pääsylinterin vaihto..
pääsylinterin vaihto..
jos ja kun vaihtaisin jarrupääsylinterin..123 malliin..niin tarviiko ilmata jokainen pyörä?
olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi ilmata.
olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi ilmata.
ja vahvasti mesellä....
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tuli tossa mieleen että tuntuuko poljin muuten kovalta jos kone ei käy
olisko mahollista että sulla olis vähä jökissä joka satula,tämmönenkin tapaus on tullu vastaan,itellä taas oli semmonen kun kone kävi niin poljin meni pohjaan,ei auttanu sylinterin vaihto,sitten otin ja pesin tehostimen ja imusarjan välistä venttiilin ja jarrut alko pelaa se ikään kuin "ylitehosti"jarrut voithan vielä koittaa ilmaamalla jos korjaantus kl:ssä uusi sylinteri 70€ säähän voit hakee vaikka jalakasin sen,en tiijä saisko siihen mitään korjaussarjaa
olisko mahollista että sulla olis vähä jökissä joka satula,tämmönenkin tapaus on tullu vastaan,itellä taas oli semmonen kun kone kävi niin poljin meni pohjaan,ei auttanu sylinterin vaihto,sitten otin ja pesin tehostimen ja imusarjan välistä venttiilin ja jarrut alko pelaa se ikään kuin "ylitehosti"jarrut voithan vielä koittaa ilmaamalla jos korjaantus kl:ssä uusi sylinteri 70€ säähän voit hakee vaikka jalakasin sen,en tiijä saisko siihen mitään korjaussarjaa
kova on poljin..ei kanita satulat..vika on selkeesti pääsylkyssä.
tarvii syventyä..korjaamaan.."uus sylinteri"on hommattu.kun vain sais itestään niskasta kiinni..ja ei kun vaihtamaan..voipi olla työläs projekti..ilmaukset..renkaiden irroitukset..ilmausruuvit...
onneks "pohjolan tallissa "on tilaa..
tarvii syventyä..korjaamaan.."uus sylinteri"on hommattu.kun vain sais itestään niskasta kiinni..ja ei kun vaihtamaan..voipi olla työläs projekti..ilmaukset..renkaiden irroitukset..ilmausruuvit...
onneks "pohjolan tallissa "on tilaa..
ja vahvasti mesellä....
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Mää näkisin että lämppärin puhallin on aika lähellä, tyyliin e39 esim.jari_w123 kirjoitti:Jarrupääsylinteri on mielestäni hammastangon jälkeen toiseksi vittumaisin korjattavissa oleva auton osa .Että ei muuta ku uutta käytettyä kehiin vaan.
Myös noin 400tkm ajettu -89 mazda 626 tankin vaihto saattaa aiheuttaa joissain äkillisen selkäkivun
Jos ei kulje niin kromaa se.
Re: pääsylinterin vaihto..
Onhan ne vanhat konstit eli pumppailet käsissä sylinteristä ilmat pois ja laitat korkin alle muovikassista palasen etei se saa ilmaa asennuksen aikana niin ei vuoda kovin paljoa. Sitten annat valua putken juntturoista ja koputtelet putkia vähän. Putket kiinni ja polet polkimen niin syvälle kun menee ja kiilaat polkimen sinne. Tunnin päästä käyt vapauttaan polkimen jolloin jos ilmaa oli jäänyt putkiin se kulkeutuu paineenalla aivan ylinmäiseksi ja polkimen nosto pullautta ne säiliöön.500 kirjoitti:jos ja kun vaihtaisin jarrupääsylinterin..123 malliin..niin tarviiko ilmata jokainen pyörä?
olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi ilmata.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
oli mielessä saman tyyppinen ajatus...tosin jarrujen ilmaus ei olisi pahasta...sielläkun menee edestakas samat nesteet..tulis nekin vaihdettua.mutta se vaiva..
ja ilmahan nousee ylöspäin...tiedä sitten jarrunesteessä??nousee kait..
ajattelin sellaista et,kaveri painaa petaalia samaan aikaan kun putket kiristää..tirisis ilma pois samaan aikaan...sit nopsaan putki kiinni..?ei isoa kuplaa voi jäädä?ja ajan myötä se pieni kupla joka saattaa jäädä putkeen..nousee pois?
joskus kun jarrupaloja vaihdoin..ihmettelin..mitä..vit... nestettä konehuoneessa...noh..syy siihen et,uudet palat tönäs säiliöönpäin nestettä ja tuli yli täyttörajan..
ja ilmahan nousee ylöspäin...tiedä sitten jarrunesteessä??nousee kait..
ajattelin sellaista et,kaveri painaa petaalia samaan aikaan kun putket kiristää..tirisis ilma pois samaan aikaan...sit nopsaan putki kiinni..?ei isoa kuplaa voi jäädä?ja ajan myötä se pieni kupla joka saattaa jäädä putkeen..nousee pois?
joskus kun jarrupaloja vaihdoin..ihmettelin..mitä..vit... nestettä konehuoneessa...noh..syy siihen et,uudet palat tönäs säiliöönpäin nestettä ja tuli yli täyttörajan..
ja vahvasti mesellä....
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juu nämä on kans niitä "kivoja" hommia .Nuo mitä mä luettelin on myös siitä pahoja ettei onnistumista voi helpolla todeta ennenkuin osat on laitettu takas paikoilleen .Jarno.V kirjoitti: Mää näkisin että lämppärin puhallin on aika lähellä, tyyliin e39 esim.
Myös noin 400tkm ajettu -89 mazda 626 tankin vaihto saattaa aiheuttaa joissain äkillisen selkäkivun
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
ja himmaimet tulee asennua sillain ettei,ole itselle eikä muille vaaraa..jarrut pelaa nytkin kun pitääkin...hieman painuu liikennevaloissa..
EN PELLEILE MUIDEN JA ITTENI KANS.... kait sen ymmärsit..ok..sylkky vaihtoon ja tehdään mitä pitää et,jarrut on niinku tehtaalta lähtöisin..
(täällä foorumilla vaan suositaan sellaista et,kaikki mitä liittyy johonkin..pitää uusia kaikki)
EN PELLEILE MUIDEN JA ITTENI KANS.... kait sen ymmärsit..ok..sylkky vaihtoon ja tehdään mitä pitää et,jarrut on niinku tehtaalta lähtöisin..
(täällä foorumilla vaan suositaan sellaista et,kaikki mitä liittyy johonkin..pitää uusia kaikki)
ja vahvasti mesellä....