
Sehän on jo pahasti vanhanaikaista, tämä on nykypäivää

Lainaus eräästä asiakaslehdestä
"Renkaiden täyttäminen typellä säästää rahaa, sillä se vähentää polttoaineen kulutusta ja parantaa turvallisuutta vähentämällä vajaista renkaista aiheutuvia sivuluisuja ja rengasrikkoja.
Paineilma voi aiheuttaa renkaan kumin hapettumista ja siten kiihdyttää renkaan kulumista. Lisäksi paineilma pääsee helposti kulkeutumaan kumin lävitse minkä seurauksena rengaspaine laskee ja rengas kuluu epätasaisesti. Koska typpi on reagoimaton kaasu se ei hapeta kumia ja siten myös renkaan käyttöikä pitenee. Typpi myös pysyy paremmin renkaassa joten rengaspaine säilyy vakaana.
Ilmaa ja tasaisen typpivirtauksen tuottava GN on pienikokoinen, hiljainen ja energiaa säästävä yksikkö, jonka voi asentaa helposti pieneenkin tilaan. GN on ihanteellinen ratkaisu kuljetusliikkeille, rengasliikkeille ja autokauppiaille sekä muihin alalla käytettäviin ratkaisuihin."
Kysessä on jo vuosia markkinoilla ollut kompressori jota on käytetty esim. elintarvikkeiden typpikaasupakkausten täyttämiseen. Kompura erottaa tavallisesta ilmasta typen eli koneessa on kaksi hanaa. Toisesta tulee tavallista paineilmaa ja toisesta typpeä.
Uusi aluevaltaus meneillään eli renkaiden täyttö. Formulathan on jo vuosia ajaneet typpitäytteisillä renkailla. Typellä täytetyn renkaan paine kun ei muutu typen lämmetessä läheskään niin paljon kuin tavalliista paineilmaa sisältävän renkaan.
Tottavie jokaisella Mersuaan arvostavalla on jo typet renkaissa . . . - mitä - eikö

Lucky-Dog ja muut prot, kuka tarjoo typet ensiksi foorumille
