CDI imusarjoissa vikaa.
Katselin tänään imusarjaan irrottamalla sen mötikän siitä imusarjan ja ahtoputken välistä. No tän mötikän sisällä oli muutamien millien kerros kökköä, mutta nyt kysymys tästä töhnästä : Töhnä oli aika märkää ja öljyistä, ei noin kuivaa kuin 1. sivun kuvissa. Mistä märkä (öljy?) vois tulla? Turbolta vuotoa? Ahtoputki oli siältä hieman kostea, mutta varsinainen töhnäkertymä alkoi siitä missä pakokaasut johdetaan imusarjaan. Jos vuoto tulee tubolta niin antaako tollanen pieni kosteus aihetta huoleen? Turbo menossa? Välijäähyyn vois kurkata myös, josko sieltäkin löytis öljyä...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
siis niinkun suodatamaan sen pakokaasun(eli lian pois)tyylin DPF pönikkä egr putkeenKone kirjoitti:Ei kai se öljy suurempaa vaaraa aiheuta...
Sellainen tullut mieleen tuosta EGR:stä, että mitäs jos siihen laittaisi jonkun suodattimen? Säästyisi murheilta. Jos suodatin menee tukkoon niin ei paljon haittaa...? Huolto-ohjelmaan vaan "EGR-suodattimen vaihto" muiden suodattimien lisäksi.
niin se on sitten sama kun sen tulppaisi että sillä olis puhtaana pitävä vaikutus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eikä se öljy useinmiten edes turbosta tule, vaan huohotushöyryistä jotka kulkeutuvat huohotusletkun kauttaa turbon ilmanottoon.xin811 kirjoitti:Öljy siellä imusarjassa/ahtoputkissa on ihan normaalia. No ei välttämättä ihan uudesta turbosta paljoa vuoda öljyä, mutta pikkuhiljaa se alkaa sitä öljyä sinne vuotamaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Aika usein näinMika.T kirjoitti:Eikä se öljy useinmiten edes turbosta tule, vaan huohotushöyryistä jotka kulkeutuvat huohotusletkun kauttaa turbon ilmanottoon.xin811 kirjoitti:Öljy siellä imusarjassa/ahtoputkissa on ihan normaalia. No ei välttämättä ihan uudesta turbosta paljoa vuoda öljyä, mutta pikkuhiljaa se alkaa sitä öljyä sinne vuotamaan.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hyvää päivää kaikille ja uusi foorumilainen heti kyselemässä..
Olen jonkun verran jo täältä apua saanut mutta nyt on tenkkapoo,eli:
Auto MB e220 CDI VM -03 w211 koppaa.Mittarissa 223 tkm
Viime vuonna heti auton oston jälkeen piti käyttää katsastuksessa ja silloin oli jo nippa Nappa että meni päästöistä läpi. Ajattelin että tukossa on ajanut sen jälkeen reippaamilla kierroksilla. Tiistaina käytin konttorilla ja päästöt nousseet'eka polkasu 2.2 ja viimeinen oli jo yli 4.
Käyrä korkealla kotia ja netti auki,en löytänyt varsinaista päästö topikkia joten kysäsen tässä.
Auto kulkee normaalisti,suodatin max 2kk vanha ja OK kunnossa,auto ei savuta korkeilla eikä matalilla kierroksilla. Ainoastaan silloin ko ryntäyttää niinko konttorillaki aluksi mutta normalisoituu hetken päästä. Tarkistin imusarjan läppien kiinnityksen ja kunnossa oli. Imusarjan on tuota uudempaa mallia niin kuin dealer on kuvan laittanut eka sivulle.Eikö auto savuttais korkeilla kierroksilla jos läpät olis kiinni?
Olisin katin rassanu kangella mutta se on semmoinen mutka malli joten jäi nyt tekemättä. Täytyy rälläköidä putki poikki että voi katin putsata.
Huomenna pääsen testeriin mutta mitä voin itte tehdä jo valmiiksi että arvot paranis?
