Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

miqum_86 kirjoitti:
thenq kirjoitti:
Cee220 kirjoitti:Meikäläisen työkalu :D (ei toi taewoon räppänä)
Uteliaisuuttani kysyn, minkälaista taustaa yleensä työnantajat kaipailee jos lavettia haluaa ajamaan?
Puolikkaan vetokokemusta. Täpärillähän sä et ees tee samanlaista kiertelyä risteyksis kuin puolikkaalla.
tämä on varmaan pienin ongelmista
ongelmia syntyy siinä että kuskin pitää hallita kaivinkoneet/pyöräkuormaajat/traktorit ym. vstaavat koneet ne jää siihen tantereelle kun ei niitä saa ajettua edes lavetille puhumattakaan pakkasen vaikutuksista
minäkin olen käyttänyt kaivinkonetta/pyöräkuormaajaa/traktoria mutta en ole niin varma ollenkaan että luottaisin siihen että saan niistä kaikki mallit liikkumaan
se auton ajo on pienin haaste lavetti hommissa
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuo on täysin totta :lol: Muutaman kerran olen joutunnut ite ajamaan puskukoneen lavetin kyytiin kun lavettimies ei ole edes osannut pillaria käynnistää :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Yleiskuntokin on syytä olla jonkinlaisessa kunnossa, 4 kaivuria kun sitoo kiinnii niin hieman siinä hiki tulee :D
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kas kun jotain tuttua käsittelyssä. Lavetteja on erillaisia. "mannelavetti" on ulkona rahtikoneista :D pokkalavetti, jatkorekka pokalla tai ilman. Suorapohjanen ei tosin ole lavetti. Sit on kevyt lavetti ja raskaslavetteja useilla eri variaateilla. Ajosilloilla tai edestä katkeavalla kehdolla.

Ei tää homma ole rakettitiedettä. Helppoa kun tietää miten toimia. Koneiden käsittelytaito on ehdoton ja ongelmatilanteissa niiden ratkaisukyky.
Yhden koneen lavetit on raskaslavetteja. Erikois- ja kappaletavara pokkakärryt on haasteellisia kun kuskataan useimpia koneita kerralla. Niiden sovittaminen kyytiin pykälien mukaan vie joskus aikaa.

Mukavaa ja vaihtelevaa eikä tarvi maata maakunnassa odottelemas asiakkaiden 7-1600 aukioloja.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersulta tulossa uusi maastokuormuri, Arocs:
Kuva
Auto esitellaään ensi huhtikuussa Baumassa, jolloin Mersu julkistaa myös 15,6-litraisen rivi-6:nsa <jokohan sillä mennään 600 hv:n paremmalle puolelle :?: > 8)
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... st-am-bau/
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Pritschenfahrgestelle gibt es als zwei-, drei- und vierachsige Fahrzeuge in 16 Leistungsstufen von 175 kW (238 PS) bis 460 kW (625 PS). Alle Motoren sind von Beginn an für die künftige Abgasstufe Euro VI entwickelt und in dieser Ausführung lieferbar.
Tuon perusteella vois ootella 625:sta? :?:

http://www.demanddetroit.com/engines/dd16/default.aspx
Jenkeille ei oo ku 600:sta tarjolla...
:)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti:
Pritschenfahrgestelle gibt es als zwei-, drei- und vierachsige Fahrzeuge in 16 Leistungsstufen von 175 kW (238 PS) bis 460 kW (625 PS). Alle Motoren sind von Beginn an für die künftige Abgasstufe Euro VI entwickelt und in dieser Ausführung lieferbar.
Tuon perusteella vois ootella 625:sta? :?:

http://www.demanddetroit.com/engines/dd16/default.aspx
Jenkeille ei oo ku 600:sta tarjolla...
:)
Tämän perusteella moottorista saa jopa 680 hv:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 9Cberblick 8)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nokian Renkaat: Talvirenkaiden urasyvyys kolminkertaistettava Suomessa
http://www.automerkit.fi/uutiset/renkaa ... messa.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Volvon ja Renaultin kuorma-automyynti samaan ketjuun:
http://auto.fi.msn.com/liikenne/volvon- ... le#scptifs
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Joo tuo Johnin Kauris on alkanu hätyytellä Valtion Traktorin asemaa.. :D

