Ehkä asioihin on tullut muutoksia ja käräjät käyty jos jotkut jopa julkista yhteistyötäkin jo tekevät.
Kesärenkaat
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Ite oon rengasasentajaelämässäni todistanut muutaman kerran tapauksia joissa nettikaupan asiakas jää yksin ongelmineen takuuasioissa. Esimerkki: Renkaassa pyöreysvirhe tai "kova vyönsolki", rengas jupuuttaa. Asennuksen tehnyt liike syyttää rengasta, aivan oikein. Nettikauppa sysää syyt asentajan/tasapainottajan niskaan. Asiakas ei tiedä ketä syyttää ja "sotii" kahteen suuntaan, eikä asennusliike ja nettikauppa tee pienintäkään yhteistyötä tai ota kontaktia suoraan toisiinsa. 
 
Ehkä asioihin on tullut muutoksia ja käräjät käyty jos jotkut jopa julkista yhteistyötäkin jo tekevät.
			
			
									
									Ehkä asioihin on tullut muutoksia ja käräjät käyty jos jotkut jopa julkista yhteistyötäkin jo tekevät.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						Eipä kyllä kannatakaan;prehistorik kirjoitti:Paikallisesta rengasliikkeestä Michelinit (225/45 17"), koko sarja 490 € rengastöineen, alle asennettuna + kierrätysmaksuineen. Ei jaksa enää puljata tilaamalla ulkomailta.
Camskill: 511.55 Euro
Mutta "vakiokoossa" = 290.38 Euro, eli olisi kannattanut. Täällä viime kesänä 380€.
Mitä isompi nopeusluokka, sitä nopeammin rengas kuluu, koska kumiseos on pehmeämpää. 
			
			
									
									EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Jaa, eikö ne meinannu kulua millään... Vai?Ari66 kirjoitti:Harmittavasti omat kokemukseni ovat ristiriitaisia, jos pelkkää nopeusluokkaa tuijotetaan.....eseestie kirjoitti:Mitä isompi nopeusluokka, sitä nopeammin rengas kuluu, koska kumiseos on pehmeämpää.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
En tiedä kantavuusluokituksen vaikutuksista, muuta kun sen että kannattaa ainakin valita semmoiset renkaat missä kantavuus riittää.AK47 kirjoitti:Mites kantavuus, vaikuttaako miten paljon jos puhutaan vaikkapa 91-95 kantavuusluokista.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Tuossa kantavuusluokkia kiloina, jottain muutakin: viewtopic.php?t=22610&highlight=rengaskokoja
			
			
									
									Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Erot ajettavuudessa taitaa olla eri rengasvalmistajien tuotteiden kesken suuremmat kuin saman valmistajan XL- ja normikantavuuden renkaissa. Useimmat valmistajat eivät yleensä edes tee samankokoisena kuin jompaa kumpaa kantavuusluokkaa. Kulumisen suhteen samansuuntaisia aavistuksia nopeusluokissa: Valmistaja- ja mallierot suurempi tekijä kuin saman valmistajan saman kokoisissa nopeusluokka.
Suurempi nopeusluokka
 Pehmeämpi kumi 
 nopeampi kuluminen. Järkeenkäypää. Toisaalta nopeamman luokan renkaiden tulee sietää suurempaa jatkuvaa nopeutta, eli lämpökuormaa sulamatta alle. Nopeimman ajon renkaiden kuluminen voikin näin ajatellen olla vähäisempää kuin vaikkapa H-luokassa.
Myös nopeusluokka voi vaikuttaa ja usein vaikuttaakin renkaan ajo-ominaisuuksiin, runkorakenteeseen ja jäykkyyteen, vaikka vertailtaisiin saman mallisarjan renkaita. Muidenkin kuin nopeuskesto-ominaisuuksien erojen takia tulisikin puhua suorituskykyluokasta tms. Ensiasennusrengasta selvästi matalampaan luokkaan ei tulisi siirtyä, vaikka suomessa ei kovaa saa ajaakaan.
Matalaprofiilinen rengas kuluu nopeammin kuin korkeampi verrokki, johtuen ehkä osin huonommasta kyljen joustosta ja renkaan mukautumisesta tien pintaan, lisäksi asentokulmavirheet tulevat helpommin esiin. "Tuninkipyörillä" tulisikin käyttää miedompia pyöränkulmia. Tuore kumi kuluu nopeammin kuin hieman seissyt tuote. Paljon ajavan kannattaakin ottaa parivuotias kesärengas jos suinkin hyllyyn on jäänyt. Rengas on vielä ihan turvallinen ja toimiva, kuluminen vaan hitaampaa.
Loppukaneettina mainittakoon että renkaan osuus kulumisnopeudessa on vain yksi osa. Kuuma hellekesä syö eri tahtiin rengasta kuin sateinen ja viileä. Ohjauskulmat, tasapainoitus, ilmanpaineet, jalan paino, auton paino, auton alustan kunto ja ajoympäristö vaikuttavat myös suuresti kilometritulokseen.
			
