vaihdelaatikko pitäs saara auki ja takasi kiinni
vaihdelaatikko pitäs saara auki ja takasi kiinni
Mites nuo mersun getragit oikeen pitäs aukasta? Peräpään ruuvit auki ja sokkaa pois kytkin akselilta ja kytkinkoppaa pidellä kainalossa ja pikkusen kopistella kytkin akselia? siirtäjät vissiin ensin pitää ruuvailla pois?
vai aletaanko peräpäästä päin purkimaan ja jatketaan ihmettelyä kun mikään ei sovi takaisin paikalleen?
lyhyesti siis: peräpäästä aukipäin kaikkea vaiko kytkinkoppaa erilleen muusta?
Montakin askia on tullut pemotettua ja mikään niistä ei ole oikein loogisesti auennut kun takapäästä alottanu purkimisen
vai aletaanko peräpäästä päin purkimaan ja jatketaan ihmettelyä kun mikään ei sovi takaisin paikalleen?
lyhyesti siis: peräpäästä aukipäin kaikkea vaiko kytkinkoppaa erilleen muusta?
Montakin askia on tullut pemotettua ja mikään niistä ei ole oikein loogisesti auennut kun takapäästä alottanu purkimisen
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Perseestä tuo getraggi lähtee aukeemaan ja kytkin koppa irtoo sitte ku oot avannu sieltä välilaipasta ne kuusiokolo pultit. Laatikon keskustaan jää akselit rattaineen paikoilleen.
valitsin kansi 1-2 ja 3-4 vaihteille
kytkin-akselin laakeri ja ulompi puolikas sisäkoolista
kytkin-akseli ja näkyvillä laakerin sisäkoolin sisempi puolisko
yleisnäkymää getragin sisuskaluista
etukuori joka on tarkoitus vaihtaa dieseliin sopivammaksi
taas kytkin-akseli jossa näkyy sisäkoolit 240€:n laakerista
etukuori sisältä[/quote]
valitsin kansi 1-2 ja 3-4 vaihteille
kytkin-akselin laakeri ja ulompi puolikas sisäkoolista
kytkin-akseli ja näkyvillä laakerin sisäkoolin sisempi puolisko
yleisnäkymää getragin sisuskaluista
etukuori joka on tarkoitus vaihtaa dieseliin sopivammaksi
taas kytkin-akseli jossa näkyy sisäkoolit 240€:n laakerista
etukuori sisältä[/quote]
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ensimmäänen getraggi olis likimain peraattuna. Oottelen uusia laakereita ja hiukan ulosvetäjääkin tarvin että saan vielä nuota rataspakkojakin sekoteltua
3kpl laakeria olis 100e,neljäs laakeri on vielä näkemätä jotenka jäi vielä tilaamattakin. hinnasta on vielä pikkusen vääntöä mutta maksimissaan tuon 100e
3kpl laakeria olis 100e,neljäs laakeri on vielä näkemätä jotenka jäi vielä tilaamattakin. hinnasta on vielä pikkusen vääntöä mutta maksimissaan tuon 100e
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Se vitosen tai tuossa oikeastaan ykkkösen jos on suoralla vitosella ratas sivuakselilla on lämpösovitteella ilman pooria. On muuten sitten pirun lujaa kiinni, M5:sen lootasta irroitin ja vaati lämpöä ja 12 tonnia voimaa prässissä että lähti liikkeelle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Totta. Mitotus riippuu myös pitkälti siitä millä kierrosluvulla se teho ajetaan läpi, eli vääntömomentista. Paljonko 15kW:n sorvissa on pakalla vääntömomenttia vaikkapa 50:llä minuuttikierroksella? (Piru mie en muista miten alas ne varvit kierresorveissa tavallisesti saa...) Sorvarista se tekkee kuitenki lihapullataikinaa hetjustiin jos ravatti kaulassa työhellöö. Ei tarte ku haalarinpalat siivota pois ja laittaa sipuli, kananmuna sekä korppujauho.Pega kirjoitti:No sorvissa paino on plussaa laatikossakinAK47 kirjoitti:Ompas köykäsen näköisiä getrakin osat. Eipä silti on ne automaattilootankin osat aika hennon näköisiä kun aattelee että 100-500hp menee tehoa läpi - jos siis vertaa vaikka 10-15 KW sorvin vaihelaatikkoon....
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sorvissa on voimaa... sukulaasmiehen käsi lähti kyynärpäästä irti kun joskus sorvaili.noo kun on sukuun tullu sammutti tappokatkasiasta sorvin totta...uskokaa tai älkää.no tais pyörtyä samalla...ottä rajusti tähän topikkiin oon hilijaa tän jälkeen,jos ei tuu tietoa itteltä tähän topikiin.
mihinä kuhuna mies
Onneksi ei aina niin sorvaillessa:keltsi kirjoitti:Sorvissa on voimaa... sukulaasmiehen käsi lähti kyynärpäästä irti kun joskus sorvaili.noo kun on sukuun tullu sammutti tappokatkasiasta sorvin totta...uskokaa tai älkää.no tais pyörtyä samalla...ottä rajusti tähän topikkiin oon hilijaa tän jälkeen,jos ei tuu tietoa itteltä tähän topikiin.
http://www.riemurasia.net/video/Sorvill ... 3%A4/76733
Näkyyks tää paremmin?:
http://www.keptelenseg.hu/keptelenseg/idiota-39917
Tokihan se auton laatikko näyttää hemmetin hennolta.... Kattokaa nyt noita osia... Ja sit se kestää kuitenkin aikalailla... Ei siellä taida olla liikaa ainetta missään...
