Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Kaverilla on mersussa bmw e46:en levitetyt 17" peltivanteet. Välissä jaon muutos spaceri
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Siel on MCperssonit eli rälläkkää... Tai jos oikeen hyvä tuuri käyp nii joku on vaihtanu sinne iskarit joissa jousilautasen korkeussäätö...LiQQe kirjoitti:Onko havaintoa minkälainen S211 eleganssin etujousiratkaisu on? Lähinnä kiinnostais onko jousenkumeja saatavilla eri korkuisia että saisi vähän hienosäädettyä alemmas keulaa noiden järkyttävien kesävanteiden kanssa.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Mulla olis halvalla jos joku tarvii nii audin varapelti 17" 1kpl
Ostin joskus että keräis niitä neljä ja levittäs vaa ei oo saanu aikaseks.
Yykaakoohon tuli myös hommattua aikakauden vannetta.
Rattaat vuodelta -77 ja merkki sama ku tän sivun ylimmässä kuvassa
E: kävin kuvan nappaan.
16x7,5 et25
Ostin joskus että keräis niitä neljä ja levittäs vaa ei oo saanu aikaseks.
Yykaakoohon tuli myös hommattua aikakauden vannetta.
Rattaat vuodelta -77 ja merkki sama ku tän sivun ylimmässä kuvassa
E: kävin kuvan nappaan.
16x7,5 et25
® Mesen Porkkana-klubi
Meneeko S203:sen alle heittämällä nämä vanteet oikealla rengastuksella? Onko nämä tarkoitettu 12mm vai 14mm pyöränpulteille?
http://www.ebay.de/itm/Original-Mercede ... 43c6ecedef
http://www.ebay.de/itm/Original-Mercede ... 43c6ecedef
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Viimeksi muokannut Sergey, 25.3.2014 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Joo ei se ero ole niin suuri. Jos haluaa otaa varman päälle, esim. ebaystä löytyy M12 pultteja joissa on M14 pulttia vastaava pallokartion säde. Muistaakseni M12 pultilla säde on R12 ja M14 R14.sonikki kirjoitti:Hyvin on noillakin pysynyt.Tu0mas kirjoitti:Onko jotain haittaa jos pistää 12mm pulteilla kiinni?JL kirjoitti:On M14 pyöränpulteille.
Oisko kellään tietoa mistä saisi uutta kromilippaa vanteeseen joka on 19"
olikohan tuo lippi noin 3" täytyis ihan mitata
Vai onko helpompi ottaa lippa irti, puhalluttaa ja kromauttaa uudelleen, huomasin tänään että yhdessä takavanteessa kromin alla pullistelee aika rankasti, jotain sille on sattunu nimimerkillä en oo koskaan purkanu 3-osasta vannetta. Onkohan nuo kovinnii tiukassa nuo ruuvit ja mistä sais työkalun, ai niin ja missä kannattais teettää jos teettää
kuvassa vielä ehjä, onko kuinka vaikeeta löytää samanlaista, Harlinen WH sarjan mittatilausvanteet, harmi vaan kun Harlinea ei enää ole
olikohan tuo lippi noin 3" täytyis ihan mitata
Vai onko helpompi ottaa lippa irti, puhalluttaa ja kromauttaa uudelleen, huomasin tänään että yhdessä takavanteessa kromin alla pullistelee aika rankasti, jotain sille on sattunu nimimerkillä en oo koskaan purkanu 3-osasta vannetta. Onkohan nuo kovinnii tiukassa nuo ruuvit ja mistä sais työkalun, ai niin ja missä kannattais teettää jos teettää
kuvassa vielä ehjä, onko kuinka vaikeeta löytää samanlaista, Harlinen WH sarjan mittatilausvanteet, harmi vaan kun Harlinea ei enää ole
Mersuja
Ne o siis kromattua alumiinia... Eikö se nii ole että ei melkee missää alumiinia enää kromata. Minä ainaki vaihtaisin uudet rosterilipat, ni ei olis ikinä enää moisia ongelmia.
