ASR, värsepelistä?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

mersun versio sutimisenestosta saisi antaa enemmän myöten. Oikein pahassa paikassa paksussa märässä hangessa mennessä asr/esp on enemmän haitaksi. Puhtaalla jäällä taas enemmän hyötyä kun ei saa kahta kiekkoa vetämään kovin helpolla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Kappas – Mr F. on vaihtanut nikkiä. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mulqvist kirjoitti:mersun versio sutimisenestosta saisi antaa enemmän myöten. Oikein pahassa paikassa paksussa märässä hangessa mennessä asr/esp on enemmän haitaksi. Puhtaalla jäällä taas enemmän hyötyä kun ei saa kahta kiekkoa vetämään kovin helpolla.
Jep. Liukkaalla ei meinaa päästä etiäpäin ASR:n määrätessä tahdin.
Kuivalla kelillä toimiii hienosti, ei huomaa puuttumista ja liikahtaa etiäpäin.

Itsekki ku poistin tuosta satakaksnelosesta ASR:n ja kaveri oli kuskina senjälkeen. Meinas ottaa valoista "kisa" lähdön.
Siin vaihees ku laatikko oli vaihtanu jo kolmoselle ja risteystä ei oltu viel edes ylitetty niin hokas mikä mättäs, toisen renkaan puskies savua lokarintäydeltä :D
Jolloin sai taas todeta, et on tuo ykspyöräveto suolesta :?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

xin811 kirjoitti:
simoks kirjoitti:Mulla on justiin sama pirssi ja otan kyllä aina taajamassa sen pois :D sitten kun on maantiellä oikea nopeus saavutettu niin heitän sen takasin.. On kyllä raivostuttava kun perä irtoaa ja teet sen normaalin korjausliikkeen mikä tulee luonnostaan, niin asr kerkiää justiin samaan aikaan jarrutella ja teet vaan ylimääräsen liikkeen ja näyttää melko hoopolta varmaan ulkoapäin. Eikä tuolla ainakaan pääse eteenpäin jos on paksulti lunta tiellä, meinaa jämähtää heti kii mutta luojan kiitos sen saa pois.
Kuulostaa taas kyllä melko uskovitunmattomalta mutta kukin tyylillään :D
Kerroppa nyt toki lisää?

Edit: En tiedä sitten onko tuo ASR automaatilla mukavempi, mutta ainakin manuaalilla niinkun meikällä se on suoraan sanottuna persiistä :roll:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Niin joo se voi kyllä manuaalilla olla ihan eri asia :oops: Mutta 202:nen automaatilla niin ei ollut kyllä mitään valittamista :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

xin811 kirjoitti:Niin joo se voi kyllä manuaalilla olla ihan eri asia :oops: Mutta 202:nen automaatilla niin ei ollut kyllä mitään valittamista :roll:
Mullon 200cdi manuaalilla ja en osaa moittia tuota asr:ää pahemmin napista poikke jos tarvii ajaa paksussa lumessa tai tahtoo leikkiä. Lumessa ja pehmeessä hiekassa se nyt neuvotaan ohjekirjassakin painaan pois päältä.

Tänään en keksinyt ett millä lailla se jäällä hidastas kiihtyvyyttä, kyllähän se hannaroi vastaan jos kaasupohjassa yrittää vejättää mutt ei se poistettunakaan mihinkään sillä tyylillä kiihy. Ku tarkasti sitä kaasua annostelee niin ei puutu kiihytykseen mitenkään ainakaan tos mun rottelossa :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ihme ongelmat. ASR ja ASD lieneen jotakin luistonestosysteemejä vuodelta miekka ja kirves. Siihen kun lisätään kelvottomat kitkarenkaat tai kiinannastat, niin ei arvatenkaan toimi niin että auto kiihtyisi toivomusten mukaan.

