Vaijereita?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Vaijereita?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Selasin tuossa varaosaliikkeiden sivuja läpi, mutta aika vähän löyvin vaijereita 124 320E:hen. Tekniikanvaihtoa teen, ja 260:sen kaasu- ja laatikonvaijeri ovat liian lyhyet. Ainakin näissä koneissa näyttäisi olevan samanlainen kiinnitys niille naruille, ja varmaan aika pitkälle muissakin Merssuissa, joten se kysymys kuuluu:

Mistä koneista löytyy pitkiä kaasu- ja laatikonvaijereita?

Vai otanko sivullisleikkurit taskuun ja kipaisen taloyhtiön pyöräkellarista, ja laittelen vanhat päädyt uusiin sopiviin naruihin ja kuoriin?
:lol: :twisted:

Entäpäs sen lootanvaijerin vivukkeisto muljakkeineen, miten se syntyy tai mistä löytyy?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikäs se lootan vaijerin mitta pitäs olla :?:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

En ole vielä mittaillut, noin 25cm liian lyhyet ne nykyiset.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

aatelin tossa josko ässän vaijeri kävis :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Se askinvaijerin pituushan riippuu vain siitä missäpäin konetta se on kiinni, kaasussa taas autokin voi olla ratkaiseva.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pitäiskö jonku enkelsmannin vanha rönttä ehtiä, vois olla pitkä kaasunaru. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Se askinvaijerin pituushan riippuu vain siitä missäpäin konetta se on kiinni, kaasussa taas autokin voi olla ratkaiseva.
en minä sitä kysyny missä se vaijeri sijaittee vaan sen pituutta :roll:
ässässä se on laatikon keskellä oikeallapuolella :idea:
kuinka pitkä olis hyvä :?:
olen nyt töissä,huomena voin mitata sitten olisko se sulle hyvän mittanen,
ainiin olis mulla 123 vaijerikin :D mittaan senkin samalla :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moniventtiili diisseleissä ainaki on aika pitkä laatikon vaijeri.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaasuveijari on nyt mitattu. Siis 190e 2,6 aut. kaasuvaijeri, kokonaispituus 67cm, kuoren kiinnityspisteiden väli n. 48cm. Jää n. 20-25cm lyhyeksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Kaasuveijari on nyt mitattu. Siis 190e 2,6 aut. kaasuvaijeri, kokonaispituus 67cm, kuoren kiinnityspisteiden väli n. 48cm. Jää n. 20-25cm lyhyeksi.
entäs ohjauspaineen säätö vaijerin mitta :?:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Miten se raapastaan mäjelle sieltä askista? :oops: Pittääkö lootan häntä puottaa alas ja ropata päältä joku ruuvi irti ja naru pois, vai ököpohja alas ja sieltä sitten jotain irti etc. (ja samalla taas suodatin ja tiiviste ja ropun tiiviste ja öljyt vaihtoon)? Kun ei oo koskaan ollut mulla ihan irti tuo aski että tietäsi, hiljattain kun öljyt ja suotimen vaihtelin, niin ei tullut sillä silmällä kurkittua sitä vaijeriosastoa. :roll: Mutta, mutta onnistuisikohan nuo vaijerit tehdä itse metritavarasta vanhoilla nappuloilla? Semminkin kun se ohjausveijarin vivuksisto pitänee suunnitella, mitoittaa ja valmistaa itse.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oota menen ensin töihin ja sitten kirjottelen sulle jos vaan kerkeen :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonnii :D vaijerin saa alla irti kun ensin putsaa hyvin vaijerin ympäryksen ja laatikon yläpuolelta kartaani tunnelin ettei sorat tipu sitten vaijerin reijästä laatikkoon :shock:
sitten varovasti longotat vaijerin alareunasta,että vaijerin kiinike nousee irti laatikosta,nosta vaijeria sen verran että vaijerin lenkki tulee näkyviin ja hirtät vaijerin kiinitys koukun lootan ulkopuolelle ettei tarvii hakee sitä takasin laittaessa öljypohjan kautta takasin vaijerin kiinitystä varten :roll:
vaijerin kiinitys jalka menee paikalleen ihan painamalla :idea:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kiitosta tuota ohjeesta. Mitkä sorat :shock: , pohjahan pitää olla kuin lankkikenkä? :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Osaako joku vastata että lähteekö se vaijerin kuori siis irti siitä valkeasta mokkulasta, vai koko mokkula laatikosta? Alkaa olla rystyset kuosissa tuon kanssa kun ei kumpikaan rako hellitä. Pitäneekö sittenkin ottaa rasvakaukalo alas? Pakko yrittää rakentaa pidempi vaijeri vanhoilla osilla, Veholla maksattaat vaijerista karvan alta kakssataa. Onkohan 722.4xx laatikossa samanlainen vaijeri kuin 722.5xx laatikossa, ja sama vetosuhde?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Osaako joku vastata että lähteekö se vaijerin kuori siis irti siitä valkeasta mokkulasta, vai koko mokkula laatikosta? Alkaa olla rystyset kuosissa tuon kanssa kun ei kumpikaan rako hellitä. Pitäneekö sittenkin ottaa rasvakaukalo alas? Pakko yrittää rakentaa pidempi vaijeri vanhoilla osilla, Veholla maksattaat vaijerista karvan alta kakssataa. Onkohan 722.4xx laatikossa samanlainen vaijeri kuin 722.5xx laatikossa, ja sama vetosuhde?
se valkonen mokkula lähtee laatikosta irti :idea: lämmitä sitä vähän että pehmenee,sen sakarat on siellä lootassa kiinni :!: otan sulle huomena kuvan siitä minkä näkönen se on :shock: mikäs aski se on 722.3 vai joku muuko :?:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei tarte kuveja ennee, kiitosta vuan. Heltisi viimenään laatikosta se mokkula, vaan niin vain putosi sinne se kiinnityskoukku sitten. Pitää huomenna kaivella ylös se sieltä. On niin perk3leen ahdas läpi se lootatunneli, kädetkin on nyt kuin koiransyömät. Laatikko on 722.409 ja sille pitäsi saada siis ohjausvaijeri 104 HFM koneelta, pikkujuttu :roll: . Nyt kolme iltaa vaan hämmästellyt saamatta mitään aikaiseksi. :evil:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”