Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jätin kanttariosumat viel paikalleen, inspiraatio aika vähissä.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuossa irkissä keskustelimme ja hoksasimme että GLK:ssa on 6x17et25 peltivanne vararenkaassa. Jos joku haluaa 17" peltivanteet ni niistä hyvä värkätä :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

Sergey kirjoitti:Tuossa irkissä keskustelimme ja hoksasimme että GLK:ssa on 6x17et25 peltivanne vararenkaassa. Jos joku haluaa 17" peltivanteet ni niistä hyvä värkätä :)
Mistähän niitä kohtuuella sais.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kaverilla on mersussa bmw e46:en levitetyt 17" peltivanteet. Välissä jaon muutos spaceri
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Eiks sitikalla oo kans 17" peltei? Volvos sama jako?
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

T5 Transupordelli. Siin on ja vissiinni ainualtaan vaillinaisvarusteena, eli saatanavana eri hintaan. :?:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eilen tuli C:n uudet vanteet.

Kuva

Kuva

saispa äkkiä alle. 8)
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

jukkis. kirjoitti:eilen tuli C:n uudet vanteet.

Kuva

Kuva

saispa äkkiä alle. 8)
Komiaa :!:
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

Tän kesän...jahka se joskus tulee, saa alla pyöriä Etabeta Tettsutit kokoa 8,5"x18." :roll:

Tuossa mallikuva, ken ei tiedä miltä moiset näyttävät.

Kuva
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
Venymä
Viestit: 53
Liittynyt: 26.7.2013 21:50
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Tuommoset ois työn alla EtaBeta Lucy 2 8x16 et23.
Oisko kellään neuvoa millä kannatais maalit poistaa (nitromors?), kehistä kun olis tarkotus kiillottaa ja keskiöt maalata
Kuva
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Onko havaintoa minkälainen S211 eleganssin etujousiratkaisu on? Lähinnä kiinnostais onko jousenkumeja saatavilla eri korkuisia että saisi vähän hienosäädettyä alemmas keulaa noiden järkyttävien :shock: kesävanteiden kanssa.
® Mesen V8 Klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pornaisissa oli kans komea tenava, siinä oli allroad audin "17 pellit. Keskireikäkin kuulemma sopiva. Jukkiksen vanteet on komeet. :)
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

LiQQe kirjoitti:Onko havaintoa minkälainen S211 eleganssin etujousiratkaisu on? Lähinnä kiinnostais onko jousenkumeja saatavilla eri korkuisia että saisi vähän hienosäädettyä alemmas keulaa noiden järkyttävien :shock: kesävanteiden kanssa.
Siel on MCperssonit eli rälläkkää... :wink: Tai jos oikeen hyvä tuuri käyp nii joku on vaihtanu sinne iskarit joissa jousilautasen korkeussäätö... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mulla olis halvalla jos joku tarvii nii audin varapelti 17" 1kpl
Ostin joskus että keräis niitä neljä ja levittäs vaa ei oo saanu aikaseks.
Yykaakoohon tuli myös hommattua aikakauden vannetta.
Rattaat vuodelta -77 ja merkki sama ku tän sivun ylimmässä kuvassa 8)

E: kävin kuvan nappaan.
16x7,5 et25
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Meneeko S203:sen alle heittämällä nämä vanteet oikealla rengastuksella? Onko nämä tarkoitettu 12mm vai 14mm pyöränpulteille?

http://www.ebay.de/itm/Original-Mercede ... 43c6ecedef
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

On M14 pyöränpulteille.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 25.3.2014 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Sergey kirjoitti:Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Ehdottomasti!

Kuva
Ostakaa pois, en tykkää...
® Mesen V8 Klubi
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

JL kirjoitti:On M14 pyöränpulteille.
Onko jotain haittaa jos pistää 12mm pulteilla kiinni?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tu0mas kirjoitti:
JL kirjoitti:On M14 pyöränpulteille.
Onko jotain haittaa jos pistää 12mm pulteilla kiinni?
Hyvin on noillakin pysynyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

sonikki kirjoitti:
Tu0mas kirjoitti:
JL kirjoitti:On M14 pyöränpulteille.
Onko jotain haittaa jos pistää 12mm pulteilla kiinni?
Hyvin on noillakin pysynyt.
Joo ei se ero ole niin suuri. Jos haluaa otaa varman päälle, esim. ebaystä löytyy M12 pultteja joissa on M14 pulttia vastaava pallokartion säde. Muistaakseni M12 pultilla säde on R12 ja M14 R14.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Oisko kellään tietoa mistä saisi uutta kromilippaa vanteeseen joka on 19"
olikohan tuo lippi noin 3" täytyis ihan mitata

