

Vai löytyykö muilta merkeiltä harkinnan arvosta 4wd diesel henkilöautoa

Vanhemmathan tässä potevat autokuumetta, pihalta löytyy jo yksi vm-03 d4d hiluxJarno.V kirjoitti:Hiluxi
Siis torsen!Melitos kirjoitti:Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin. Poikittaismoottorisissa saat noin 2,2-vedon nelivedon hintaan. Viskokytkin ja Haldex ovat kirosanoja, vältä niitä.
VAG: Audi A4 tai edellisen mallin Passat. Näissä on oikea neliveto. 1.9TDI on paremmassa maineessa kuin 2.5. Golf / Audi A3 on haldexilla (ei oikea neliveto).
Muita: BMW 330xd (taitavat olla hinnakkaita).
Onko w203 c-mersuja diisselimatikkeina? Niissä olisi myös oikea neliveto. Hintaa on varmasti näilläkin.
Ei nyt tule enempää ehdokkaita mieleen. Japsikatumaasturit ovat myöskin vain 2,2-vetoisia poislukien Susuki Vitura.
1998-2004 Passatit ovat samalla tekniikalla kuin Audit. Eli Torsen-nelivedolla. Nykyinen Passat taas on venytetty Golf.audimies kirjoitti: Siis torsen!Eli vanha kunnon sotaratsu! pitkittäismoottorilla , mutta passat?
Joo Subarulla ei dieseleitä ole (vielä). Vaikea ostaa muiltakaan kun ei rivikoneet mahdu boxermoottorin tilalle oikein mitenkään (paitsi alfa 33:ssa).Subaru on yksivaihtoehto minun mielestä. Edullinen ja kestävä tekniikka. Huonoa pellit , jotka rapeutuvat aikas nopeesti. (tosin bensa)
Juu. Säännön vahvistava poikkeus on Evo-mitsu mutta niitäkään ei ole diiselinä joten en siitä maininnut mitään.Jiitek kirjoitti:Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Ajappas semmoinen "haldex" neliveto jäälle siten ,että etupyörät on jäällä (peilijää) ja takapää sulalla ja koitat lähtee liikkeelleJiitek kirjoitti:Tuota pitäisi jo perustella vähän paremmin vai tarkoititko, että niissä joissa on toimiva ja hyvä neliveto, sattuu olemaan moottori juuri pitkittäin?Ensimmäinen vaatimus on että jos haluaa nelivedon niin moottori pitää olla pitkittäin.
Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Selvä! Audissa taitaa olla vetotapa just toisin päin 25/75 ja napilla 100% lukko takaakselille nopeuteen 25km/h saakka?.Eli ajossa liukkaala voi viedä , kuin takavetoista , paitsi vauhti nousee huomattavan korkeaksi yllättävän nopeesti! Pysähtyy muuten samallalailla kuin vajaavetoinenJarno.V kirjoitti:Uuskoriset on haldexilla, vanhat v70 viskolla.audimies kirjoitti:Mitenkähän toi volvo ?
Varsinkin vanhemmat aivan surkeita, kulmavaihteet hajoaa, takapyörän laakerit hajoaa, murikka hajoaa ja visko.
Kyllä sen juuri huomaa ajossa että jotain vetoa on takanakin, mutta sivuluistuun sitä ei saa ei mitenkään, voimajako on jotain 80/20.