Pultithan taitaa olla ihan tavalliset pultit, menet työkalulaatikolle, otat hylsyn ja aukaiset ne Akkukäyttöinen pulttikone on hyvä vehe siihen.
Pultithan taitaa olla ihan tavalliset pultit, menet työkalulaatikolle, otat hylsyn ja aukaiset ne Akkukäyttöinen pulttikone on hyvä vehe siihen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mutta jos menee lipat vaihtoon rosterisiks niin silloin tarttis vaihtaa kaikki että olis yhden näköinen, ajatus oli saada yhden vanteen "korjauksella" koko sarja hetkeksi toimivaksi. Voi ketale jos eivät enää alumiinia kromaaSergey kirjoitti:Ne o siis kromattua alumiinia... Eikö se nii ole että ei melkee missää alumiinia enää kromata. Minä ainaki vaihtaisin uudet rosterilipat, ni ei olis ikinä enää moisia ongelmia.
Pultithan taitaa olla ihan tavalliset pultit, menet työkalulaatikolle, otat hylsyn ja aukaiset ne Akkukäyttöinen pulttikone on hyvä vehe siihen.
Ei ole enää jaksua eikä inspiraatiota tollaseen isompaan savottaan, eli harjottelemalla uusia kaikki 4 kun on ollu ja on noitten toisten autojen kanssa hiukan isompaa laittoa ollu taas jälleen kerran
Mersuja
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Mä oon luullut, että soodapuhalluksen jälkeen saa heti alkaa kiillotushommiin. Voe perse Vein tänään just vanteen soodapuhallukseen, kun ei jaksanut enää hioaxin811 kirjoitti:Hitto kun on kova homma noitten lippojen kiillottamisessa. Sorvikin on käytössä, mutta kauan saa hioda että lähtee ne viimeisetkin soodapuhalluksen jättämät pikku kolot pois. Eihän niitä edes näe parinkymmenen sentin päästä, mutta kyllä ne pitää saada ihan tasaiseksi
EDIT: Joka paikassa kyllä mainostetaan, ettei soodapuhalluksesta jää jälkiä alumiiniin. Onkos toi nyt ihan paskapuhetta sitten ?! Eli joutuuko silti hiontahommiin soodapuhalluksen jälkeen ?!
Joutuu, ei siitä mitään peilipinaa tuu Mä nyt en ihan varma, kun sisäpuolet puhallettiin lasimurskalla, että puhaltiko se ulko kehistäkin enimmät lakat sillä lasimurskalla ja loput soodalla, että jäikö siihen pintaan sen takia jonkun verran niitä syvempiä koloja, mutta olihan se soodapuhallettu pinta silti ihan erilainen kuin se lasimurskalla puhallettu. Mä nyt vähän liiottelin tuota, onhan se soodapuhallettu pinta helppo kiilottaa, mutta kun kuvittelin että se on sorvilla yks kullin luikaus kun se on hiottuna mutta kyllä sillä aika kauan saa pyörittää. Eilen tosin keksin hyvän konstin, ensin porakoneeseen sellanen karaliuskalaikka, jossa siis säteen suuntaan niitä hiomapaperin paloja, onko sen nyt sitten se virsikirja, niin sillä hioo aluksi sen pinnan, ja sen jälkeen sorvilla 120-150-240 hiomapaperilla, lähtee ne viimesetkin kolot huomattavasti nopeammin. Tuolla karaliuskalaikalla saa helposti ulkokehältä pienen kanttariihottumankin nopeasti pois, sorvissa pyörittämällä se lähtee toooosi hitaasti.
Mutta siis, jos et oo ennen kiillottanu mitään, niin se tosiaan vaatii hiomista, hiomista ja helvetin paljon lisää hiomista. Pinnan tosin saa "kiiltäväksi" melkeen vaikka suoraan soodapuhalluksen jäljiltä kun aikansa hinkkaa patapadalla, mutta nyt puhutaan peilikirkkaasta pinnasta.