Jos pitäis valita niin ei olis vaikeaa valita vihreesti keltaisin vantein :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Mersukin raskaassa kalustossa siirtynyt henkilomallista peräisin oleviin vetolenkkeihin siis kierretään kiinni kuin suurimmassa osassa henkilö autoja
Ihme ettei ole vääränkätisiä nuo lenkit mitkä tuli isoon hinuriin uusia mersuja varten
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kimmo Koo kirjoitti:Joo tuo Johnin Kauris on alkanu hätyytellä Valtion Traktorin asemaa.. :D

Jos pitäis valita niin ei olis vaikeaa valita vihreesti keltaisin vantein :D
Kyl jos traktoreista puhutaan niin Fendtti on Fendtti ja muut vasta sitte :ope:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mun mielestä yllättävän pieniä Deutzin tilastot, niitä tuntunu alkavan olee joka nurkan takana nykyään. :shock:

Jontikoitahan nyt onkin jo joka kerrostalonkin pihalla. Ja Valtroja 2. :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Scania saamassa kenties faceliftin:
Kuva
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... omming-up/
Kuva
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

"ruotsalainen museo" pääsee tälle vuostuhannelle ainakin ulkonäöllisesti.. :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Renaultin kuorma-autot nyt täysin Volvon hallinnassa:
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... ish-hands/
Kuva
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Kuulkaas nyt, raskaan kaluston ihmiset.

Otetaan tällaset vaihtoehdot:

- Volvo F616S, vuosimalli '81
- MAN 12-170, vuosimalli '87, mittarissa 507tkm

Luulisin seuraavaa:

Nää on varmaan ihan vanhan liiton peruskuorma-autoja joissa on suoraruikkari-diesel kera turbon, paineilmajarrut, nimellinen määrä sähkölaitteita eikä oikeastaan mitään ihmeellistä. Ajoltaan ne on jokseenkin samaa kauraa kaikki, ja jos värkki on tulossa harrastekäyttöön jossa ajellaan maantietä muutama tonni vuoteen, merkillä ei ole mitään väliä?

Mutta koska luulo ei ole tiedon väärti, kysyn teiltä.

Ja kysynpä vielä tällasen jokerikysymyksen; entäs Renault?
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Jos mä ostaisin raskaan harrasteen, niin se olis joku vanhempi volvo/kaania...
Mutta ei tossakaan paha vaihtoehto olis:
http://www.nettikone.com/freightliner/c ... 60/1050699
8)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ville500 kirjoitti:Jos mä ostaisin raskaan harrasteen, niin se olis joku vanhempi volvo/kaania...
Mutta ei tossakaan paha vaihtoehto olis:
http://www.nettikone.com/freightliner/c ... 60/1050699
8)
Joo ei sinänsä, tähän käyttöön se ei vaan käy.

Tässä on meinaan nyt sellanen juttu, että (ainakaan toivottavasti) tarkoitus ei ois harrastaa ihan mahottoman paljoa sitä kuorma-autoa, vaan käyttää sitä hevosten kuskaamiseen. Mietin vaan että onko noilla alustoilla minkälaisia eroja.

Näyttäis nimittäin siltä että tuollasen '80-luvun pulla-autosta tehdyn värkin saa pienemmällä rahalla kuin kunnollisen trailerin, eikä mulla ole edes oikein kunnollista vetoautoa sille trailerille, niin sellaisenkin saisin vielä ostaa jonka lisäksi olen aina halunnut oman kuorma-auton...

Isäukko on alkujaan raskaan kaluston asentaja, sen kanssa on useampaan kertaan puhuttu että N88-Volvo tai Jyry-Sisu ois kyllä todella hieno pihakoriste.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Juu,juu. Heppakärryjä on tullu itekkin vedettyä. Emännän harrastuksen takia. Parivuotta aikaa pistin sen ajamaan pikku E:n, niin ei tarvii olla aina kuskina. Kuorma-autossakin on se huonopuoli, et aina tarvii olla se C.
Tämä on varmaan koluttu jo läpi, mut laitetaan vielä linkkinä:
http://www.nettikone.com/kuljetuskalust ... b_type=164

