuoneeseen siistimään itseäni. Kuljin matkalla loungen ohi ja löysin paikan, jossa sain hiukan siistiä läpimärkää olemustani. Paskahuussi oli tutun siisti ja äänentoisto oli oikein mainio, ja tarkoitan siis siellä olevaa kaiutinjärjestelmää, jossa soi ruåtsalainen poppi.

Kuva :rock:

Kuva

Siistiydyttyäni sain tarvittavat liput ja laput ja olin valmis lähtemään. Sovimme, että lähettävät talvirenkaat vanteineen (20-tuumaiset vanteet kitkarenkailla) minulle DHL:n tms. kautta.

Koska ulkona satoi, myyjä haki auton parkkipaikalta sisälle. Itse katselin sillä aikaa kyseisen liikkeen tarjontaa, joka oli itselleni edellisen auton kohdalta hyvin tuttua.

Kuva

Kuva

Vähän vielä small talkia ja sitten ei muuta kuin auto alle ”Hej på dej” ja ”on the road”, niin kuin Håkan asian ilmaisee. Kävin heti tankkaamassa, jotta näin miten soppa maistuu Orionille. Eipä tarvinnut pitkään ajella, kun oltiinkin jo ruuhkassa. Osloon päin näytti olevan tunkua. Itse olin ajamassa Örebrota kohti.

Kuva

Matka sujui oikein kivasti. Orionin penkit olivat oikein hyvät ja matka pehmeää sekä joutuisaa. Pääosin tiet olivat nelikaistaisia eli länsinaapurissa kaikki on paremmin. Pidin hyvin maltillista matkavauhtia, kuunnellen podcasteja ja musiikkia. Pysähdyin alkumatkalla hakemaan Mäkkäristä kaffetta ja muuta juotavaa. Sitten matka jatkui. Reilut 260km meni aivan hujauksessa, pehmeää tuttua fordimaista, jopa taunuksenomaista eleetöntä lipumista.

Örebrossa hain jälleen kultaisten kaarten varjosta ruokaa ja lähdin jatkamaan matkaa. Keskustassa oli remonttia siihen malliin, että jouduin kiertelemään ja kaartelemaan jonkin aikaa, että pääsin takaisin isommalle tiellä. Lähellä oli, että en olisi ajanut tyylipuhtaasti yksisuuntaista väärään suuntaan. Siitä olisi Örebro Tidning saanut hyvän otsikon etusivulleen: Jävla Finne igen! Nyt pitää Bercedeksen hiukan skarpata.

Matka jatkui leppoisasti, kunnes tulin Tukholman lähelle, sieltä suuntana Norrtälje eli ensin hetken matkaa kohti Arlandaa ja sitten pois Uppsalaan vievältä tieltä. Tukholman lähellä pelloilla oli useita peuroja, tuli kotoisa fiilis.

Saavuin Norrtäljeen, hotelli oli Kapellskäriin vievän tien vieressä, joten paikka oli mainio. Hotellin vieressä oli huoltoasema ja kultaiset kaaret, mutta en sortunut siihen, sillä huoneen hintaan kuului myös päivällinen (jossa oli muuten todella hyvää graavilohta). Kävin ennen hotelliin kirjautumista tankkaamassa, koska bensa oli halvempaa kuin Suomessa, noin 1,7x €/litra. Samalla huomasin, että huoltoasemalla oli Starbucksin kahvipiste eli hyvää kaffetakin saa aamulla mukaansa, kun ajelee sen 20minuuttia satamaan.

Hotelli, hiukan kauhtuneen oloinen, mutta oikein hyvä

Kuva

Huone oli omaan silmään psykedeelinen

Kuva

Kylppäri oli rempattu ja muutoinkin siisti, näköjään hanan kohdalla oli loppunut rahat.

Kuva

Kuntosali oli hyvä ja oli kiva päästä urheilemaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Hotellin parkkipaikalla (kuvan oikeassa reunassa) oli valkoinen vanhempi LX-Lexus, suomalaisissa kilvissä, tuollaisia ei usein näekään.

Kuva

Salailu loppukoon tähän eli parkkipaikalla oli myös se uusi "Orion" ja liikkeen paskahuussissa oli myös matto, joka oli ensimmäinen selkeä vinkki auton merkistä. Sen lisäksi siis oli tietenkin kuvia muistakin japanin Mersuista. :D

Tässä muita kuvia, jotta voitte antaa tuomionne (toistaiseksi ei tullut yhtään oikeaa arvausta).

Kuvat ensitapaamiselta
Kuva

Kuva

Tässä lähdön hetki
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva toimistosta

Kuva

Speksit:
Lexus RX 450h Luxury, vm. -21, ajettu n. 26tkm. Kone siis 3,5-litrainen V6, jossa mukana hybridi (olisko kevythybridi oikea termi?), kokonaisteho 313hv.

Auto on ajotuntumaltaan vanhanaikainen, mittaristokin on hyvin perinteinen ja analoginen, mutta turvavarusteet (kamerat ja kaistavahdit sekä vakkarit yms.) ja multimedia- ja mukavuustoiminnot ovat hyvin nykyaikaisia eli tämä on toiminnaltaan hyvin samanlainen kuin edellinenkin, lisänä on tässä on kosketusnäyttö (jota aikaisemma ei ollut). Luxury sen vuoksi, että tässä on hyvät ledivalot (tripple-beam), semi-aniliini nahkaverhoilu (nappa), ratissa puuta, panorama-katto, Mark Levinsonin stereot (jotka soi todella hienosti, johtunee osittain isosta kabiinista, jossa on tilaa), sähköllä kallistettavat takapenkit yms.

Kotona pesin auton jo kerran ja laitoin pintaan Korrekin käsittelyn (en tiedä onko keraaminen vai mikä, mutta menetelmä on samanlainen, kesto ainoastaan 6kk).

Lisäksi hoidin nahanhoitoaineella penkit ja ratin (penkit näyttivät ihan puhtailta, mutta Scheissea oli).

Kuva

En tiedä onko auto pesty koneessa, mutta siisti se oli ja isoja pesun jälkiä ei ollut. Raudanpoistokaan ei saanut autoa punertamaan, joten kyllä sitä on pestykin.

Tässä kuvia pesun jälkeen. Kuvissa näkyy myös vaimon uusi "kultamuna", joka on mielestäni todella hyvänvärinen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Omaan silmään auto näyttää sämpylältä. :D

Eli päätän tarinani tältä osin tähän. Toki vastailen kysymyksiin ja kommentteihin, jos niitä tulee.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”