Jos arvoja ihmettelettä niin auto on ruotsin kilvissä.
Kiitokset jo etu käteen.
Olen jonkun verran jo täältä apua saanut mutta nyt on tenkkapoo,eli:
Auto MB e220 CDI VM -03 w211 koppaa.Mittarissa 223 tkm
Viime vuonna heti auton oston jälkeen piti käyttää katsastuksessa ja silloin oli jo nippa Nappa että meni päästöistä läpi. Ajattelin että tukossa on ajanut sen jälkeen reippaamilla kierroksilla. Tiistaina käytin konttorilla ja päästöt nousseet'eka polkasu 2.2 ja viimeinen oli jo yli 4.
Käyrä korkealla kotia ja netti auki,en löytänyt varsinaista päästö topikkia joten kysäsen tässä.
Auto kulkee normaalisti,suodatin max 2kk vanha ja OK kunnossa,auto ei savuta korkeilla eikä matalilla kierroksilla. Ainoastaan silloin ko ryntäyttää niinko konttorillaki aluksi mutta normalisoituu hetken päästä. Tarkistin imusarjan läppien kiinnityksen ja kunnossa oli. Imusarjan on tuota uudempaa mallia niin kuin dealer on kuvan laittanut eka sivulle.Eikö auto savuttais korkeilla kierroksilla jos läpät olis kiinni?
Olisin katin rassanu kangella mutta se on semmoinen mutka malli joten jäi nyt tekemättä. Täytyy rälläköidä putki poikki että voi katin putsata.
Huomenna pääsen testeriin mutta mitä voin itte tehdä jo valmiiksi että arvot paranis?
Jos arvoja ihmettelettä niin auto on ruotsin kilvissä.
Kiitokset jo etu käteen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Terve tuloa aiheen pariinJackpot kirjoitti:Hyvää päivää kaikille ja uusi foorumilainen heti kyselemässä..
Olen jonkun verran jo täältä apua saanut mutta nyt on tenkkapoo,eli:
Auto MB e220 CDI VM -03 w211 koppaa.Mittarissa 223 tkm
Viime vuonna heti auton oston jälkeen piti käyttää katsastuksessa ja silloin oli jo nippa Nappa että meni päästöistä läpi. Ajattelin että tukossa on ajanut sen jälkeen reippaamilla kierroksilla. Tiistaina käytin konttorilla ja päästöt nousseet'eka polkasu 2.2 ja viimeinen oli jo yli 4.
Käyrä korkealla kotia ja netti auki,en löytänyt varsinaista päästö topikkia joten kysäsen tässä.
Auto kulkee normaalisti,suodatin max 2kk vanha ja OK kunnossa,auto ei savuta korkeilla eikä matalilla kierroksilla. Ainoastaan silloin ko ryntäyttää niinko konttorillaki aluksi mutta normalisoituu hetken päästä. Tarkistin imusarjan läppien kiinnityksen ja kunnossa oli. Imusarjan on tuota uudempaa mallia niin kuin dealer on kuvan laittanut eka sivulle.Eikö auto savuttais korkeilla kierroksilla jos läpät olis kiinni?
Olisin katin rassanu kangella mutta se on semmoinen mutka malli joten jäi nyt tekemättä. Täytyy rälläköidä putki poikki että voi katin putsata.
Huomenna pääsen testeriin mutta mitä voin itte tehdä jo valmiiksi että arvot paranis?
Jos arvoja ihmettelettä niin auto on ruotsin kilvissä.
Kiitokset jo etu käteen.