Omasta mielestä tossa kohtaa ei merkillä ole väliä, jos vain ehjä ja toimiva vempele löytyy..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ville500 kirjoitti:Kuorma-autossakin on se huonopuoli, et aina tarvii olla se C.
Se on toisaalta sitten taas hyvä puoli kun ei oo lainaksi kyselijöitä niin paljoa.
Ville500 kirjoitti:Omasta mielestä tossa kohtaa ei merkillä ole väliä, jos vain ehjä ja toimiva vempele löytyy..
Sitä minäkin mietin että täällä hintahaitarin alapäässä vissiin kannattaa kattoa lähinnä renkaiden kuntoa ja sinisen savun & kolinan määrää.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Minun sedällä olisi tarpeettomana umpikontti iveco 12 tonninen. Perälauta kiinteänä rungossa ja kontti kiilatapeilla. Olikohan joku -98 mallia, kontin sisäkorkeus muistaakseni 220cm. Uretaani seinät ja vanerilattia, lämmitin, ollut elintarvike ajossa...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

man 12-224 kirjoitti:Minun sedällä olisi tarpeettomana umpikontti iveco 12 tonninen. Perälauta kiinteänä rungossa ja kontti kiilatapeilla. Olikohan joku -98 mallia, kontin sisäkorkeus muistaakseni 220cm. Uretaani seinät ja vanerilattia, lämmitin, ollut elintarvike ajossa...
No tällasestahan tekis vaikka kuinka komean. Siinä on vaan se että kun jonkunlaisia valmiita kötöstyksiä saa jo alle viiden tonnin, ja luulen että tämä pyörii kuitenkin vielä vähän eri hintaluokassa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kaikenlaisia koneita sitä Cumminsiltakin löytyy:
Kuva
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Scania saamassa kenties faceliftin:
Kuva
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... omming-up/
Perkele mutta tuo hivelee silmää :D

Viikolla tuotin seuraavanlaisen tekstin joka tulee allekirjoitukseksi:

Veekasi hormien sointi on kuin seireenin kutsu rahtimiehelle. Johon ei sovi lankeeman :roll: :wink:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onre kirjoitti:- Volvo F616S, vuosimalli '81
meillä tollanen on ollu työmaalla käytössä viimiset 5v hiabeineen ja aivan mahtava vehje. katsastanut oon jokavuosi ilman merkintöjä, ja mitään erityistä korjausta ei ole tehty normaali huollon lisäksi, mitäny pari dieselputkea vaihdettu... ja akut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

onre kirjoitti:
man 12-224 kirjoitti:Minun sedällä olisi tarpeettomana umpikontti iveco 12 tonninen. Perälauta kiinteänä rungossa ja kontti kiilatapeilla. Olikohan joku -98 mallia, kontin sisäkorkeus muistaakseni 220cm. Uretaani seinät ja vanerilattia, lämmitin, ollut elintarvike ajossa...
No tällasestahan tekis vaikka kuinka komean. Siinä on vaan se että kun jonkunlaisia valmiita kötöstyksiä saa jo alle viiden tonnin, ja luulen että tämä pyörii kuitenkin vielä vähän eri hintaluokassa.
Juu, ei se varmaankaan viidellä tonnilla lähde mutta tuskin paljoakaan tarvii lisää laittaa niin pääsee ivecon onnelliseksi omistajaksi :D
Paljon sillä minäkin olen ajanut eikä milloinkaan ollut mitään ongelmia. 230 heppasella koneella, kantavuutta vähän alle 6 tonnia...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Oma vaakakuppini kyllä kallistuisi tuon Volvon suuntaan. Kuitenkin ns. Pohjolan oloihin tehty laite (uskokaa tai älkää, mutta tuolla on merkitystä, erityisesti 80-luvun laitteista puhuttaessa) ja osiakin saattaa olla saatavilla helpommin. Muutenkin aika perusvarmaa tekniikkaa; kutoskone, syöttöpumppu ja turbo. Laatikossakaan ei taida olla puolittajaa tai aluevaihtajaa, vaan kyseessä on henkilöautomainen 6-lovinen puurokauha. :idea:

EDIT: On muuten tuo Kaanjan "prototyyppi" uudenmallinen myös hytiltään, peilit ja sivupokkaukset aivan erimalliset kuin nykyisessä R-sarjassa (tai siis oikeammin 4-sarjan peruja olevassa hytissä.) :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”