Vai onko helpompi ottaa lippa irti, puhalluttaa ja kromauttaa uudelleen, huomasin tänään että yhdessä takavanteessa kromin alla pullistelee aika rankasti, jotain sille on sattunu :roll: nimimerkillä en oo koskaan purkanu 3-osasta vannetta. Onkohan nuo kovinnii tiukassa nuo ruuvit ja mistä sais työkalun, ai niin ja missä kannattais teettää jos teettää

kuvassa vielä ehjä, onko kuinka vaikeeta löytää samanlaista, Harlinen WH sarjan mittatilausvanteet, harmi vaan kun Harlinea ei enää ole

Kuva
Mersuja
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ne o siis kromattua alumiinia... Eikö se nii ole että ei melkee missää alumiinia enää kromata. Minä ainaki vaihtaisin uudet rosterilipat, ni ei olis ikinä enää moisia ongelmia.

Pultithan taitaa olla ihan tavalliset pultit, menet työkalulaatikolle, otat hylsyn ja aukaiset ne ;) Akkukäyttöinen pulttikone on hyvä vehe siihen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Hitto kun on kova homma noitten lippojen kiillottamisessa. Sorvikin on käytössä, mutta kauan saa hioda että lähtee ne viimeisetkin soodapuhalluksen jättämät pikku kolot pois. Eihän niitä edes näe parinkymmenen sentin päästä, mutta kyllä ne pitää saada ihan tasaiseksi :shout:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

LiQQe kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Ehdottomasti!

Kuva
Ostakaa pois, en tykkää...
Millasilla spekseillä on vanteet ja renkaat? Kovasti katellu 17" koossa kt5 mallia vaa ei oo sopivan levystä etteen.
E46 330D & E46 328i
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Sergey kirjoitti:Ne o siis kromattua alumiinia... Eikö se nii ole että ei melkee missää alumiinia enää kromata. Minä ainaki vaihtaisin uudet rosterilipat, ni ei olis ikinä enää moisia ongelmia.

Pultithan taitaa olla ihan tavalliset pultit, menet työkalulaatikolle, otat hylsyn ja aukaiset ne ;) Akkukäyttöinen pulttikone on hyvä vehe siihen.
Mutta jos menee lipat vaihtoon rosterisiks niin silloin tarttis vaihtaa kaikki että olis yhden näköinen, ajatus oli saada yhden vanteen "korjauksella" koko sarja hetkeksi toimivaksi. Voi ketale jos eivät enää alumiinia kromaa :(

Ei ole enää jaksua eikä inspiraatiota tollaseen isompaan savottaan, eli harjottelemalla uusia kaikki 4 kun on ollu ja on noitten toisten autojen kanssa hiukan isompaa laittoa ollu taas jälleen kerran :lol:
Mersuja
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

LiQQe kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Olisiko 18 tuumaa nyt in?
Ehdottomasti!

Kuva
Ostakaa pois, en tykkää...
Paljollako lähtis?
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

xin811 kirjoitti:Hitto kun on kova homma noitten lippojen kiillottamisessa. Sorvikin on käytössä, mutta kauan saa hioda että lähtee ne viimeisetkin soodapuhalluksen jättämät pikku kolot pois. Eihän niitä edes näe parinkymmenen sentin päästä, mutta kyllä ne pitää saada ihan tasaiseksi :shout:
Mä oon luullut, että soodapuhalluksen jälkeen saa heti alkaa kiillotushommiin. Voe perse :roll: Vein tänään just vanteen soodapuhallukseen, kun ei jaksanut enää hioa :D

EDIT: Joka paikassa kyllä mainostetaan, ettei soodapuhalluksesta jää jälkiä alumiiniin. Onkos toi nyt ihan paskapuhetta sitten ?! Eli joutuuko silti hiontahommiin soodapuhalluksen jälkeen ?!
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Joutuu, ei siitä mitään peilipinaa tuu :D Mä nyt en ihan varma, kun sisäpuolet puhallettiin lasimurskalla, että puhaltiko se ulko kehistäkin enimmät lakat sillä lasimurskalla ja loput soodalla, että jäikö siihen pintaan sen takia jonkun verran niitä syvempiä koloja, mutta olihan se soodapuhallettu pinta silti ihan erilainen kuin se lasimurskalla puhallettu. Mä nyt vähän liiottelin tuota, onhan se soodapuhallettu pinta helppo kiilottaa, mutta kun kuvittelin että se on sorvilla yks kullin luikaus kun se on hiottuna mutta kyllä sillä aika kauan saa pyörittää. Eilen tosin keksin hyvän konstin, ensin porakoneeseen sellanen karaliuskalaikka, jossa siis säteen suuntaan niitä hiomapaperin paloja, onko sen nyt sitten se virsikirja, niin sillä hioo aluksi sen pinnan, ja sen jälkeen sorvilla 120-150-240 hiomapaperilla, lähtee ne viimesetkin kolot huomattavasti nopeammin. Tuolla karaliuskalaikalla saa helposti ulkokehältä pienen kanttariihottumankin nopeasti pois, sorvissa pyörittämällä se lähtee toooosi hitaasti.

