722.3 laatikko rääkissä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

722.3 laatikko rääkissä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuommoinen neloportainen 722.3 laatikko sai reippassa etenemisessä kyytiä jota kesti jonkin minuutin. Tyylillä: ohi, jonoon, ohi, jonoon.. jne

Vaihde tais olla koko ajan 3 ja 4 mitä nyt kiihdytyksessä saattoi käydä kakkosella jos ollenkaan. Siinä sitten ei menny nelonen päälle vaikka ois pitäny jo normaalisti, kun himmas kaasua niin ei sitten kyllä mennyt kakkonenkaan enää kun hidasti. Piti pysähtyä ja lähteä liikkeelle jolloin alkoi toimia normaalisti. Kelasi 1234 <-> 4321 normaalisti. Ja pelannut sen jälkeen normaalisti.

Mikähän siellä nyt vastusti?

Joskus luin jostain ulkomaan foorumeilta että automaattilaatikoissa on ylikuormitus tai kuumenemis suojauksia mutta ei kai näissä perinteisissä ilman sähköjä olevissa?
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Onks siel lootassa öljyä ja miten vanhaa semmosta.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Runtula kirjoitti:Onks siel lootassa öljyä ja miten vanhaa semmosta.
Öljy vaihdettu vähän aikaa sitten. Ja määräkin pitäisi olla hyväksyttävällä alueella.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

AK47 kirjoitti:
Runtula kirjoitti:Onks siel lootassa öljyä ja miten vanhaa semmosta.
Öljy vaihdettu vähän aikaa sitten. Ja määräkin pitäisi olla hyväksyttävällä alueella.
Vahvistan tuon :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä näissä loppupään mekaanisissa laatikoissakin on ylikuormitus suoja.

Ainakin 600sen 722.3:ssa on kyljessä sähköinen "overload switch"
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:Kyllä näissä loppupään mekaanisissa laatikoissakin on ylikuormitus suoja.

Ainakin 600sen 722.3:ssa on kyljessä sähköinen "overload switch"
Mitenkäs se suoja sitten käytännössä toimii?
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

samaa leikkiä pitä oma laatikko ja perkule sehän sitten otti ja rupes luistaa kunnolla. voiman alla heikot antautuu
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jmo2204 kirjoitti:samaa leikkiä pitä oma laatikko ja perkule sehän sitten otti ja rupes luistaa kunnolla. voiman alla heikot antautuu
No, kyllä tuossa tuli ohituksissa kaikki voimat aina käytettyä että ei tarvinnu jäädä vastaantulijan puolelle asumaan. Nimelliset 280hp ja 375Nm. Ei tuo kyllä saa mielestäni vielä mitään luistamaan. Vanhoilla öljyillä ja eritoten suodattimella kylläkin tuntui että vaihdot niin ja näin ja luistoakin selvästi oli kylmässä kelissä kylmällä laatikolla.

Mikä laatikko sulla ja paljonko piti olla voimaa että antautui?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Mulla oli 300hv/520nm ja nyt hävis ykkönen ja rupes muutki vaihdot luistamaan..5tkm kesti :lol:
C250TDT -98
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

vääntö oli omassa 550 nm ja n 400 hp sillä läks mehumaijasta kutku. eli ihan paska laatikko
Garash
Viestit: 74
Liittynyt: 27.11.2011 19:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Garash »

Itellähän on vahvistettu laatikko ja rupes luistaa 600nm:ssa :lol: Ei varmaa kyllä johdu vahvistuksesta tämä vika. Mitä se vahvistus sitten oikeen käytännössä meinaa, mitä sieltä vahvistetaan ja jos ostaa varaosalaatikon niin saako tehtyä yhtä ehjää 'vahvistettua' laatikkoa?
202
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Eikös tollasella rääkillä kaikki joskus levii, kun oikeen kehutaan voiman käytöllä. Eikös Ässällä ns. kruisailla arvokkaasti ? Mulla ainakin kaikki automaatti laatikot Mersuissa ja jenkeissä kestäneeet ihan normaalisti... :shock:
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vahvistetussa lisätään kitkalevyjen määrää. Ittellä oli kolmosella 7 ja nelosella 6 levyä kun vakio turbodieselin laatikossa on 4 levyä molemmilla pakoilla. Lisäksi shiftkit eli pikkusen enemmän paineita + kaikki sisustan osat viissatkun askista eli ei mitään alumiinia. Hyvin kesti 429hp/688,5Nm moottorilukemia.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kari v kirjoitti:Eikös tollasella rääkillä kaikki joskus levii, kun oikeen kehutaan voiman käytöllä. Eikös Ässällä ns. kruisailla arvokkaasti ? Mulla ainakin kaikki automaatti laatikot Mersuissa ja jenkeissä kestäneeet ihan normaalisti... :shock:
Mitäs varten sitä tehoa siellä on? Eikös ne ole tehty käytettäväksi eikä säästettäväksi? ;)

Alkuperäinen kyselyhän oli että onkos siellä joku ylikuormitus suoja olemassa ja miten se pelaa.

Tietty jos haluaa "säästää" autoaan vaikka perinnöksi lastenlapsille niin rauhallista ajoa vaan.... ;) Ei vainiskaan, auto tykkää että sillä ajetaan. Jarrut varsinkin vaatii reipasta käyttöä. On niitä nähty niin jarruttomia autoja pappakuskeilta ettei uskois.

Ässä noudattaa samoja fysiikan lakeja kuin muutkin :D Ja AMG:llä ajelin hyvinkin arvokkaasti - ainakin jarrulevyt oli 210eur /kpl :D

Jos ei joku paikka kestä niin 300 tuhatta ajetusta joutaa hajotakkin, on se jo sen kestänyt minkä tehdas on sille suunnitellut kestoksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”