Edit: siis kyllä se on totta että sooda ei syö alumiinia juuri yhtään, mutta jos ajatellaan että hiekkapuhalletussa pinnassa on 100 yksikön syviä monttuja, soodapuhalletussa on 10 yksikön, niin kiilotusvalmiissa hiotussa pinnassa on ehkä 0,1 yksikköä
Mutta siis, jos et oo ennen kiillottanu mitään, niin se tosiaan vaatii hiomista, hiomista ja helvetin paljon lisää hiomista. Pinnan tosin saa "kiiltäväksi" melkeen vaikka suoraan soodapuhalluksen jäljiltä kun aikansa hinkkaa patapadalla, mutta nyt puhutaan peilikirkkaasta pinnasta.
Edit: siis kyllä se on totta että sooda ei syö alumiinia juuri yhtään, mutta jos ajatellaan että hiekkapuhalletussa pinnassa on 100 yksikön syviä monttuja, soodapuhalletussa on 10 yksikön, niin kiilotusvalmiissa hiotussa pinnassa on ehkä 0,1 yksikköä
Ookkei. Joo siis on tullut jo kiilloteltua, 3 vannetta valmiita maalaukseen. Keskiöt siis maalataan, ja lipat kiillotan. 1 vanteen hioin käsin, 2 hioin hiekkapuhalluksen jälkeen sileeks käsin Homma oli tajuton, naama meinas irrota ja välillä meinas kuolla vitutukseen Niin ton takia ajattelin viimosen vanteen kohdalla hommaa helpottaa viemällä sen soodapuhallukseen. Osaatkos sanoa vielä sanoa, mitä hiomakarkeutta soodapuhallettu pinta vastaisi ?!xin811 kirjoitti:Joutuu, ei siitä mitään peilipinaa tuu Mä nyt en ihan varma, kun sisäpuolet puhallettiin lasimurskalla, että puhaltiko se ulko kehistäkin enimmät lakat sillä lasimurskalla ja loput soodalla, että jäikö siihen pintaan sen takia jonkun verran niitä syvempiä koloja, mutta olihan se soodapuhallettu pinta silti ihan erilainen kuin se lasimurskalla puhallettu. Mä nyt vähän liiottelin tuota, onhan se soodapuhallettu pinta helppo kiilottaa, mutta kun kuvittelin että se on sorvilla yks kullin luikaus kun se on hiottuna mutta kyllä sillä aika kauan saa pyörittää. Eilen tosin keksin hyvän konstin, ensin porakoneeseen sellanen karaliuskalaikka, jossa siis säteen suuntaan niitä hiomapaperin paloja, onko sen nyt sitten se virsikirja, niin sillä hioo aluksi sen pinnan, ja sen jälkeen sorvilla 120-150-240 hiomapaperilla, lähtee ne viimesetkin kolot huomattavasti nopeammin. Tuolla karaliuskalaikalla saa helposti ulkokehältä pienen kanttariihottumankin nopeasti pois, sorvissa pyörittämällä se lähtee toooosi hitaasti.
Mutta siis, jos et oo ennen kiillottanu mitään, niin se tosiaan vaatii hiomista, hiomista ja helvetin paljon lisää hiomista. Pinnan tosin saa "kiiltäväksi" melkeen vaikka suoraan soodapuhalluksen jäljiltä kun aikansa hinkkaa patapadalla, mutta nyt puhutaan peilikirkkaasta pinnasta.
Edit: siis kyllä se on totta että sooda ei syö alumiinia juuri yhtään, mutta jos ajatellaan että hiekkapuhalletussa pinnassa on 100 yksikön syviä monttuja, soodapuhalletussa on 10 yksikön, niin kiilotusvalmiissa hiotussa pinnassa on ehkä 0,1 yksikköä
EDIT: tonne kirjottelin omia kokemuksia vanteiden kiillottelusta --> http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 25#p105849 Haapaniemi -nimellä siellä kirjottelin.