			
									
									Suurempi nopeusluokka
Myös nopeusluokka voi vaikuttaa ja usein vaikuttaakin renkaan ajo-ominaisuuksiin, runkorakenteeseen ja jäykkyyteen, vaikka vertailtaisiin saman mallisarjan renkaita. Muidenkin kuin nopeuskesto-ominaisuuksien erojen takia tulisikin puhua suorituskykyluokasta tms. Ensiasennusrengasta selvästi matalampaan luokkaan ei tulisi siirtyä, vaikka suomessa ei kovaa saa ajaakaan.
Matalaprofiilinen rengas kuluu nopeammin kuin korkeampi verrokki, johtuen ehkä osin huonommasta kyljen joustosta ja renkaan mukautumisesta tien pintaan, lisäksi asentokulmavirheet tulevat helpommin esiin. "Tuninkipyörillä" tulisikin käyttää miedompia pyöränkulmia. Tuore kumi kuluu nopeammin kuin hieman seissyt tuote. Paljon ajavan kannattaakin ottaa parivuotias kesärengas jos suinkin hyllyyn on jäänyt. Rengas on vielä ihan turvallinen ja toimiva, kuluminen vaan hitaampaa.
Loppukaneettina mainittakoon että renkaan osuus kulumisnopeudessa on vain yksi osa. Kuuma hellekesä syö eri tahtiin rengasta kuin sateinen ja viileä. Ohjauskulmat, tasapainoitus, ilmanpaineet, jalan paino, auton paino, auton alustan kunto ja ajoympäristö vaikuttavat myös suuresti kilometritulokseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						Tähän vielä lisätäkseni:Easy Rider kirjoitti:Loppukaneettina mainittakoon että renkaan osuus kulumisnopeudessa on vain yksi osa. Kuuma hellekesä syö eri tahtiin rengasta kuin sateinen ja viileä. Ohjauskulmat, tasapainoitus, ilmanpaineet, jalan paino, auton paino, auton alustan kunto ja ajoympäristö vaikuttavat myös suuresti kilometritulokseen.
Vanha karhea asfaltti syö rengasta enemmän, kun uusi vähemmän karhea asfaltti. Ei kannata ajaa urissa, missä on useimmiten karheampi asfaltti mitä muualla tiessä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
2.5bar... Saa olla enemmänkin jos mielii laittaa... 
			
			
									
									EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Camskilliltä kattelin kumeja mutta eivät tällä hetkellä toimita Suomeen 
 Sain tällaista palautetta kun kyselin sähköpostilla:
Due to us changing courier companies we have currently postponed TYRE deliveries to all Scandinavian countries.
Please note that car parts are unaffected by this and are still taking orders.
Service will resume as normal approximately by Monday 22nd August.
Eli vaihtavat kuljetusyhtiötä, ens maanantain arvelevat homman taas jatkuvan.
			
			
									
									
						Due to us changing courier companies we have currently postponed TYRE deliveries to all Scandinavian countries.
Please note that car parts are unaffected by this and are still taking orders.
Service will resume as normal approximately by Monday 22nd August.
Eli vaihtavat kuljetusyhtiötä, ens maanantain arvelevat homman taas jatkuvan.
Renkaisiin tulee EU-laatuluokitus:
http://www.iltasanomat.fi/autot/renkais ... 65514.html
-Kankkuselta kysyttiin aikoinaan, millaiset renkaat olet valinnut ralliin:
-Mustat ja pyöreät
  
			
			
									
									http://www.iltasanomat.fi/autot/renkais ... 65514.html
-Kankkuselta kysyttiin aikoinaan, millaiset renkaat olet valinnut ralliin:
-Mustat ja pyöreät

- Väsynyt Mies
 - Tolokun mies
 - Viestit: 1376
 - Liittynyt: 22.5.2007 21:55
 - Paikkakunta: Kotka
 
Pitää tuohon S203:een hommata uudet kesärenkaat ja nythän olisi sopiva aika siihen hommaan. Vanteita mulla ei vielä ole, mutta ajattelin hommata siihen nykyisten 15 tuumasten tilalle 16 tuumaset kesävanteet. Varteenotettavia rengaskokojahan tuossa 16 tuuman koossa on 205/55 ja 225/50. 
Miten on meneekö nuo kummatkin koot sävysästi 7 tuumaa leveälle vanteelle, vai pitää tuolle 225/50 koolle olla 7,5 levee vanne?
			
			
									
									Miten on meneekö nuo kummatkin koot sävysästi 7 tuumaa leveälle vanteelle, vai pitää tuolle 225/50 koolle olla 7,5 levee vanne?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
						Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Kyllä se on paras laittaa 225 leveelle 7.5" levee vanne.Väsynyt Mies kirjoitti:Pitää tuohon S203:een hommata uudet kesärenkaat ja nythän olisi sopiva aika siihen hommaan. Vanteita mulla ei vielä ole, mutta ajattelin hommata siihen nykyisten 15 tuumasten tilalle 16 tuumaset kesävanteet. Varteenotettavia rengaskokojahan tuossa 16 tuuman koossa on 205/55 ja 225/50.
Miten on meneekö nuo kummatkin koot sävysästi 7 tuumaa leveälle vanteelle, vai pitää tuolle 225/50 koolle olla 7,5 levee vanne?
Mitä tulee tämän topikin edelliseen viestiini, niin siksi ei tullut kumhojen kulumisesta tai muustakaan viestiä kun koko kottero meni katon kautta ympäri kun takapäästä lähti pito mutkassa 70 vauhissa... Että semmoiset kumhot. Ne oli paskimmat renkaat mitä mulla on ikinä ollut. Käytetyt GoodYear F1 tms mikä oli edellinen niin 3mm kulunut rengas piti monta kertaa paremmin kuin uusi kumho. Ihan kuin ois talvella ajanut lumessa siihen mutkaan nuilla kumhoilla