Jousituksen kumit

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Jousituksen kumit

Viesti Kirjoittaja jps »

Mulla on tuo auto hivenen kivireen tuntuinen, ja mietin että miten paljon jousítuksen kumien vaihto auttaisi. Itse jousitukseen olen tyytyväinen, ainoastaan tuo pintakovuus häiritsee. Toisena tuli mieleen, että kovettuuko tai kuoleentuuko ne kumit, eli auttaisiko jos vaihtaa saman paksuiset kumit, jotta pintakovuus katoaisi? Siellä on nyt kakkosen kumit jos olen oikein katsonut.

Renkaiden vaihto korkeaprofiilisempaan ei nyt ole vaihtoehtona.

Jos laitan paksummat kumit, niin paljonko pitää jousista katkoa pois jotta korkeus pysyy osapuilleen samana?
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eipä vaikuta kumit oikein jousituksen toimintaan. Minkälainen setuppi kyseessä, orkkis vai madallettu? Jos jälkimmäinen, niin millä jousilla ja iskareilla ja onko iskareiden pohjaanlyötikumit lyhennetty. Kehnot tai madaltamisen soveltumattomat iskarit aiheuttaa pintakovuutta, molemmista ominaisuuksista nyt puhumattakaan :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Mun mielestä se ei ole madallettu. Vaihdoin siihen pari vuotta sitten Bilsteinin SL:ään tarkoitetut iskarit. Mä jotenkin oletin että pintakovuus vähenee kun tulee paksummat kumit väliin, itse jousitukseen ne ei varmaankaan vaikuta.
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Omien kokemusten mukaan billikan iskareiden ei pitäisi olla kovat, vaikka ne olisi vakio-iskarit madallusjousien kavereina, joten niistä tuskin johtunee, jos kerta vielä uudehkotkin. Mitäs itse jouset, eihän ole päässyt katkeilemaan, tai ole muuten vain elähtäneet?
Nuo jousikumit ei juurikaan jousta, eli niillä ei ole muuta vaikutusta kuin alustan korkeuden hienosäätö ja hieman ne vaientaa töminää kuoppiin ajaessa, kun vertaillaa ohuimpia ja paksuimpia kumeja.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ei niillä mitään vaikutusta ole. Jousista se on kiinni, -40mm madallusjouset saattaa olla "pintapehmeämmät" mitä alkuperäiset sport jouset. Mulla oli C36:sessa tietääkseni alkuperäinen sport alusta ja jokainen asfaltissa oleva bitumikorjausviiva kyllä tuntui. Parissa muussa mersussa ei eibachin ja h&r jousilla huomannut juurikaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Iskarit vaikuttaa minusta pintakovuuteen enemmän kuin jouset. Itsellä eibachit ensin vakioiskareilla ja nykyään bilsteinin sprinteillä, on se pintakova :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”