Oli tuossa päivällä kyydissä "audimies", joka tuumasi laatuvaunun kyydissä, etä "taitaa olla pitoa renkaissa". Pitoa todella on siten miten markkinoilta on rahalla saatavilla. Nokian Hakkapeliita 7, kuukauden sisäänajolla on kaikista pahimmat rengasmetelitkin vaienneet niin että ulkopuolinen tarkkailija ei niihin kiinnittänyt huomiota.

Nykyaikainen ESP hakee kaikissa tilanteissa maksimaalisen pidon mitä renkaasta on saatavilla ja sen mukaan sitten kiihdytellään. Rajoittavana tekijänä siis rengaspito, joihin johdetaan moottoritehoa sen verran kuin renkaat kykenevät siirtämään tiehen, ja nehän kykenevät kun ei auton alle laiteta kaikista halvinta pyöreää pallukkaa mitä nettikaupoissa kaupitellaan.

Ei ole missään tilanteessa tarvinnut käsinappuloilla ESP:tä kytkeä pois päältä sen takia ettei auto etenesi. On ajettu kaivoksissa, soramurskaamoilla, metsäautoteilla ym. Leikin vuoksi kylläkin mutta sekin käy muutaman risteyksen jälkeen lähinnä rasittavaksi.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Meissenkeri kirjoitti:Leikin vuoksi kylläkin mutta sekin käy muutaman risteyksen jälkeen lähinnä rasittavaksi.
Tämä on se oire josta huomaa alkavansa tulla vanhaksi :pappa: Vai oliko se aikuiseksi :ritsa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Kylä mää tykkään kans ASR:stä. Väyrysen tehot on kuitenkin sopivaa luokkaa ja jatkuvasti olisi perä irti jos ei luiston estoa olisi. Nyt on tullut tahalleen ajettua luistonestoa vastaan risteyksissä käännyttäessä ja todella nätisti se korjaa alkavan sladin. Ihan sama se on lyökö kaasua jäällä pohjaan vai asr:ää vastaan, samalla tavalla se kiihtyy. Kertaalleen on kyllä kovemmassa vauhdissa joutunut korjata. Silloin jos renkaan alla on paljon lunta niin sitten luistenesto pois ja hanaa sanoi Häkkinen.

Monesti noita luistonestoja moititaan, mutta kyllä minusta huolettomampi on ajaa luistonesto päällä. Rallit on asia erikseen. Tai jos leikkiä haluaa. Kukaan ei kuitenkaan pysty yhtä rengasta jarruttamaan kerralla.

Sellaisenkin olen vielä huomannut että Mersun asr ei tee totaalistoppia jos pyörät luistaa ylämäessä. Jarrut toimii lukkona ja veto tasoitetaan niin että eteneminen sutien on mahdollista. Näin ainakin hiljaisemmassa vauhdissa. Jotkut luistenesot lyö luistossa kokonaan vedon pois pyöriltä ja sittenhän ei kuljeta enää mihinkään. Pisteet tuostakin Mersulle.

Joo ja Hakkapeliitta 7 on tosiaan hyvä rengas, ainakin kun alusta on kunnossa :wink:
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 397
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Näin on!
Parasta talvi etenemistä tähän mennessä autolla joka ei ole neliveto.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Ultimate ASR :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Rantacupee 8)
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Luistonestojärjestelmissä on se huono puoli, että ne eivät tiedä millainen keli on.
Esimerkiksi kun on kevyt lumikerros tiellä, niin heti kun se lipsahtaa renkaan alta :arrow: systeemi puuttuu peliin ja vähentää vetoa. Kun taas ilman luistonestoa mennään kokoajan pienessä luistossa, ja pyyhkästään se lumi pois ja saadaan pito sen alta :arrow: huomattavasti suurempi eteenpäin vievä voima.

Tietenkin jos alla on homogeeninen alusta, niin siinä tietokone vie voiton kuskista kuin kuskista. Monesti niin vain ei ole.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”