Tuo mersun getrag mikä mulla oli auki ei oo edes heikoimmasta päästä, mm 1 kopan pajerossa alukuorinen laatikko on paljon heiveröisempi mitoituksiltaan kuin tämä. M5 bemarin 280 getragissa taas on himpun leveämmät rattaat kuin tässä mersun 275 getragissa. M5 laatikkossa on muuten pirun monimutkainen se siirtäjä härdelli laatikon sisällä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Se oiskin kovasana kehitysmaissa se bimmerin m3 ZF Tuo mitä mä operoin on cossun mesen getraggi.. eli eli olikohan se sitte 260 getraggi? Kauan se kestikin En tiedä kerroinko jo yllä että koitan tehdä kahdesta murulaatikosta eres yhtä ehejääjari_w123 kirjoitti:Tuo mersun getrag mikä mulla oli auki ei oo edes heikoimmasta päästä, mm 1 kopan pajerossa alukuorinen laatikko on paljon heiveröisempi mitoituksiltaan kuin tämä. M5 bemarin 280 getragissa taas on himpun leveämmät rattaat kuin tässä mersun 275 getragissa. M5 laatikkossa on muuten pirun monimutkainen se siirtäjä härdelli laatikon sisällä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Spurettua mä tämän askin oonkin jo saanu Eli ei tartte. Pääasiallinen kysymyshän olikin että minne nuo rattahat oikeen jää kiinni ja otin sitte riskin että ne jäis noin niinko jari tuossa yllä kertoikin. Kannatti. Sanoi Terttu kun väyskää ohitti ihan mielen osootuksena190dee kirjoitti:pitääkö mun kvw eli kattoa vi**u wissistä niitä spurku ohjeita, jos siellä on, epäilen kyllä että ei oo
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mulla on ollu vielä perverssimpi ajatus eli meinaan purkaa kaksi 722.602 lootaa joissa toinen ei pelaa ja neulalaakeri paskana ja toinen vielä pelaa mutta metallihilua öljypohjassa ja joku rikan puolikas.... Niistä sitten muutamalla laakerin uusinnalla tarkoitus kasata vähiten kipeetä saaneista osista lootta jonka pitäis olla hiljaisempi ja pelatakkin lisäksi...Terho P kirjoitti:Se oiskin kovasana kehitysmaissa se bimmerin m3 ZF Tuo mitä mä operoin on cossun mesen getraggi.. eli eli olikohan se sitte 260 getraggi? Kauan se kestikin En tiedä kerroinko jo yllä että koitan tehdä kahdesta murulaatikosta eres yhtä ehejääjari_w123 kirjoitti:Tuo mersun getrag mikä mulla oli auki ei oo edes heikoimmasta päästä, mm 1 kopan pajerossa alukuorinen laatikko on paljon heiveröisempi mitoituksiltaan kuin tämä. M5 bemarin 280 getragissa taas on himpun leveämmät rattaat kuin tässä mersun 275 getragissa. M5 laatikkossa on muuten pirun monimutkainen se siirtäjä härdelli laatikon sisällä.
Neulalaakerit ei maksa kun parista eurosta joihinkin kymppeihin. Muuten vaan valitaan mittaamalla ja silmämääräisesti osat ja kasaillaan.... Kaikkeehan on kokeiltava kerran paitti pemaria ja pyllyn rasvausta.
HySSSsssh! Ei kannata huuvella jokapaikassa että teho on vääntömomentti kertaa pyörimisnopeus.... On vain FORCE elikkä Nm ja paree pysyä siellä pimeellä puolella (ei ollu tartvaterin hymiöö)Easy Rider kirjoitti:Klipklip... klips naps klips
... Mitotus riippuu myös pitkälti siitä millä kierrosluvulla se teho ajetaan läpi, eli vääntömomentista. Paljonko 15kW:n sorvissa on pakalla vääntömomenttia vaikkapa 50:llä minuuttikierroksella? (Piru mie en muista miten alas ne varvit kierresorveissa tavallisesti saa...) Sorvarista se tekkee kuitenki lihapullataikinaa hetjustiin jos ravatti kaulassa työhellöö. Ei tarte ku haalarinpalat siivota pois ja laittaa sipuli, kananmuna sekä korppujauho.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mä uskon vahvasti että 275 on tuo cossun getraggi, eroa tuohon W123 getraggiin on välitykset ja laakerit, ainakin pitäis näyttää aikalailla samoilta sisuskalut mun kuvien ja terhon laatikoissa? Voisko terho laittaa mittoja ja kuvia nuista cossun laakereista jos joskus laittelis semmosia tuonne W123:sen laatikon sisälle.Terho P kirjoitti: Se oiskin kovasana kehitysmaissa se bimmerin m3 ZF Tuo mitä mä operoin on cossun mesen getraggi.. eli eli olikohan se sitte 260 getraggi? Kauan se kestikin En tiedä kerroinko jo yllä että koitan tehdä kahdesta murulaatikosta eres yhtä ehejää
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
edit.. eihän nuo oo ees oikeita kokoja ny menöö kaikki päin helkkariaTerho P kirjoitti:35x80x21
30x72x19
25x62x17
juu samoilta "kuvilta" näyttää kun minunki askissa on.kuvia tulee jossain vaihees. Jonsei tänne niin laitan sitte tännekki linkin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ei tuo mitään haittaa, kyllä nuo laakereitten koot ainaki mulle selviää nuista mitoista ja hyvin samoilta vaikuttaa kuin W123:sen getragissa. Cossun laatikossa ei taida olla 3 osaista kytkinakselin ja laatikon takapään laakeria kuin tässä mun laatikossa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan