Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Oisko sulla shrteam mitään kuvaa pimeeltä niistä? ois kiva nähä jotain...
Nii sitä en tiiä, onko mitään järkeä niissä, mutta kaikilla muillakin tuntuu olevan nuo jo enemmän ja vähemmän laittomat valot... Kuten joku tässä jo 55 wattisia mainosti
vastaan tullessa olen huomannut että pirusti ne häikäisee ja suurin osa vaihtaa vasta siinä 30 metriä ennen kohtaamista lyhyille, olisipahan ainakin vähän vastusta toisinkin päin... vaikka uskon kyllä että omakin patteristo ainakin vähäsen häikäsöö takas!
Nii sitä en tiiä, onko mitään järkeä niissä, mutta kaikilla muillakin tuntuu olevan nuo jo enemmän ja vähemmän laittomat valot... Kuten joku tässä jo 55 wattisia mainosti
vastaan tullessa olen huomannut että pirusti ne häikäisee ja suurin osa vaihtaa vasta siinä 30 metriä ennen kohtaamista lyhyille, olisipahan ainakin vähän vastusta toisinkin päin... vaikka uskon kyllä että omakin patteristo ainakin vähäsen häikäsöö takas!
® Mesen linttaklubi
Aiheesta voi olla paikallisia tulkintoja tai uusiutuneita ohjeita, mutta tämän vaihtoehdon olen Rouvan S80:n kanssa vetänyt aika rajoille silloin kun referenssilukujen raja oli vielä 75, jonka E-hyväksytty Bosch Rallye 225 -pari käytti kokonaan.dealer kirjoitti:Laskentatavasta en tiedä tarkemmin mutta joitain kertoja olen joutessani jutustellut valoasioista katsastusmiesten kanssa, ja niin ovat kertoneet että useammat apukaukovalot voivat olla kytketty vaihtokytkimellä niin että yhtäaikaisesti ei pala liian suuren referenssiluvun määrää valoja...
Ne oli kytketty vaihtoehtoisiksi kaukovaloiksi, kuten termi kuuluu, mutta katkaisin ei ollut konttorin puolella, vaan konepellin alla, jossa liittimet tökättiin joko kesä- tai talviasentoon, eikä molemmat yhdessä kytkentää ollut liitännässä lainkaan.
Katsurille tämä ei kelvannut, koska konepellin alla oleva "vaihtokytkin" ei ole kuljettajan käytettävissä ajon aikana. En ollut oikein tyytyväinen tulkintaan ja pyysin nähdäkseni "vaihtokytkimen" toteutustavan tekniset vaatimukset. Niitä ei löytynyt, mutta katsuri perusteli kantansa sillä, että hänen mielestään liittimen lisävaloasennossa auton omat valot "puuttuvat kokonaan", eikä tyyppihyväksyttyjä valoja saa noin vain poistaa.
Päädyimme sillä kerralla kompromissina hyväksyntään merkinnällä ilman korjausvaatimusta. Ongelma poistui, kun ref-maksimin noustessa sataseen vaihdoin Rallyen tilalle Touringit, joiden 2 * 17.5 mahtui auton omien valojen kanssa yhdessäkin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kohta 3 vuotta sitten ihmettelin syttymisnopeutta. Viikko sitten tilasin Jussinmäestä Osramin ballastit Xvisioneihin (Dominator). Menivät paikalleen "Plug & Play" - tyyliin ja nyt syttyvät kilpailukykyisesti. Olisi pitänyt tilata vain aiemmin.jkvi kirjoitti:Onko jupilla tai muilla kokemuksia noiden X-visioneiden syttymisestä. Omassa on ollut nuo nyt pari päivää ja kylmänä ensimmäinen täyteen terään syttyminen vie aikaa useita kymmeniä sekunteja. Sen jälkeen pelaavat kyllä.
Tässä tarinaa Biltema lisävaloista xenoneilla.
Taitaa olla vain heidän myymiä valoja testissä, toki hyvä testi niistä.karvine kirjoitti:http://www.jussinmaki.net/blogi/jattima ... avertailu/
Tuoretta lisävalotestiä. Hyviä kuvia.
Kärkkäisellä 35W can-bus xenonit miniballasteilla 35 euroa / sarja, alkaa olla aika hyvillä valoilla hinta kohdallaan kun tuohon lisää Biltemasta 49,80 euron kaukovalot
wiimax.fi
Satalankkuun ois tulossa tommonen setti keulille, kuhan vaa saa auton ensin leimattua
Maxtelin kattilat ref 30
LuminaLights 70w ballastit 55w polttimoilla 4300k
Tarkotus olis toteuttaa maskikiinnityksenä, että saa valot kunnolla tuettua.
Tuolta tuli tilattua se lisävalokiinnityssarja ->
http://www.nettiosa.com/mercedes
Ja tuolta itse valotarvikeet ->
http://www.erikoistekniikka.fi/
Maxtelin kattilat ref 30
LuminaLights 70w ballastit 55w polttimoilla 4300k
Tarkotus olis toteuttaa maskikiinnityksenä, että saa valot kunnolla tuettua.
Tuolta tuli tilattua se lisävalokiinnityssarja ->
http://www.nettiosa.com/mercedes
Ja tuolta itse valotarvikeet ->
http://www.erikoistekniikka.fi/
Viimeksi muokannut Madzon, 13.10.2014 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla ainakin tärisi pelkkään maskiin kiinnitettynä. Ois pitänyt pultata konepelti puskuriin Puskuri oli parempi.Madzon kirjoitti:Tarkotus olis toteuttaa maskikiinnityksenä, että saa valot kunnolla tuettua.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Joo nykyset tuikut on kiinni kilvenalustelineessä.XUX63 kirjoitti:Mulla ainakin tärisi pelkkään maskiin kiinnitettynä. Ois pitänyt pultata konepelti puskuriin Puskuri oli parempi.Madzon kirjoitti:Tarkotus olis toteuttaa maskikiinnityksenä, että saa valot kunnolla tuettua.
Nuo uudet valot on sen verta isommat et ois tarkotus viel tukea ylätuilla pellin alle kiinni. Saa nyt nähä et miten asettuvat paikoilleen.
Ja itellä paremmin kyll passaa silmäänki ku valot saa maskiin, ei ole niin tuntosarvimaisesti törröttämässä
Hah, ei sentään iha tommosta patteristoa ole keulille tulossa, ihan 2kpl aattelin pärjätäkondivo kirjoitti:Tälleen olis parempiXUX63 kirjoitti:Ois pitänyt pultata konepelti puskuriin
Tämmöset?Mattson kirjoitti:Nuo uudet valot on sen verta isommat
Viimeksi muokannut Madzon, 13.10.2014 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuollaaset tuuppasin pieneen hiaceen ja kyllähän näkee!
Nii mikä viive?
http://tuontitukku.fi/tuote/kaukovalo-l ... 943615150/
Nii mikä viive?
http://tuontitukku.fi/tuote/kaukovalo-l ... 943615150/
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Mitenhän tuommoset sulana pyssyy ku oikehen kunnolla pakkasta tullee?kumipää kirjoitti:Tuollaaset tuuppasin pieneen hiaceen ja kyllähän näkee!
Nii mikä viive?
http://tuontitukku.fi/tuote/kaukovalo-l ... 943615150/
Ei oo itellä viel kokemusta noista ledeistä, mitä nyt lueskellut vaa et jäätyvät melkosen helposti...tiiä häntä sitten et miten käytännössä
Ja kyllähän ne nykyxenonitki jo melkosen hyvin sytähtää ilman isompia viiveitä
Noh nyt ois auto saatu leimattua ja lisävalotki asennettua keulille.
Oli kyll kätevät nuo maskikiinnitys hilppehet ja tuli kyllä tukevasti valot kiinni.
Pitää vaan viel tässä joku ilta ku kerkee ni käyä valoja säätämässä vähän paremmin kohilleen, ku näytti viel turhan alas ja jos sitä vaikka samalla muutaman kuvanki nappais..
Oli kyll kätevät nuo maskikiinnitys hilppehet ja tuli kyllä tukevasti valot kiinni.
Pitää vaan viel tässä joku ilta ku kerkee ni käyä valoja säätämässä vähän paremmin kohilleen, ku näytti viel turhan alas ja jos sitä vaikka samalla muutaman kuvanki nappais..
Kotosalta löytyneet 225 boschilaiset esille, löytyipä varastosta jossain mainitut 50w ballastitkin, pakkohan noille oli tilata tuliterät 45w xenon-polttimot ja on se kumma jos ei rupia näkkeen!
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Hallin nurkkakaapin takahyllystä löyty iskemättömät 225 boschilaiset, aikanaan isäntä ruotsista ostanu 375kr
Ostin sitten yhen pistemallin keskelle kaveriksi. Kilvenalustelineen värkkäsin paksusta rosterista ja tuet raakasti maskiin kiinni
Eivätpähän heilu ja 200d konepeltiä ei tartte kovin usiasti aukoa
100w 4300k xenonit kaikissa. Valottelukuvia ei tähän hättään ole
Ostin sitten yhen pistemallin keskelle kaveriksi. Kilvenalustelineen värkkäsin paksusta rosterista ja tuet raakasti maskiin kiinni
Eivätpähän heilu ja 200d konepeltiä ei tartte kovin usiasti aukoa
100w 4300k xenonit kaikissa. Valottelukuvia ei tähän hättään ole
Samanlaisella satsilla sain pudasjärven poliisilaitoksen edessä sakot. Tosin 35w xenoneilla ..Venymä kirjoitti:Hallin nurkkakaapin takahyllystä löyty iskemättömät 225 boschilaiset, aikanaan isäntä ruotsista ostanu 375kr
Ostin sitten yhen pistemallin keskelle kaveriksi. Kilvenalustelineen värkkäsin paksusta rosterista ja tuet raakasti maskiin kiinni
Eivätpähän heilu ja 200d konepeltiä ei tartte kovin usiasti aukoa
100w 4300k xenonit kaikissa. Valottelukuvia ei tähän hättään ole
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Täsmennystä nyt kun on omissa autoissa kokeiltu ja vertailtu.dealer kirjoitti:Taitaa olla vain heidän myymiä valoja testissä, toki hyvä testi niistä.karvine kirjoitti:http://www.jussinmaki.net/blogi/jattima ... avertailu/
Tuoretta lisävalotestiä. Hyviä kuvia.
Kärkkäisellä 35W can-bus xenonit miniballasteilla 35 euroa / sarja, alkaa olla aika hyvillä valoilla hinta kohdallaan kun tuohon lisää Biltemasta 49,80 euron kaukovalot
Bosch 190 on selkeästi kirkkaammat kuin Bilteman valot (molemmissa xenonit) mutta edelleen; Bilteman valot niin halvat ettei mielestäni huono hankinta.
wiimax.fi