Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersun uusien lavetinvetureiden esittely livenä aivan kohta:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... nd-acrocs/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Wörthissä näki maailman ensi-iltansa uudet raskaskuljetusveturit Arocs ja Actros SLT. Nämä SLT-mallit on tarkoitettu kaikkein raskaimpiin ja haastavimpiin erikoiskuljetuksiin aina 250 tonnin painoihin saakka. Ainutlaatuisia varusteita ja ominaisuuksia, joita muissa raskaskuljetusvetureissa ei ole: uusi iso OM473-moottori, turbohidastinkytkin, 16-portainen PowerShift-vaihteisto, jäähdytyslaitetorni ohjaamon takana sekä lukuisia muita uniikkeja ominaisuuksia. Auto toimitetaan tehtaalta varusteltuna valmiina ajoon. Mercedes-Benzin raskaankaluston lippulaivat, olkaa hyvä!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

OM473 625hv 3000Nm/1100rpm



Kuva
Viimeksi muokannut kondivo, 30.1.2014 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

kondivo kirjoitti:OM473 625hv 300Nm/1100rpm



userpix/3120_3761566425f894fa32c1821e8693fbf7_1.jpg
Jestas, BMW:ssäkin enemmän vääntöä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Huhujen mukaan raskaisiin kuljetuksiin erikoistuneelle Silvastille on ainakin tulossa SLT:
Kuva
http://www.silvasti.com/
-Tuo OM 473 pohjautuu Detroitin DD16-lohkoon. :roll:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Vensku_ kirjoitti:Jestas, BMW:ssäkin enemmän vääntöä
Nollat ei meinaa mitään :opel: Mutta korjataan nyt kuitenkin :ritsa:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Silvastin kilpailijalle Vuorsola OY:lle vielä vanhanmallinen SLT:
Kuva
http://www.vuorsola.fi/ajankohtaista.php?itemid=76
-Mahtaakohan olla oikein 650 hv :?: :roll:
Kuva
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2095
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Laaksonen kirjoitti:Silvastin kilpailijalle Vuorsola OY:lle vielä vanhanmallinen SLT:
http://www.vuorsola.fi/ajankohtaista.php?itemid=76
-Mahtaakohan olla oikein 650 hv :?: :roll:
Järkyttävät massat :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

No liikkuuhan n. 150 t painava Boeing 767:kin ihmisvoimmin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tls-Jli6eQE[/youtube]
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Tässä nuo uudet SLT:t nyt ovat:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... arocs-slt/ :kuski:
Nämä uudet lavetinveturit tehdään näköjään Ranskassa 1994 perustetussa Mercedes-Benz Molsheim S.A.S. -tehtaassa Custom Tailored Trucks -osastolla. Aikaisemminhan noita monstereita on tehnyt saksalainen Titan Spezialfahrzeuge:
http://www.titan-sf.com/index.php/de/
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Toivotaan laadun olevan parempaa kuin samassa maassa valmistettavien maatalouskoneiden.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersu hankki Freightlinerin omistukseensa näköjään 1981:
Kuva
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
(Tuona vuonna syntyi myös eräs foorumilainen. :P )
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Brasiliassa valmistuksessa tällainen Valtra:
Kuva
-Onkohan tuonkaltainen hytti tulossa Suomenkin malleihin :?: :roll:
Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

On se vähän tuonnäköinen.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisu paljastanut Polar II:n lehdistölle:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Maailman suurimmassa traktorissa Big Budissa 4 renkaat vierekkäin:
Kuva
Kuva
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2095
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Noil neljäl kumil tuskin se pintapaine jakautuu niin hyvin, ettei muka tulis painumia, eiköhän agrikulturellinen kiima ole saavuttanut jo kliimaksin, nyt aletaan ampuu ja kovaa ohi. Paskaa, sanon minä!
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Telat tekevät nykyisin paluuta maatalouskoneisiin, tällä kertaa tosin kumisina. Pyörien käyttö on perusteltua yleistraktoreissa, joilla siirretään kärryjä ym. laitteita myös teillä, mutta tuollaisiin "peltovetureihin" ovat kumitelat mielestäni oikea valinta:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Joku tehnyt jo Antoksesta kilpakuormurin:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Actros voittaja Lastauto Omnibus -lehden veturivertailussa:
http://www.vehotrucks.fi/fi/SiteCollect ... e_Test.pdf 8)
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Muhos klo 12, Tyrnävän tien risteyksen jälkeen ajanut mutkasta ulos
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Actros voittaja Lastauto Omnibus -lehden veturivertailussa:
http://www.vehotrucks.fi/fi/SiteCollect ... e_Test.pdf 8)
Tuosta vertailusta poimittuna; Keski-Euroopan germaaniset valmistajat (DAF, MAN & M-B) ovat moottoritekniikaltaan pitkälti yhtenäisiä: Common Rail -ruiskutus, yhteinen sylinterikansi yläpuolisilla nokka-akseleilla - ruåtsalaiset taasen käyttävät yleisestä linjasta poikkeavia ratkaisuja, kuten Scania yksittäisiä sylinterikansia ja puoliväliin lohkoa asetettua nokka-akselia; Volvolla polttoaineen syöttö on taasen toteutettu edelleen pumppusuuttimilla, joidenka luulisi vaihtuvan myös Common railiin viimeistään Euro 7 -määräysten vielä joskus astuessa voimaan (2020?). :roll:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vetävä puolikas. Ks. @6:50 :arrow:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c2FC-AJ-P_Y[/youtube]
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Aikoinaan on kilpakuormureissa moottorin tilavuus ollut vapaa, koska tässä SK-kilpurissa väitetään olevan 18,2-litrainen V10-teollisuusmoottori (OM 423 LA):
Kuva
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=968
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Suomessa on kilpakuormureiisa moottorin koko perinteisesti ollut rajattu muistaakseni 15 litraan. :roll:
Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

http://www.youtube.com/watch?v=kXlVf2zYSrE

Siinäpä hieman erilainen modulimittainen. Brinkman Trans Holland tehny ilmeisesti vasikanvetoautosta dollyllä ja standardi ppv:llä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

C-Klasse kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=kXlVf2zYSrE

Siinäpä hieman erilainen modulimittainen. Brinkman Trans Holland tehny ilmeisesti vasikanvetoautosta dollyllä ja standardi ppv:llä.
Tolla systeemillä saa lisää metrejä...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

CatCat
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”