Mutta siis, jos et oo ennen kiillottanu mitään, niin se tosiaan vaatii hiomista, hiomista ja helvetin paljon lisää hiomista. Pinnan tosin saa "kiiltäväksi" melkeen vaikka suoraan soodapuhalluksen jäljiltä kun aikansa hinkkaa patapadalla, mutta nyt puhutaan peilikirkkaasta pinnasta.

Edit: siis kyllä se on totta että sooda ei syö alumiinia juuri yhtään, mutta jos ajatellaan että hiekkapuhalletussa pinnassa on 100 yksikön syviä monttuja, soodapuhalletussa on 10 yksikön, niin kiilotusvalmiissa hiotussa pinnassa on ehkä 0,1 yksikköä :P
teggiz
Viestit: 36
Liittynyt: 07.4.2011 21:50

Viesti Kirjoittaja teggiz »

xin811 kirjoitti:Joutuu, ei siitä mitään peilipinaa tuu :D Mä nyt en ihan varma, kun sisäpuolet puhallettiin lasimurskalla, että puhaltiko se ulko kehistäkin enimmät lakat sillä lasimurskalla ja loput soodalla, että jäikö siihen pintaan sen takia jonkun verran niitä syvempiä koloja, mutta olihan se soodapuhallettu pinta silti ihan erilainen kuin se lasimurskalla puhallettu. Mä nyt vähän liiottelin tuota, onhan se soodapuhallettu pinta helppo kiilottaa, mutta kun kuvittelin että se on sorvilla yks kullin luikaus kun se on hiottuna mutta kyllä sillä aika kauan saa pyörittää. Eilen tosin keksin hyvän konstin, ensin porakoneeseen sellanen karaliuskalaikka, jossa siis säteen suuntaan niitä hiomapaperin paloja, onko sen nyt sitten se virsikirja, niin sillä hioo aluksi sen pinnan, ja sen jälkeen sorvilla 120-150-240 hiomapaperilla, lähtee ne viimesetkin kolot huomattavasti nopeammin. Tuolla karaliuskalaikalla saa helposti ulkokehältä pienen kanttariihottumankin nopeasti pois, sorvissa pyörittämällä se lähtee toooosi hitaasti.

Mutta siis, jos et oo ennen kiillottanu mitään, niin se tosiaan vaatii hiomista, hiomista ja helvetin paljon lisää hiomista. Pinnan tosin saa "kiiltäväksi" melkeen vaikka suoraan soodapuhalluksen jäljiltä kun aikansa hinkkaa patapadalla, mutta nyt puhutaan peilikirkkaasta pinnasta.

Edit: siis kyllä se on totta että sooda ei syö alumiinia juuri yhtään, mutta jos ajatellaan että hiekkapuhalletussa pinnassa on 100 yksikön syviä monttuja, soodapuhalletussa on 10 yksikön, niin kiilotusvalmiissa hiotussa pinnassa on ehkä 0,1 yksikköä :P
Ookkei. Joo siis on tullut jo kiilloteltua, 3 vannetta valmiita maalaukseen. Keskiöt siis maalataan, ja lipat kiillotan. 1 vanteen hioin käsin, 2 hioin hiekkapuhalluksen jälkeen sileeks käsin :D Homma oli tajuton, naama meinas irrota ja välillä meinas kuolla vitutukseen :roll: Niin ton takia ajattelin viimosen vanteen kohdalla hommaa helpottaa viemällä sen soodapuhallukseen. Osaatkos sanoa vielä sanoa, mitä hiomakarkeutta soodapuhallettu pinta vastaisi ?!

EDIT: tonne kirjottelin omia kokemuksia vanteiden kiillottelusta --> http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 25#p105849 Haapaniemi -nimellä siellä kirjottelin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”