BMW:n käyntiinlähtö onkelmat??

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

BMW:n käyntiinlähtö onkelmat??

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No niin...potilas on 520i M20 koneella ja ruiskuna L-jet.

Auton tarina on sellaanen että on ollu meillä 86 vuodesta ja jäi seisomaan hetkeksi pihamaalle tuossa 2000-vuoden taitteessa.Kun mulla tuli kortin hankinta aika oli tarkootus että sillä hetken köröttelisin niin ei enää lähteny käyntiin.No auto kävi kultasormella ja se pelas.

No sitten vaihdettiin nokkaremmiä ja homma hieman venähti.No kun remmi saatiin lopulta paikallensa ei auto lähteny enää käyntiin.Jako ei varmuudella ole väärässä.yks tuttava sitä kävi joskus kattomas ja yritti saada syttyä kohdalleen.Virranjakaja kun saa pyöritysvoimansa samaiselta remmiltä ja vaikka siihen merkki tehtiin niin se hävis ja sytyn "jako" meni pieleen.Diagnoosi lopulta kuitenkin meni bensan saanti ongelmiin.tulpat pysyi rutikuivina vaikka pyöritti ahkerastikkin.No homma mielenkiinnon puutteesta jäi sitten keskeneräiseksi.Oman tietämättömyydenkin takia.

No nyt on aavistus viisastuttu ja jonkinlainen näkemys on kuinka se ruisku toimii.Kävääsin tänään koittamas vähän herääskö henkiin ja tutkin seuraavat asiat.

-Bensapumppu pyörii
-Kiskolle asti tulee bensa.

Pyörittelin sitä siinä ja aavistuksen yritti käyntiin,mutta ei riittänyt kuitenkaan.Annoin hetken jäähtyä ja kokeelin uurestaan ja imusarjassa ja pakoputkessa paukkui.Eli ainakin johonkin asti tulee bensaa.

Nyt sitten viksuille kuinka mitataan saako suuttimet virtaa??
Saako yleismittarilla selville tulpan johtojen "järjestyksen"...?ne kun tulee yhdessä kutistesukassa sinne virran jakajalle niin ota ny selvää että mikä on mikin.Sytty järjestyksen kaivelin ja se pitääs näis m20 koneis olla vissiin 153624.

Jos jollain olis jotain vinkkejä mitä muuta kannattaas selvittää niin ei olis pahitteeksi.Näistä tärpätti värkiistä ei oikein oo hajua...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Suuttimille tulee toiseen pinniin jatkuva +12V ja toisesta katkotaan maata. Näinhän ne taitaa toimia sähköruiskut.

Tulpanjohtojen järjestyksen saa selville, jakajan kansi auki, tulpanhatut irti tulpista ja mittaat vastusta tulpanhatusta jakajan kannen nastaan. Sitte ku vastustaa paljon mutta kuitenki elektroni kulkee niin ovat pari. 3-12 K ohm voipi olla esim vastusta per metri piuhaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

no bemarihan otti ja tärähti eilen käyntiin...vain puolikierrosta oli sytty pieles.

Sytytysjohtojen järjestystä ei kyllä eleimittari kertonu.Kaikista virranjakajan kannen nastoista sai samat vastukset vaikka toinen mittarin kosketin oli vain yhdessä tulpanhatussa...pitää koittaa ajoituslampun kans tonkia sitä vähä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29468
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikista virranjakajan kannen nastoista sai samat vastukset vaikka toinen mittarin kosketin oli vain yhdessä tulpanhatussa
Elä kehtaa. :ei_tajuu:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:D

Hyvä kun lähti käymään.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

NicNac kirjoitti:Kaikista virranjakajan kannen nastoista sai samat vastukset vaikka toinen mittarin kosketin oli vain yhdessä tulpanhatussa.
:shock: :nocando: Mites tuo nyt on mahollista?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No tätä en kyllä kästtäny ittekkään...tänään ostin joltain bemari voorumilaiselta tulpan johdot,virranjakajan kannen ja pyörijän.

Niitä kun mittaili niin näytti yleismittari aina tasaisesti samaa.Nuota uusia(käytettyjä) kun mittaili niin mittari näytti noin 3-5k ohmia.Vanhoja kun mittaili kun ne oli irroitettuna autosta niin heitteli ihan kuinka sattuu ja nyt ei tullut muista nastoista lukemiakaan...jotakin hämminkiä niissä kyllä oli...vaikka laittoi mittarin nastan moottoriinkin kiinni vanhoilla johdoilla niin alko tulla lukemia.Ei käsitä ei...

nyt se käy jotenkuten...tyhjäkäynnin puutteeseenkin löytyi vika haljenneesta letkusta joka menee lisäilmaluistille.sytyn ennakkoa pitää kyllä vielä kattoa.Jättää niinku tahtia välistä,mutta ei kyllä viis pyttyyseltäkään kuulosta.Bensa autossa näyttää olevan oma sielunsa kans...onneksi harrikassa ei oo ku kaks pyttyä ja kaasari... 8)
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kannattaa laittaa uudet bensat sinne, jos ne vuodenkin on lilluneet tankissa.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

bensat on uudet...vähä käytetyt :lol: :lol: ajoituslamputkin 40-70ee...en millään viittiisi itellensä ostaa kun ei tuota bemarin syttyäkään jokapäivä säädellä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”