Kat on mutka malli tarkoitaneen että putkesa on mutka ei siinä kat pöntössa?
jos näin eikä ole hitsaus konetta sopivasti ja tarkoitaa sitä pönttöä mikä on heti siinä turbon jälkeen(se on se mikä on useimiten tukossa) niin
sen saa kaiveltua tyhjäksi lyömällä vaikka harjateräksen pätkällä
jommasta kummast päästä näkyyvään elementiin, murenee ja loulta lohkeilee paloiksi mitkä sitten hakka pienmiksi ja karistelee ulos
muistaa vielä tarkistaa että se ulko reunalla oleva"rätti" tulee myös
kannatta tarkistella että EGR sulkeutuu kunnolla
tuo sähkö ohjatu malli harvemmin aukeille jos on mennyt kunnolla kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo,tosiaan putkessa on mutkaa eikä kat pöntössä. Mie käsitin että tuo taempi kat on se mikä menee tukkoon,hyvä selvis tuoki.
Illalla vielä ryntäytin moottoria niin coolerilta tulevaputki pullistu jonkin verran mutta parin sekunnin jälkeen se palasi normaaliksi. Tuota moottoriako on nyt ryntäytelly niin lumi pysyy jo valkoisena putken päässä. Taidan huomena irrottaa egr:n vai mikä soli ja putsata sen ennen teatterille menoa.
Illalla vielä ryntäytin moottoria niin coolerilta tulevaputki pullistu jonkin verran mutta parin sekunnin jälkeen se palasi normaaliksi. Tuota moottoriako on nyt ryntäytelly niin lumi pysyy jo valkoisena putken päässä. Taidan huomena irrottaa egr:n vai mikä soli ja putsata sen ennen teatterille menoa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuolla kuvatus mitä voi tulla vastaanJackpot kirjoitti:Joo,tosiaan putkessa on mutkaa eikä kat pöntössä. Mie käsitin että tuo taempi kat on se mikä menee tukkoon,hyvä selvis tuoki.
Illalla vielä ryntäytin moottoria niin coolerilta tulevaputki pullistu jonkin verran mutta parin sekunnin jälkeen se palasi normaaliksi. Tuota moottoriako on nyt ryntäytelly niin lumi pysyy jo valkoisena putken päässä. Taidan huomena irrottaa egr:n vai mikä soli ja putsata sen ennen teatterille menoa.
viewtopic.php?t=23883&postdays=0&postor ... start=1140
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kiitosdealer kirjoitti:ERG:iä olen putsaillut ultraäänipesurilla, toimii mutta ensin tietysti enimmät kaapien pois.
Imusarja ei mahdu meidän pesuriin kuin osittain ja muutenkin epäilen ettei sieltä paksummat kerrostumat lähde.
Täytyy testa miten puhdistuvat
Jahka kapistu tulee
kuusenalle asti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei *.rila mutta muuten kylläJackpot kirjoitti:Jos ajatellaan että mulla toimii tuo Egr venttiili autossa,voiko sen koodata Starilla pois käytöstä?
Kuhan kelit lämpiää niin rassaan katit puhtaaksi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Aihetta sivuten, töissä tullut yksi 200cdi vastaan alumiini imarilla, että oli halki ja laski vedet suoraan imariin. Muistaakseni laski egr kautta suoraan pakoputkeen? Eikös tossa mee kannen takaosassa se egr kanava? Hetken etsittiin vuodon aiheuttajaa, tulihan siinä vaihdettua myös asiakkaan tekemän diagnoosin takia myös toinen kansi ennenkuin vika paljastui tarkemmissa tutkimuksissa
imusarja läpät
Moro !
Katselin tuota vanhaa imirajojen läppä aiheista kirjoitelmaa , en saa kuvia näkymään enään.
Pitäisi aloittaa imusarjan pois ottoa omasta w202 200 vm.98 Cdi koneesta, enkä ole sitä ennen tehnyt. Mitä kannattaa ottaa huomioon jotta sen saa kivuttomasti pois ?
Eetu
Katselin tuota vanhaa imirajojen läppä aiheista kirjoitelmaa , en saa kuvia näkymään enään.
Pitäisi aloittaa imusarjan pois ottoa omasta w202 200 vm.98 Cdi koneesta, enkä ole sitä ennen tehnyt. Mitä kannattaa ottaa huomioon jotta sen saa kivuttomasti pois ?
Eetu