Ei tuu valmista tästä alkuperäisestä rengaskeskustelustakaan.
Jos jollain on mielipiteitä "saksankitkoista", niin onko kokemuksia myöskin "suomikitkoista" eli vertailukelpoista tietoa?
Nyt on minulle jäänyt se kuva, että "saksankitkoja" kritisoi ne, joilla ei ole kitkarenkaista ylipäätään kokemusta.
Topicin aloittajana, peräisin vielä kerran tietämystä saksankitkoista niiltä, joilla on vähintään 100-200 000 km ajokokemusta kitkarenkailla ylipäätäänkin.
(Itsellänihän on jo kitkoista kokemusta 700-800 000 km, joten.... osaan jo asettaa "tietyt mielipiteet" omaan arvoonsa) 
Eli kiitollisena ottaisin vastaan huomionarvoiset kokemukset verrattuna Suomessa myytäviin kitkarenkaisiin verrattuna Keski-Euroopan kitkarenkaisiin.
Jotenkin kun tuntuu näissä mielipiteissä välillä olevan mukana se aspekti, että tässä naurettavan pienessä Suomenmaassa muka olisi joku rengasasia paremmin kuin muualla.
(Tulee mieleen Napoleon -kompleksi)
Kai ne siellä keskisemmässäkin Euroopassa joutuvat joskus lumessa tarpomaan ainakin ylängöillä ja jäätäkin siellä lienee automääriin nähden enemmän nähty renkaiden alla, kuin Suomessa ikinä?
Mihin nyt siis luottaa?
Kerrankin altistan itseni ja rengasvalintani ns. suuren yleisön alaisuuteen, niin kaipailen perusteluitakin, puolesta ja vastaan.
Unohtamatta sitä edellä jo mainittua tosiasiaa, että renkaan tulee olla erittäin tukevarunkoinen.
Saavutetaan se tukevuus sitten nopeusluokalla, kuormitusluokalla tai niiden yhdistelmällä.